Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 51 av 61 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den boksen fra ADB lignet da mistenkelig på Grundig sin 8860 ???
    Kanskje det er samme produsent ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mix
    Den boksen fra ADB lignet da mistenkelig på Grundig sin 8860 ???
    Kanskje det er samme produsent ?
    Det er ADB som produserer boksen for Grundig.
    Grundig lager så sin egen variant av firmware/software på boksen.

Deck

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg leser, skal denne boksen kunne fungere med RiksTV, med den overgnagen. Vist på bilde i saken.

Hva tror folk om dette?

Kanskje RiksTV bør ta en titt på denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, er vel en god PVR det. Ikke det jeg hadde håpet kom nå. Innen 4-6 måneder før denne blir reelt lansert er vel mye fikset av Grundig (haha, hørt den før eller?) (og andre produkter kommet?)

Jeg venter på Tivo. Problemet med at det tar så lang tid er vel at Canal Digital klarer å ødelegge et veldig godt produkt med å fornorske ting og gjøre unødvendige tilpasninger.

Time will show

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Glede - eller fortsatt grue seg???

Hvis det er riktig, som det sies i et innlegg her, at det faktisk er ADB som lager Grundigs PVR 8860, så blir det med ett ganske klart (for meg), at selv med verdens beste "boks" som utgangspunkt kan enhver mer eller mindre flink/klønete programmerer forkludre sluttproduktet når han skal tilpasse firmware/software til "lokale forhold" (les: Norge).

Skal vi da egentlig glede oss til Canal Digital kommer med sin variant - eller er det like godt å vente på TIVO i 2012? Eller blir det akkurat samme sak der (den skal jo selvsagt også tilpasses)?

Noe sier meg - så langt - at man i Norge, hverken hos RTV eller CD besitter tilstrekkelig kunnskap til å kunne få Norsk Digital TV Distribusjon opp å stå tilnærmet 100%.

Håper jeg tar Grundig (!) feil!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bortebom
    Hvis det er riktig, som det sies i et innlegg her, at det faktisk er ADB som lager Grundigs PVR 8860, så blir det med ett ganske klart (for meg), at selv med verdens beste "boks" som utgangspunkt kan enhver mer eller mindre flink/klønete programmerer forkludre sluttproduktet når han skal tilpasse firmware/software til "lokale forhold" (les: Norge).

Skal vi da egentlig glede oss til Canal Digital kommer med sin variant - eller er det like godt å vente på TIVO i 2012? Eller blir det akkurat samme sak der (den skal jo selvsagt også tilpasses)?

Noe sier meg - så langt - at man i Norge, hverken hos RTV eller CD besitter tilstrekkelig kunnskap til å kunne få Norsk Digital TV Distribusjon opp å stå tilnærmet 100%.

Håper jeg tar Grundig (!) feil!
    http://www.adbglobal.com/medias/file...supplement.pdf

ADB ADB-5810SX (PVR 500 GB) (HDTV - MPEG-4) | Satellite Receiver World on DreamboxFile.com
    Deck

Les PDF filen for mer info, (For de som ikke skjønte det)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Javel ?!?

Javel - dette viser ADB - hva er den eventuelle koblingen til Grundig 8860?
    Kanskje jeg er så treig at jeg trenger flere hint her?!?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les pdf fila din...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Selv om jeg er en dust

Les pdf fila din...
    La oss beholde den hyggelige tonen i dette forumet, og diskutere sak fremfor å gå på person.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les pdf fila din...
    In Norway, RiksTV has been enabled with
    Push-VoD. ADB supplies the product known
    as Grundig's DTR 8860 PVR.

Mulig det er ADB/Osmosys som da også har utviklet siste SW ver. for Grundig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ADB står bak alt sammen

Her avdekkes koplingene mellom ADB, Grundig, Riks-TV og Osmosys:
    ADB And Grundig Enable The Launch Of First Norwegian Push-VOD Offering By RiksTV
    Osmosys er åpenbart utviklerne av den softwaren som benyttes i sammenhengen. De ser ut til å være en del av ADB-konsernet.

Sitat: "ADB’s unique operating software ensures enhanced system and product performance including fast channel decoding and swift rendering of on-screen graphics and applications."

Har rettet en forespørsel vedr. en smule annerledes brukererfaringer til ADB og de har lovet å gi et svar. Vi får se!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TIVO setter standarden!

Når vi nå har fått konstatert at det er sveitsiske ADB som står bak både RTV sin PVR og den kommende PVR'en fra Canal Digital (sept.), så kan det kanskje være av interesse for alle dem som lurer på om de skal gå tilbake til CD i løpet av høsten - eller om de heller bør vente til den mye omtalte TIVO-boksen lanseres i 2012 - å ta en titt her:
    TiVo and Telenor’s Canal Digital to Bring the TiVo Revolution to Scandinavia
    Her heter det bl.a.
    "After considering many partners who could help us deliver this promise, we concluded that TiVo was head and shoulders above the rest. TiVo remains the gold standard for television user interface and offers an unmatched level of ongoing innovation for the consumer and the operator.”
    Legg merke til at det er Christian Albech, Telenor, som uttaler dette!
    Så kanskje det gjelder, også her, at den som venter (litt lenger) ikke venter forgjeves...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, om ikke CD klarer å ødelegge med spesialtilpasninger da...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Etter hva jeg skjønner av denne tråden, skal den gjelde RiksTV sin tuner.

Er ikke da poenget og snakke om dette og ikke CD eller Viasatt??

Kanskje ha det i egene tråder her på forumet?

Jeg er rikstv kunde, og dr..er i hva CD eller Viasatt gjør.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tydeliggjøring

Sitat Opprinnelig postet av pettergulbra
    Hei
    Etter hva jeg skjønner av denne tråden, skal den gjelde RiksTV sin tuner.
    Er ikke da poenget og snakke om dette og ikke CD eller Viasatt??
    Kanskje ha det i egene tråder her på forumet? Jeg er rikstv kunde, og dr..er i hva CD eller Viasatt gjør.
    I tilfelle det skulle være flere som irriterer seg en smule over akkurat dette: Sist vinter mistet CD flere titusen kunder pga. eksepsjonelt store PVR-problemer etter at man la om oparativsystemet til Linux på den begredelige Sagem-boksen. Disse kundene flyktet hodestups over til Riks-TV (man vil jo gjerne fortsatt kunne se TV).
    Mange av oss som ble RTV-kunder ufrivillig sitter nå og venter på at CD skal få orden på sitt PVR-tilbud. En ny PVR-løsning skal lanseres 1. sept. for parabolkundene hos CD. Det viser seg nå at denne PVR'en er av samme fabrikat som RTV-PVR'en, nemlig ABD. Når en mengde RTV-kunder har opplevd tildels store problemer med sin Grundig 8860 (ADB, altså) etter at RTV slapp løs sitt VOD-tilbud på kundene i desember, har mange av oss skjønt at veien tilbake til CD kanskje er kortere enn vi trodde for kort tid siden - men en viss usikkerhet brer seg likevel nettopp pga. at vi her altså snakker om samme boksen (riktignok med annen software). For oss CD-flyktninger som har søkt asyl i RTV-tilbudet er det følgelig svært interessant at CD i 2012 vil kunne tilby verdens desidert beste PVR-løsning: TiVo.
    Derfor havnet alt dette i denne tråden, mange har åpenbart skjønt dette og kjent seg igjen i problemstillingen.

PS Viasatt staves forresten Viasat...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry for to TTer, men det satt.. Hehe

Dere kan gjerne diskutere CD her, skjønner at dere vil tilbake..

Men ta det gjerne et annet sted, der dere som er int i CD kan diskutere det.
    Ser ikke problemet med og lage en ny tråd for dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig at det er litt ut av tråden, men tråden startet med Hakket opptak på Grundig for en god stund tilbake. Har vel også kommet langt fra stammen der også. Selv om det er problemrelatert.

For å komme tilbake til boksen. Mine kommentarer rundt ny SW.

Raskhet ved å skifte kanaler - veldig varierende hastighet. Noen ganger er den ulidelig treig. Jeg hører HD går for fullt når den henger. Kan det være at når fyllingsgraden øker så går også hastigheten litt ned. Dermed tar det også lenger tid. 500GB SSD gjør vel susen men et mer økonomisk alternativ ville kanskje ha vært en Western Digital AV-GP 1TB, beregnet på 24x7 drift.

Opptak - Ser ut som den tar opp flere serieopptak enn før, vanskelig å si om den faktisk tar opp alt. Foreløpig velger jeg å ta opp kritiske program med timer.

EPG - noen ganger sliter den veldig med informasjon, kan være dårlig signal som gjør at den ikke har fått hentet alt. Ikke noe jeg kan reprodusere

Hakket signal - som noen har rapportert så hakker det litt innimellom. Det har det gjort før hos meg også, er litt på grensen av signal (har signalforsterker)

Eller er nok boksen noen år gammel mtp HW så den yter nok på grensen vil jeg anta. Disk som begynner å bli noen år, kanskje defekte blokker etc gjør at ting også kan relateres dit.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bortebom
    I tilfelle det skulle være flere som irriterer seg en smule over akkurat dette: Sist vinter mistet CD flere titusen kunder pga. eksepsjonelt store PVR-problemer etter at man la om oparativsystemet til Linux på den begredelige Sagem-boksen. Disse kundene flyktet hodestups over til Riks-TV (man vil jo gjerne fortsatt kunne se TV).
    Mange av oss som ble RTV-kunder ufrivillig sitter nå og venter på at CD skal få orden på sitt PVR-tilbud. En ny PVR-løsning skal lanseres 1. sept. for parabolkundene hos CD. Det viser seg nå at denne PVR'en er av samme fabrikat som RTV-PVR'en, nemlig ABD. Når en mengde RTV-kunder har opplevd tildels store problemer med sin Grundig 8860 (ADB, altså) etter at RTV slapp løs sitt VOD-tilbud på kundene i desember, har mange av oss skjønt at veien tilbake til CD kanskje er kortere enn vi trodde for kort tid siden - men en viss usikkerhet brer seg likevel nettopp pga. at vi her altså snakker om samme boksen (riktignok med annen software). For oss CD-flyktninger som har søkt asyl i RTV-tilbudet er det følgelig svært interessant at CD i 2012 vil kunne tilby verdens desidert beste PVR-løsning: TiVo.
    Derfor havnet alt dette i denne tråden, mange har åpenbart skjønt dette og kjent seg igjen i problemstillingen.

PS Viasatt staves forresten Viasat...
    Det sitter langt inne skjønner jeg????

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Mics
    Opptak - Ser ut som den tar opp flere serieopptak enn før, vanskelig å si om den faktisk tar opp alt. Foreløpig velger jeg å ta opp kritiske program med timer.
    .[/QUOTE]

Serieopptak fungere bedre..men det hender fortsatt at den ikke tar opp det jeg har satt på serieopptak..Bruker timer etter at jeg fant ut det jeg og..Skulle ta opp supernatural på FEM...det ville den ikke være med på....

jaja..hva skal man si ?..kan jo ikke bli sint heller...bare veldig veldig skuffet..!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JoFa1960
    Det sitter langt inne skjønner jeg????
    Selv synes jeg dette innlegget er på sin plass her inne. Det er mange som gjerne vil gå over til andre leverandører men man kan lure på vitsen når produsenten av møkkaboksen er den samme.

For min del så fikk jeg ny pvr etter flere års frustrasjon. Den begynte å hakke veldig og tror det var HD som var gått. Først ville butikken sende den inn men så dro jeg hele leksa og ringte Grundig som ordnet at jeg fikk ny. Problemet med hakkingen ble løst. Etter det siste softwareslippet funker den så og si perfekt. Noe treg fra tid til annen og kun hoppet over ett opptak av Lewis. Bruker timeropptak på de viktigste. Jeg er nå stort sett fornøyd med boksen. Men det jeg ville si var at Grundig sa innmaten i boksen ikke var av beste sort og at den nye også ville ha sine begrensinger. Så da kan man jo tenke hva man vil om ADB.

Side 51 av 61 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •