Digitalt bakkenett signaler inn i mediasenter pc??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digitalt bakkenett signaler inn i mediasenter pc??

Jeg sliter med å få tv signaler frem til pc....
    min Acer mediacenter pc har vanlig antenne inngang + en ukjent tilkopling som det står "AV-IN" på. Dekoderen for Rikstv er av merke Triax og har HDMI og scart utgang.
    Med en RF-modulator fra Clas Ohlson har jeg klart å få inn signalene fra dekoderen via antennekabel, men kvaliteten blei veldig dårlig...

Mine spørsmål til dere er:
    #1 Hva slags plugg er denne "AV-IN" (se bilde) og kan jeg på noen måte få digitale signaler fra dekoder og inn denne??

#2 Noen annen mulighet for å få brukbare signaler inn til PC??

Vedlegg 39009

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet ville jeg tro det er en Scart til S-Video du er ute etter, siden det ligner veldig på en S-Video plugg. Problemet er at det står AV-In, og siden S-Video kun inneholder Video og ikke Audio, er AV-In i så tilfelle misvisende.

Et alternativ er at det ligger en overgang et eller annet sted i esken din, som muliggjør både audio og video. Siden du ikke oppgir noe mer enn Acer, går det ikke å sjekke noe nærmere spesifikasjon på nettsidene til Acer.

Det er uansett ikke rene digitale signaler, men burde være bedre en det du får fra RF. Kanalskifte må du gjøre på dekoderen, men kanskje det følger med en RF-extender til Acer mediesenter?

-L-

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larry Laffer
    I utgangspunktet ville jeg tro det er en Scart til S-Video du er ute etter, siden det ligner veldig på en S-Video plugg. Problemet er at det står AV-In, og siden S-Video kun inneholder Video og ikke Audio, er AV-In i så tilfelle misvisende.

Et alternativ er at det ligger en overgang et eller annet sted i esken din, som muliggjør både audio og video. Siden du ikke oppgir noe mer enn Acer, går det ikke å sjekke noe nærmere spesifikasjon på nettsidene til Acer.

Det er uansett ikke rene digitale signaler, men burde være bedre en det du får fra RF. Kanalskifte må du gjøre på dekoderen, men kanskje det følger med en RF-extender til Acer mediesenter?

-L-
    Pc'en heter : Acer Aspire L3600 Core 2 Duo E4500
    Jeg har prøvd å finne ut på sidene til acer men blir ikke klokere...
    av-in pluggen bakpå er IKKE s-video, men likner veldig!! samme størrelse og de tre "styre-hakkene" utvendig, men denne pluggen har ikke det firkanta hullet til styrepinnen som s-video pluggen har.... heller ikke antall pinner er likt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •