Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 61 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg synes at innlegg som gjelder CD o.l. er svært interessant! Oss som kun kjenner RiksTV får innblikk på hva som skjer hos konkurrentene og kan da vurdere om det er verd å vente eller å prøve andre løsninger.

BUGS M.M.

Jeg tør ikke bruke serieopptak på programmer jeg VIL ha. Men prøver her og der med alt annet og det ser ut til å virke.

Men er det en del hakket opptaker, nemlig fra NRK og TVNorge. True Blood finalen måtte jeg se på nettet, det var umulig å få med seg noe!
    Ellers får jeg alltid avvik mellom lyd og bilde på TVNorge. Før var det nok å spille bakover et par sekunder bare en gang for å få orden på ting. Men hakkete opptak krever å gjre det flere ganger - frustrerende. (Jeg har vanlig TV med scart tilkobling, i tilfelle noen har løsning for dette...)

Det er blitt vanvittig tregt å navigere i opptaklisten eller i menyen i opptaklisten - det tar evigheten å kunne slette noe.

Før var det enkelt å komme tilbake på opptaklisten etter å ha sett noe ved å trykke på OK. Dette nå fungerer 1/4 av gangene. Man må huske å trykke 'Back' eller på opptaklisteknappen.

Vi viste allerede at å komme tilbake til opptaklisten etter å ha sett noe kunne en befinne seg på en helt annen opptak som den en så - 1 eller 2 opptak høyre på listen. Det er nå verre, man kan havne 1 eller 2 'sider' høyere på listen. Altså man må ALDRI slette en opptak før å ha kommet tilbake til opptaklisten.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat de samme problemene som du.....
    Og jeg bruker HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stillhet betyr ... ?

Denne tråden har i det siste ikke vært så aktiv. Det kan skyldes flere ting, f.eks.:
    - Det fungerer nå helt fint med Grundig PVR boksen (altså bortsett fra hos meg!)
    - Det fungerer fortsatt ikke helt, men folk har gitt opp
    - Ditto, og man venter nå bare på at Canal Digital lanserer sin nye boks 1. sept. og da melder et stort antall RTV-kunder overgang til konkurrenten.
    Selv opplever jeg fortsatt følgende:
    - Noen ganger er fjernkontroll-kommandoer (fortsatt) veldig treige
    - Noen ganger blir serieopptak via EPG rett og slett ikke noe av
    - Mange EPG baserte opptak starter litt for seint (på skjermen vises noen ganger "Feil i signalet" av en eller annen grunn)
    - Det kanskje verste av alt: Bilde & lyd hakker, hver eneste dag
    Jeg har prøvd flere 8860-bokser, de er alle sammen like gode/dårlige. Det kan bety at:
    - Produktet har en eller flere grunnleggende fw-feil
    - Sw har diverse bugs
    - Begge deler
    - At min antenne/kabel/kontakter er dårlige (motbevises av glimrende signalnivå etc.!)
    - At min TV er ynkelig (motbevises av at PIONEER KURO for 2 år siden var selve referanse-tv'n på markedet)
    Konklusjon:
    Da er det bare å vente på at Grundig og Riks-TV nok en gang prøver å løse disse problemene. Dette bør de få til i god tid før 1. september.
    Ellers blir det jo usedvanlig lett å spå om framtiden!

PS For ca 1 mnd. siden kontaktet jeg produsenten av 8860 (ADB), de lovet å komme tilbake med svar på mine spørsmål. Det har de ikke gjort. Til tross for flere purringer.
    Men det er jo også et slags svar, er det ikke?

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er det at folk har gitt opp. Det er vel det Grundig håper på siden de ikke har nok kompetanse til å fikse alle problemene.

Er vanvittig irriterende med tregt kanalskift!!! Det verste er at om du ser en actionfilm på kvelden og plutselig dukker en av ungene opp for de må på do, kaster deg over fjernkontrollen for å bytte kanal, men reagerer Grundigboksen???? NEI!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gitt opp Grundig allefall, aldri mer Grundig. Jeg gidder ikke vente tre nye år på at ting skal fungere som det skal.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    '''På godt trøndersk der hvor jeg bor kaller vi det ''SØPPEL''

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reality check: Grundig DTR 8860 vil aldri bli bra

Siden dette er adios til DTR 8860, blir det litt off-topic.

Har vel utført en slags reality check og kommet til at Grundig DTR 8860 aldri vil bli et bra produkt. Har ikke hatt strøm på den på 4 uker nå.

Har satt sammen en PC med Windows 7 Media Center. Plugget inn en en EyeTV Diversity dobbel usb tuner og en Pinnacle PCTV Nano enkel usb tuner. Det gir tilsammen en TV mottaker med trippel tuner og mye mer avanserte funksjoner for administrering av opptak. Og ikke minst: Den tar opp når den skal!!. PCen går i dvale når den ikke brukes og våkner til liv når den skal utføre opptak, eller vi skal se tv. Jeg er vel ikke akkurat bortskjemt fra DTR 8860, men jeg synes det fungerer overraskende bra, etter en testperiode. Windows Media Center har avanserte funksjoner for oppsett av hvordan gamle opptak skal slettes for å gjøre klar til nye opptak, så boksen er i praksis "selvgående". Alt dette savnet jeg med Grundig-boksen. Der kom det: Hadde aldri trodd jeg skulle skryte av et Microsoft-produkt.

Bakdelen er at jeg ikke har CAM støtte, så det kun NRK1,2,3 foreløbig. For min del er det stort sett disse kanalene jeg ser på uansett. Men tenker å teste med noen CI lesere for USB. RiksTV-kortet er jo parret til CAMen, så CAMen kan i prinsippet kobles til hvilken som helst CI-leser. Utfordringen blir å få windows Media Center til å lese fra CAM-en.

Så, gitt opp denne grundig boksen? JA! Noen som vil kjøpe den? BWAAHAAAHAAAHAAA!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!
    Jeg tenker å gå til innkjøp av Slingbox.

Lurer på om noen vet om dekoderboksen sender signal ut på alle utgangene samtidig, eller kun på HDMI om det er denne som er tilkoblet TVen?

Det som er tanken er jo da å koble TV på HDMI , og Slingbox på Grønn/Blå/Rød. Så toslinkutgangen til forsterker, mens rød/hvit lyd går til Slingboxen..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå gitt opp grundig mottakeren og riks tv. På fredag får jeg IPTV gjennom VDSL (testfase til desember). Så om det er stabilt blir rikstv sagt opp om 14 dager.Jeg har 25/5 linje.
    Der får jeg dobbelt så mange kanaler for en rimeligere pris .
    Er det noen som har IPTV som virker bra og er fornøyd?
    Jeg gleder meg hvertfall til å prøve det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

8860 død? blir stående på TEST

Det ser ut til at min 8860 har tatt kvelden.

Blir stående på TEST etter oppstart (selv etter at den har stått lenge uten strøm og uten AV-tilkoblinger ved oppstart).

Jeg har ikke lastet de siste oppdateringene som skulle gi serieopptak, så den har jo virket på et vis med de begrensninger den har hatt (det var meg som i sin tid startet denne tråden).

Jeg har en Topfield 4000, Pioneer DVR-530H og en Viasat Pace HD PVR, så det er jo ingen krise. Men jeg bør få levert den inn og få en erstatning.

Regner med at det er vanskelig å få reddet ut opptak fra harddisken (om det ikke er den som er gått).

Viasat virker noenlunde greit, den har serieopptak. Men av og til blir ikke opptaket gjort, så jeg må gardere med med en av de andre opptakerne om jeg skal være 100% sikker.

Synd at ikke Pioneer kommer med DVB-T, ellers er den topp, kan redigere opptak og brenne ut på DVD.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rent teknisk er det ikke vanskelig å ta ut disken å sette i den nye spilleren, men da må en bryte forseglingen og da får en ikke garanti. Jeg leverte inn en Grundig som sto i Test og ringte så de som skulle reparere den for å spørre om hva det kostet å få disken etter at de hadde sett at spilleren ikke kunne ordnes. Da fikk jeg til svar at de hadde mange paller fulle med defekte spillere så det var vanskelig å finne igjen den jeg hadde levert.
    Ellers så har også jeg en Pioner 530H og den har tatt opp 15-20 timer pr uke i 5-6 år uten å svikte. Disken har gått full og da stopper det selvfølgelig, men etter å slette noe så går den videre. Nå er den koblet via scart til en Grundig 8720 som står på NRK1 fast, og jeg bruker den til backup. Jeg skulle også ønske at Pioner hadde lagd PVR for bakkenettet, den er helt suveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har store planer om og holde meg til RiksTV, da jeg ikke har noe annen enkelt tilgjengelig.. Ja, jeg vet om parabol. Men hater alle ledningene
    dette medfører. En pr j... tuner... Tåpelig.

Men samme det. Er ut etter hva folk vet om PVRer. Finnes det fler enn
    de som RiksTV har godkjent (Grundig 8860, Intek HDPV-T12CX, Sagem DVR94250). Som faktisk vil fungere? Hvis man f.eks
    kjøper denne kammen dem selger alle steder det står RiksTV på.

Poenget er at opptak skal fungere. Og ikke slik det er nå. Tar ikke opp mer enn et minutt og slik.
    Tar opp feil program etc. Ikke alltid den tar opp en gang. Og det er kjett.
    Og serie opptak er et must.

Eller hvsi det faktisk ikke er for mye jobb, har jeg en HTPC, som jeg kanskje kunne bygge inn i, men er det alt for mye styr, og usikkert om det fungerer
    hver eneste dag, så er poenget borte.

Men hva kan folk si, ser tråden kanskje har tatt litt kvelden.
    Men håper fremdeles noen leser denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå byttet til en annen antenne og det kan virke som det har gjort mye for signalet. Nå ligger signalet jevnt på alle kanaler på "passe" og 100% på kvalitet. Alle kanaler i denne sammenheng er: NRK, TV2, TVN og TV3 (mener de dekker de mest brukte MUX)

Ikke testet så mye med serieopptak, men det kan tilsynelatende virke at den ikke tar opp alt. Fortsetter med timer opptak på det som er viktig.

Kanalskifte går treigt, men jeg er fortsatt overbevist at det har med disk som går treigere og treigere. Man hører at disken jobber godt når boksen tar pause. Sletting av gammelt timeshift?

Tror kanskje den beste løsningen vil være HTC, om man får det til å fungere. Dreambox fungerer vel ikke på RiksTV?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mics
    Jeg har nå byttet til en annen antenne og det kan virke som det har gjort mye for signalet. Nå ligger signalet jevnt på alle kanaler på "passe" og 100% på kvalitet.
    Kan du si hva den nye gode antennen din heter?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bortebom
    Kan du si hva den nye gode antennen din heter?
    Det var en 27 elements antenne fra Clas, 38-3679.
    Jeg koblet en 25 meter lang kabel og en enkel antennekontakt direkte i PVR.
    Jeg monterte denne i et kott i 2etg, direksjon mot sender (synlig fra vindu i naborommet, antenna er i et lukket rom). Lang avstand, rundt 10km i luftlinje. Montert med et veggfeste og på en trepinne i kottet.

Akkurat passe signal og stabilt over de fleste frekvenser. Hadde håpet å unngå å sette den ut. Ser ut som jeg slipper det nå.

Har prøvd en innendørs antenne, 38-1567, nesten tilsvarende plassering, gir bedre signal - dog ikke over alle frekvenser. Discovery / TV3 frekvensen var ikke mulig å få noe sebart signal på. Resten bra med den gamle.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SAMSUNG på vei inn ...?

Grundig på vei ut?
    Ser av Riks-TV's siste annonsering i Expert-avisen at man nå promoterer mottakere av fabrikat Samsung. At annonseringen fremhever Samsung kan jeg ikke huske å ha sett tidligere - bare Grundig sine. DTB-H380Z er typenavnet. Samsungboksen har ikke minnepinne (opptaksbuffer), ikke digital TTV og ikke "Alltid underholdning" (NB!!).

Hm ... hva kan dette tyde på?

Kanskje det bare er en måte å møte priskrigen fra Canal Digital og Viasat - begge har jo i det siste gjort hva de kan for å overgå RTV's tilbud om "samme pris for tv i 4 rom"... og Samsung-boksen er nok billigere å gi bort enn Grundigs.

Noen Samsung PVR er ikke å finne på RTV-hjemmesiden.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe en Dreambox 8000 PVR med inkludert bakkenett tuner... noen her som har prøvd ? Grundig PVR´n blir lagt ut på salg billig 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grundig PVR 8865

Da har PVR 8865 kommet i hus og 8860 returnert til Grundig. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JoFa1960
    Da har PVR 8865 kommet i hus og 8860 returnert til Grundig. :-D
    Og hvor kommer denne fra? Hva kan du si om den?

Fikk akkurat ny på fredag fra Rikstv, dem nevnte ikke noe om en 8865.

Hmm...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

8865

Grundig PVR 8865?!?
    Er dette en spøk?
    Ingen slik på RTV's hjemmeside.

Side 52 av 61 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •