Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 61 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av jorundtm
    Fikk en hyggelig mail fra Grundig. Det ser ut til at alt som mangler kommer Men ikke før slutten av november
    August oppdateringen som ble til september, som ble til oktober, som ble til november... som blir til...

Jeg har lært en ting med Grundig, ta lovnader man får med en klype salt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

September?

Jaja

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge RiksTVs sider kommer oppdateringen vinteren 2009/2010.

Den gode nyheten er at oppdateringa også vil la deg ta opp fra to kanaler samtidig.

Nå løper jeg og bestiller en slik sammen med abbonement, så har jeg en boks til under tv-en min.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spdyvkng
    I følge RiksTVs sider kommer oppdateringen vinteren 2009/2010.

Den gode nyheten er at oppdateringa også vil la deg ta opp fra to kanaler samtidig.

Nå løper jeg og bestiller en slik sammen med abbonement, så har jeg en boks til under tv-en min.
    Ikke godt å si om du får oppdateringen vinteren 2009/2010 heller, den skulle vel komme i August 2009..eller var det enda tidligere grundig sa at den skulle komme..

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Grundig.no har oppdatert sidene sine til å vise november for oppdateringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det er helt ufattelig at denne PVR`en har fått så gode kritikker i tester.

Menyene er enormt trege, kanalskifte tar evigheter og når man bytter kanaler hopper den ofte over den kanalen man egentlig skulle til.

Jeg har helt mistet lysten til å se på TV etter jeg fikk denne dekoderen i hus for noen mnd siden Savner den gamle Grundig 8820`en min..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hakker hvert eneste opptak...

Mottok min Grundig 8860 i går og regnet med at siden den har vært i markedet en stund så skulle de mest kritiske bugs være fixet... Men angrer nå at jeg ikke leste denne tråden før idag etter mye prøving og feiling ut over natten.

Hvert eneste opptak jeg gjør manuelt/programmert hakker i lyd og bilde (ca 1-2 ggr/min).
    Timeshift samt Live fungerer imidlertid utmerket på alle kanaler.
    (Sjekket software versjon og jeg har ver.51)

Ser tidligere i tråden at mange av dere har slitt med det samme i over et år og blitt lovet software oppdatering long time ago! Dere har meget god utholdelse må jeg si...

Har tenkt å benytte meg av 14dgr angrefrist og returnere PVR over helga. Synes imidlertid dette er meget synd for resterende funksjonalitet fungerer utmerket og jeg skulle kunnet leve med manglende funskjoner (serieopptak, VOD etc) til en ny SW kommer men IKKE hakking på hvert opptak. Da kan jeg heller koble tilbake til den gamle boksen.

Så spørmålet er:
    Bør jeg returnere den eller er det noe jeg har glemt å sjekke/evt noen som har tips å komme med?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Podlest
    Mottok min Grundig 8860 i går og regnet med at siden den har vært i markedet en stund så skulle de mest kritiske bugs være fixet... Men angrer nå at jeg ikke leste denne tråden før idag etter mye prøving og feiling ut over natten.

Hvert eneste opptak jeg gjør manuelt/programmert hakker i lyd og bilde (ca 1-2 ggr/min).
    Timeshift samt Live fungerer imidlertid utmerket på alle kanaler.
    (Sjekket software versjon og jeg har ver.51)

Ser tidligere i tråden at mange av dere har slitt med det samme i over et år og blitt lovet software oppdatering long time ago! Dere har meget god utholdelse må jeg si...

Har tenkt å benytte meg av 14dgr angrefrist og returnere PVR over helga. Synes imidlertid dette er meget synd for resterende funksjonalitet fungerer utmerket og jeg skulle kunnet leve med manglende funskjoner (serieopptak, VOD etc) til en ny SW kommer men IKKE hakking på hvert opptak. Da kan jeg heller koble tilbake til den gamle boksen.

Så spørmålet er:
    Bør jeg returnere den eller er det noe jeg har glemt å sjekke/evt noen som har tips å komme med?
    Jeg mener Grundig 8860 tar opp med høy oppløsning, slik at det går mye data gjennom HDMI-kablene. Jeg hadde problemer med hakking fra PS3 også, men mistenker at det var de billige HDMI-kablene som gjorde det selv om de var korte. Men Grundig 8860 får vel antennesignalene rett inn i boxen ved opptak..hmm..er hakkingen på samme plass i opptaket hver gang du ser på det samme opptaket? Hvis ikke ville jeg sterkt mistenkt HDMI-kablene.

Jeg ville prøvd å fått lånt noen andre HDMI-kabler og prøvd.

Kan antennekabelen være et problem?

Har du sjekket signal-styrke/kvalitet i Grundig 8860-menyene?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm..
    Mener det ikke bør ha noe å si da, som du nevner, antennekabel går rett inn i PVR boksen. Prøvde for sikkerhets skyld med noen overprisede8) Monster-HDMI kabler fra leieboeren men det var ikke noen forskjell.

I og med Live sending og Time shift (lagres også på HDD) fungerer knirkefritt uten antydning til forstyrrelser av noe slag er min konklusjon at det ikke er noe i veien med input signal fra antenne men ligger i SW.
    Mulig jeg tenker feil men takk for svar i alle fall...

Må nok bare bite i det sure eplet og returnere den såfremt ingen andre har flere tips....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Podlest
    Hmm..
    Må nok bare bite i det sure eplet og returnere den såfremt ingen andre har flere tips....

Høres ut som en defekt sak, kan jo alltids prøve å nullstille hele boksen.
    Jeg har ikke noen problemer med hakking på opptak som du har beskrevet.
    Hadde alle hatt det så hadde det nok vært fikset. Kan alltids høre med
    Grundig / RiksTV før du sender den tilbake?

HDMI kabler under 3 meter kan du kjøpe hva som helst, så lenge de får signalet
    igjennom duger de :smile:
    Billigst mulig har jeg ihvertfall. Aldri hatt problemer med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

grundig

Mine opptak og hakker ofte, ikkje hvert eneste,men ofte.
    er det ruskevær så kan eg ikkje se på tv 3 fereksempel. men signalet er jo bra,men ikkje vet eg.

Noe nytt med oppdateringen? kan vi håpe det dukker opp iløpet av 2009?

Hilsen oppgitt rikstvkunde

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle få en mail i god tid/så snart dato ble bestemt, så det ligger nok en stund frem i tid. November/desember var det siste jeg hørte, men tipper den ikke kommer før på nyåret.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nesten bare problemer

Hei,
    Selv har jeg nesten bare hatt problemer med 8860'n...

Opptil et par ganger for dag, låser hele boksen seg (bildet fryser, og strøm må taes ut), mens den andre ganger "booter"/restarter og går i test-modus, før bildet kommer tilbake av seg selv etter knappe 2-3 minutter.

Akkurat nå virker det som om boksen har trukket sitt siste sukk, etter at bildet frøs... nå står den bare og spinner i test-modus, samtidig med at jeg så vidt hører klikkingen fra harddisken.

Må innrømme at jeg er passe dritlei hele løsningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rulow
    Opptil et par ganger for dag, låser hele boksen seg (bildet fryser, og strøm må taes ut), mens den andre ganger "booter"/restarter og går i test-modus, før bildet kommer tilbake av seg selv etter knappe 2-3 minutter.

Akkurat nå virker det som om boksen har trukket sitt siste sukk, etter at bildet frøs... nå står den bare og spinner i test-modus, samtidig med at jeg så vidt hører klikkingen fra harddisken.
    Høres ut som om du har fått en defekt enhet. Vil ikke tro at en SW oppdatering løser problemet ditt, siden dette ikke er et kjendt problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt noen problemer med min.....:-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rulow
    Hei,
    Jepp det ser skikkelig ut som en defekt enhet. Gå tilbake til butikken og reklamer.

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ser Grundig nå har oppdatert hjemmesiden sin med "Ny softwareoppdatering til DTR 8860 kommer i des!"

I det minste gjorde de det før november var over, så litt forbedring var det jo.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spiderworm
    Hehe, ser Grundig nå har oppdatert hjemmesiden sin med "Ny softwareoppdatering til DTR 8860 kommer i des!"

I det minste gjorde de det før november var over, så litt forbedring var det jo.
    Det hele er bare latterlig. Jeg har nå ventet i 1 1/2 år for oppdateringen for serieopptakk, noe som var lovet i det lille arket som kom med boksen...
    Er Grunding teamet godtroende eller tror de at vi er det - at det er nok å endre på månedene på forsiden? Litt info om hvor de ligger i prosessen ville vært mye bedre...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Liten status på oppdateringen.

Sitat Opprinnelig postet av torlight
    Det hele er bare latterlig. Jeg har nå ventet i 1 1/2 år for oppdateringen for serieopptakk, noe som var lovet i det lille arket som kom med boksen...
    Er Grunding teamet godtroende eller tror de at vi er det - at det er nok å endre på månedene på forsiden? Litt info om hvor de ligger i prosessen ville vært mye bedre...
    Hei alle sammen.

Ser at det stilles mange spørsmål om den nye oppdateringen på Grundig 8860, og jeg slkjønner at mange er frustrert over hvor lang tid det tar for å legge inn funksjonalitet. Ser at noen etterlyser en liten oppdatering, og da tenkte jeg at det er på plass med en liten oppdatering fra RiksTV sin side i hvertfall.

Slik er saken.

Vi har vært i en prosess sammen med Grundig lenge nå for å få en software som skal være stabil og bra, og vi kommer stadig nærmere dette målet. Vi har ikke lyst til å lansere en software som gjør at boksen blir ustabil og treg, derfor jobbes det hardt fra både Grundig og vår side for å få dette til.

Måten testingen gjøres på er at Grundig lager softwaren og tester den internt hos seg, før de videresender den til oss slik at vi kan teste den. Alle feil vi finner legger vi til i en egen database slik at vi til en hver tid vet hva som er feil og status på retteprosessen hos Grundig. Grundig ingeniører sitter også stadig vekk hos oss for å teste slik at de får testet på et nettverk slik som alle våre brukere har, og ikke i et lab-miljø.

Vi kommer stadig vekk nærmere en stabil software, og vi har nå kommet så langt at vi tester softwaren internt hos oss på RiksTV for på den måten får tilbakemeldinger fra de som ikke er fullt så tekniske som oss som gjør dette hver dag.

Vi ønsker ikke å gå ut med konkrete datoer for når den nye softwaren er klar, og det skylles at, som dere allerede vet, det tar tid å få alle funksjonene til å spille sammen. Men vi er sikre på at den nye softwaren kommer, men sansynligvis ikke før over nyttår.

Jeg skal følge med på denne tråden, og oppdatere dere så fort jeg vet noe mer, og hvis noen har spørsmål, så skal jeg svare på den så godt jeg kan.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RiksTVteknisk
    Vi ønsker ikke å gå ut med konkrete datoer for når den nye softwaren er klar, og det skylles at, som dere allerede vet, det tar tid å få alle funksjonene til å spille sammen. Men vi er sikre på at den nye softwaren kommer, men sansynligvis ikke før over nyttår.
    Utrolig at noe kan bli utsatt så mange ganger og i så lang tid. Om den kommer i januar så er det ett halvt år etter lovet lansering. Om man skal tro på grundig, så er det kun VOD tjenesten fra Riks-TV som forsinker prosessen.

Side 6 av 61 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •