samsung le 52 a 676 -får ikke opp hdtv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

samsung le 52 a 676 -får ikke opp hdtv

sliter med å få min hd tuner i tvn til å finne kanaler i cabelnettet til tross for at jeg har ca 80 % signal.

har prøvd både manuell og aut søk og tv "finner" kanalene 127 stk men når jeg skal forsøke å se på de så får jeg melding om at det ikke er signal.

kan det vær slik at tuneren søker på gal plass og finner en liste som er gal slik at tv tror kanalen er på en frekvens men ligger på en annen.

Newcomer JarlDR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke peililng på problemet ditt. Har samme tv som deg og lurer på hvor du fikk tak i cam? Har nettopp fått min og skulle gjerne brukt canal digital kortet mitt på den.

Newcomer JarlDR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå etter mye plagesting klart å fått digital-tunern til å vise meg alt jeg vanligvis gjør med canal-digital boksen.
    For å finne kanalene så måtte jeg sette land til Finland inne på kanalsøk meny (digital). Søkte da manuelt på de forskjellige frekvensene som kanalene ligger på, feks HD-kanalene frek: 410.000 QAM 256 og Nrk frek: 426.000 QAM 64. Jeg brukte IKKE autosøk, da fikk jeg beskejd om at det ikke var signal på mange av kanalene. Så du må enkelt og greit søke på frekvensene hvor kanalene ligger, disse kan du finn ved å gå på menyen i canal-digital boksen din. Om disse frekvensene er like i hele norge vet jeg ikke, jeg bor ihvertfall i Trondheim og har kabel tilkobling fra canal-digital.
    For å få kortet til å virke i tvn kjøpte jeg en conax cam fra TechniSat (kjøpte den i en data butikk i Sandvika til 795,-

Håper du fikk noe tips her.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •