Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 61 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grundig bør vel også skjerpe seg med tanke på sine meldinger på nettsiden om når softwareoppdateringen kommer. Fort gjort å få ett frynsete rykte på seg, når man hele tiden skyver på tidspunktene som settes.

Vær heller realistiske, og skriv istedet hva som skjer og hva vi kan forvente oss av forbedringer i ny software. Det er mye mer spennende, enn å bli "lurt" til å tro at det kommer en oppdatering hver måned.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecberg
    Utrolig at noe kan bli utsatt så mange ganger og i så lang tid. Om den kommer i januar så er det ett halvt år etter lovet lansering. Om man skal tro på grundig, så er det kun VOD tjenesten fra Riks-TV som forsinker prosessen.
    Det stemmer ikke at det er kun PushVOD tjenesten vår som forsinker denne prosessen. Det er mange funksjoner som ikke har fungert tilfredstillende, som blandt annet serieopptak. Vi tester like mye grunnleggende bruk av boksen, som PushVOD tjenesten vår med den nye sw. Vi ønsker jo selvsagt at kundene våre skal ha en stabil boks som klarer å schedulere de opptakene som brukeren gjør når først serieopptak og dual recording legges til.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempeflott at "Rikstvteknisk" kommer på banen og holder oss oppdaterte på utviklingen.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RiksTVteknisk
    Det stemmer ikke at det er kun PushVOD tjenesten vår som forsinker denne prosessen. Det er mange funksjoner som ikke har fungert tilfredstillende, som blandt annet serieopptak. Vi tester like mye grunnleggende bruk av boksen, som PushVOD tjenesten vår med den nye sw. Vi ønsker jo selvsagt at kundene våre skal ha en stabil boks som klarer å schedulere de opptakene som brukeren gjør når først serieopptak og dual recording legges til.
    Vel RiksTVteknisk, kan vi stole på at oppdateringen kommer i desember eller? Kan du si noe konkret om det? Om den kommer i tide til jula hadde vært fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorn
    Vel RiksTVteknisk, kan vi stole på at oppdateringen kommer i desember eller? Kan du si noe konkret om det? Om den kommer i tide til jula hadde vært fint.
    Vel, som jeg skrev litt lengre opp, så tror jeg ikke denne oppdateringen kommer til å være klar før over nyttår, vi ser at det fremdeles er mange forbedringer å gjøre. Beklager dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde jo vært flott reklame om Grundig kom en julegaveoppgradering sånn rundt 23 desember.

Ha en riktig god jul alle sammen!
    Nicolay

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har et rart problem med min 8860. Når jeg koblet med hdmi til en panasonic-tv, 50pz70, må fjernkontroll pekes rett mot og mindre enn 1m fra 8860 for at den fungerer. Jeg overfører signal trådløst med en philips-boks til en annen tv i et annet rom, fjernkontroll til philipsen kan jeg programmere til å styre 8860 (fra det andre rommet), men med hdmi-kabel i 8860 (panasonicen enten av eller på) er den fjernkontrollen umulig å bruke mot 8860. Er det noen som har opplevd det samme eller vet om det er software relatert?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt svar fra Grundig.

Kode:
    Takk for din tilbakemelding.

Basert på den informasjonen vi hadde sist vi mailet ville en 
    tilbakemelding i november vært sannsynlig. Dessverre har vi 
    fortsatt ikke mottatt noe konkret svar på når oppdateringen 
    kan ventes. Jeg har deg registrert på oppfølgingslisten 
    (men dessverre ikke spesifisert med tilbakemelding i 
    november) så du vil fortsatt få beskjed så fort vi har en 
    sikker dato å komme med.

Desember er jo tilbakelagt, så informasjonen må nok en gang endres. 
    Vi er frustrert og lei oss for dette og vi gjør det vi kan for at testene 
    skal bli godkjent fortest mulig. Det er ikke vår hensikt å villede deg og 
    andre brukere.

Du vil, som nevnt, få beskjed så fort vi har en sikker dato.

Takk for din tålmodighet. Jeg håper vi slipper å teste den særlig lenger.
    Jeg ser egentlig ikke for meg en oppdatering i januar heller ut i fra denne mailen.

Newcomer Vegard67 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte i går følgende mail til riks tv:

Hei. jeg kjøpte da jeg ble kunde hos dere en "Grundig 8860 PVR" og ble
    lovet av både dere og forhandler en rask oppdatering slik at det gikk ann
    å bruke denne tuner til det den var beregnet til, serie opptak og video on
    demand blandt annet... har siden blitt lovet at denne oppdatering "kommer
    snart" jeg har fortsatt ikke sett noe til den.

Det jeg nå lurer på i denne forbindelse er som følger:

1. Det må da kunne gå ann å få en rabatt på tv pakken så lenge det
    produktet er jo ikke i samsvar med det jeg kjøpte, denne oppdatering
    kommer jo aldrig virker det som, men blit bare usatt hver gang, så derfor
    ønsker jeg en form for rabatt til denne oppdatering kommer.

2:Er denne oppdatering noe som blir prioritert hos dere? virker som de
    andre pvr tunerene allerede har disse funksjonene aktive allerede? hva med
    oss som betalte i dyre dommer for "Grundig 8860 PVR" er vi glemt??

Håper på et raskt og seriøst svar. Mvh .................

Dette var svaret jeg fikk tilbake:

Takk for din henvendelse.

Du skal allerede ha tilgang til serieoppdat, pause og opptaksfunksjoner på din PVR
    mottaker. Som du nevte er stadig Video on Demand blitt utsatt, noe det for tiden
    jobbes med. Vi har nå gitt deg en måneds kompensasjon på Rikspakken for dette. Håper
    dette gjør saken litt bedre for deg.

Ha en fin dag.

Med vennlig hilsen
    Caroline Stene
    RiksTV AS
    Kundeservice
    Telefonnummer: 09595
    RiksTV - Noen har det enklere enn andre

Jeg har nå letet igjennom hele menyen på 8860 men kan ikke finne noe anngående serieopptak som de mener nå er tilgjenglig.. Noen her som kan opplyse meg anngåend dette?

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende å se om du får en måned gratis. Fikk samme beskjed når jeg klaget på at SportN forsvant. Fikk aldri noen gratis måned, ringte og klagde og de skulle ta kontakt med meg igjen. Hørte aldri noe... RiksTV FTW!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegard67
    Sendte i går følgende mail til riks tv:

Hei. jeg kjøpte da jeg ble kunde hos dere en "Grundig 8860 PVR" og ble
    lovet av både dere og forhandler en rask oppdatering slik at det gikk ann
    å bruke denne tuner til det den var beregnet til, serie opptak og video on
    demand blandt annet... har siden blitt lovet at denne oppdatering "kommer
    snart" jeg har fortsatt ikke sett noe til den.

Det jeg nå lurer på i denne forbindelse er som følger:

1. Det må da kunne gå ann å få en rabatt på tv pakken så lenge det
    produktet er jo ikke i samsvar med det jeg kjøpte, denne oppdatering
    kommer jo aldrig virker det som, men blit bare usatt hver gang, så derfor
    ønsker jeg en form for rabatt til denne oppdatering kommer.

2:Er denne oppdatering noe som blir prioritert hos dere? virker som de
    andre pvr tunerene allerede har disse funksjonene aktive allerede? hva med
    oss som betalte i dyre dommer for "Grundig 8860 PVR" er vi glemt??

Håper på et raskt og seriøst svar. Mvh .................

Dette var svaret jeg fikk tilbake:

Takk for din henvendelse.

Du skal allerede ha tilgang til serieoppdat, pause og opptaksfunksjoner på din PVR
    mottaker. Som du nevte er stadig Video on Demand blitt utsatt, noe det for tiden
    jobbes med. Vi har nå gitt deg en måneds kompensasjon på Rikspakken for dette. Håper
    dette gjør saken litt bedre for deg.

Ha en fin dag.

Med vennlig hilsen
    Caroline Stene
    RiksTV AS
    Kundeservice
    Telefonnummer: 09595
    RiksTV - Noen har det enklere enn andre

Jeg har nå letet igjennom hele menyen på 8860 men kan ikke finne noe anngående serieopptak som de mener nå er tilgjenglig.. Noen her som kan opplyse meg anngåend dette?
    Hei Vegard67.

Ser at svaret du har fått fra vår kundeservice ikke stemmer. Det er pr. dags dato ingen mulighet for serieopptak på din 8860, dette er noe som kommer med den forekommende oppdateringen.

Når det gjelder spørsmål 2 som du har, så kan jeg si at dette absolutt er en prioritet hos oss, vi jobber tett med de som utvikler programvaren til denne boksen slik at den skal bli stabil og god, og unngå at vi slipper en programvare ut i markedet som ikke fungerer som den skal. Ingeniørene som lager programvaren jobber intenst med å fikse de forskjellige problemene vi og de finner i sin testing, og vi får stadig nye programvarer som vi gjennomgår og tester internt på huset.

Når du skriver at "virker som de andre pvr tunerene allerede har disse funksjonene aktive allerede" så kan jeg opplyse om at det pr.dags dato kun er 1 av PVR'ene som er godkjent for det norske bakkenettet som støtter serieopptak, og denne har nettopp blitt lansert i markedet.

Vi håper selvfølgelig at ingeniørene til Grundig kommer med en programvare som vi kan legge ut så fort som mulig, men jeg har dessverre ingen konkrete datoer/tidspunkt å komme med. Jeg vil opptatere dere så fort jeg har mer informasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spiderworm
    Spennende å se om du får en måned gratis. Fikk samme beskjed når jeg klaget på at SportN forsvant. Fikk aldri noen gratis måned, ringte og klagde og de skulle ta kontakt med meg igjen. Hørte aldri noe... RiksTV FTW!
    Dette er veldig beklagelig, hvis du ikke har fått det du har blitt lovet så vil jeg anbefale deg å ta kontakt med kundesenteret vårt på nytt og purre.

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har purret en gang, fikk da beskjed om at jeg skulle bli ringt tilbake dagen etter. Er ett par måneder siden nå, gidder ikke bruke mer energi på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål til Rikstvteknisk: Angående VOD; hvilke formater og oppløsning er det snakk om når det gjelder filmer? HD oppløsning? Hva med lyd, vanlig stereo eller 5.1?
    Dette vil være avgjørende for min del, hvis vi snakker om standard oppløsning med mp3 stereo, er ikke filmleie aktuelt for min del. Det skulle vel være mulig med både høyoppløst bilde og lyd, med tanke på at harddisken er såpass stor, og at filmene lastes ned og ikke streames, hvis jeg har forstått det riktig?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål til Rikstvteknisk: Angående VOD; hvilke formater og oppløsning er det snakk om når det gjelder filmer? HD oppløsning? Hva med lyd, vanlig stereo eller 5.1?
    Dette vil være avgjørende for min del, hvis vi snakker om standard oppløsning med mp3 stereo, er ikke filmleie aktuelt for min del. Det skulle vel være mulig med både høyoppløst bilde og lyd, med tanke på at harddisken er såpass stor, og at filmene lastes ned og ikke streames, hvis jeg har forstått det riktig?
    Dette vil nok variere noe fra måned til måned alt etter hva vår leverandør kan levere til oss. Når det er sagt så kommer det til å være noen HD titler inne og mange av filmene vil ha 5.1 lyd, men som sagt så vil det variere litt fra måned til måned.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette vil nok variere noe fra måned til måned alt etter hva vår leverandør kan levere til oss. Når det er sagt så kommer det til å være noen HD titler inne og mange av filmene vil ha 5.1 lyd, men som sagt så vil det variere litt fra måned til måned.
    Hva blir prisen på denne VOD tjenesten?
    Og betaler man da pr film eller eller for hele tjenesten?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet spørsmål: Vil det bli noen endringer i EPG funksjonen? Den er jo ganske upraktisk slik den er i dag. Det ene er det at det er tungvint å gå fra f.eks. fredags kveld, til å se videre fredagsnatt/lørdag. Det andre er selve grensesnittet. Der de fleste andre EPG'er er i horisontalt, oversiktlig format, er altså EPG'en på 8860 i vertikalt format. Dette er både uoversiktlig og upraktisk, hvorfor denne er løsningen er valgt er på toppen uforståelig. Håper dette blir ryddet opp i.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet spørsmål: Vil det bli noen endringer i EPG funksjonen? Den er jo ganske upraktisk slik den er i dag. Det ene er det at det er tungvint å gå fra f.eks. fredags kveld, til å se videre fredagsnatt/lørdag. Det andre er selve grensesnittet. Der de fleste andre EPG'er er i horisontalt, oversiktlig format, er altså EPG'en på 8860 i vertikalt format. Dette er både uoversiktlig og upraktisk, hvorfor denne er løsningen er valgt er på toppen uforståelig. Håper dette blir ryddet opp i.
    Det er vel en smaksak, jeg liker bedre denne visningen enn f.eks. matrise visning som du etterlyser. Burde i såfall være en option slik at man kan velge det man vil ha.

Når det gjelder det at man kan bla til etter midnatt, så er erfaringen min at det må implementeres veldig bra for at det skal bli oversiktlig. Sagem har denne løsningen, problemet er om man blar litt så er det vanskelig å vite hvilken dag man til slutt er på.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange spørsmål her nå ser jeg.
    Skal svare på noen.

Når det gjelder VOD tjenesten så blir dette et abonnements produkt, hvilket betyr at du betaler en viss sum for å se alt innholdet hele måneden. Prisen har jeg ikke noen muligheter til å opplyse om enda, men det kommer nok fram før det blir lansert.

Når det gjelder hvordan EPGen er byg opp så er dette valg Grundig har gjort for sin boks, og det er ingen forandring på hvordan den ser ut i den nye programvareoppdateringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det bli mulig å ta opp to kanaler samtidig, og evt. se på en tredje kanal?

Side 7 av 61 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •