Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 61 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvilken garanti har vi for at ikke mars blir april, at april blir til mai osv osv? Nå har dere ropt ulv ulv mange ganger Grundig, neste gang bør dere levere på oppgitt tidspunkt, ellers tror jeg både omdømme og omsetning vil ta skade.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorn
    Hvilken garanti har vi for at ikke mars blir april, at april blir til mai osv osv? Nå har dere ropt ulv ulv mange ganger Grundig, neste gang bør dere levere på oppgitt tidspunkt, ellers tror jeg både omdømme og omsetning vil ta skade.
    Enig! Dette virker ikke lenger USERIØST - det er rette og slett å GJØRE NARR AV OSS, godtroende kunder som har kjøpt boksen. Dette er frekt og veldig skuffende...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Helt enig.... men det er jo ikke godt å vite om det er RiksTv som er bremseklossen......bare å se på hjemmesiden deres.... en skulle tro at selskapet er døende... ikke noe nytt der på måneder... skremmende 8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1week2GO

Ja nå er det kun en uke til Mars... blir spennende å se om RiksTv/Grundig klarer jobben med å oppdatere Grundig PVR´n :twisted: :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen er jo selfølgelig at Grundig ønsker å selge flest mulig bokser, og kundene som kjøper denne tuneren får jo opplyst om at disse funksjonene alltid er rett rundt hjørne, det er jo de færreste som er på forum og ser hva som er virkeligheten. Dette er jo ren svindel, men hva gjør man ikke for å selge.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer til å klage til RiksTV om denne oppdateringen ikke ligger inne på min boks før utgangen av mars. Var lovet den i november da jeg kjøpte boksen i september (2009 bare for å presisere..)

Bør vel kanskje ha 30% reduksjon i prisen til denne oppdateringen kommer? Vanskelig å verdsette serieopptaksfunksjonen, men 30% er en grei sum mener nå jeg.

Ser noen har fått avslag allerede så enten så fikser man oppdateringen ellers bør vi gå sammen om et felles klagekor med krav om refusjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mics
    Jeg kommer til å klage til RiksTV om denne oppdateringen ikke ligger inne på min boks før utgangen av mars. Var lovet den i november da jeg kjøpte boksen i september (2009 bare for å presisere..)

Bør vel kanskje ha 30% reduksjon i prisen til denne oppdateringen kommer? Vanskelig å verdsette serieopptaksfunksjonen, men 30% er en grei sum mener nå jeg.

Ser noen har fått avslag allerede så enten så fikser man oppdateringen ellers bør vi gå sammen om et felles klagekor med krav om refusjon.
    Helt enig! Min boks er kjøpt okt. 08. Særlig nå under ol har jo savnet av serieopptak og å kunne ta opp 2 sendinger samtidig vært stort. Noen må jo snart komme på banen og ta ansvar!! jeg er ingen expert men en facebook gruppe kan være en mulighet til å nå ut til alle som ikke klager?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kundeservice hos RiksTV håper nå på at oppdateringen kommer til sommeren 2010!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    he he hvorfor sånn hast ? 2020 er vel mere sansynlig

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Da håper jeg at samme kundeservice begynner sammen med Grundig å planlegge kompensasjon for eiere av denne boksen.

For dette er uproft av både RiksTV og Grundig. Får vente på offisiell info fra Grundig/RiksTV. Kan jo hende at ting skjer....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svært skuffende

Sitat Riks-TVs hjemmeside: "Den planlagte nedlastingstjenesten som RiksTV skal lansere i løpet av 2009, vil også inneholde filmer i HD-kvalitet. Vi håper også at dette produktet kan by på tv-innhold i HD-kvalitet."

RiksTV har ikke engang giddet og oppdatere/fjerne denne meldingen fra deres hjemmeside... Dette er så uprofft at jeg vurderer snart og snakke med forbrukerombudet. Skulle vi ikke gått sammen alle vi som har denne boksen og kreve noen ordentelige svar, og ikke unnskyldninger og bortforklaringer...

Grundig kommer aldri mer inn i mitt hus... !!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er ikke jeg noen proff på dette, men hvis en vare har en mangel så kan du kreve kjøpet hevet, eller kompensasjon? hvordan kan så store aktører som grundig og rikstv fortsette å bløffe på denne måten? Det ender vel med at det kommer en ny modell og at vi må betale for å få den. Er det så vanskelig å lage dette programmet som skal til , at de bommer med så mange mnd? Det er jo lite realt hvis de kommer med nye datoer de på forhand vet ikke holder, men det er det de gjør.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen:

Bruk "lommeboka" når dere bestemmer dere.

Jeg kommer til å si opp mitt Riks TV abo, men jeg kommer ikke til å kjøpe fra noen andre aktører. Den eneste måte å få RiksTV og alle andre til å forstå at de må skjerpe seg, er ved at kundene blir borte. Men da må vi selvsagt forsake TV sendinger i et par år. DET er veldig vanskelig for endel norske TV slaver.

Har to kolleger som syter og klager på Canal Digital, men fotball MÅ de jo følge med på, helst hver dag. Vel da får ta med seg den dårlige servicen til CD samtidig.

Deck

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nettopp høre fra RiksTv kundeservice at Video on demand slett ikke er tilgjengelig i løpet av mars. Jeg spurte nårtid det ble tilgjengelig, etter litt fram og tilbake ble svaret 30. september 2010. Oppdateringen til 8860 kommer altså tidligst 30. september. Dette er fullstendig latterlig. Jeg tror mere og mere at dette er en oppdatering som aldri kommer, de holder folk for narr. Når og hvis denne oppdateringen noensinne kommer, er det utvilsomt kommet nye og forbedrede dekodere på markedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er RiksTV brukeren og kan gi en oppdatering?

Er dette tilfelle er dette direkte lureri og vi bør kunne heve kjøpet/kreve kompensasjon.

Står fortsatt mars på grundig.no så kanskje de kommer på banen og leverer?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mics
    Hvor er RiksTV brukeren og kan gi en oppdatering?

Er dette tilfelle er dette direkte lureri og vi bør kunne heve kjøpet/kreve kompensasjon.

Står fortsatt mars på grundig.no så kanskje de kommer på banen og leverer?
    det er vel så enkelt at RiksTv gir F**' i oss som har vært så dumme å investere i Grundig PVR´n.... mistanke om at selv om Grundig får til en ny firmware ...så blokkerer RiksTv dette.... selv Lanporten blir nektet åpnet... den er jo et must for å få DigitalText til å virke fullstendig..... RiksTV legger tilogmed et gebyr på efaktura.... så det er nok bare pengene dine de er interessert i ... om det funker er de mindre interessert i :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant, jeg snakket med RiksTV i går og de påstod at oppdateringen til Grundig boksen skulle komme i mars. Etter å ha bedt om en bekreftelse på dette på epost var plustelig ikke datoen like fast lengre.

Jeg endte opp med å si opp mitt RiksTV abonnement, og klarte etter mye om og men å få kortet ned oppsigelsestiden til ut måneden, istedenfor ut mai som de opprinnelig krevde.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på hjemmesiden til grundig står det!

Softwareoppdatering til DTR 8860 kommer i Mars 2010!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan komme med en liten oppklaring her.

Det som jorn har fått vite fra vår kundeservice stemmer overhodet ikke, det jobbes på spreng fra Grundigs underlevrandør for å få de restrerende feilene fikset, og de har sittet i vår lab og jobbet med denne softwaren i lang tid.

Vi håper å få den ut så fort som mulig, men som jeg har skrevet tidligere, så vil vi ikke lansere en software som fører til at alle dere som har en PVR som fungerer, selv om det mangler serieopptak og opptak av to kanaler foreløpig, får en dårligere opplevelse av produktet.

Til olderic, så er dette overhodet ikke noe vi blokkerer, hvilken grunn skulle vi ha til å blokkere en software som fungerer? Tror du virkelig at vi ønsker kunder som er misfornøyde med produkter som brukes i bakkenettet? Og for din informasjon så åpnes LAN porten i den nye softwaren, uten at det gir deg noe mer funksjonalitet på digital teksttv, fordi, som jeg har skrevet tidligere, så har ikke NRK pr dags dato utviklet dette noe videre.

Grunnen til at godkjenningsordningen er der i utgangspunktet er for å sikre at forbrukerne får produkter som fungerer, men det er faktisk levrandørene som er ansvarlig for å levere bokser og software som følger spesifikasjonene laget av Nordig, DVB og NTV. Alt vi i RiksTV kan gjøre er å verifisere de nye boksene/softwarene, sjekke at de er stabile over tid og hjelpe levrandørene med å fikse problemene de har ved å tilby dem å sitte på en lab hos oss sammen med ingeniører som kjenner det norske DTT nettet og opsettet som brukes her i Norge.

Så for å konkludere litt her i slutten så har vi ingen som helst ønsker eller grunner til å blokkere noen softwareroppgradering som følger spesifikasjoene, og som gir dere som brukere en bedre brukeropplevelse, men vi vil derfor heller ikke legge en software ut på luft som gjør brukeropplevelsen deres dårligere.

Mvh
    RiksTV

Side 9 av 61 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •