Div spm om rikstv, floppydtv og tvserver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Div spm om rikstv, floppydtv og tvserver

Heisann

Tenker på å utstyre htpcen min med rikstvpakken, og samtidig teste deling av kanaler på lokalnettverket så jeg kan ligge i sengen med laptop. Har derfor en del spørsmål

1. Holder det med en cam modul som flere tunere i samme pcn deler (floppy dtv + conax cam og så en rekke billige dvb-t kort til resten av kanalene som har dualtunere)

2. Hva er beste måten å streame flere kanaler på samtidig over nettverket? har sett litt på tvserver, men gir dette programmet funksjonene jeg leter etter?

3. Hvor mange tvkort trengs? ser at rikstv sender alle kanalene på tre frekvenser, holder det da med tre tunere?

4. Hvor mye krever det å viderestreame så mange kanaler? hjemmenettverket er bare 100mbit. cpu er en q6600

5. Er det mas å få pairet conax camen hvis man ikke har tv? (ser folk blir spurt om sn)

Har googlet lenge nå, men finner ikke svar på dette. Kjempe om noen som kan dette, kan dele kunnskapen sin.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5.: En bekjent av meg måtte ljuge til rikstv og si han hadde Sony TV , ellers nektet de plent.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: Nei, de andre kortene ville ikke kunne bruke CAM'en. Da må du nok til med type SoftCAM løsninger.

2: TVServer, hva tenker du på da? Er det MediaPortal?

4: Du streamer jo bare den kanalen du ser på, så spørsmålet er vel hvor mange "frontEnd" du har tenkt til å koble til.

-L-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •