Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 59 av 61 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

test i display = ut med hdmi

Sitat Opprinnelig postet av Scandi
    Etter denne updaten står dekoderen min kun å viser test i en evig syklus. Er det noe jeg kan gjøre med det?

Når dette en sjelden gang skjer, trekker jeg ut hdmi kabelen og strøm, kobler til strøm igjen, så venter jeg litt før jeg putter i hdmi igjen.. da kommer den ut av test etter hvert

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SigmundT
    Den praktiske forskjellen for meg er at 5.1 surround nå virker. Tidligere kom det bare lyd i fronthøyttalerne og sub. Såvel senter- som bakhøyttalerne var tause. For å komme rundt problemet valgte jeg stereolyd, som fordelte seg mellom alle høyttalerne. Men nå kan jeg altså velge 5.1 surround, og det gir godlyd!
    Så vel var det altså ikke likevel. Problemet er der fortsatt ved opptak, både gammelt og nytt. Senter og bak er tause så lenge Surround 5.1 er valgt. Er nå tilbake til Stereo.

Er det noen andre her som opplever det samme som jeg?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er dessverre fortsatt Stereo som er lydvalget for meg også!

Sitat Opprinnelig postet av SigmundT
    Så vel var det altså ikke likevel. Problemet er der fortsatt ved opptak, både gammelt og nytt. Senter og bak er tause så lenge Surround 5.1 er valgt. Er nå tilbake til Stereo.

Er det noen andre her som opplever det samme som jeg?
    Ja, jeg opplever også situasjonen slik at Stereo dessverre fortsatt er det beste valget. Dersom jeg velger Surround, og ser på noe annet enn NRK-kanalene, så er senter- og bakhøyttalerne helt tause.

Merkelig at dette skal være så vanskelig for Grundig å få til. Jeg har nemlig også en Grundig DTR8740 og den har jeg innstilt på Surround og får fin lyd i alle kanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grundig Lurt

Nå er det flere år siden jeg kjøpte denne j€#€%#& boksen med en imponerende feature-liste. Ennå har ikke Grundig/RiksTV klart å lever en versjon av programvaren som kan gjøre denne til en fungerende TV-mottaker. Lista over ting som ikke funker er så irriterende at jeg ikke orker å ramse opp.

Man kan vel si at jeg har blitt Grundig lurt her ja. Hvis jeg skal tegne RiksTV abonnement igjen, tror jeg neste jeg må få betalt for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pcgamnes
    Når dette en sjelden gang skjer, trekker jeg ut hdmi kabelen og strøm, kobler til strøm igjen, så venter jeg litt før jeg putter i hdmi igjen.. da kommer den ut av test etter hvert
    Dette var interessant.. Min "klikka" på Laurdag, etter planlagt straumbudd i området. Står i "test" i 30 minutt. Eg snakka med Rikstv og prøvde som dei sa ;
    ta av straumen i 5 minutter, ta ut antennekabelen før du sett inn straumen igjen. Då gjekk den utav test etter ca. 5 minutt og klokka viser, men eg får ikkje slått den på verken med fjernkontroll eller med knappen på tuneren.

Eg har idag sendt den inn til Muticom. Det merkelege er at det er akkurat 2 år sidan den forrige klikka, og eg fekk denne nye. Og den fyrste holdt også ca. 2 år (22 månedar). Håpar multicom sender meg ny snarast mogleg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daghvi
    Dette var interessant.. Min "klikka" på Laurdag, etter planlagt straumbudd i området. Står i "test" i 30 minutt. Eg snakka med Rikstv og prøvde som dei sa ;
    ta av straumen i 5 minutter, ta ut antennekabelen før du sett inn straumen igjen. Då gjekk den utav test etter ca. 5 minutt og klokka viser, men eg får ikkje slått den på verken med fjernkontroll eller med knappen på tuneren.
    Min erfaring er at 5 minutt er alt for lite. Det som skjer, tror jeg, er at den overoppheter. Den må stå til den er helt kald igjen, jeg lar den stå over natten.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mange som meg hvor siste oppdatering har ødelagt min dtr8860? Etter siste oppdatering står det bare Test i displayet. Drar ut alle kabler. Setter inn strøm og jeg kan bytte kanaler, men selvfølgelig ikke noe bilde. Setter inn antenneledningen, bilde kommer og tuneren låser seg etter 3-5 sek. samtidig som viften starter opp og bråker mye....
    Rikstv innrømmer at det er oppdateringen som har forårsaket dette, men nekter å gjøre noe!!!

Noen som har mer info?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Laila61
    Min erfaring er at 5 minutt er alt for lite. Det som skjer, tror jeg, er at den overoppheter. Den må stå til den er helt kald igjen, jeg lar den stå over natten.
    Eg prøvde dagen etterpå også, akkurat det samme skjedde då.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roarnico
    Er det mange som meg hvor siste oppdatering har ødelagt min dtr8860? Etter siste oppdatering står det bare Test i displayet. Drar ut alle kabler. Setter inn strøm og jeg kan bytte kanaler, men selvfølgelig ikke noe bilde. Setter inn antenneledningen, bilde kommer og tuneren låser seg etter 3-5 sek. samtidig som viften starter opp og bråker mye....
    Rikstv innrømmer at det er oppdateringen som har forårsaket dette, men nekter å gjøre noe!!!

Noen som har mer info?
    Dette høyres ut som akkurat det samme som skjedde med meg iallfall. Håpar på svar får multicom idag, satsar på at dei sender ny med ein gong sånn som sist. Eg ser dei har hente returpakka mi på postkontoret idag tidleg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skjedde hos meg også. Altså testmodus ifbm oppdatering.
    Dette er hva jeg gjorde:
    Kjøre reset av boksen:
    - Ta ut antenne og strøm.
    - Vente i 30 minutter.
    - Inn med strøm
    - Vente til boksen har startet (dette kan ta tid).
    - Gå i menyen og kjøre fabrikk-instillinger.
    - Inn med antenne når boksen ser ut til å starte.

Sjekket så SW-versjon. Da stod det fortsatt gammel.
    Neste natt skjedde det sammme igjen. Altså testmodus.
    Kjørte reset sekvens igjen, men nå var SW oppdatert :-o

Forhåpentligvis fungerer det etterhvert hos dere også.
    SW-oppdateringen er kun tilgjengelig mellom 0.00 og 05.00, så det kan kanskje gå noen dager før det virker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig. Virker som den ikke tåler strømbrudd! Etter strømbrudd henger maskinen (vifta går på maks, klokka i front-display fryser, evt. bilde på TV fryser). Det jeg har klart å finne ut er at maskinen starter opp som normalt dersom antennepluggen er dratt ut. Da kan jeg browse menyer og se på gamle opptak. Når jeg setter inn antennepluggen, fungerer "live" TV ett minutt eller 2 før maskinen fryser.

Har forsøkt "fabrikk-reset" uten hell.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg blitt Canal Digital kunde, og eier av en perfekt 5720 boks.
    Kan anbefales for andre også.. ;-)

Ps: mesterskap i knusing av Grundig 8860 blir arrangert fortløpende........

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, dette fungerer jo utmerket.
    Fra å være en av de største pessimisstene om denne boksen, har jeg snudd totalt.
    Dette fungerer jo utmerket, Ja jeg har ikke hatt ett eneste problem etter oppdateringen. Til og med serieopptak fungerer utmerket !
    Har absolutt ingenting å klage meg over !
    Takk Grundig ! Takk RiksTV ! Dere er endelig i mål !

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg HATER denne forbanna møkka tuneren! aldri sett maken til skit! Når jeg bytter kanal kan den ofte henge seg i 10sec, eller så forsvinner lyden i 10-20sec...OFTE henger infolinja seg opp i kanalbytte..mange ganger når jeg bytter kanal slår den av lyden helt!! etter flere oppgraderinger er den like UBRUKELIG!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er mitt eventyr med 8860 over. Leverte den inn til reparasjon for noen uker siden. Den kunne ikke repareres og Grundig hadde, kankje ikke helt overraskende, ingen ny boks jeg kunne få.

Fikk pengene tilbake og de vil gå til innkjøp av Strong PVR SRT 8965 når den kommer i salg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte RiksTV, og de sendte meg straks en ny tuner. Jeg spurte om dette med heng var et kjent problem, og svaret var noe ullent om at "nei, dette var et nytt problem, men enkelte hadde slitt litt etter forrige oppgradering". Jeg tolket det som "ja".

Uansett: Jeg får ny boks fra RiksTV siden jeg handlet fra dem i utgangspunktet. Service foreløpig upåklagelig.

For å sette det litt i perspektiv har jeg lenge hatt en Playon DVR HD med stadig forverret firmware. Den har jeg i praksis gitt opp fordi den ikke fungerer i det hele tatt. Den kan henge/krasje/glemme opptak/ bomme på opptak osv. osv. Det finnes uendelig mange feil... Sett i sammenheng fungerer 8860 som en drøm:wink:

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blip
    Merkelig. Virker som den ikke tåler strømbrudd! Etter strømbrudd henger maskinen (vifta går på maks, klokka i front-display fryser, evt. bilde på TV fryser). Det jeg har klart å finne ut er at maskinen starter opp som normalt dersom antennepluggen er dratt ut. Da kan jeg browse menyer og se på gamle opptak. Når jeg setter inn antennepluggen, fungerer "live" TV ett minutt eller 2 før maskinen fryser.

Har forsøkt "fabrikk-reset" uten hell.
    Nå har jeg også dette problemet, skulle koble om noe AV-utstyr og måtte koble fra Grundigboksen. Når jeg nå kobler den til igjen skjer akkurat det samme som med deg... Bildet fryser og så starter viften å gå på max. Jeg holder på med boks nr. 3 nå.... Har aldri vært borti makan til møkkaprodukt!!!

Hvor mange ganger må du sende inn et produkt på reparasjon før du kan kreve å få heve kjøpet?? Har mest lyst å kutte Riks-TV grunnet alle problemente med denne boksen! Sendte en mail til Riks-TV, Grundig og Expert der jeg ber om å få heve kjøpet...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SLightly off Topic, men her er altså arvtakeren til skandaleboksen: https://www.rikstv.no/strong8965/

Noen som husker da Grundig 8860 ble lansert på samme måte? Jeg lurer bare på hvor mange av disse punktene i feature-lista som er ren science fiction, eller i beste fall kommer tre år etter lanseringdato? Meeeeget skeptisk ja.

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av optimizer
    SLightly off Topic, men her er altså arvtakeren til skandaleboksen: https://www.rikstv.no/strong8965/

Noen som husker da Grundig 8860 ble lansert på samme måte? Jeg lurer bare på hvor mange av disse punktene i feature-lista som er ren science fiction, eller i beste fall kommer tre år etter lanseringdato? Meeeeget skeptisk ja.
    Skeptisk jeg også... Fikk tilbud om å få en av disse i erstatning til Grundigen...

+ til Riks-TV, jeg får refundert det jeg betalte for Grundigen Har bestilt meg en Samsung BD-E8900N i stedet. Har så langt bare hatt positive opplevelser med Samsung

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fade
    Skeptisk jeg også... Fikk tilbud om å få en av disse i erstatning til Grundigen...

+ til Riks-TV, jeg får refundert det jeg betalte for Grundigen Har bestilt meg en Samsung BD-E8900N i stedet. Har så langt bare hatt positive opplevelser med Samsung
    Heisann Fade,

Har vært på jakt etter en boks med opptak og dobbel tuner for Riks-tv. Har vurdert Samsungen, men leser at den ikke kan ta opp en kodet kanal mens man ser på en annen kodet (feks TV2 og TVN). Høres ut som en seriøs begrensning for en såpass dyr boks.
    Hva med brukervennligheten ved opptak og avspilling ? Samsung UE55D8000 TVen vår har et fryktelig klønete grensesnitt for opptak, og etter det jeg leser er ikke E8900 særlig logisk heller.
    Er N-utgaven forbedret i forhold til forgjengeren ?

Vurderer Strong 8965 også, men finner ingen omtaler foreløpig. (er i salg fra Riks-tv nå)

Side 59 av 61 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •