Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 60 av 61 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 SisteSiste
Viser resultater 1,181 til 1,200 av 1213
    Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter jeg hadde bestilt boksen og kom inn på kontoen i nettbutikken så står det "bekreftet levering 24.09.2012" Nå står det Bekreftet levering "26.09.2012"...
    På annonsen står det "på lager"... Ulempen med å kjøpe en så ny modell er at det ikke ligger så mye info om de enda. Det lille jeg har funnet ut er at firmware 1010 har løst mange av tidligere problemer....

Den kan umulig være verre enn Grundigen. Den Strong-boksa så ut som noe en kjøper på Europris eller fra Select-katalogen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Vurderer Strong 8965 også, men finner ingen omtaler foreløpig. (er i salg fra Riks-tv nå)
    Jeg har bestilt Strong SRT 8965, kommer til å skrive om den så fort den er i hus. Har heller ikke sett noen anmeldelser av den ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av escobar
    Min har stått i standby flere netter de siste dagene, men har ikke fått noe tilbud om oppgradering når jeg slår den på.

Noen som har fått installert ny programvare og fått med seg hva som er nytt/fikset?
    Min har stått i standby flere nattskift denne uka og ingen oppdateringer tilgjengelig , fortsatt , og tv2 sport og premiere league uteblir..........

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technofranki
    Jeg har bestilt Strong SRT 8965, kommer til å skrive om den så fort den er i hus. Har heller ikke sett noen anmeldelser av den ennå.
    Det er suverent om dere som tar i bruk denne boksen, tar der tid til å dele erfaringer; gode eller dårlige. Jeg venter i spenning og fortsetter med å bruke Windows mediasenter til ukryptert RiksTV så lenge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av optimizer
    Det er suverent om dere som tar i bruk denne boksen, tar der tid til å dele erfaringer; gode eller dårlige. Jeg venter i spenning og fortsetter med å bruke Windows mediasenter til ukryptert RiksTV så lenge.
    Ja, kommer til å dele erfaringer når Strong PVR er kommet i hus.

Har opprettet en tråd for den nye Strong SRT 8965 her: http://avforum.no/forum/digitalt-bak...65-rikstv.html

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kommer til å dele erfaringer når Strong PVR er kommet i hus.

Har opprettet en tråd for den nye Strong SRT 8965 her: http://avforum.no/forum/digitalt-bak...65-rikstv.html
    Supert Technofranki, venter i spenning !

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempefint , ser frem til test.

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått Samsung BD-E8900N i hus og kombinert med en CAM modul er den klar for riks-Tv. Forskjellen mellom denne boksen og DTR-8860 er som en Lada og en Ferrari... Jeg fikk rydda unna en masse andre nå unødvendige bokser som den erstattet. StuePC, WDHD TV live, trådløst acesspunkt (ja den fungerer som en trådløs ruter), DVD-spiller...kona er i ekstase over å bli kvitt alt dette :P
    Ettersom jeg har en Samsung Galaxy S3 mobiltelefon er det en del kule fordeler, bruke telefonen som TV, mus/touchpad, keyboard, samt sende filmer/bilder/musikk trådløst til boksen, ja og tillegg være en fjernkontroll.
    Den spiller nesten alle format (ikke støtte for ISO-filer enda) hvis du plugger inn en ekstern harddisk, minnepenn eller filer på en brent plate (CD-R/DVD-R/BD-R samt RW-versjonene av disse). Jeg har også Samsung TV så jeg får nytte av Anynet+ så nå stiller TV seg inn automatisk etter boksen
    Boksen er meget rask (Dual Core 1GHz CPU) og har god lagringsplass (1TB, det dobbelte av DTR-8860), tror den har 800MB RAM. Du kan også koble til tastatur og mus om du måtte ønske det. Siden boksen også fungerer som en Smart-hub har du tilgang til Apps, Twitter, Youtube, Facebook, Google Talk, spill, flere VOD-tjenester (SF Anytime, Dibo VOD, Canal DigitalGO - VOD)etc.
    Den kan også gjøre om 2D til 3D om du ønsker dette, har ikke testet dette ettersom TV ikke er 3D-kompatibel. Det er en hel masser av funksjoner jeg ikke har nevnt enda siden det er så mye å nevne.

Eneste jeg savner er funksjonen for serieopptak, men dette kan vel komme ved en firmwareoppgradering, forøvrig er opptaksfunksjonen også enkel å bruke selv uten serieopptak.

Er du ute etter en genial boks med en masssssssser av ekstrafunksjoner så er dette boksen for deg

*Lykkerus*

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den nye PVR'en Strong SRT-8965 i hus, akkurat fått pakket den ut og skal ringe RiksTV for å PAIR'e kortet mot mottakeren. Tenkte å legge ut en liten video eller to som viser hastigheten og menyene når jeg har fått testet den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ArcticOC
    Da er den nye PVR'en Strong SRT-8965 i hus, akkurat fått pakket den ut og skal ringe RiksTV for å PAIR'e kortet mot mottakeren. Tenkte å legge ut en liten video eller to som viser hastigheten og menyene når jeg har fått testet den.
    Legg infoen i tråden jeg har startet for Strong SRT 8965.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, men får ikke tid til å teste den skikkelig før i morgen, straks på jobb her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, men får ikke tid til å teste den skikkelig før i morgen, straks på jobb her. Men kan allerede bekrefte at den nye mottakeren er lyyynrask på kanalskifte
    Jeg vet, har hatt boksen siden torsdag og holder på å skrive ferdig en anmeldelse av den til bloggen min. Ser fram til vidoen du skal legge ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fade
    Da har jeg fått Samsung BD-E8900N i hus og kombinert med en CAM modul er den klar for riks-Tv. Forskjellen mellom denne boksen og DTR-8860 er som en Lada og en Ferrari... Jeg fikk rydda unna en masse andre nå unødvendige bokser som den erstattet. StuePC, WDHD TV live, trådløst acesspunkt (ja den fungerer som en trådløs ruter), DVD-spiller...kona er i ekstase over å bli kvitt alt dette :P
    Ettersom jeg har en Samsung Galaxy S3 mobiltelefon er det en del kule fordeler, bruke telefonen som TV, mus/touchpad, keyboard, samt sende filmer/bilder/musikk trådløst til boksen, ja og tillegg være en fjernkontroll.
    Den spiller nesten alle format (ikke støtte for ISO-filer enda) hvis du plugger inn en ekstern harddisk, minnepenn eller filer på en brent plate (CD-R/DVD-R/BD-R samt RW-versjonene av disse). Jeg har også Samsung TV så jeg får nytte av Anynet+ så nå stiller TV seg inn automatisk etter boksen
    Boksen er meget rask (Dual Core 1GHz CPU) og har god lagringsplass (1TB, det dobbelte av DTR-8860), tror den har 800MB RAM. Du kan også koble til tastatur og mus om du måtte ønske det. Siden boksen også fungerer som en Smart-hub har du tilgang til Apps, Twitter, Youtube, Facebook, Google Talk, spill, flere VOD-tjenester (SF Anytime, Dibo VOD, Canal DigitalGO - VOD)etc.
    Den kan også gjøre om 2D til 3D om du ønsker dette, har ikke testet dette ettersom TV ikke er 3D-kompatibel. Det er en hel masser av funksjoner jeg ikke har nevnt enda siden det er så mye å nevne.

Eneste jeg savner er funksjonen for serieopptak, men dette kan vel komme ved en firmwareoppgradering, forøvrig er opptaksfunksjonen også enkel å bruke selv uten serieopptak.

Er du ute etter en genial boks med en masssssssser av ekstrafunksjoner så er dette boksen for deg

*Lykkerus*
    Bra å høre at du er fornøyd ! Høres ut som denne er bedre enn sitt rykte. Mulig de har gjort endel med GUI siden første versjon.

Rapporter gjerne mer omkring opptaksfunksjonen: Sortering av utførte opptak, mapper, opptak fra to kanaler (evt begrensninger i forhold til MUXer, etc)
    Skjermbilder sier jo også mer enn tusen ord

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fade

*Lykkerus*
    Denne var interessant:-D. Ser den som et klart alternativ til RiksTV sin nye Strong PVR. Dyrere, men har til gjengjeld BluRay/DVD/Mediaspiller i samme boks. Brukererfaringer, gode og dårlige, mottas med takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av optimizer
    Denne var interessant:-D. Ser den som et klart alternativ til RiksTV sin nye Strong PVR. Dyrere, men har til gjengjeld BluRay/DVD/Mediaspiller i samme boks. Brukererfaringer, gode og dårlige, mottas med takk.
    Her er en review av "lillebroren" med mindre HDD:

Samsung BD-E8500 review - TV recorder & set top box - Trusted Reviews

Det virker som om irritasjonsmomentene fra forrige versjon er rettet opp.

Ser at noen diskuterer en begrensning i at man kun kan ta opp fra en kodet kanal av gangen, og at dobbeltopptak kun kan gjøres i kombinasjon med en ukodet eller av to ukodede. Dette kan sikkert Fade kommentere.

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Her er en review av "lillebroren" med mindre HDD:

Samsung BD-E8500 review - TV recorder & set top box - Trusted Reviews

Det virker som om irritasjonsmomentene fra forrige versjon er rettet opp.

Ser at noen diskuterer en begrensning i at man kun kan ta opp fra en kodet kanal av gangen, og at dobbeltopptak kun kan gjøres i kombinasjon med en ukodet eller av to ukodede. Dette kan sikkert Fade kommentere.
    Det reviewet stemmer ganske så bra, jeg satt på opptak TV3 og NRK Super samtidig som jeg så på NRK 1, dette funket bra, men blir problemer når du skal ta opp på flere krypterte kanaler samtidig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Jeg vet, har hatt boksen siden torsdag og holder på å skrive ferdig en anmeldelse av den til bloggen min. Ser fram til videoen du skal legge ut.
    ADVARSEL!
    Har ikke rukket å få teste den skikkelig enda, men den føles ikke like rask etter noen dagers bruk, jeg sammenlignet den jo mot Grundig'en så da skulle det vel ikke så mye til for å bli positivt overrasket

Den nye PVR-tuneren fra Strong har en god del bugs, har på den lille tiden jeg har brukt den snublet over flere problemer. Kan nevne to av de mest alvorlige til nå. Den nekter å kjøre 1080i, får bare sort skjerm og må ta strømmen av boksen for å klare å få bilde igjen hver gang jeg prøver. I går låste den seg plutselig helt da jeg skulle skifte kanal og hele skjermen ble rød med sorte vertikale striper, nyttet ikke å starte den på nytt via fjernkontroll og endte opp med å måtte ta strømmen (igjen).

Vi får håpe at denne tuneren ikke blir et nytt problembarn fra RiksTV og at Strong er bedre å samarbeide med firmwareoppdateringer enn det Grundig var.

...men jeg har en dårlig følelse basert på mine erfaringer!

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ikke ut som en bra start for Strong dette her... Jeg var inne å leste litt om boksen da jeg fikk tilbud å få erstattet Grundigen i denne boksen. Jeg ble ikke overbevist av det jeg leste så jeg valgte noe annet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ADVARSEL!
    Har ikke rukket å få teste den skikkelig enda, men den føles ikke like rask etter noen dagers bruk, jeg sammenlignet den jo mot Grundig'en så da skulle det vel ikke så mye til for å bli positivt overrasket
    Skriv gjerne dine erfaringer i egen tråd om Strong SRT 8965, slik at alle erfaringer om den nye boksen blir samlet på et sted.
    Kan forøvrig nevne jeg ikke har opplevd det du erfarer, men har funnet andre feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Rip 8860

Nå takket min for seg også gitt.

Nå har faktisk ting fungert en god stund med denne dekoderen, men etter den siste oppdateringen så har den plutselig spontan-restartet en rekke ganger, nå i løpet av de siste dagene virker det som den helt har tatt kvelden. Når den først fungerer så fungerer den maks i 15 minutter, før skjermen blir full av fryst mosaic evnt. hvite vertikale striper over hele skjermen. Enten så fryser den helt der, eller så spontan-restarter den og blir hengende med test i displayet i evigheter. Lar jeg den stå uten strøm i noen timer og forsøker en del restarter, så kan jeg om jeg er heldig se i 15 nye minutter.

Side 60 av 61 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •