Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 61 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RIKSTV og VOD

ang VOD og RiksTv .... det anbefales ikke å holde pusten mens en venter på tekniske oppdateringer fra den kanten...her et utklipp fra i fjor:

""Vi håper å komme i gang så snart som mulig på nyåret, men vil i hvert fall være klare i løpet av 1. halvår 2009, sier Espen Thorsby. Et liknende system er allerede i drift i Belgia og Polen, men RiksTV er først i Norden med en nedlastingstjeneste som kombinerer PVR-opptak med ledig overføringskapasitet om natten. RiksTV får teknisk hjelp fra sveitsisk firma.""

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe: "vil i hvert fall være klare i løpet av første halvår 2009", jaja, nesten ikke ett år for sent da. Planen var vel at de skulle lanseres sammen med tuneren høsten 2008 i utgangspunktet.

Vet ikke hvor lenge siden Grundig oppdaterte sidene, men de har nå forandret det fra januar/februar til mars for oppdatering til Grundig 8860.

Skulle nesten ønske vi var i USA for da kunne man sikkert saksøkt dem for å ikke holde løftene. Dette har nå i det minste åpnet mine øyne for å være ekstremt skeptisk til Grundig produkter når det kommer til support og oppfølging. Lurer på hvor stort team hos Grundig som jobber med dette, kan da umulig legges altfor mye ressuser i det når man klarer å bomme så ekstremt med tidsfristen. Enten må det være lite team, eller ett totalt ubrukelig.

Dette hadde ikke vært så ekstremt irriterende/frustrerende hvis det ikke hadde vært for at Grundig har gått ut gang på gang og sagt når oppdateringen skal komme for så å bryte datoen igjen og igjen. Er du ikke sikker på en dato holder du kjeft hadde vært noe å holde seg til. Etter de første utsettelsene burde de bare gitt opp med å skrive noe som helst om det på sidene sine.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Dette blir for useriøst av Grundig.

Og RiksTV for den saks skyld....de burde kanskje ha noe å si i denne sammenheng de også??

Hva med litt informasjon på nettsidene til RiksTV..? De er jo helt tragisk når det kommer til informasjon om hva som skjer i bakkenett-verden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Helt enig. Dette blir for useriøst av Grundig.

Og RiksTV for den saks skyld....de burde kanskje ha noe å si i denne sammenheng de også??

Hva med litt informasjon på nettsidene til RiksTV..? De er jo helt tragisk når det kommer til informasjon om hva som skjer i bakkenett-verden.
    Jeg tror nesten jeg skal heve kjøpet av dekoderen, jeg var smart nok til å sende en e-post til grundig før jeg kjøpte denne.... jeg har det derfor svart på hvitt at oppdateringen som inkluderte serieopptak ble lansert senest august 2009. I beste fall villedende informasjon.

Riks-TV er ikke noe bedre, det er de som trenerer hele denne oppdateringen med det push-vod styret sitt. Kan ikke grundig bare slippe en oppdatering uten Push-VOD... Riks-TV mister nok også en god kunde med 3 abn. om jeg hever kjøpet av grundigen.

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grundig vil ikke slippe oppdatering uten VOD, spurte dem om det på mail i september.

Svaret var:
    "Nå er oppdateringen/SW utviklet med de ”nyheter/komponenter” som vi startet med, skal noe fjernes derfra blir det en helt ny prosses med å starte forfra med godkjenning så nei det er nok ikke ett alternativ."

Neste blir vel at de dropper hele oppdateringen og kommer med en ny boks som har disse funksjonene og litt kraftigere hardware som gjør at alt av menyer o.l ikke går så sinnsykt treig når den må gjøre to ting på en gang. Lurer på om dette også er noe av grunnen til at det drøyer, for den er jo utvilsomt underdimensjonert på HW fronten, dette merkes hvis du har ett opptak på pause og spiller inn ett program eller spiller av ett opptak samtidig som du tar opp ett. Alt av menyer o.l blir veldig treigt og det har blitt sagt fra Grundig at dette er HW relatert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes RiksTv burde komme med en slags kompensasjon/plaster på såret for 8860 eiere. Jeg tenker noe i retning 1 eller 2 måneders avgiftsfri tilgang på såvel VOD som den vanlige abo prisen. Ihvertfall noe som kunne blidgjøre de mange som i månedsvis har ventet på denne oppdateringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecberg
    Jeg tror nesten jeg skal heve kjøpet av dekoderen, jeg var smart nok til å sende en e-post til grundig før jeg kjøpte denne.... jeg har det derfor svart på hvitt at oppdateringen som inkluderte serieopptak ble lansert senest august 2009. I beste fall villedende informasjon.

Riks-TV er ikke noe bedre, det er de som trenerer hele denne oppdateringen med det push-vod styret sitt. Kan ikke grundig bare slippe en oppdatering uten Push-VOD... Riks-TV mister nok også en god kunde med 3 abn. om jeg hever kjøpet av grundigen.
    Når det gjelder Push VOD-tjenesten til RiksTV er vi lei oss for at d3et har tatt lengre tid enn planlagt – blant annet som et resultat av lanseringen vår av Fritt Valg. Men vi jobber ufortrødent videre, og håper vi skal kunne tilby en virkelig attraktiv og bra tjeneste om ikke alt for lenge.

Mvh
    RiksTV

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RiksTVteknisk
    Når det gjelder Push VOD-tjenesten til RiksTV er vi lei oss for at d3et har tatt lengre tid enn planlagt – blant annet som et resultat av lanseringen vår av Fritt Valg. Men vi jobber ufortrødent videre, og håper vi skal kunne tilby en virkelig attraktiv og bra tjeneste om ikke alt for lenge.

Mvh
    RiksTV
    Tror ikke du var helt med meg her, jeg trenger ingen Push VOD-tjeneste, ser ikke helt poenget med den type tjenester. Det jeg trenger er serieopptak, samt fiks slik at meny-laggen forsvinner (noe grundig har lovet blir bra etter denne fiksen, selv om det ikke står på den offisielle listen), den kom forrøvrig med den forrige oppdateringen til Grundig.

Men til "RiksTV", jobber du i RiksTV eller er du en representant fra TC (kundesenteret)?

Om du er ansatt i selve RiksTV, nå er jeg skikkelig drittlei av det TM byrået dere bruker. Jeg blir oppringt fra 62120816 flere ganger i måneden, selvfølgelig alltid mens jeg er på jobb og gjerne i ett møte. Ekstra ille har det vært den siste uka, med 3 opprigninger. De tilbyr meg det ene og det andre. Gratis rikspakken i tre måneder, gratis dekoder osv. uten noen forpliktselser... jeg må bare fornye abn. mitt. Nå vet jeg tilfeldigvis at dette er det samme TM byrået som ringte faren min for å spørre hvilken skostørrelse han brukte, senere var han plutselig med i "sokkeklubben" med overprisede designersokker fra italia. Hold dere unna ProDialog, de er også klassifisert som "mulig forsøk på svindel" hos Telefonterror.no.

Jeg blir vel ikke kvitt dem om jeg sier opp Riks-TV heller, en par kjenninger sa opp Riks-TV for en stund siden pga. at de ble plaget av opprigninger fra ProDialog.... men det var det ikke mye vits i... de er fortsatt ikke kvitt de. (For de som lurer, om man går på tilbudet om gratis 3 måneder, så binder man seg for nytt år etter utløpt bindingstid, sikkert det samme med dekoderen også).

Der fikk jeg ut litt frustrasjon gitt, får håpe jeg er ferdig med opprigninger fra Riks-TV fremover også.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. RiksTv og Grundig / NRK..... hva skjer med Digital Tekst TV (MHP).... når en bruker dette er det stadig *linker i bildet klikk her og se video fks*.... er dette bare for å irritere oss som har kjøpt Grundig boxer som er MPH kompitable ?.... eller er Digital Text TV gitt opp ? og når det gjelder RiksTv og hjemmesiden ... vel der gies det ikke mye informasjon.... eller viser det bare at RiksTV har stoppet opp teknisk ??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecberg
    Tror ikke du var helt med meg her, jeg trenger ingen Push VOD-tjeneste, ser ikke helt poenget med den type tjenester. Det jeg trenger er serieopptak, samt fiks slik at meny-laggen forsvinner (noe grundig har lovet blir bra etter denne fiksen, selv om det ikke står på den offisielle listen), den kom forrøvrig med den forrige oppdateringen til Grundig.

Men til "RiksTV", jobber du i RiksTV eller er du en representant fra TC (kundesenteret)?

Om du er ansatt i selve RiksTV, nå er jeg skikkelig drittlei av det TM byrået dere bruker. Jeg blir oppringt fra 62120816 flere ganger i måneden, selvfølgelig alltid mens jeg er på jobb og gjerne i ett møte. Ekstra ille har det vært den siste uka, med 3 opprigninger. De tilbyr meg det ene og det andre. Gratis rikspakken i tre måneder, gratis dekoder osv. uten noen forpliktselser... jeg må bare fornye abn. mitt. Nå vet jeg tilfeldigvis at dette er det samme TM byrået som ringte faren min for å spørre hvilken skostørrelse han brukte, senere var han plutselig med i "sokkeklubben" med overprisede designersokker fra italia. Hold dere unna ProDialog, de er også klassifisert som "mulig forsøk på svindel" hos Telefonterror.no.

Jeg blir vel ikke kvitt dem om jeg sier opp Riks-TV heller, en par kjenninger sa opp Riks-TV for en stund siden pga. at de ble plaget av opprigninger fra ProDialog.... men det var det ikke mye vits i... de er fortsatt ikke kvitt de. (For de som lurer, om man går på tilbudet om gratis 3 måneder, så binder man seg for nytt år etter utløpt bindingstid, sikkert det samme med dekoderen også).

Der fikk jeg ut litt frustrasjon gitt, får håpe jeg er ferdig med opprigninger fra Riks-TV fremover også.
    Hei.

For å svare på spørsmålene dine. Jeg jobber i RiksTV. Jeg skjønner at du er frustrert og har sendt inlegget ditt til rette avdeling her hos oss. Vi kommer selvsagt til å ta dette til etterretning. Beklager selvsagt at du blir oppringt så mye som du gjør, det er selvsagt ikke riktig.
    Det siste du skriver i parantes er riktig, med dette tilbudet så binder du deg til 12 måneder, men når det gjelder dekoderen, så er dette ikke noe du betaler noe for, den har du kjøpt da du første gang bestilte abonnement, og er din til odel og eie.

Mvh

RiksTV.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olderic
    Ang. RiksTv og Grundig / NRK..... hva skjer med Digital Tekst TV (MHP).... når en bruker dette er det stadig *linker i bildet klikk her og se video fks*.... er dette bare for å irritere oss som har kjøpt Grundig boxer som er MPH kompitable ?.... eller er Digital Text TV gitt opp ? og når det gjelder RiksTv og hjemmesiden ... vel der gies det ikke mye informasjon.... eller viser det bare at RiksTV har stoppet opp teknisk ??
    Når det gjelder MHP tjenesten så er dette noe NRK driver, ikke noe som vi i RiksTV gjør, derfor bør du sende en mail til NRK og forespørre deres videre satsning på dette området.

Mvh
    RiksTV

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer også på hva som egentlig skjer med digitalt tekst tv på NRK, virker ikke som om det har blitt oppdatert teknisk på lange tider. Mener jeg leste noe i infoen der om at bilder og nett tv skulle aktiveres, og at nettverks porten skulle aktiveres senest i 2008. Nå er vi i 2010 og ingenting av dette er skjedd. Ja, det virker som om digitalt tekst tv er gitt opp av NRK, men det er vel en NRKmann på forumet, som kanskje kan svare på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne oppgraderingen vi er lovet i et halvt år og som fortsatt er i det blå, må jo være en skandale! Dette med serieopptak var grunnen til at jeg kjøpte denne boksen, i okt 08!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dette er jo farlig nær lureri!!!!!!!!!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette er ren svindel!!!! er drittlei hele rikstv, ikke txt tv på discover,bbc osv... Har hatt 8860 siden 08 jeg å. så nå blir det fiber og get på hele byggefeltet snart

Amatører hele rikstv

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grundig er en forholdsvis useriøs aktør etter min mening

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zumard
    Grundig er en forholdsvis useriøs aktør etter min mening

Grundig er vel ikke alene om dette. (ADB er vel også med ADB-5810TWX advanced high definition DVR | Advanced Digital Broadcast

RiksTV er også en haug med amatører.

Deck
    (Som nå vurderer å droppe RiksTV fullstendig, når bindingstiden går ut.
    Skal ikke ha GET, CD eller NextTV heller. På tide at folk begynner å ta konsekvensen av dårlig kundebehandling/service/younameit og kvitter seg med TV leverandørene sine )

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RiksTVteknisk
    Når det gjelder MHP tjenesten så er dette noe NRK driver, ikke noe som vi i RiksTV gjør, derfor bør du sende en mail til NRK og forespørre deres videre satsning på dette området.

Mvh
    RiksTV
    Jaha ? så det er NRK som skal oppdatere dekoderen slik at MHP/Nettverkskontakten blir aktivert osv ?.... det er vel en forutsetning
    Nei det er vel bare å innse at RiksTV har en bra markedsavdeling men teknisk avd/Grundig er vel ikke helt våkne ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel slik at MHP fungerer på denne dekoderen. Men det er NRK som står for innholdet, og her har vel ikke RiksTV og Grundig noen skyld......

Når det gjelder ALT det andre som ikke fungerer, så kan vi godt skylde på Grundig og RiksTV.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha ? så det er NRK som skal oppdatere dekoderen slik at MHP/Nettverkskontakten blir aktivert osv ?.... det er vel en forutsetning
    Nei det er vel bare å innse at RiksTV har en bra markedsavdeling men teknisk avd/Grundig er vel ikke helt våkne ;-)
    Nå har det seg sånn at foreløpig så er nettverksporten på DTR8740 boksen oppdatert med nettverkstøtte, men det er fremdeles inget innhold som støttes av denne, så selv om nettverksporten på DTR8860 aktiveres, så vil du ikke få noe mer innhold til MHP tjenesten. Det er det jeg mener med at du bør ta dette med NRK, for hva er vitsen med å aktivere nettverksporten hvis det ikke fører til noe? Nå mener jeg selvfølgelig ikke at vi skal la være å akrivere nettverksporten på DTR8860, for det er også noe som ligger inne i den forekommende sw.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er litt off-topic men jeg trenger opplysning om EPG på rikstv sendinger. Kan noen sjekke EPG (Elektronisk program guide) på Canal+ Sport1 og se om dette stemmer med program oversikten?
    Programoversikten finnes her: Schedule ~ CANAL+ -> velg riks-tv.

Jeg får beskjed fra Riks-TV om at det er feil med TV'en/mottakeren men mener det er i sendingene det er feil.

Side 8 av 61 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •