Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 61 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av zeast
    Tipper at det som skjer er at Grundig sier de jobber med oppdatering og Rikstv beklager at dette ligger utenfor dems kontrol. Vips, så skjer det ikke mere. Håper det blir drøftet noen juridiske spørsmål om hva vi som kunder har krav på i form av prisavslag, nye bokser, penger tilbake osv.

En annen ting er at jeg synes det er merkelig at det ikke finnes flere pvr'er for Rikstv på markedet. De som er funker jo dårlig og/eller mangler funksjoner.
    Samsung fikk god review på Dinside.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intervju med DinSide.No

Sitat Opprinnelig postet av spdyvkng
    Oki fin den

Men nå hva var det den møkka Boksen til Grundig vi har kjøpt vi som er på forumet her da vettu..hehe

Men har fått til bakemelding fra journalisten i DinSide.no som jeg var i intervju med i går ettermidag om at de håper og få saken opp på nett i løpet av uken

Håper det går opp et lys for RiksTV at Ikke alle har det like Enkelt som andre!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom elkjøp molde idag. Dem har ingen flere pvr til rikstv på lager lenger. Han regnet med det var pga nye modeller i horisonten.
    Håper de kommer før software oppdateringen, så jeg kan reklamere og få en ny modell =D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tvilsomt om det kommer noe nytt i nær fremtid...men alle håper jo selvsagt.
    Skulle sjekke dinside.no i dag ang.intervjuet til tt85,men ser ut som dinside er nede

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boogerman
    Var innom elkjøp molde idag. Dem har ingen flere pvr til rikstv på lager lenger. Han regnet med det var pga nye modeller i horisonten.
    Der er du nok inne på noe.
    Jeg tipper hardwaren har vært undermåls på denne boksen fra den ble introdusert.
    Vi er blitt Grundig lurt.
    Vi må få oppgradert til ny hardware for en billig penge når ny hardware kommer.
    Noe annet vil være svindel. :twisted:

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsvar for Grundig 8860

Jeg fikk lyst til å legge inn et forsvar for den utskjelte Grundig 8860. Saklig sett står det mye rett i denne lange tråden: hakking, feil i opptak, treg i reaksjonen. Men de mange innleggene gir et inntrykk av at 8860 ikke er noe annet enn skrot, og det er ikke rett. For noen uker siden skulle jeg kjøpe en dekoder med harddisk, og selv om denne listen holdt på å skremme meg fra det, kjøpte jeg likevel en Grundig 8860 - og har ikke angret.

Med hensyn til software vil jeg si at programmeringen er meget god. Betjeningen er logisk, velstrukturert og hjelper meg til å finne frem og få gjort det jeg ønsker å gjøre. Den norske oversettelsen er eksemplarisk. Jeg stoler på at programvaren blir oppdatert etter hvert. I mellomtiden går det absolutt an å leve med feilene.

Hva angår hakking, har jeg opplevd en gang at et opptak har stanset et par sekunder før det fortsatte. En gjennomgående feil synes å være at 8860 ikke gjør opptak av programmer som skal sendes i reprise. Den venter til siste gang programmet blir sendt. Det problemet kommer jeg rundt ved å velge den avanserte opptaksmenyen (etter å ha valgt program) der jeg kan spesifisere tidspunkt for start og stopp. Opptak av serier har jeg ikke forsøkt.

Kort sagt er jeg fornøyd med min Grundig 8860 så lenge jeg er klar over problemene og kan ta hensyn til dem. Jeg er glad for at denne diskusjonstråden ikke skremte meg fra å kjøpe, hadde gjerne kjøpt samme igjen, og har ingen problemer med å anbefale andre å vurdere samme dekoder.

Sigmund

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SigmundT
    Med hensyn til software vil jeg si at programmeringen er meget god. Betjeningen er logisk, velstrukturert og hjelper meg til å finne frem og få gjort det jeg ønsker å gjøre. Den norske oversettelsen er eksemplarisk. Jeg stoler på at programvaren blir oppdatert etter hvert. I mellomtiden går det absolutt an å leve med feilene.
    Enig i mye her, men de har brukt 2 år på å få serieopptak tilgjengelig. Det som kom var at det tilsynelatende fungerer, men er ustabilt og kan ikke stoles på. Jeg var også rimelig fornøyd.

Kort sagt er jeg fornøyd med min Grundig 8860 så lenge jeg er klar over problemene og kan ta hensyn til dem. Jeg er glad for at denne diskusjonstråden ikke skremte meg fra å kjøpe, hadde gjerne kjøpt samme igjen, og har ingen problemer med å anbefale andre å vurdere samme dekoder.
    Bør man forvente problemer og benytte seg av workarounds? Mange av de kan jeg også "leve" med, men grunnleggende funksjoner som ikke er stabile - nja - det er værre

Jeg venter på Tivo fra CD til høsten, da er det bye bye RiksTV

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thunderstorm77
    Skulle bare mangle håper forumet får flere brukere også
    Jeg har i alle fall fått mye svar på spørsmål osv her

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thunderstorm77
    Genialt!!! Endelig noen som får dette frem i lyset!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk lyst til å legge inn et forsvar for den utskjelte Grundig 8860. Saklig sett står det mye rett i denne lange tråden: hakking, feil i opptak, treg i reaksjonen. Men de mange innleggene gir et inntrykk av at 8860 ikke er noe annet enn skrot, og det er ikke rett. For noen uker siden skulle jeg kjøpe en dekoder med harddisk, og selv om denne listen holdt på å skremme meg fra det, kjøpte jeg likevel en Grundig 8860 - og har ikke angret.

Hva angår hakking, har jeg opplevd en gang at et opptak har stanset et par sekunder før det fortsatte. En gjennomgående feil synes å være at 8860 ikke gjør opptak av programmer som skal sendes i reprise. Den venter til siste gang programmet blir sendt. Det problemet kommer jeg rundt ved å velge den avanserte opptaksmenyen (etter å ha valgt program) der jeg kan spesifisere tidspunkt for start og stopp. Opptak av serier har jeg ikke forsøkt.

Sigmund
    Det er ett produkt som ikke leverer det den sier, er det som er problemet.
    Jeg setter på ett opptak, den venter på en reprise som ikke kommer. Er veldig frustererende og gå inn på lista for å se at "programmet blir tatt opp vist det blir sendt" når det faktisk ble sendt! Ja det er workarounds, men synest alvorlig talt at et produkt til 4000kr skal klare og faktisk utnytte den røde runde knappen de har satt på kontrollern.
    Det er mange minus poeng med denne dekodern, og sånn det er nå fra råder jeg alle og kjøpe grundig. Ett firma som ignorerer tilbakemeldinger fra brukere angående betatesting av software/firmware over så lang tid og bruker så lang tid på å rette opp feilene de har skapt er bare fail.

Men for all del! denne dekodern var vi alle fornøyd med før denne oppdateringen ble påtvungen oss. Men sånn det er nå, og pga den laaaaaange slitsome perioden vi har gått igjennom så blir vi forbanna. Og GRUNDIG lei av produsenten

Takk Thomas for din side oppmerksomheten

Edit:
    Quote:
    i spør Gjelseth hva han tenker om at kunder nå rømmer fra selskapet hans.

- At én mann sier opp er ikke å rømme. Undersøkelsen blant de 300 bokseierne viste at ikke én eneste så på problemene som så store at de ville si opp. Men vi håper selvfølgelig at kundene er så fornøyde som mulig, og vi beklager problemene, svarer han.

/quote

Ingen ringte meg og jeg sier gjerne opp og lever på nett-tv som jeg uansett må ha sånn det er nå pga skiftarbeid.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen Ringte meg heller i den undersøkelsen..så den skjønte jeg ikke helt..Så det svaret var jeg ikke fornøyd med...nesten litt små frekt. Føler at jeg fikk samme svare som jeg alltid har fått fra RiksTv.. Hadde egentlig ikke regnet med noe annet heller.. De sa jeg til journalisten i intervjuet også..

Men jeg håper og tror at alle dere som velger og fortsette med og holde ut med Grundig sin Pvr RiksTv at det løser seg.

Jeg stiller gjerne opp igjen om noen måneder vis ikke dette løser seg for dere!!!:-D

Jeg har flere i familien som har boksen og kommer til og ha det framover..følger med saken og får videre feedback fra de om oppdateringer og trøbel.:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen ringte meg heller.

Jeg har og prøvd trekke ut strømmen/antenne tipset. Inkl 5 timers på uten antennekontakten. Så lovende ut akkurat da, men dagen derpå - samme nykter da.

Siste Grundig produkt på meg og siste gangen man kjøper produkter med lovede funksjoner som kommer.

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere som fikk svare fra TV2hjelperdeg da? Virker nesten som de også har fått munnkurv. Hørte ikke et ord selv...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fade
    Er det noen av dere som fikk svare fra TV2hjelperdeg da? Virker nesten som de også har fått munnkurv. Hørte ikke et ord selv...
    Fikk svar (ikke autosvaret) at de takket for tipset. Kan ikke love noe bla bla, fortsett å tipse oss

Er vel rimelig standardsvar det og.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forbrukerrådet

Forbrukerrådet sier de ikke har fått nok henvendelser til å kikke nærmere på saken. Derfor oppfordrer jeg alle til å kontakte forbrukerrådet. Det kan gjøres med en enkel epost

Jeg mener de som vil bør få heve kjøpet eller prøve ny mottaker. Selv har jeg hatt masse problemer og fikk ny boks. Den ser ikke ut til å være noe bedre men hakkingen på opptak er borte. Så var nok noe galt med hd på den gamle. Den var ikke halvfull engang.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reklamere

Dersom mottakeren ikke virker som den skal kan kjøper heve kjøpet dersom produktet har vært på service tre ganger uten at de klarer rette feilen. Ville tro dette gjelder alle som har kjøpt denne mottakeren. De kan skylde på software og at kjøpsloven ikke gjelder da, men siden vi ikke kan påvirke softwaren i denne boksen så gjelder det ikke.

Serieopptak funker ikke å dette er grunn nok. Selger har hatt tre år på å fikse det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt ingen dato fra grundig og rikstv!!!! det er så amatørmessig at jeg må le

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeast
    Forbrukerrådet sier de ikke har fått nok henvendelser til å kikke nærmere på saken. Derfor oppfordrer jeg alle til å kontakte forbrukerrådet. Det kan gjøres med en enkel epost
    Då er hendvendelse fra meg også sendt, rekner med at en annen på jobben sender inn i kveld også.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogero
    Fortsatt ingen dato fra grundig og rikstv!!!! det er så amatørmessig at jeg må le
    De sa jo selv at de ikke har funnet den siste puslebiten.....

Side 43 av 61 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •