Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 55 av 61 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ammatør
    problemet er bare at Elkjøp som skal ta boksen i retur ikke har pr i dag noen PVR boks og tilby i det hele tatt, fy f**** for en dårlig service !! Jeg skal prøve Intek HDPV-T12CX som har fått gode tester.
    Be om å få pengene tilbake i kontanter i stedet, det vet jeg har vært uproblematisk å gjennomføre for andre i helt identisk situasjon.

Jeg sitter fremdeles på gjerdet, men vil nå sjekke ut tipset omkring Intek.

Den enkle Samsung boksen som jeg har hatt nå siden Grundig PVRen røk, er heller ikke bra. Går i heng ved kanalskifte, fryser og hakker. Det virker for meg som om teknologien her fortsatt er uferdig, jeg har enda til gode å bruke en helt problemfri box, og jeg har hengt på siden RiksTV lanserte i Hordaland og har topp mottaker/antenneforhold nær Ulriksmasten i Bergen.

Jeg hører gjerne omkring erfaringer med Intek, og hvor man får kjøpt dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TytnII
    Be om å få pengene tilbake i kontanter i stedet, det vet jeg har vært uproblematisk å gjennomføre for andre i helt identisk situasjon.

Jeg sitter fremdeles på gjerdet, men vil nå sjekke ut tipset omkring Intek.

Den enkle Samsung boksen som jeg har hatt nå siden Grundig PVRen røk, er heller ikke bra. Går i heng ved kanalskifte, fryser og hakker. Det virker for meg som om teknologien her fortsatt er uferdig, jeg har enda til gode å bruke en helt problemfri box, og jeg har hengt på siden RiksTV lanserte i Hordaland og har topp mottaker/antenneforhold nær Ulriksmasten i Bergen.

Jeg hører gjerne omkring erfaringer med Intek, og hvor man får kjøpt dem.
    Intek selges blant annet på Finn.no. gjennom Tanberg som er forhandler av Intek :0) skal vis være bra den.. har den ikke selv..men vurderer sterkt og få tak i den :0)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både Grundig og Intek. Hvis formålet med en PVR er å ta opp programmer og være garantert at opptakene går, så vil jeg ikke anbefale Intek. Jeg mister flere opptak i uken, kanskje spessielt sendinger som går i HD.
    Jeg får heller ikke soroundlyd fra det norke bakkenettet. Jeg har også tilgang til svensk bakkenett og fra sendingene i mpeg2 får jeg suroundlyd. Eneste grunnen til at jeg kjøpte denne var at tuneren er meget bra på svake signaler. Jeg får stabile signaler fra det svenske bakkenett, mens Grundig PVR som er elendig på svake signaler ofte hakker og faller ut på på de svenske sendingene. Jeg kan heller ikke koble HDMI signalet gjennom forsterkeren (Denon) da må jeg restarte Intek'en hver dag for å få bilde. Jeg har kjøpt den med et års binding så da er jeg ikke interisert i å returere den å få det jeg ga for den siden det var en redusrt pris hvor jeg betaler resten i abbonementet.
    Selv om Svensk tv1 og 2 finnes i det norske bakkenettet er det bedre bilde og mye bedre lyd fra det svenke bakkenettet. Svenskene sender mye i sourond og det låter bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har satt inn ny harddisk i Grundig sin PVR og har hatt det en stund, fungerer det greit (hvis man ser bort fra de generelle problemene med denne boksen)?

Skulle gjerne hatt litt mer HDD plass.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 1T i Grundig siden Januar i år. har nå ca 40% ledig. Den henger selvfølgelig ved kanalskift og når en har sett på et opptak. Jeg har også Grundig med orginal disk. Det er vel egentlig ikke så stor forskjell bortsett fra at det er bedre plass. En mister jo garantien så jeg har byttet disk på en mottaker jeg har kjøpt brukt. Det er viktig å bruke riktig disk. Jeg har en Seagate Barracuda 7200.12. Noen nye store harddisker har en større blokkstørrelse og det tror jeg ikke Grundigen støtter. Det har stått en del om 1T disker tideligere i denne tråden

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Grundig sin PVR til Rikstv slutter aldri og skuffe, i går la jeg opp nytt antenne kabel med uteantenne med fri sikt til sender, med Grundig Rikstv Box uten PVR viser en signal styrke på 75 % og 100 % kvalitet, koblet så til Grundig PVR 8860 på samme antennekabel og denne boksen viser bare 35 % styrke, med andre ord må det være mye dårligere motakerdel i 8860, nå skal denne boksen byttes ut, problemet er bare at Elkjøp som skal ta boksen i retur ikke har pr i dag noen PVR boks og tilby i det hele tatt, fy f**** for en dårlig service !! Jeg skal prøve Intek HDPV-T12CX som har fått gode tester.
    Da var Intek HDPV-T12CX i hus og tilkoblet samme antenne som Grundig PVR 8860 og her var en stor forbedring på tuner motaker del, Intek viser signalstyrke på 95 % og 100 % kontra Grundig som viste 35 % på samme antenne, håper resten av funksjonene har en like bra forbedring.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grundig 8860 :(

Er en heldig/uheldig innehaver av en Grundig 8860, betalte vel 4500kr for den for 2 år siden. Har hatt så mye tull med den boksa, vet ikke hvor mange antenner vi har prøvd. Å vi har veldig gode signal her. Har vel opplevd dei aller fleste problema som er nevnt her utenom at opptak har forsvunne. Enkelte ganger har det tatt veldig lang til å spille av opptak fordi det henger seg opp hele tiden. Opptak på 45 min har brukt oppi 75 min å spille av!!! Ikke mye en får med seg av programmet da :evil: Kanalbytte som står og henger i over 1 min, vært rimelig hett i toppen noen ganger. På fredag toppet det seg her, hadde hatt en rimelig stressende dag fra før. Kom hjem tidlig på kvelden da var lyden helt borte. Rota rundt her i en time prøvde om det HDMI kabelen det var noe galt med. Kobla ut strømmen og kobla den på igjen osv.... ingenting hjalp. Ikke var det TV det var noe galt med, det merka eg godt når eg satte på DVD-spilleren hjeeeelp 8) Der var MASSE lyd. Gledde meg til gullrekka og Senkveld, endelig en skikkelig tv-fredag igjen etter sommeren. Hadde heldigvis en gammel Sagem HDMI boks stående, den som er så dårlig at flere forhandlere fraråder den. fikk kobla til den så vi hadde bilde med lyd. Kjørte så rett til forhandleren å fikk levert den inn, traff en veldig kjekk kar som ikke blåste av problemet som eg har opplevd der før så humøret ble litt bedre. Han regna med eg kom til å få ny boks, men kunne ikke garantere det. Alle problema var dei kjent med. Så no er det bare å vente 2-3 uker, uten å ha mulighet til å ta opp noe å se om eg får ny eller hva som skjer Sa til han tror det er dårligste kjøpet eg noen gang har gjort Burde fungert skikkelig til en sånn pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Intek HDPV-T12CX i hus og tilkoblet samme antenne som Grundig PVR 8860 og her var en stor forbedring på tuner motaker del, Intek viser signalstyrke på 95 % og 100 % kontra Grundig som viste 35 % på samme antenne, håper resten av funksjonene har en like bra forbedring.
    Jeg venter spent på hvordan resten virker, signaløknigen stemmer med hva jeg opplever. Jeg kjøpte Intek for å kunne ta opp fra svensk bakkenett som er meget ustabilt på Grundig. Jeg har store problem med å få tatt opp alt jeg ønsker, spessielt fra NRK som sender HD, Jeg bruker kun Timer opptak.
    Har du prøvd lyd via souround forsterker, jeg får ikke souround fra NRK fra Intek og til min Denon forsterker. Grundig og Sagem går bra. Det er kun fra Svensk bakkenett som sender mpeg2 at jeg får souroundlyd fra Intek.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LA5UGA
    Jeg venter spent på hvordan resten virker, signaløknigen stemmer med hva jeg opplever. Jeg kjøpte Intek for å kunne ta opp fra svensk bakkenett som er meget ustabilt på Grundig. Jeg har store problem med å få tatt opp alt jeg ønsker, spessielt fra NRK som sender HD, Jeg bruker kun Timer opptak.
    Har du prøvd lyd via souround forsterker, jeg får ikke souround fra NRK fra Intek og til min Denon forsterker. Grundig og Sagem går bra. Det er kun fra Svensk bakkenett som sender mpeg2 at jeg får souroundlyd fra Intek.
    NRK sender ikke surroundlyd.

Deck

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endelig fikk ny mottaker (reklamasjonsrett) og nedgraderte den med den nye software med vilje, uten VOD. Selvsagt kom hakking mens boksen lagrer, henging som blir verre, osv.

Ny symptom: den lagrer ikke. I stedet viser det rød X og begrunner det med "insufficient disk place" mens det er jo 79% ledig plass..!!! 2 programmer i går fikk X!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til tross for advarsler, Intek HDPV-T12CX i hus her og. Familien var blitt for bortskjemt med timeshift og opptaksfunksjon, så da var det ikke stort andre valg når man boikotter Grundig og ser bort i fra Sagrem.

Så langt er jeg godt fornøyd. Opptakene har funket, men jeg har ikke fått testet det særlig lenge.

Programering av TV knappen er ikke beskrevet i manualen, men jeg fant oppskrift annet sted på dette forumet.

Håp i hengende snøre!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par tips til mottak og opptak av Riks-TV:

-Ved svakt signal (utfall, slidehow, artifacts) anbefales antenneforsterker, montert ute tett på antennen, triax eller tilsvarende (powres fra mottaker eller med ekstern adapter)

-Rene mottakere med opptaksmulighet virker lite konkurransedyktige, nå som bluray spillerne kommer med dobbel DVBT tuner og HDD. Denne fra Samsung er prisgunstig med 250GB (finnes også i 0,5 og 1TB): Samsung BD-D8200 250GB - Blu-ray-spiller - Finn laveste pris, omtaler og informasjon
    Bluray spilleren støtter 3D og har meget godt bilde, også fra DVD i følge tester.

Selv benytter jeg den gamle Grundig mottakeren kun til å powre antenneforsterkeren for øyeblikket. En UE55D8005 tv er kommet i hus og da benyttes den innebygde tuneren. HD-opptak til ekstern HDD fungerer uten hickups.
    For å kunne ta opp fra annen kanal, og spille bluray er imidlertid en Samsung BD-D8200 fristende.

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intek

Fungerer uten feil eller mangler så langt på opptak osv, men fortsatt ikke bruk den mere en et par dager så en får bare se over tid

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Et par tips til mottak og opptak av Riks-TV:

-Ved svakt signal (utfall, slidehow, artifacts) anbefales antenneforsterker, montert ute tett på antennen, triax eller tilsvarende (powres fra mottaker eller med ekstern adapter)

-Rene mottakere med opptaksmulighet virker lite konkurransedyktige, nå som bluray spillerne kommer med dobbel DVBT tuner og HDD. Denne fra Samsung er prisgunstig med 250GB (finnes også i 0,5 og 1TB): Samsung BD-D8200 250GB - Blu-ray-spiller - Finn laveste pris, omtaler og informasjon
    Bluray spilleren støtter 3D og har meget godt bilde, også fra DVD i følge tester.

Selv benytter jeg den gamle Grundig mottakeren kun til å powre antenneforsterkeren for øyeblikket. En UE55D8005 tv er kommet i hus og da benyttes den innebygde tuneren. HD-opptak til ekstern HDD fungerer uten hickups.
    For å kunne ta opp fra annen kanal, og spille bluray er imidlertid en Samsung BD-D8200 fristende.
    Denne skulle jeg gjerne ha prøvd. Men finner ikke noen dokumentasjon
    på at denne takler MPEG4, som RiksTV bruker. Gjør den det, kan det jo være gull vært

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettergulbra
    Denne skulle jeg gjerne ha prøvd. Men finner ikke noen dokumentasjon
    på at denne takler MPEG4, som RiksTV bruker. Gjør den det, kan det jo være gull vært
    I manualen http://downloadcenter.samsung.com/co...-XE-0224-1.pdf
    på s.95 står det at den støtter mottak av DVB-T MPEG4 AVC.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bønna:

Ser jo egentlig lovende ut ja, så dette kan bli spennende.

Kjøpe på Elkjøp og bruke 30 dageren hvis det fungerer som en dass...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettergulbra
    Bønna:

Ser jo egentlig lovende ut ja, så dette kan bli spennende.

Kjøpe på Elkjøp og bruke 30 dageren hvis det fungerer som en dass...
    Keep us posted når du evt får erfaringer med hvordan denne virker. Synes også denne er spennende. Har ventet på at HDD opptakere med bluray skulle komme med twintuner.

Kan også nevne at bluray spilleren i denne har fått god omtale både for bildekvalitet (BD/DVD) og rask oppstartstid.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å prøve Samsung BD-D8900, noen som har prøvd ut denne eller en av de andre med mindre harddisk? Del gjerne erfaring med oss andre

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bd-8200n

Nei ikke fått prøvd enda, vurderer det sterk, da det jeg har fungerer drit dårlig.

Men jeg lurer også på om den kan takle iso filer.
    Eller om det er mulig og få en pc til og loade iso filene
    slik at maskinen kan lese dem over nettver.

Vedlegg 83111

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 1T i Grundig siden Januar i år. har nå ca 40% ledig. Den henger selvfølgelig ved kanalskift og når en har sett på et opptak. Jeg har også Grundig med orginal disk. Det er vel egentlig ikke så stor forskjell bortsett fra at det er bedre plass. En mister jo garantien så jeg har byttet disk på en mottaker jeg har kjøpt brukt. Det er viktig å bruke riktig disk. Jeg har en Seagate Barracuda 7200.12. Noen nye store harddisker har en større blokkstørrelse og det tror jeg ikke Grundigen støtter. Det har stått en del om 1T disker tideligere i denne tråden
    Da har jeg bytta ut original disken med en Seagate Barracuda 7200.12. Raskt og enkelt. Flott med god plass :-D

Side 55 av 61 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •