Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 61 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Midnatts-bug'en

Det virker som om den gamle sw ver. 388 kun klarer å sjekke (og finne!) ny sw ver. innenfor samme dato som når PVR'en blir satt i StandBy.

Hvis dette er riktig så ligger jo ikke feilen hos Riks-TV og deres distribusjonsopplegg (tidsvinduet for PVR'ens autosjekk er kl. 00:00 til 05:00).

Feilen må da åpenbart være en bug i gamle ver. 388.

Jeg har brukt pc/data siden 1989, men aldri i den sammenhengen måttet holde meg våken til over midnatt for å gjøre en oppdatering/nedlasting.

Dette er veldig spesielt, og Grundig bør vel snarest dobbeltsjekke at nye ver. 396 ikke har denne bug'en også.

Og er den der fortsatt, så vet de hva de må gjøre litt brennkvikt.

(Men kanskje det er 1-2 år til neste oppdatering???)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yepp, da ble min PVR også oppgradert i natt, stod opp og slo av mottakeren 00.15 i natt og i dag tidlig var den oppgradert. Gjenstår da bare å se om den er blitt noe bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forklaringen høres fornuftig ut, dog ikke at man faktisk må være oppe til over midnatt for å få oppdateringen.

Får vel ødelegge nattesøvnen for å få ny versjon

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det mulig jeg er litt treg i oppfattelsen her, men må du gjøre et manuelt søk etter oppdateringen etter klokken 00:00? Min boks står alltid i standby modus på natten, og den har ikke funnet noen oppdatering så langt.

-R

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rassmussen
    Nå er det mulig jeg er litt treg i oppfattelsen her, men må du gjøre et manuelt søk etter oppdateringen etter klokken 00:00? Min boks står alltid i standby modus på natten, og den har ikke funnet noen oppdatering så langt.
    -R
    Tror saken er at den må stå på rundt midnatt og så settes i standby rett over midnatt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

La din PVR være påslått til like over midnatt

Sitat Opprinnelig postet av Mics
    Tror saken er at den må stå på rundt midnatt og så settes i standby rett over midnatt.
    Det er helt korrekt. Et godt tidspunkt for å sette den i StandBy er f.eks. kl. 00:05. Hos meg startet da autosøket kl 00:10. Resten gikk av seg selv, slik det skal gjøre.

Ang. Manuelt søk etter oppdatering så opplyser både R-TV og Grundig at denne funksjonen IKKE fungerer for PVR, kun mot vanlige digitalmottakere (uten PVR). Den burde selvsagt aldri ligget synlig i menyen for PVR-brukerne! Men det er nok valgt en lettvindt løsning her, noe som bidrar til å forvirre oss stakkars brukerne, som derfor helt uforskyldt kan komme i skade for å kaste bort mye tid på slike "øvelser".

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Latmanns-trikset

Hvis du ikke vil holde deg våken til litt over midnatt kan du jo forsøke denne framgangsmåten: Sett mottakeren til automatisk å gå i StandBy etter X ant. timer, bare pass på at du har lagt inn en verdi som gjør at tingene stemmer.

Ellers opplyser R-TV at det jobbes med å få den automatiske oppdateringsfunksjonen til å virke som den skal. Det skulle f.ø. bare mangle. Ikke minst siden vi vanlige kunder ikke kan få få sw-oppdateringen på USB-minnepinne eller distribuert via nettet.

Det siste er ikke helt i tråd med utviklingen ellers innen forbrukerelektronikk, eller hva Grundig/Riks-TV???

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt tips, må bare huske å skru det av når oppdateringen er inne.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det forklarer det jeg også har opplevd, Jeg har 2 grundig PVR, hvor den som sto på stuen ble satt i standby rundt middnatt, jeg er normalt ikke i seng før etter midnatt. Den startet oppdatering rett over 2400 og jeg kom ikke i seng før 0245 for jeg mått jo teste. Den andre PVR'en står på datterens soverom (9 år) og den havner i standby lenge før midnatt. Vi hadde denne med oss på Hyttetur i helgen og fikk inn svake signaler via en inneantenne. Natt til søndag skrudde jeg på og av rundt midnatt og etter litt så ble den oppgradert, så dårlige signaler er tydeligvis ingen unskyldning.
    Jeg hadde først en misstanke om at mottakeren måtte stå på Mux1 siden datteren ser på og tar opp primert fra Disney kanalene, så jeg satt den på NRK1 rett før jeg fikk oppgraderingen i helgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bortebom
    Det er helt korrekt. Et godt tidspunkt for å sette den i StandBy er f.eks. kl. 00:05. Hos meg startet da autosøket kl 00:10. Resten gikk av seg selv, slik det skal gjøre.

Ang. Manuelt søk etter oppdatering så opplyser både R-TV og Grundig at denne funksjonen IKKE fungerer for PVR, kun mot vanlige digitalmottakere (uten PVR). Den burde selvsagt aldri ligget synlig i menyen for PVR-brukerne! Men det er nok valgt en lettvindt løsning her, noe som bidrar til å forvirre oss stakkars brukerne, som derfor helt uforskyldt kan komme i skade for å kaste bort mye tid på slike "øvelser".
    Litt rart for da jeg oppgraderte til Beta versjonen som ble lagt ut i Oslo/Alershus for snart ett år siden, brukte jeg manuelt søk etter oppdatering, som da ble funnet og jeg ble spurt om jeg ville oppdatere.
    Fungerte greit den gang.
    I går natt kl 00.05 kjørte jeg først ett manuelt søk etter oppdatering og den fant ingenting, satte den så i standby og da ble den oppdatert rett etterpå.

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petol
    Litt rart for da jeg oppgraderte til Beta versjonen som ble lagt ut i Oslo/Alershus for snart ett år siden, brukte jeg manuelt søk etter oppdatering, som da ble funnet og jeg ble spurt om jeg ville oppdatere.
    Fungerte greit den gang.
    I går natt kl 00.05 kjørte jeg først ett manuelt søk etter oppdatering og den fant ingenting, satte den så i standby og da ble den oppdatert rett etterpå.
    Jeg mener også at jeg har funnet ny software med manuelt søk og fikk spm. om jeg ville oppdatere...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte EPG og la in "71 grader nord" for opptak til mandag, står nå som "ukjent" og "reservasjonen blir gjennomført dersom programmet blir sendt" Så det er samme gamle dritten som før oppdateringen.

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes vi skulle få Rikspakken gratis til de har fikset dette. Nå har vi gått i månesvis med et produkt som ikke leverer det det skal. Har gått glipp av mye jeg skulle ha sett grunnet feil på opptak o.l. Jeg kjøpte PVR nettopp for at jeg skulle få sett en del programmer som går på tidspunkter som ikke passer meg... Føler meg Grundig lurt og snytt!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petol
    Brukte EPG og la in "71 grader nord" for opptak til mandag, står nå som "ukjent" og
    Jepp, EPG opptak fungerer fremdeles ikke stabilt.
    Jeg lurer egentlig på hva denne siste oppdateringen egentlig skal fikse ???
    Virker som samma dritten som før ! Like treg er den også !
    Talentløst !!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig Rikstv bare er opptatt av å få VOD til å fungere stabilt, har aldri prøvd selv, men var vel en del problemer med dette har jeg skjønt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Midnattsmetoden fungerte den...
    00:05 skrudde jeg den av og 00:35 ferdig.

Første kanalzappingen gikk smertefritt og raskt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skru av fem over tolv var nok greia ja. Fungerte som bare det.

Litt raskere kanalskifte har det blitt.
    Opptak ikke fått prøvd enda.

Men håper dette har blitt bedre, at serie fungerer. Og at den kan ta opp
    første sending og ikke alltid reprisen.
    Så det går ann og følge med på ting.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At repriser blir tatt opp ved serieopptak vil jeg tro er på grunn av manglende meta info i sendingene. Såvidt jeg har sett er det bare programmer på NRK som er merket med (r)
    Om dette er hver enkelt kanal sin feil eller om det er RiksTV sin feil aner jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    timer knepet fungerte også, for de som ikke klarer å holde seg oppe til 00:05.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den Blå Knappen (pluss en brysom App)

Advarsel!
    Både Grundig og R-TV har ved ulike anledninger rådet til å følge et par "interessante råd":
    1. Deaktiver Blå Knapp, her forkortet DBK (Digital Tekst-TV)
    2. Velg 720p som oppløsning (de fleste programmene kjører dette uansett)
    Hvorfor gjør de dette (advarer oss brukere)?
    - DBK låser systemet dersom andre valgte funksjoner stiller seg i kø mellom Digital Tekst-TV og Live (Direkte sending, knappen øverst i midten på fjernkontrollen).
    - Aktivering av Digital Tekst-TV ("APP") gjør fjernkontrollen treigere i bruk, PVR søker da etter eventuelle aktiverte apps for ALLE kanaler (og finner bare noe på NRK likevel).

Hva blir neste advarsel? For å få tingene til å fungere sånn noenlunde?

Vel, det er jammen ikke godt å si, men min personlige "advarsel" vil være å ikke la være å rapportere slike og liknende feil & rariterer både til R-TV og til Grundig. Epost adressen til sistnevnte er norge@grundig.com.

Side 48 av 61 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •