Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 54 av 61 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 1213
    Newcomer crs sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mics
    Virker som du har det jeg har når jeg starter boksen, virker som det nesten er analogt signal. Etter 20-30 sek blir bildet borte og den blir klar og fin.

Prøv å sette output signalet?

Eller har du funnet en ny udokumentert feature? Aka bugs....
    Ingenting jeg klarer gjøre for å få teksten til normal størrelse. Ikke at det er noe plage egentlig, menyteksten er bare litt større, that's it. Har ingen andre problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crs
    Har det kommet en ny oppdatering til 8860 i det siste eller?
    Skulle ikke overraske meg om det har , i dag på jobb pausa jeg det jeg så på , da jeg faktisk må jobbe innimellom , styrte på for å rekke tilbake innen en time , mener at den forc'a playback da , når jeg kom tilbake i dag registrerte jeg at boksen stod på pause etter 1 time og 8 minutt , dette var nytt for meg.
    Skal legges til at vi er 6-8mann på ila et døgn , mulig noen andre har knota med noe.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny oppdatering i det siste til PVR 8860?

Svar: Nei.
    Ingen oppdatering etter primo mai 2011.
    Siste versjon er altså fortsatt 396.
    Kilde: Riks-TV kundesenter.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halvnakke
    Skulle ikke overraske meg om det har , i dag på jobb pausa jeg det jeg så på , da jeg faktisk må jobbe innimellom , styrte på for å rekke tilbake innen en time , mener at den forc'a playback da , når jeg kom tilbake i dag registrerte jeg at boksen stod på pause etter 1 time og 8 minutt , dette var nytt for meg.
    Skal legges til at vi er 6-8mann på ila et døgn , mulig noen andre har knota med noe.
    Sikkert noen som har endra innstillingene for hvor lenge timeshift kan lagre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off-topic:

Min 8860 ble tatt av lynet og jeg troppet opp hos Elkjøp for å skaffe meg en annen PVR. Han påstod de ikke hadde noen inne og heller ikke ville få inn iløpet av august, da leverandørene var backordered. Jeg pekte på en Sagem som stod i hyllen og sa "det derre er da en PVR?" , men fyren sa de var så dårlige at han ville ikke selge meg den! Da ville han heller anbefale Grundig!

******* heller, det skal jeg i alle fall ikke ha igjen, sa jeg og forlot sjappen med en standard box fra Samsung, og ingen PVR. Grundig skal ikke få ta meg ved nesen en gang til, jeg har slitt sånn med 8860 og deres manglende kundeservice at jeg aldri noensinne kommer til å kjøpe et Grundig produkt igjen.

Men en PVR vil jeg ha, så spørsmålet blir da om det i det hele tatt finnes et brukbart PVR produkt for RiksTV på markedet nå? Mener noen snakket om en Samsung som var på vei, men det er en stund siden jeg hørte dette og har ikke sett noe til dem.

Noen hete tips omkring dette før jeg (med lettelse) hopper av denne 8860 tråden som jeg har fulgt siden starten, og som har vokst i takt med mitt økende magesår?

Lykke til videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akk o ve... Bra gjort og boikotte Grundig. Synes den boksen er værre en noen gang her nå. Treg i oppstart og kanalbytte om den har stått på en kanal en stund tar det lang tid om man plutselig vil bytte. Når den først bytter så går det kjapt å bytte mellom andre kanaler også. Akkurat som den sovner om du ikke trykker på den på en stund. Jeg fikk ny pvr pga hakking i opptak og tror det var hardiskfeil på den. Men nå synes jeg den nye også er ille. Ikke hakking tror jeg men treghet. Orker snart ikke se tv lenger men hakking i opptak tror jeg ikke jeg har.

Når det gjelder samsung så prøvde jeg den så vidt her en dag på gammel 4-3 skjerm. Fikke ikke justert dette på Samsung boksen, den reagerte ikke når jeg trykte pan-scan, letterbox osv. Er dette en feil på dem tro?

Kjedelig når vi bare har 4-3 skjerm på hytta og de blir smale i fjeset.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mitt lille land - har en elendig programvareleverandør

Endelig i går kveld fikk jeg ro over meg til å sette meg ned i sofaen og nyte konserten "Mitt lille land" som jeg hadde tatt opp på min PVR.

Cognac i glasset, og marinert kylling på fat.

En flott kveld skulle nok en gang bli ødelagt av kombinasjonen Riks-TV og Grundig PVR.

Flere ganger underveis i konserten ble det bråstopp både i bilde og lyd - som så mange ganger før.

Har jeg bra nok antenne?
    JA - helt ny TeleVes spesielt utviklet for digitalt bakkenett, med forsterker.

Har jeg bra nok kabel?
    JA - helt ny coax trippel.

Har jeg bra nok TV?
    JA - PIONER Kuro, beste tv som kunne skaffes for penger for ca ett år siden.

Har jeg bra nok kontakt?
    JA - HDMI kabel av beste sort.

Har jeg bra program-leverandør?
    NEI - jeg bruker Riks-TV og Grundig PVR 8860.

Noen som kjenner seg igjen i dette - til tross for et par programvareoppdateringer de siste ca 7 måneder???

Hvordan kan vi forbrukere presse fram en FULLGOD løsning på dette og andre PVR-problemer?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bortebom
    Endelig i går kveld fikk jeg ro over meg til å sette meg ned i sofaen og nyte konserten "Mitt lille land" som jeg hadde tatt opp på min PVR.

Cognac i glasset, og marinert kylling på fat.

En flott kveld skulle nok en gang bli ødelagt av kombinasjonen Riks-TV og Grundig PVR.

Flere ganger underveis i konserten ble det bråstopp både i bilde og lyd - som så mange ganger før.

Har jeg bra nok antenne?
    JA - helt ny TeleVes spesielt utviklet for digitalt bakkenett, med forsterker.

Har jeg bra nok kabel?
    JA - helt ny coax trippel.

Har jeg bra nok TV?
    JA - PIONER Kuro, beste tv som kunne skaffes for penger for ca ett år siden.

Har jeg bra nok kontakt?
    JA - HDMI kabel av beste sort.

Har jeg bra program-leverandør?
    NEI - jeg bruker Riks-TV og Grundig PVR 8860.

Noen som kjenner seg igjen i dette - til tross for et par programvareoppdateringer de siste ca 7 måneder???

Hvordan kan vi forbrukere presse fram en FULLGOD løsning på dette og andre PVR-problemer?
    Glem det.

Sist jeg snakket med Riks-TV (på vegne av mine foreldre) , så var det bare noen ytterst få som hadde hatt problemer med DTR-8860, og Grundig/Riks-TV anså nå at alle "problemer" var løst.

Lærdom: Ikke kjøp Grundig, og si opp Riks-TV.

Deck

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle feil med Grundig løst??? lol, noen som har glemt å ta medisinen sin, eller så går de på lykkepiller... Min boks har blitt bedre i det siste, men den er fortsatt grusomt treg, 20-30 sek. ventetid på å bytte kanaler av og til

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mistet alle opptak på PVR (Grundig 8860).

Mistet alle opptak på PVR (Grundig 8860). :shock:
    Dette er mitt første innlegg på forumet. Brukte mesteparten av gårsdagen til å lese igjennom store deler av denne tråden.

Har hatt Grundig PVR 8860 siden desember 2008. Har opplevd mange av problemene som beskrives, men har vært til å leve med (treg, ikke tatt opp program, henger seg opp etc). Men nå har den gjort det store! Hadde ca 30-40% ledig kapasitet og samlet opp flere gode serier som skulle sees, men så låste plutselig boksen seg fullstendig. Ville ikke respondere på noen ting (var skrudd på), prøvde å vente 20-30 min. Til slutt trakk jeg ut kontakten for å restarte den. Når den kom igang var den fortsatt ekstremt ustabil og låste seg delvis flere ganger. Men alle opptakene var da borte og det står 100% ledig kapasitet på opptakslista.

ALLE OPPTAKENE ER BORTE!!

Finnes det håp?? Andre som har opplevd dette? Har sendt frustrert epost til både grundig og rikstv, men ikke fått svar enda. Burde være en kraftig kompensasjon for alle problemene med denne boksen. Ble forespeilet serieopptak ved kjøp i 2008 og dette kom vel i høst?

Vurderer å bytte harddisk for å forebygge nye problemer (forstår det slik at dette har hjulpet mye på treghet).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norw
    Mistet alle opptak på PVR (Grundig 8860). :shock:
    Dette er mitt første innlegg på forumet. Brukte mesteparten av gårsdagen til å lese igjennom store deler av denne tråden.

Har hatt Grundig PVR 8860 siden desember 2008. Har opplevd mange av problemene som beskrives, men har vært til å leve med (treg, ikke tatt opp program, henger seg opp etc). Men nå har den gjort det store! Hadde ca 30-40% ledig kapasitet og samlet opp flere gode serier som skulle sees, men så låste plutselig boksen seg fullstendig. Ville ikke respondere på noen ting (var skrudd på), prøvde å vente 20-30 min. Til slutt trakk jeg ut kontakten for å restarte den. Når den kom igang var den fortsatt ekstremt ustabil og låste seg delvis flere ganger. Men alle opptakene var da borte og det står 100% ledig kapasitet på opptakslista.

ALLE OPPTAKENE ER BORTE!!

Finnes det håp?? Andre som har opplevd dette? Har sendt frustrert epost til både grundig og rikstv, men ikke fått svar enda. Burde være en kraftig kompensasjon for alle problemene med denne boksen. Ble forespeilet serieopptak ved kjøp i 2008 og dette kom vel i høst?

Vurderer å bytte harddisk for å forebygge nye problemer (forstår det slik at dette har hjulpet mye på treghet).
    Lever inn for service, sjansen for at du får den tilbake med regning er stor med begrunnelse i at de ikke kan finne noe feil på den. Ta derfor opp på video og legg ved alle problemene så har du dokumentasjon fra din side. Ny boks veit jeg selv at hjelper men etter en stund blir disse også trege...:twisted: :twisted: :twisted: Så får få ny boks i det uendelige. Dessverre har jeg brukt Siba som ikke har hørt om prolbemet de heller.....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lugge-TV

Jeg har vært Riks-TV kunde i snart ett år nå. Tross nye antenner, nye kabler, en mengde finjusteringer og kolossalt timeforbruk vis a vis RTV og Grundig, på bekostning av fritid og noen ganger jobb, så er det ett problem som irriterer meg mer enn alt det andre rusket: Det lugger.

Hver eneste dag - i så og si hvert eneste program (live eller opptak) - så hakker lyd og bilde, dvs. det "fryser" (som det visstnok heter på "fagspråket") noen sekunder. Jeg vil heller kalle det lugging, og av gjentatt lugging blir man øm og sår i hodebunnen. Man får jo lyst å ta igjen litt!!!

RTV forteller meg at det nå ikke lenger finnes noen problemer over hodet.
    Grundig forteller meg at alle kunder er svært tilfredse etter hvert.

Men jeg liker fortsatt ikke "Lugge-TV" uansett hva de prøver å innbille meg!
    (Og i motsetning til hva leverandørene av program/utstyr mer enn antyder, så er jeg nok slett ikke den eneste.)

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "RTV forteller meg at det nå ikke lenger finnes noen problemer over hodet.
    Grundig forteller meg at alle kunder er svært tilfredse etter hvert."

For noe tull, det er bare at folk har gitt opp grunnet elendig kundeservice både fra RiksTV og Grundig...
    Det finnes jo grenser for hvor mange ganger en gidder å melde fra når en får i retur at nå er alt bra og alle er fornøyde.

Newcomer Tesnev sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, kan godt melde meg her jeg også,
    har hatt 8860 i tre år og opplevd alle de samme problemene som dere,
    det har dog blitt bedre den siste måneden, men den er jo slettes ikke bra.
    Treig og henger seg. Og nå i det siste har den bynt å poppe inn i setup meny av seg selv når jeg vil skifte kanal.
    Har også skiftet hardisk til en 1TB disk, men har ikke erfart forskjeller etter det. Eneste fordel med det er større plass, ble ikke raskere.

Så at det ikke finnes feil er langt fra sannheten, men det har blitt bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen gode alternativ til Grundig sin PVR da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norw
    Finnes det noen gode alternativ til Grundig sin PVR da?
    Jeg har gått fra Grundig til Intek sin. Syntes dene virker veldig bra.
    Har bare brukt den i 3 dager, men hittil ti ganger raskere, syntes epg er mer oversiktlig + + + +.

ga ca 2500 for den. inkl porto

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LA5UGA
    Rent teknisk er det ikke vanskelig å ta ut disken å sette i den nye spilleren, men da må en bryte forseglingen og da får en ikke garanti.
    Jeg har en 8860 som henger i TEST etter et strømbrudd. Jeg har vurdert
    å kjøpe en ny boks når årsabonnementet skal fornyes og flytte den gamle
    disken over i denne, men har etterhvert begynnt å lure på om krypteringen
    kanskje gjør at opptakene bare kan spilles av i originalboksen.
    En Grundig-ansatt jeg spurte trodde at så var tilfellet, men visste ikke
    sikkert. Jeg fikk uansett inntrykk av at Grundig var svært tilbakeholdne
    med informasjon på dette punktet.

Så, er det noen som har forsøkt dette (altså å ta ut disken og flytte
    over i en ny 8860), som kan bekrefte at det faktisk fungerer?

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min døde i dag.
    Kommer ikke til å kjøpe noe Grundig-produkt mer!

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RE: Intek

Sitat Opprinnelig postet av pettergulbra
    Jeg har gått fra Grundig til Intek sin. Syntes dene virker veldig bra.
    Har bare brukt den i 3 dager, men hittil ti ganger raskere, syntes epg er mer oversiktlig + + + +.

ga ca 2500 for den. inkl porto
    Hei, skal bytte inn igjen min Grundig PVR og lurer på om Intek PVR du har fortsatt virker ok ?

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grundig PVR 8860

Ja, Grundig sin PVR til Rikstv slutter aldri og skuffe, i går la jeg opp nytt antenne kabel med uteantenne med fri sikt til sender, med Grundig Rikstv Box uten PVR viser en signal styrke på 75 % og 100 % kvalitet, koblet så til Grundig PVR 8860 på samme antennekabel og denne boksen viser bare 35 % styrke, med andre ord må det være mye dårligere motakerdel i 8860, nå skal denne boksen byttes ut, problemet er bare at Elkjøp som skal ta boksen i retur ikke har pr i dag noen PVR boks og tilby i det hele tatt, fy f**** for en dårlig service !! Jeg skal prøve Intek HDPV-T12CX som har fått gode tester.

Side 54 av 61 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •