DVB-C low profile?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVB-C low profile?

Hei.
    Har planlagt å bygge med en HTPC, og har nærmest alle komponenter klare.
    Kabinettet som ble valgt ble av typen Lian Li PCC37B

Lian Li Desktop/HTPC, Aluminium, Sort - Netshop.no - pc data foto minne digital
    specs: Lian Li Industrial Co., Ltd.
    Dette kabinettet støtter bare low-profile kort, og jeg har ikke funnet noen kort med DVB-C som er low-profile.

Har snust litt på TerraTec sitt kort (Komplett.no - TerraTec Cinergy C PCI, HD-Support DVB-C (Cable-TV), AC3, EPG), da det kanskje lot seg gjøre å modde kortet (sannsyligvis ikke).
    Har også sett på muligheten på riser kort, men da må eg drive å modde kabinettet.

Så eg lurer på om det finnes DVB-c low profile kort? Eventuellt alternative metoder for å få DVB-C støtte på nevnt kabinett.

Takker for svar..
    (beklager hvis feil forum kategori)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eventuellt hvis noen har lite å gjøre, og har Terracteckortet, måle høyden på Terracteckortet (hardwaren, ikke bracket) for å finne ut om det passer hvis man kutter toppen av bracketen (ved toppen av hardwaren).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter som jeg kan se på det kortet så er det Low profile, Low profile har ingenting med braketten å gjøre, men hvor bred hardware delen på kortet er, ett kort med hardware som er like lang som den braketten er ikke low profile

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dragonlove
    Etter som jeg kan se på det kortet så er det Low profile, Low profile har ingenting med braketten å gjøre, men hvor bred hardware delen på kortet er, ett kort med hardware som er like lang som den braketten er ikke low profile
    Ja det vet jeg, men tror de fleste low-profile kort kommer med en low-profile bracket som kan festest på. Siden det ikke stod noe low-profile på dette kortet så kommer det sannsyligvis ikke med en slik bracket. (også tror jeg det kanskje er 0.3-0.7 cm høyere/bredere en standaren).

Og som jeg sa i forrige post, så må jeg eventuellt kutte av bracket'en for å få det til å passe i kabinett.

Men uansett, takker for svar. Går for dette og håper på det beste.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig med informasjon på Terratec sine sider, men lavprofil kort er det i hvertfall ikke. Så kan man gjøre et estimat på høyden ut fra bilde av kortet.

Kontakten bakerst på kortet ligner på en PATA kontakt. Utgjør i så fall 58mm.
    +Litt "dødplass" på under/oversiden av kontakten. Anslagsvis 5mm.
    +Nederste del av kortet som går ned i hovedkortet. 8mm.
    =Samlet høyde: 71mm.

Et lavprofilkort skal i følge Wikipedia PCI maksimalt være 64,41mm høyt.

Kortet er altså ca. 7mm for høyt til å være lavprofil. Beste hadde jo da vært å ha kabinettet tilgjengelig slik at du måle om et 7mm for høyt kort likevel får plass. Lykke til !

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestillte nettop hele htpc'en. Takker for grovmålene heiner, håper det går :-?

Skal si ifra om dette funker..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •