Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 58 av 61 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av optimizer
    *snip*

Og dette ble kårets til årets beste TV-mottaker for 2008-2009 i Lyd og Bilde? Sier litt om hvor nøye de tester produktene.
    Når testere baserer karakteren på features som kanskje kommer så blir det sånn

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Rip 8860

Jaha, så skjedde det til slutt også med min - Den har tatt kvelden.
    Først hengte alt seg, og etter å ha tatt ut strømmen og plugget inn igjen, så ble den stående på "test" uendelig. :cry:

Jaja, jeg ventet bare på det siden så mange andre opplever det samme, så hvorfor skulle jeg ha mere flaks? Nåvel... :twisted:

Jeg har da tatt en titt inni boksen etterpå, da den var over 3 år regner jeg med det ikke var noe å hente på garanti. Uansett, jeg fant en kondensator i strømforsyningsdelen som var defekt, og byttet denne. Nå startet den et par ganger, men bare en kort stund. La dog merke til at det var en "lyd" i powersupply delen ved innsetting av strøm, og dette er en typisk indikasjon på noe som svikter i switchmode-strømforsyning. (Jeg er service elektroniker i utgangspunktet, om noen skulle lure...)

Etter å ha forsøkt en del ganger å restarte kjente jeg svilukt og lokaliserte det til en komponent på kretskortet. Dette er antageligvis en eller annen regulator, men umulig å si hva, da det kun er merket med Uxx (xx-et nr). Denne var iallfall godt brent, så da gjenstår det å se om jeg evt klarer å finne noe her. Jeg håper ikke på for mye siden det er så proteksjonistisk at de neppe er villige å gi fra seg noe servicedokumentasjon, men jeg skal la forumet få vite om jeg finner problemet. Har en sterk mistanke om at dette er en feil som går igjen disse boksene! Det er typisk når ting er dårlig dimensjonert osv at slikt oppstår over tid.

Er det forøvrig noen som har en boks som virker men som de ikke benytter, (eller evt disken er gåen på men resten ok),og som kan tenke seg å selge den for en billig penge? (Reservedelsmaskin tenkte jeg). Isåfall er jeg interessert, og da kan vedkommende evt legge igjen et svar her på forumet, så skal jeg ta kontakt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Håpløst?

Du har krav på å få byttet/reparert din boks så lenge du er kunde hos RTV, uansett hvor gammel boksen måtte være. En annen sak er det jo, at det ikke er sikkert at du blir skadesløs etter dette heller ... :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er min 2. 8860 begynt å tulle seg. Menyene forsvinner og tar ny fabrikkinstilling så er de tilbake. Varer vel ikke lenge nå...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg byttet nettopp til Canald digital sin ATB Tuner..(den siste) fungerer knall!!! ikke et feilslag enda..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jonny63
    Jaha, så skjedde det til slutt også med min - Den har tatt kvelden.
    Først hengte alt seg, og etter å ha tatt ut strømmen og plugget inn igjen, så ble den stående på "test" uendelig. :cry:

Jaja, jeg ventet bare på det siden så mange andre opplever det samme, så hvorfor skulle jeg ha mere flaks? Nåvel... :twisted:
    Jeg er nå på min 3. boks. Min første boks tok kvelden på dette viset, min andre gjorde det, og min tredje kommer nok til å gjøre det også. Kun tiden vil vise

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tt85
    jeg byttet nettopp til Canald digital sin ATB Tuner..(den siste) fungerer knall!!! ikke et feilslag enda..
    Interessant! Noen vil sikkert si at det er off topic, men for min del må du gjerne dele erfaringene med CD-tuneren ettersom du får mer erfaring med den. Jeg dumper med glede rikstv til fordel for noen som kan levere varene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jonny63
    Jeg har da tatt en titt inni boksen etterpå, da den var over 3 år regner jeg med det ikke var noe å hente på garanti. Uansett, jeg fant en kondensator i strømforsyningsdelen som var defekt, og byttet denne. Nå startet den et par ganger, men bare en kort stund. La dog merke til at det var en "lyd" i powersupply delen ved innsetting av strøm, og dette er en typisk indikasjon på noe som svikter i switchmode-strømforsyning. (Jeg er service elektroniker i utgangspunktet, om noen skulle lure...)

Etter å ha forsøkt en del ganger å restarte kjente jeg svilukt og lokaliserte det til en komponent på kretskortet. Dette er antageligvis en eller annen regulator, men umulig å si hva, da det kun er merket med Uxx (xx-et nr). Denne var iallfall godt brent, så da gjenstår det å se om jeg evt klarer å finne noe her. Jeg håper ikke på for mye siden det er så proteksjonistisk at de neppe er villige å gi fra seg noe servicedokumentasjon, men jeg skal la forumet få vite om jeg finner problemet. Har en sterk mistanke om at dette er en feil som går igjen disse boksene! Det er typisk når ting er dårlig dimensjonert osv at slikt oppstår over tid.
    Hvordan gikk det? Fant du ut noe mer?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da måtte omsider jeg også krype til korset og få en ny boks etter at den gamle "døde" i helge.
    Èn positiv ting med den nye boksen er at harddisken som sitter i er en Seagate ST3500312CS, ikke en WD 5000AVVS som i den gamle.

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder også på med min 3. boks...Har kommet over en ny feil nå... Med jevne mellomrom så dukker det opp vertikale striper med feilgrafikk...virker som linjene viser bildet, men litt forskjøvet slik du ser det er noe galt, men ikke kan si hva det er. Merkes først på tekstingen av programmer, men når du først har lagt merke til det er det vanvittig irriterende. Har funnet ut at det forsvinner hvis jeg napper ut kontakten og lar det stå over natten...

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gitt opp denne tuneren for lengst, det har vel også RiksTV og Grundig. Får vel bare satse på at de neste tunerene fra Strong som RiksTV har trykket til sitt bryst blir bedre.

De skal visstnok komme i løpet av året...

RiksTV satser på nett-tv | kampanje.com
    STRONG Scandinavia lancerer digitale hybride modtagere til norske RiksTV - DIGITALT.TV

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med Riks-Tvs tidligere lanseringstidspunkter så blir det vel i 2013-2014 denne blir godkjent

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spiderworm
    Gitt opp denne tuneren for lengst, det har vel også RiksTV og Grundig. Får vel bare satse på at de neste tunerene fra Strong som RiksTV har trykket til sitt bryst blir bedre.

De skal visstnok komme i løpet av året...

RiksTV satser på nett-tv | kampanje.com
    STRONG Scandinavia lancerer digitale hybride modtagere til norske RiksTV - DIGITALT.TV
    Mer ny strålende (les eksprimentell) teknologi? :roll:
    Ikke før jeg har fått dokumentert at dette faktisk blir noe bedre.
    Nå har min andre mottaker (kryss i taket, bank i bordet) virket bra i flere måneder og jeg krysser fingre for at det fortsetter (ok, dette høres veldig overtroisk ut, men jeg tar ingen sjanser med denne boksen lengre ).
    Den har noen nykker, men det virker som det var et godt grep å skippe installering av VOD (brukte den nesten aldri heller, man har jo Voddler). Ellers fungerer ikke program eller serie opptak på TVNorge av en eller annen grunn, men da kan jeg bare gjøre vanlig gammeldags tidsopptak. På alle andre kanaler fungerer det bra, selv om jeg ikke stoler helt på serieopptaket hvis det er noe jeg absolutt vil ha med meg.
    Sist jeg hadde trøbbel fant jeg ut at det beste er å skru den av, la den stå en dag og så kjøre til fabrikkinnstillinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer ny oppdatering Grundig DTR 8860 VOD 22. august. Dette skriver RiksTV på sine sider...

Fra versjon xxx.396 til versjon xxx.411 er følgende fikset:

• Ytelsen er bedret ved å endre grafikken fra 1080 til 720.
    • Håndtering av serieopptak er utbedret.
    • Løst problemet med TEST i display.
    • Forbedret viftestyring for å kontrollere varme i mottakeren.
    • Er audio 5.1 (surround lyd) valgt skal mottakeren velge 5.1 automatisk når 5.1 er tilgjengelig.
    • Radioikonet vises på radiokanaler.
    • Viser riktig tid på radioopptak.
    • Viser nå ikonet for "Opptak nå" og ikke ikonet for "Skedulert (Planlagt) opptak" i infobanner når opptak er under innspilling.
    • Bilde skal nå vises på scart etter resett av strøm i standby-modus.
    • Foreldrekontroll er utbedret så det ikke gis tilgang til låste kanaler.
    • Bedret utseende på live-undertekst (DVB).
    • Programvaren vil ved neste oppdatering kunne lastes ned i standby. Mottakeren vil se etter ny programvare kl 04.05

Dette er fikset for Alltid Underholdning:

• Filmlisten som ikke blir oppdatert er bedret
    • Oppdatering av Alltid Underholdingsapplikasjonen vil skje automatisk. Ny drivere er implementert.
    • Filmcovere som blir borte er forbedret.
    • Alltid Underholdning kan startes fra radiomodus.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg brukt den nye oppdateringen i noen timer. Kjørte forøvrig også en full reset etter innstallasjon.

Mottakeren er helt klart blitt mere responsiv og kanalskifte går en anelse glattere, den er også raskere i menyer.

Har lagt inn serieopptak på 8 serier og til nå har jeg ikke sett at den har glemt noe.

Alt i alt var det en klar forbedring

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technofranki

• Er audio 5.1 (surround lyd) valgt skal mottakeren velge 5.1 automatisk når 5.1 er tilgjengelig.

Den praktiske forskjellen for meg er at 5.1 surround nå virker. Tidligere kom det bare lyd i fronthøyttalerne og sub. Såvel senter- som bakhøyttalerne var tause. For å komme rundt problemet valgte jeg stereolyd, som fordelte seg mellom alle høyttalerne. Men nå kan jeg altså velge 5.1 surround, og det gir godlyd!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter denne updaten står dekoderen min kun å viser test i en evig syklus. Er det noe jeg kan gjøre med det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min står å laster ned nå.... får tro den ikke går rett i testmodus

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vi ta en full reset etter updaten tro?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha dratt inn og ut strømledningen x antall ganger nå i kveld så hoppet den ut av test modus og sa den måtte oppgrades. Så den driver nå å laster ned oppdateringen. Håper det går greit denne gangen.

Side 58 av 61 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •