Canal digital, Sony W3000 og CAM, TV-Norge låser seg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal digital, Sony W3000 og CAM, TV-Norge låser seg

Hei, har benyttet løsningen med den innebygde dekoderen i min sony W3000 med CAM og kort fra CD. Dette har fungert strålende lenge, men nå har jeg flyttet til en annen leilighet i samme borettslag.

Det som er nå er at jeg har måtte benytte en 10 meter lang antennekabel. Det er det eneste forskjellen.

Det som skjer veldig ofte nå, er at hvis jeg zapper meg innom TV Norge, så forsvinner bildet. Går jeg over til en annen kanal, vises det i ca 5-10 sekunder for så å forsvinne igjen. Går jeg i tillegg til de svenske kanalene får jeg beskjed om at de ikke er innstillt :shock:

Skrur jeg av TV-en med hovedbryter og på igjen, virker alt som det skal, helt til jeg er innom TV Norge igjen (7 av 10 ganger feiler det) :sad:

Tidligere eier i nabolaget sa han hadde trøbbel med den vanlige dekoderen (1201x?) til CD at den ofte falt ut.

Jeg har prøvd å sette kortet i min tidligere dekoder for evt. oppdatering (ca. 5 timer), men det hjalp ikke.

Noen som har noen ideer om hva som kan være feilen :?:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av oynes
    Det som er nå er at jeg har måtte benytte en 10 meter lang antennekabel.
    Det som skjer veldig ofte nå, er at hvis jeg zapper meg innom TV Norge, så forsvinner bildet. Går jeg over til en annen kanal, vises det i ca 5-10 sekunder for så å forsvinne igjen. Går jeg i tillegg til de svenske kanalene får jeg beskjed om at de ikke er innstillt. Tidligere eier i nabolaget sa han hadde trøbbel med den vanlige dekoderen (1201x?) til CD at den ofte falt ut.
    Du har nok problemer med signalet, ofte er problemet den kabelen som går fra boksen i veggen til tv-en. Ring CD for å få tilsendt en lenger kabel, de bruker en trippel skjermet kvalitetskabel som bør brukes. Sørg også for at signalet går direkte fra boksen i veggen til tv-en og ikke gjennom noe annet eller t-ledd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •