Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 57 av 61 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Siden jeg nå hiver ut boksen...

Hadde tenkt meg en stuepc, Asrock, i bruk med Windows media center. Er det mulig å gjøre opptak til den fra RiksTV på noen måte? Man får jo USB tuner med NRK kanaler, men hvordan få flere kanaler?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tt85
    Driver og tester Intek sin Pvr nå, den virker veldig stabil rask i kanalskifte, serieopptak ser ut til og fungere greit og det er enkle og klare menyer.

Imponerer med og kunne spille av avi filler og det gjør den den bra, har ikke testet om den støtter srt enda, men det kan jeg komme til bake til senere.

Må si jeg Liker det jeg ser og brukervennligheten er veldig bra ,tror denne blir en ''keeper'' Grundig suger i stooort i forhold.. en helt ny verden for min del som har slitt med 8860'n i 2 år. Ser ut til at jeg endelig har en Pvr som Funker !!!! YES!!!:-D

Fikk også fortalt i dag at Riks tv's 8860 PVR har de sluttet og produsere... så for de som har denne boksen fortsatt så lover ikke det godt..
    Foreløpig er Grundig boksen den eneste som har Alltid Underholdning og digital tekst tv, så jeg ville forutsatt at en boks med alle funksjoner kom før de stoppet med denne. De selger den i hvert fall fortsatt.
    Min har vesentlig mindre krøll etter at jeg fikk skikkelig antenne, men fortsatt lar den være å ta opp uten synlig grunn. Imidlertid har den fått grepet på dette med repriser (eller kanskje tv-stasjonene er blitt bedre til å kode programmene), den tar bare opp reprisen når den ikke har fått tatt opp første gang ordentlig. Dette kompenserer litt for irritasjonen med at det faller ut, men alt kommer jo ikke i reprise samme uke.
    En veldig irriterende ting er at jeg stadig får beskjed om at TV'en min ikke støtter hva-det-nå-heter, slik at jeg må bruke Scart. Bare tull, og jeg restarter så er det ok.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frankrt
    Hadde tenkt meg en stuepc, Asrock, i bruk med Windows media center. Er det mulig å gjøre opptak til den fra RiksTV på noen måte? Man får jo USB tuner med NRK kanaler, men hvordan få flere kanaler?
    Jeg har hatt en sånn en stund (anbefales forresten varmt), men jeg innbilte meg det ikke var mulig. Man får bare tatt opp med en boks som har Conax kort, trodde jeg. Kan selvfølgelig sette Conax kort i tv'en, men da mente jeg opptak med annen boks ikke var mulig. Men er interessert i å høre hvis andre mener det er mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Laila61
    . . .
    En veldig irriterende ting er at jeg stadig får beskjed om at TV'en min ikke støtter hva-det-nå-heter, slik at jeg må bruke Scart. Bare tull, og jeg restarter så er det ok.
    HDCP kanskje?
    Jeg fikk kun melding om at TV’n ikke støttet HDCP når jeg slo på Grundig boksen og TV’n samtidig. Hvis jeg gav TV’n litt tid (noen sekunder) til å slå seg på først, før jeg slo på boksen, så kom ikke denne meldingen.
    Uansett så slo jeg rett og slett av HDCP-støtte i Grundig boksen for å slippe disse meldingene. Har ennå ikke støtt på noe program jeg ikke har fått se i HD, selv om HDCP er av.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dtr 8860

Grundig DTR 8860 + flere andre pvr bokser , CanalDigital og Viasat bruker en form for Linux som system kode (Operativ System)
    Og det er hovedgrunnen til at omtrent alle pvr boksene er problemer med.
    Alle som bruker linux på pc er kjent med at det må tilpasses utrolig mye til akkurat den maskinen det kjører på, for å fungere noenlunde tilfredstillende.
    Jeg mener personlig at Linux er SØPPEL og et skikkelig irritasjons moment
    og kommer aldri til å bli noe annet.

Problemet med TV selskapene og produsentene av IdiotBoksene, er at de har oppdaget at Linux er et nesten gratis system, og derfor benytter seg av det i stor skala, likevel om de vet at det skaper mye problemer for kundene.
    Linux på en pvr boks pluss WesternDigital Hardisk. (som alle selskapene bruker) Kan og blir ikke noe annet enn FIASKO.

Det begynner å bli på tide at selskapene får inn kompetente folk, i stedet
    for de udugelige amatørene de har nå.

Dette er en Julehilsen til RiksTV CanalDigital og Viasat.
    God Bedring

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et lite tilegg

Sitat Opprinnelig postet av Glupulf
    Grundig DTR 8860 + flere andre pvr bokser , CanalDigital og Viasat bruker en form for Linux som system kode (Operativ System)
    Alle som bruker linux på pc er kjent med at det må tilpasses utrolig mye til akkurat den maskinen det kjører på, for å fungere noenlunde tilfredstillende.

Problemet med TV selskapene og produsentene av IdiotBoksene, er at de har oppdaget at Linux er et nesten gratis system, og derfor benytter seg av det i stor skala, likevel om de vet at det skaper mye problemer for kundene.
    Linux på en pvr boks pluss WesternDigital Hardisk. (som alle selskapene bruker) Kan og blir ikke noe annet enn FIASKO.

God Bedring
    Tilegg og oppfordring til produsentene.
    WesternDigital hardisker i pvr bokser er totalt ubrukelig.
    Sett inn en annen type, og fremfor alt SKIFT Operativsystem!!!
    Da kan det bli God Jul isteden for God Bedring neste år.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God bedring, ja

God Bedring
    Ditt innlegg hadde kanskje tjent på å ikke være skrevet fullt så flåsete. Kan du forresten dokumentere dine påstander, eller er dette bare alminnelig synsing og spy?
    God bedring til deg også!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig er Grundig boksen den eneste som har Alltid Underholdning og digital tekst tv, så jeg ville forutsatt at en boks med alle funksjoner kom før de stoppet med denne. De selger den i hvert fall fortsatt.
    Min har vesentlig mindre krøll etter at jeg fikk skikkelig antenne, men fortsatt lar den være å ta opp uten synlig grunn. Imidlertid har den fått grepet på dette med repriser (eller kanskje tv-stasjonene er blitt bedre til å kode programmene), den tar bare opp reprisen når den ikke har fått tatt opp første gang ordentlig. Dette kompenserer litt for irritasjonen med at det faller ut, men alt kommer jo ikke i reprise samme uke.
    VOD bruker jeg ikke og de gangene jeg har brukt digital tekst tv kan telles på 1 hånd

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, vil ikke si det er derfor boksene har problemer. Jeg vil heller legge mer av skylden på tilpasninger for det norske markedet. Alt av tilpasninger på produkter som ikke nødvendigvis er ment for å tilpasses skaper alltid utfordringer.

Det at Linux er gratis har lite med sannheten å gjøre.

Det begynner å bli på tide at selskapene får inn kompetente folk, i stedet for de udugelige amatørene de har nå.
    Kan ikke si meg uenig, alltid en fordel å vite hva du driver på med - uansett yrke!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dtr8860

Det er riktig at det alltid er en fordel å vite hva en driver med.
    Jeg har dette fra lang egen undersøkelse, pluss 3 erfarne Linux fantaster, (Hvor Windows er bannord).
    Og som kjenner igjen programering og tilpasning på boksene.

Jeg selv har kastet denne boksen, og har nå Viasat+ PVR som det er omtrent like store problemer med.
    Godt Nytt År

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med min gamle TV fikk jeg alltid beskjed om at den ikke støttet HDCP, selv om den faktisk gjorde det. Hadde aldri problemer å se ting som krevde HDCP.

Sitat Opprinnelig postet av Wiker
    Uansett så slo jeg rett og slett av HDCP-støtte i Grundig boksen for å slippe disse meldingene. Har ennå ikke støtt på noe program jeg ikke har fått se i HD, selv om HDCP er av.
    Så vidt jeg husker, er det bare Disney Channel som krever at HDCP er aktivert for kunne se kanalen. Har ikke noe med HD i det hele tatt. Disney Channel sender med 75% [544x576] av full SD-oppløsning [720x576].

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå driver min og mister kanalene...alle sammen på ei gang! skal til og bytte kanal også får jeg beskjed om at den ikke er funnet... så¨blir jeg nødt og installere lista på nytt...daglig...er så¨sinnsykt lei denne totalt ubrukelige tuneren!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen. Da jeg fått bekreftet 100%at Grundig PVR 8860 ikke produserer lenger. leverte inne min søsters pvr før jul, og fikk beskjed om at jeg ikke fikk en ny pga av den er tatt ut av produksjon. Fikk bare penger til bake og lykke til videre... så da ga de vell opp hele dritten som forventet....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grundig 8860 er død, lenge leve Intek HDPV-T12CX

Min Grundig 8860 avgikk ved døden nylig og ettersom forhandleren jeg kjøpte den av ikke lenger førte Grundig ble det pengene tilbake. Det var like greit ettersom jeg også har slitt med de fleste problemene alle andre ser ut til å ha hatt. Kort etter dette stod en ny Intek HDPV-T12CX koblet opp til min Samsung UE46C8705 og jeg er kjempefornøyd :-D Den er mye raskere i menyene, tar opp enkelt og serieopptak helt fint og støyer ikke mer enn Grundig sin 8860. TV Guide menyene er ikke de lekreste å se på, men menyene er raske og det er viktigere for meg. Er egentlig sjeleglad for at Grundig boksen tok kvelden ellers hadde jeg ikke fått oppleve hvor bra en HD PVR kan vere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God Bedring
    Når det gjelder dine dine påstander om Linux, vil jeg påstå at de ikke er basert på kunnskap. Linux er et effektivt, sikkert og billig operativsystem. Store deler av verdens internettsider er drevet av linuxmaskiner, Android er bygd på linux, børssystemer kjører linux pga krav til hurtighet (sanntidskrav) i tillegg til utallige andre systemer.

Jeg tror dette dreier seg om penger, og kanskje et grunnleggende feildesign som ikke kan løses med software i denne boksen, og i tillegg regner jeg med at Grundig og ADB ikke har klart å bli enig om hvem som skal ta regninga fo å fikse disse problemene.

Uansett, jeg er en kunde som føler meg snytt av den "overivrige" markedsføringen til Grundig/RiksTV, som lovet features flere år før de klarte å levere. Når de så leverte fungerte de under 50%.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AllPain
    Min Grundig 8860 avgikk ved døden nylig og ettersom forhandleren jeg kjøpte den av ikke lenger førte Grundig ble det pengene tilbake. Det var like greit ettersom jeg også har slitt med de fleste problemene alle andre ser ut til å ha hatt. Kort etter dette stod en ny Intek HDPV-T12CX koblet opp til min Samsung UE46C8705 og jeg er kjempefornøyd :-D Den er mye raskere i menyene, tar opp enkelt og serieopptak helt fint og støyer ikke mer enn Grundig sin 8860. TV Guide menyene er ikke de lekreste å se på, men menyene er raske og det er viktigere for meg. Er egentlig sjeleglad for at Grundig boksen tok kvelden ellers hadde jeg ikke fått oppleve hvor bra en HD PVR kan vere.
    På tide å sparke litt bredt:

Ser at RIKSTV har Grundig DTR 8860 oppført på nettsidene sine:

---------
    Bestill nå og få:

2 mnd. rabatt på RiksPakken
    Grundig HD-PVR kr 1 990,- (ordinært kr 3 990,-)
    ---------

Hadde ikke betalt mer en verdien av Harddisken som sitter inni, for å si det sånn

Og dette ble kårets til årets beste TV-mottaker for 2008-2009 i Lyd og Bilde? Sier litt om hvor nøye de tester produktene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Intek boks - hvor da?

Sitat Opprinnelig postet av AllPain
    Min Grundig 8860 avgikk ved døden nylig og ettersom forhandleren jeg kjøpte den av ikke lenger førte Grundig ble det pengene tilbake. Det var like greit ettersom jeg også har slitt med de fleste problemene alle andre ser ut til å ha hatt. Kort etter dette stod en ny Intek HDPV-T12CX koblet opp til min Samsung UE46C8705 og jeg er kjempefornøyd
    Min har også avgått ved døden nå. Antagelig får jeg også pengene igjen siden de ikke fører den lengre. MEN - hvor får man kjøpt den Intek boksen?
    Ingen nettbutikker synes å ha den og hverken Elkjøp eller Expert fører den.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min har også avgått ved døden nå. Antagelig får jeg også pengene igjen siden de ikke fører den lengre. MEN - hvor får man kjøpt den Intek boksen?

Her finner du den :

FINN.no - Mulighetenes marked

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intek viser seg desverre å ikke være stort bedre enn Grundig. Raskere menyer, men stadig problemer med opptak som enten ikke starter, eller som stopper et stykke uti. Serieopptak fungerer heller ikke.

:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, da kan vi konkludere med at vi har vidt forskjellige erfaringer ettersom min Intek boks fortsatt fungerer helt fint.

Side 57 av 61 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •