Hakket opptak på Grundig 8860

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 61 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hakket opptak på Grundig 8860

Jeg får hakket opptak (og minst fra NRK1-3). Det er ikke noe problem når jeg ser på de ulike kanalene. Forhandler mente at det kunne skyldes for svakt signal. Jeg kan se kvaliteten på de ulike RF kanalene (K5-K69), men hvordan finner jeg ut hvilke TV-kanaler som er på de ulike RF-kanalene. Bor i Bergen (Bønes), men tar inn signaler fra Stord. Må evt. sjekke om Ulrikken blir sterkere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå at jeg får inn:
    NRK1, NRK2, NRK3, TV3, Viasat4 på K55: med styrke 100 BER 0.0E0 og C/N 29.0 kvalitet/styrke 100/100

TV2, TV2 Zebra, TV2 Nyhetskanalen på K58: 100 0.0E0 29.5 100/100

TVN, FEM på K60: 100 0.0E0 29.1 100/100

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knoffen
    Ser nå at jeg får inn:
    NRK1, NRK2, NRK3, TV3, Viasat4 på K55: med styrke 100 BER 0.0E0 og C/N 29.0 kvalitet/styrke 100/100

TV2, TV2 Zebra, TV2 Nyhetskanalen på K58: 100 0.0E0 29.5 100/100

TVN, FEM på K60: 100 0.0E0 29.1 100/100
    Det virker som du har bra nok signaler.

Dersom du kan se tv kanalene "live" uten at det hakker så skal det heller ikke bli hakking i opptakene du gjør fra disse kanalene. Er kanalene ok live men opptakene hakker når de spilles av så kan det tyde på "bugs" i mottageren.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med RiksTv og de mente at signalene var for sterke! Styrken burde ikke være 100%, optimalt var visst 35-40.

Jeg har en antenneforsterker på loftet og når jeg kobler denne ut så blir det b ra. Men styrken faller nå til 27, 32 og 45, så for to av kanalene er jeg litt under det som er anbefalt. Det kan at jeg må rette antennen mot Nordås (som trolig er svakere, men nærmere enn Stord).

Jeg må nok kanskje også sjekke med Grundig hva som skjer (har prøvd to ulike mottakere og det samme skjer på begge).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen problemer

Har ikke slike problemer på min... men jeg har "dårlige" signaler men ingen av kanalene hakker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grundig 8860

Grundig 8860

--------------------------------------------------------------------------------

Kjære Knoffen!
    Jeg har nøyaktig de samme problemer som du med min 8860. Jeg har også forsøkt to mottagere. (Åpent kjøp hos Elkjøp) Elkjøp mente at jeg hadde for dårlig antenne. Jeg har nå byttet antenne, endret plassering, på og av med aktiv antenne, intet hjelper. Med aktiv antenne er signalstyrke og signalkvalitet 100%.
    Jeg mener at de hakkede avspillinger av opptak må skylder Grundig 8860 selv.
    TV "live" virker ok. Dette er kun et problem ved avspilling.

Vennlig hilsen
    Hans Viktil (73)
    Lyseveien 76
    3531 Krokkleiva

Tel.: 32159343

viktil@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg fungerer mottakeren helt perfekt. Det er en ny verden med opptak på en så enkel måte. En utrolig enhet egentlig. Bare trykke OK i EPG og opptaket er i boks.

Noe negativt er at det hakker innimellom, men det skyldes elektroniske støykilder som påvirker den aktive antenna. Disse støykildene kan være elektriske apparater, enkelte kjøretøy (moped), elektrisk sag osv. Dette mener jeg kommer fra den aktive antenna/antennekabelen og ikke mottakeren. Men denne hakkingen er samtidig live og på opptak.

PVR'en fungerer nesten helt optimalt etter min smak, eneste minuset er at den er litt treg ved kanalskifte, starte applikasjoner o.l.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grundig 8860 - Hakkede opptak

Kjære Knoffen

Jeg har snakket med "Grundig" i dag vedrørende hakkede avspillinger. Grundig kjenner problemet og jobber med saken. De vil ha en løsning som kan lastes ned om 2 - 3 uker. Vi vil få beskjed.
    Flytting av antenne, ny antenne, sterkere eller svakere signaler kan vi bare glemme. Det er som Bobben1 antyder en feil i boksens programvare.

Vennlig hilsen
    Viktil

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som aner noe om nårtid oppgraderingen kommer, eller hvem man kan "henge på" hos Grundig ?

:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg ringte til Grundig om dette problemet første gang i oktober i 2008. Terminen for oppgradering ble den gang oppgitt til "om en 2 - 3 uker".
    Terminen har etter dette stadig blitt utsatt. Midt i januar 2009 ble det sagt at oppgradering skulle komme i løpet av januar.
    I dag, 09.02.09 oppgir Grundig at oppgraderingen er klar primo mars (2009 !)

Viktil

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viktil
    Jeg ringte til Grundig om dette problemet første gang i oktober i 2008. Terminen for oppgradering ble den gang oppgitt til "om en 2 - 3 uker".
    Terminen har etter dette stadig blitt utsatt. Midt i januar 2009 ble det sagt at oppgradering skulle komme i løpet av januar.
    I dag, 09.02.09 oppgir Grundig at oppgraderingen er klar primo mars (2009 !)

Viktil

Takk for at du henger på dem! En annen irriterende ting er at det ikke går å framprogramere for mer en inneværende uke. Og at opptakene som oftest starter litt for sent, slik at en går glipp av begynnelsen på programmet. I det hele tatt en mangelfull release, som Grundig burde ha tatt mål av seg til å fixe asap.

Hvilket nr ringer du / hvem snakker du med? Vi er flere som kan sørge for å holde saken varm hos dem..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei !
    Jeg ringer 64 87 82 62. Du vår flere automatiske valg: 1, 2, 3 osv. for forskjellige avdelinger.
    Ikke velg Service, da blir du satt over til en servicebedrift på Dalen. Han jeg har snakket med heter Per Elgsjø. Jeg huskere ikke hvilke siffere jeg valgte, men er man irritert nok virker metoden "Cut and try" hvis man har tolmodighet nok.

Viktil

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har også problem med min Grundig PVR for bakkenett som jeg kjøpte hos Lefdahl høsten 2008. Betalte 4000,-.
    Problemet er det samme som nevnt av andre at tv-titting og opptak hakker.
    Har ikke funnet ut av problemet.

Når jeg opplever hakking pleier jeg å sjekke i systeminformasjonen for de 2 tunerne hva styrke og kvalitet er.
    Har alltid 100 % i styrke og ca 60 % på signalkvalitet.
    Så jeg skjønner ikke hvorfor opptak og tv-titting skal hakke.

Lurte først på om boksen ikke hadde nok "kraft" til å behandle signaler på 2 tunere simultant, da det av og til så ut til å hakke mer under opptak.

Vurderte sterkt å gå over til parabol, men hvis Grundig har bekreftet at det er en feil i software, så høres alt så mye bedre ut...:?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg vet ikke om tør bruke så strekt ord som "bekrefte", men saksbearbeideren hos Grundig i Norge sier at problemet vil bli løst ved en oppgradering av software".

Viktil

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brev fra Grundig

Jeg skrev et brev til RiksTV og Grundig i desember. Etter purring fikk jeg svar i januar. Riks-TV henviser meg bare til Grundig, selv om jeg mener at de burde være en pådriver mot Grundig for å få ny programvare.

Her er svaret fra Grundig:

Date: Thu, 8 Jan 2009 23:03:18 +0100
    From: HAUGEN Paal <Paal.Haugen@grundig.com>
    To: Knut.Hofland@aksis.uib.no
    Subject: SV: Hakket opptak på Grundig DTR8860

Godt Nytt År,
    beklager hvis du ikke har fått svar.

Informasjon om Grundig PVR - DTR 8860 VOD

Vi har erfart at det kan være noen utfordringer for Grundig DTR 8860. Dette er vi i ferd med å rette. Rettelsene vil bli gjort tilgjengelige som programvareoppdateringer for nedlasting direkte via antennen. Når oppdateringen er tilgjengelig vil du vil få en melding på skjermen i det du setter på mottakeren.

Forstyrrelser på opptak.
    Det kommer av og til korte avbrudd/frysninger i bildet under avspilling av opptak, samt i "Timeshift modus". Dette skjer spesielt/oftere for brukere som har marginalt og ustabilt signal (selv ved god signalstyrke), enn for brukere som har et sterkt og stabilt signal. Ny programvare som minimerer dette problemet vil være klar i løpet av kort tid (min uthevelse).

For korte opptak ved programforsinkelse.
    Enkelte kringkastere overholder ikke forhåndsoppsatt sendeskjema. Når sendeskjemaet forsinkes med noen minutter, fører dette til at opptaket startes og avsluttes for tidlig. Mottakeren programmeres via EPG (elektroniske programguide) og informasjonen kommer fra programselskapet (eks. NRK). Er programmet forsinket endres ikke EPG informasjonen. Ny programvare vil gi mulighet for valg av fast 5/10/15 minutter i tillegg.

......

Vi håper du er fornøyd med din nye PVR mottaker, dette er en av markedets
    mest avanserte mottakere, og vi vil oppgradere den underveis for nye aktuelle
    muligheter.

Lykke til!

Vennlig hilsen
    Pål Haugen

Grundig Nordic No AS
    Glynitveien 25
    Pb 234 N 1402 Ski

Telefon +47 64 87 82 18
    Mobil +47 90 02 37 18
    Telefax +47 64 87 66 10

I mitt brev oppsummerte jeg også svakheter ved brukergrensesnittet, særlig sammenlignet med Pioneer 530 harddiskopptaker med DVD:

- usedvanlig tynn bruksanvisning
    - ingen serieopptak (var lovet)
    - ingen redigeringsmulighet (oppdeling, sletting av deler)
    - opptak bestilt via EPG blir amputert både i start og slutt
    - må bytte meny for korrigering av tider for opptak
    - treg respons av fjernkontroll
    - default ved sletting burde være NEI (med aktiv forandring til JA)
    - Tekst-TV blander sider fra ulike kanaler og eldre sider
    - burde kunne bla direkte i EPG fra før midnatt til etter midnatt
    - savner matrisevisning av EPG
    - etter avspilling burde spilleren etter en timeout hoppe tilbake til TV, ikke "skjermsparer"
    - dersom jeg spoler et opptak bakover kommer teksten som var der jeg startet spolingen når jeg trykker "play".

Produktet virket litt uferdig. Dersom det først kommer noe rettelser i mars burde en snart koble inn forbrukermyndighetene.

Mine problemer med hakking kommer helst på kanaler utenom NRK. Kan det ha noe med at det da gjøres sjekking mot kodekort?

Jeg har styrke 77-80, kvalitet 100%, BER 0 og C/N 26-27.

-Knut

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Takker for informasjonen i svarbrevet fra Grundig.
    Det er greit å vite at de er på sporet.

Tilleggsopplysninger for min situasjon:
    Før jeg kjøpte PVR fra Grundig (8860) brukte jeg den første digitalmottakeren (8720 også fra Grundig) ca ett år.
    Den fungerte knirkefritt uten noen form for hakking.
    Det tolker jeg dithen at signalene jeg mottar via antennen burde være gode nok for 8860 også.

En annen sak er at jeg synes bildet var noe skarpere med den første boksen (ikke stor forskjell).

Har prosjektor hvor bildet blåses opp til ca 100 tommer.
    Min prosjektor klarer signaler på 720p og 1080i (oppløsningen).
    720p gir best resultat i mitt tilfelle på det som kommer fra 8860.

Virker som 8860 sender 1080i ut som standard hver gang boksen restartes.
    Jeg må da hver gang jeg skrur på 8860 endre fra 1080i til 720p.
    Har ikke funnet noe måte å kunne sette 720p som default ut, på 8860.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg synes også, bildet var hakket gvassere på den gamle 8720 enn pvr'en.

En annen ting er at Grundig lover og lover men det skjer aldri noe.... værtfall ikke før om ekstrem lang tid. Min tolmodighet når det gjelder Grundig er faktisk brukt opp, takket være denne usb-pause-funksjonen, og lovnadene om når pvr'en skulle komme. Tok mange-mange lange månder.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som har hørt noe?

Noen som har fått oppdatert info om når det vil komme ny software?

DTR 8740 får nå natt til onsdag, kan det være 8860 kommer samtidig?

-Ras

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra Grundig sine hjemmesider: Softwareoppdatering til DTR 8860 er klar!
    La mottageren stå i std.by om natten!

A

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min har stått i standby flere netter de siste dagene, men har ikke fått noe tilbud om oppgradering når jeg slår den på.

Noen som har fått installert ny programvare og fått med seg hva som er nytt/fikset?

Side 1 av 61 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •