Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 61 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk svar fra Grundig i dag: "Hei vi er i sluttfasen, dato ikke bestemt, sjekk våre hjemmesider.". Ble ikke mye klokere på dette, men får håpe den er klar snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte sjekke hjemmesiden...

Ny softwareoppdatering til DTR 8860 kommer i sept!

--

Javel, da har vi en uke igjen da....

men etter det jeg har lest her på forumet er ikke akkurat informasjon fra Grundig om releasedatoer noe å stole på

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du skal holde pusten rundt den 30...
    Håper selvsagt på den endelig kommer snart, hadde vært flott med serie-opptak og mulighet til å ta opp to programmer samtidig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og spent på å se VOD løsningen til RiksTV, om det er noe som duger i det hele tatt.

Så vi får se hva som kommer og når det skjer

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, blir spennende å se hvordan VOD greiene vil fungere. Riktig prisnivå blir utrolig viktig. Markedet er jo allerede begrenset til de med denne ene Grundig boksen. Grundig sier forresten av VOD tjenesten vil bruke ca 300gb av harddisken.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, pris er viktig. Kvalitet er også viktig, men at den skal ta 300GB av disken har ikke jeg hørt før. Da har man vel 150GB til opptak (systemet sier 450GB disk) og det syns jeg begrenser opptaksmulighetene.

Så da får vi se om det er verdt det. Så On demand er kanskje å strekke begrepet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har hørt så skal 50 GB være reservert for VOD, men mulig det er endringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pvr

Sendte mail til dem idag(24.sep)
    og fikk mail noen minutter etterpå, eg spurte etter serieopptaksfunksjonen, og dem svarte:
    Takk for din henvendelse.Denne softwareoppdateringen har dessverre vært utsatt flere ganger. Vi håper at den skal være klar i løpet av oktober,men kan ikke garangtere noe. Vi gjør det vi kan for og få den ut så fort som mulig.

Ka hette den nyeste softwaren no?
    Tv3 hos meg skurrer så att eg kan ikkje se på den ein gang:S
    Må ein tur opp på taket og prøve og stille litt idag!

mvh

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis kun 50 gb er reservert til VOD blir ikke utvalget stort. Særlig ikke hvis de skal ha en del i HD. At de velger å kalle det VOD når man ikke streamer noe av innholdet er jo litt rart, kanskje vært greit for dem å finne en annen betengelse.

At den blir utsatt er ikke sjokkerende, synd hvis det kun er VOD delen som gjør at den blir det. Her vil jeg tro det er RiksTV som roter, bare se på hvordan de har taklet SportN saken.

nalegutt: Nyeste versjon av software som er ute heter vel 51 etter det jeg kan huske.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiderworm: da har eg den siste softwaren, da er det bare og vente i spenning og håpe om att den oppdateringen ikkje er så allt for langt unna!

Noen som har kobla dekoderen opp mot internett? er det noe ekstra funksjoner man får opp da?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettverksporten er ikke aktiv med dagens programvare etter det jeg hatt fått med meg. Når/hvis det kommer vil det kanskje bli brukt til NRK's digitale Tekst-TV.

Hadde vært flott om de brukte den til VOD i ordets rette forstand, bedre EPG med fjernstyring av opptak gjennom nettleser og andre interaktive tjenester. Hadde vært villig til å betale en mindre sum i måneden/året for en portal lignende tjeneste med nyheter, bedre EPG, fjernstyring av opptak osv. Tviler sterkt på at noe av det kommer med det nærmeste eller i det hele tatt men lov å drømme.

RiksTV/NTV/Rettighetseiere er vel så redd for alt som har med piratvirksomhet og den type ting å gjøre at jeg tror ikke vi kommer til å se altfor mange morsomme og nyttige funksjoner som benytter seg av nettverksporten.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har fått eit problem med opptak på min Grundig DTR 8860 PVR Riks-TV, programmene som går etter vi har skrudd av tv'en om kvelden som ligger til opptak blir ikkje tatt opp. Dvs den tar opp radio!.. Dette skjer både i standby og når den står på heile natta. Noen som har peiling?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skjedde med min tuner når kanallisten ble oppdatert etter at noen kanaler byttet frekvens. Gikk bare utover opptak som var satt før oppdatering av kanallisten.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Da ble det ikke noe i september heller da, om ikke Grundig har tenkt å pushe den i løpet av de 45 minuttene som er igjen av måneden. :\ Grundig.no sier faktisk september fortsatt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som har fått nytt kort til dekoderen? I brevet stod det at det trengtes for å bruke nye tjenester som kommer til høsten (VOD regner jeg med).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scandi
    Flere som har fått nytt kort til dekoderen? I brevet stod det at det trengtes for å bruke nye tjenester som kommer til høsten (VOD regner jeg med).
    Ja, sånn fikk jeg siste fredag. Installerte den, krever at mottakeren blir slått av og på igjen (dvs, uten strøm, ikke kun på hvile modus)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke fått kort jeg, men jeg har ikke vært kunde så lenge (sept09) så kanskje jeg fikk et kort som har det man trenger.

Webansvarlige på Grundig bør oppdatere siden sin, står fortsatt at den kommer i september. Ser selvfølgelig problemet nå, det står ikke nevnt hvilket år....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grundig.no sier fortsatt "Ny softwareoppdatering til DTR 8860 kommer i sept!"

Ingen softwareoppdatering kommet, får håpe det ikke blir november før den kommer. :\

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar fra Grundig

Fikk en hyggelig mail fra Grundig. Det ser ut til at alt som mangler kommer Men ikke før slutten av november

Ny Sw for DTR 8860 vil være:
    - Serie opptak.
    - Opptak samme tid hver dag / uke.
    - Opptak når programmet starter. Akkurat opptak.
    - Mulighet for opptak av to programmer samtidig.
    - Endre navn på opptak.
    - Mulighet for valg av Time Shift 1 – 3 timer
    - Automatisk stand by etter 5 timer. - for å laste ned filmer raskere VOD service om natten, være klar for ny SW i løpet av natten.
    - Valgfri mulighet for RiksTV`s VOD service, med ”alltid film” fra RiksTV og NRK`s tilsvarende tjeneste. Denne tjenesten
    krever at man frigir 250 GB av hard disken.

Det er ikke satt dato for ny Sw oppdatering, vi antar at dette blir i slutten av november 09.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe nytt her, men de prøver å gjøre alt for mye på en gang, selvfølgelig vil noe gå galt! En "liten" oppdatering med det vi alle ønsker (serieopptakk, nemlig) hadde vi fått mye tidligere og vi ville bli OK med å vente for VOD!!

Side 5 av 61 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •