Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 50 av 61 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SSD disk

Satte inn en 120GB SSD disk i tuneren i går, nå går kanalskifte som en drøm. Har ikke prøvd opptak enda, men så at det var plass til 93 timer med sd opptak som holder for meg. Tuneren føles vesentlig raskere nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tittel: Grundig 8860
    Spørsmål:
    Da denne kom med sin fabrikkprogramvare fungerte den meget bra, men de siste 6+ månedene har den gått rett i dass pga deres VOD oppdatering. Til og med den siste oppdateringen til softwaren var så og si ubrukelig når det gjelder for oss som vil bruke PVR mottakeren vår til opptak. Hvorfor greier dere ikke fikse dette og synest dere det er greit at brukerene må fortsette og betale månedsavgift for å ikke kunne benytte seg av det de betaler for?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål:

Informasjon angående problemene med PVR 8860 har vært tilnærmet null. All informasjon som jeg har skaffet meg er igjennom forum med andre felles frustrerte og igjennom telefoner til kundeservice. Hvorfor har dere ikke benyttet websiden og informert alle om problemene med en gang dere ble klar over dem?

NETTMØTE: RiksTV stiller til nettmøte på fredag - Audiovisuelt.no

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boogerman
    Tittel: Grundig 8860
    Spørsmål:
    Da denne kom med sin fabrikkprogramvare fungerte den meget bra, men de siste 6+ månedene har den gått rett i dass pga deres VOD oppdatering. Til og med den siste oppdateringen til softwaren var så og si ubrukelig når det gjelder for oss som vil bruke PVR mottakeren vår til opptak. Hvorfor greier dere ikke fikse dette og synest dere det er greit at brukerene må fortsette og betale månedsavgift for å ikke kunne benytte seg av det de betaler for?
    Omtrent det samme som jeg spurte om...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ""Spørsmål fra Hansemann:
    Hvor mange PVRer har rikstv? Har de serielink?
    Svar:
    Det finnes p.t. 3 godkjente PVRer. To av dem støtter serielink. Dette gjelder Grundig DTR8860 VOD og Intek Digital HDPV-T12CX. Du kan finne mer informasjon om dette her: RiksTV - Mottaksutstyr
    ""

Stakkars mann om han velger feil

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare rapportere at så langt har opptak fungert problemfritt hos meg siden siste oppdatering 5/5. Med forrige software var det kun timer-opptak som fungerte, men nå ser alle typer opptak ut til å fungerer problemfritt her i huset.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte og leverte klage på at opptaket fortsatt ikke blir gjennomført og legger bare igjen en beskjed med "Opptaket vill bli gjennomført vist det blir sendt"

Ny software, what a joke

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter siste oppdatering får jeg på en rekke kanaler en melding om at den ikke kan finne noen signaler, og at jeg må ente i 2 minutter. Så begynner nedtelling. Dette gjelder enkelte kanaler, så jeg mistenker en frekvens på bakkenettet, men vi har gode mottakerforhold.

Hadde ikke dette før siste oppdatering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var sånn hos meg og før den tok kvelden helt. Nå får jeg ny opptaker på tirsdag men det blir vel samme greiene igjen.
    Skal høre om jeg kan få Intek Pvr i stedet for grundig nå

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Jeg er på min tredje 8860 siden oppgraderingen 5/5.
    Den første var død etter oppgradering, nummer 2 startet med test, så kom den blå "Grundig please wait", før den igjen gikk i test, blått vindu, test osv.
    Boksen var ikke responsiv overhodet hverken med fjernkontroll eller knapper.
    Nummer 3 kom i posten og gjorde det samme, men en noe mer oppegående gutt hos kundeservice foreslo og starte uten hdmikabelen i, (egentlig påsto han den ikke virket uten scart, men etter at jeg eksploderte fordi jeg ikke har noen scart i monitoren foreslo han start uten hdmi..)

Faktisk så virket det, og boksen gikk fra test over til kanalsøk hvorpå jeg kunne putte i hdmikabelen igjen. Etter det så starter den nå fra standby med kabelen i, fra strømstans må hdmikabelen ut.
    Den har også fått det for seg å reboote et par ganger om dagen, uten påviselig grunn så langt. Det er ubegripelig at det er mulig å legge ut en så dårlig testet oppgradering. Jeg tror ikke vår neste tuner blir fra grundig, et mer upassende navn på et så slurvete selskap har jeg sjelden sett.

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grundig har tapt seg svært de siste årene, før kunne en forvente seg et solid produkt om du kjøpte Grundig. Kommer jeg over en annonse med et bra tilbud og ser at det har merke Grundig slutter jeg å lese umiddelbart. Blir ikke noe mer Grundig her i hus...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her

Jeg er dog i evalueringsfasen med tanke på den nye programvaren.
    Ikke tid til å teste om ting fungerer, ihvertfall nok systematisk til at jeg feller en dom.

Rapport kommer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå rebooter møkkaboks nr 3 ca hver halvtime, iflg kundeservice har jeg ikke siste versjon software ??, jeg har 918.396 iflg "nedlastingsinformasjon".
    Gutten på kundeservice fikk opplest den to ganger og bekreftet at det ikke var den siste. Hva er da den siste? Min ble lastet ned 22/5 02:03

Og så boota den igjen..
    Jeg tror boksen møter øksa før jeg får hjerteinfarkt av elendigheten

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samh
    Nå rebooter møkkaboks nr 3 ca hver halvtime, iflg kundeservice har jeg ikke siste versjon software ??, jeg har 918.396 iflg "nedlastingsinformasjon".
    Gutten på kundeservice fikk opplest den to ganger og bekreftet at det ikke var den siste. Hva er da den siste? Min ble lastet ned 22/5 02:03
    Grundig er ikke gode på kundeservice, men RiksTV er vel i samme kategori.
    Jeg har ikke noen annen versjon enn den du har oppgitt, så jeg vil anta det er den siste, utgitt. Godt mulig de sitter på en nyere versjon internt, men på lufta er det nok ikke noen nyere.

Eller?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg fryser!

Jeg lastet ned siste sw-versjon natt til søndag, det var .396. Dette skjedde på bakgrunn av (nok en) reklamasjon og innbytte-PVR.

Det meste fungerer ganske bra nå, hvis man svelger de forhåndsinnstilte begrensningene Grundig har valgt som standard, og som reduserer tilbudet (uten at abonnentene blir kompensert på noen måte), men ett problem har Grundig/RTV definitivt ikke klart å løse: Bildet fryser noen sekunder rett som det er (til tross for svært gode antennesignaler).

Distribusjon/tolking av digitale signaler er åpenbart svært vanskelig å få til sånn tilnærmet 100%. Og det er jo ikke mulig for meg som bruker å vite hvem som er den største synderen her - Grundig, RTV eller kanskje rentav NRK/andre programleverandører. Eller alle tre er like "gode" her?

Veien tilbake til Canal Digital blir stadig kortere, venter bare på at TIVO-boksen skal tilbys. Parabolantennen ble nemlig ikke nedmontert , bare satt ut av drift (alminnelig klarsynthet). 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal be om en ny Intek i stedet hvis dem har den på expert i morgen, da jeg får ny grundig på garanti. men jeg vil ikke ha mer problemer så jeg tror Intek sin er mye bedre

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samh

Og så boota den igjen..
    Jeg tror boksen møter øksa før jeg får hjerteinfarkt av elendigheten

Ring riks tv og forlang ny boks, men bytt over til intek, det skal jeg prøve i morgen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intek er desverre ikke feilfri den heller. Opptak med timer er mere ustabil enn Grundig. Jeg har min stående til å ta opp 1. repiterende opptak som går 2-3timer hver kveld. Da jeg sjekket i dag manglet opptak for de siste 3 dager,men det lå 3 opptak fra år 1970, de var på 3 timer hver med lot seg ikke vise. Det som er fordelen på Intek er at den ikke henger ved kanalskift og den er rå når det gjelder svake signaler. Jeg får inn det svenske bakkenettet, mens på Grundig PVR er signalet ofte for svakt eller hakker. Undertekstingen ser ikke pen ut, så Intekener kun er backup opptaker og for opptak av svenske kanaler (de har mere 5.1 sendinger enn Norge)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Etter å ha kjørt "fabrikkinstillnger" er den nå stabil så langt. Det finnes selvfølgelig ikke nyere software en den jeg jeg fikk 22. mai uansett hva de måtte si på rikstv's kundeservice.
    Nå *håper* jeg bare den oppfører seg som den skal og at jeg slipper mer fuzz.

RIKSTV:
    LAG EN FAQ FOR PROBLEMENE, IKKE LA KONSULENTENE DERES SPEKULERE VILT!! FLERE AV DEM VET OVERHODET IKKE HVA DE PRATER OM. SLIKE PROBLEMER JEG HAR HATT ER BARE FOR ENKELT FOR DERE Å TESTE. SLURV, DÅRLIG HÅNDVERK=MISFORNØYDE KUNDER SOM SER ETTER ALTERNATIVER
    3 BOKSER SKULLE VÆRT VELDIG UNØDVENDIG OM DERE HADDE GJORT JOBBEN DERES. SJEKK GJERNE OPPTAKET, OM DERE HAR, MED IDIOTEN JEG PRATET MED I GÅR KVELD (23/5) SOM PÅSTO JEG IKKE HADDE SISTE VERSON SW. (Kundenummer 26761435) VEDKOMMENDE TRENGER OPPLÆRING.

Erfaringen min etter oppdateringen og 3 bokser:
    BARE HDMI=TRØBBEL
    * Start uten kabelen i om du ikke har mulighet for scart.
    Når tunerens display viser 576, plugg i hdmi kabelen
    * Om den rebooter i hytt og pine og nekter å starte med hdmi kabelen i
    eller booter to eller flere ganger før du får signal:
    Gjennomfør punktet over +
    Meny-> Installasjon-> Fabrikkinstillinger-> Pin(1234)->
    Fabrikinstilling-> Ja-> OK

Om dette ikke virker, ring Rikstv og fortell hva du syns, post efaringen her så de får den omtale de fortjener, de har hørt mine synspunkter noen ganger nå og omtalen her er søkbar. Det er opp til dem å forbedre den negative brandingen de skaper seg pga kundeservicen og dårlige produkter.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det blir en interessant høst

I tilfelle du ikke har sett dette oppslaget enda, fremvist på DinSide idag:
    Canal digital: Her er Canal Digitals nye dekoder - DinSide Bolig

Vil Riks-TV kunne hamle opp med denne?
    Vil Riks-TV ha rettet alle feilene på sin egen PVR innen september?
    Og - vil CanalDigital på sin side komme med et ekstra gunstig velkommen-tilbake-tilbud til alle oss som rømte fra dem og deres begredelige Sagem-PVR sist høst?

Side 50 av 61 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •