Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 61 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av optimizer
    Eller kanskje dere skulle tvinge sjefene på utviklingsavdelingen til å faktisk bruke DTR 8860.
    Det blir vel nesten som t-bane sjefen i Oslo som tok taxi til Holmenkollen ...
    Kan ikke stole på eget produkt....

Skjer ofte når jeg setter på opptak så kommer det ikke inn i opptakslista.
    Viser opptak i epg. Sletter fra epg og legger til på nytt, da kommer den - nesten hver gang.

Før kunne man stole på de opptak man satte på, nå har det skjedd for mye rart at jeg gjør det.

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt nå da folkens?? Noen som hører noe mer i fra Grundig eller RiksTV??
    Går fortsatt og venter på service på boksen, forrige gang tok det over 8 uker, nå har det gått 4 uker så langt...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samme elendigheta enda ..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy ****, nå er jeg mektig lei disse problemene. Det må jo være komplett udugelige folk som jobber med oppgraderingene hos grundig !!!!!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogero
    Fy ****, nå er jeg mektig lei disse problemene. Det må jo være komplett udugelige folk som jobber med oppgraderingene hos grundig !!!!!!!!!
    Får sikkert bra Betalt for og sitte og gjøre ingen ting hehe..vudere og søke jobb der æ og..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytte Harddisk

Hei
    Tenker på å bytte harddisk. Er det noen som har fått til å installere en 2TB ?
    Er det noen som har klart og kopiere over innholdet fra den gamle HDen ?
    Hvilken 1TB HD anbefaler dere ?
    Hilsen Sturk

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RiksTV Noen Har Det Være en Andre!!!.Fikk reklame for VOD i Dag og..Møkka VOD..GO 2 Hell..Ps Tv2 Hjelper deg starter Sessongen i gjend i kveld.. Bare ring og skrive Mail og Klage...Har selv gjort det.Sterk oppfordring til dere andre også..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for din henvendelse.

Sånn som det ligger ann nå vet vi fortsatt ikke når det blir rettet,
    men vi arbeider med problemet og prøver og produsere en ny og bedre softwareversjon.
    Håper selvølgelig at dette går fort. Men har foreløpig ingen rette tid på problemet.

Ha en fin dag.

Med vennlig hilsen
    Fred Thomas Johannesen
    RiksTV AS
    Kundeservice
    Telefonnummer: 09595
    RiksTV - Startside

Kjære RiksTv!

Jeg har RiksTv samt en boks som heter Grundig DTR 8860 VOD.

Etter siste "programoppdatering" fungerer boksen så dårlig at det er en skam
    for RiksTV!.
    Listen over feil er så stor at jeg ikke orker å spesifisere.
    Det irriterer meg derfor grenseløst at jeg i dagens post fikk er brosjyre
    "Se film når du vil! - - - - "
    hvor det reklameres for dette søppelproduktet.
    RiksTV burde heller advare folk mot å kjøpe dette produktet fra Grundig!

Er det håp om at programvaren blir forbedret innen rimelig tid?

Vennlig hilsen
    Kunde nr 23412790
    Hans Viktil

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skriv et brev til Tv hjelper deg med samme du er i gang i stede..RiksTv sin Kunde service er Ræva..du får samme svaret uansett hva du spør om..De har kun Standar svar og gi sine Kunder..og de vet ingen ting...

her er Mail adressa til

hjelperdeg@tv2.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble oppring en dag i forrige uke av en RiksTv selger, som skulle absolutt prakke på meg film og sportskanalene.
    Jeg sa jeg ikke var intr. pga. den dårlige grundig PVR mottakeren.Og at jeg låner de filmene jeg vil se på den lokale videosjappa her.

Da gulpa han ut av seg at grundig kom med ny software innen et par dager,for han hadde snakka med grundig...
    Selvsagt gikk ikke jeg på limpinnen, MEN DET ER ABSOLUTT LAVMÅL MED MARKEDSFØRINGA TIL RIKSTV !!!!!!!

Fy for en sleip fyr og selger altså, har sikkert lurt mange den der. Jeg ble ordntlig forbanna.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Firma som driver med FALSK markedsføring og ikke minst er VILLEDENE .. er Ulovig Norge..Dette Er Advokat mat for Forbrukerrådet. Kontakt Forbrukerrådet.

Ta kontakt med de..Ringer de meg ..så gjør jeg det også..
    Finnes det ikke Lavmål for Dette Møkka firmaet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant Dette på på Forbrukerådet..:

Mange misfornøyde med digital-TV, men ingen klager

Rundt halvparten av de som har fått TV gjennom digitalt bakkenett har stadige problemer med lyd og bilde. Og de sier seg ikke fornøyd med tjenesten. Likevel klager de ikke.

Jarle Oppedal
    Leder for faktaavdelingen, 10.11.2008 06:00
    » Mange misfornøyde med digital-TV, men ingen klager
    » Viktige funn i undersøkelsen
    » Fakta om undersøkelsen
    Verken RiksTV, Forbrukerombudet eller Forbrukerrådet har fått mer enn en håndfull klager på overgangen til digitalt bakkenett. Det hele fremstår som en smertefri overgang kronet med suksess. Men over lunsjbordene på jobb og over rødvinsglassene i familieselskaper, det som kalles «svogerforskningen», er tonen en annen.

Også Medietilsynet har fanget opp noe som kunne tyde på mer uro enn klagestatistikken vitner om. Derfor har Medietilsynet satt i gang en undersøkelse sammen med Forbruker-rapporten for å finne ut hva folk mener om overgangen til digital-TV. Blant annet overgangen til digitalt bakkenett for antennebrukere, som gjelder en mindre del av tv-befolkningen. Og det verken lukter suksess eller føltes smertefritt.

Teknisk trøbbel
    - Henvendelser til vår informasjonstelefon bekrefter at mange har hatt et brutalt møte med den digitale tv-hverdagen, forteller Tor Erik Engebretsen, områdeleder for utredning i Medietilsynet.

Undersøkelsen viser at rundt halvparten av alle med vanlig antenne opplever problemer med lyd og bilde relativt ofte. Så mange som en av fem har daglige problemer med lyd eller bilde. Ytterligere en av seks har ukentlige problemer, og enda en av 10 månedlige problemer.

- Vi regner med at RiksTV og Medietilsynet raskt følger opp disse funnene og får klarhet i hva problemene skyldes. Det er uansett store utfordringer knyttet til å informere forbrukerne om forventet kvalitet på TV-signalene og hvilket mottaksutstyr som er påkrevd, sier Ole Asbjørn Lie, regiondirektør i Forbrukerrådet.

RiksTV mener på sin side de er godt i gang.

- Den misnøyen vi registrerer blant våre kunder skyldes oftest mottaksproblemer som resulterer i vekslende bildekvalitet. Slik skal det selvsagt ikke være, men også det digitale bakkenettet har hatt sine barnesykdommer, svarer kommunikasjonsdirektør Svein Ove Søreide i RiksTV.

- Det har vært litt for mange feil i sendenettet, og ikke minst har det vært feil på enkelte mottakere. De fleste av feilene i mottakere er nå rettet opp gjennom programvareoppdateringer. Litt for mange har nok også brukt feil type antenne. Innendørsantenner skaper ofte mottaksproblemer, blant annet fordi signalet blir for svakt eller kan forstyrres av annet elektronisk utstyr, sier Søreide.

Men Forbrukerrådet mener at barnesykdommer er ekstra kinkig. At tiden for innføringen av ny teknologi er moden er også et leverandøransvar.

- Her blir forbrukerne skadelidende i et tidspunkt som må betegnes som kritisk. Ved skifte fra analogt til digitalt TV er det avgjørende at forbrukerne opplever overgangen som problemfri, og at den tilfører en merverdi til deres TV-hverdag, sier Ole Asbjørn Lie.

Begredelige bilder
    Og merverdi skulle det visstnok bli. Bedre bildekvalitet har vært hovedargumentet ut mot forbrukeren for å drive gjennom overgangen til digital-TV. Og de som har hatt vanlig antenne skulle kunne vinne mest. Men med høye forventninger er fallhøyden stor. Det flest er misfornøyde med, er nettopp bildekvaliteten. Deretter kommer misnøye med prisen på tjenestene.

- Skulle ikke bildekvaliteten være selve paradegrenen for digital-tv?

- Vi må huske på at dette er et av de største teknologiske løft i moderne tid her i Norge, og derfor er det ikke unaturlig med enkelte barnesykdommer. Det er heller ikke unaturlig at folk bruker litt tid på å venne seg til og verdsette den nye tv-hverdagen. I undersøkelsen sammenliknes vi med løsninger som har eksistert i årevis, endatil med analog kabel, som blir en helt uholdbar sammenlikning, mener Søreide.

- At så mange som to av 10 i denne undersøkelsen sier at de vil forlate RiksTV, stemmer ikke med erfaringene vi har. I virkeligheten er det langt under halvparten av denne andelen som forlater oss når de går ut av bindingstid. Det viser også svakheten med undersøkelser basert på så få intervjuer, sier Svein Ove Søreide.

Uansett er det mye å gå på for bildekvaliteten. Det er mulig film på DVD har skjemt bort publikum. I alle fall er bildekvaliteten det flest er misfornøyde med – uansett hvordan de får inn TV-signalene sine.

Stor misnøye
    Folk i de fire fylkene som først fikk slukket det analoge nettet, Rogaland, Østfold, Akershus og Oslo, er langt fra fornøyde. Av de som har vanlig antenne, kan fire av 10 ikke si seg fornøyd med den TV-tilknytningen de har – pris og produkt tatt i betraktning. En av fem er direkte misfornøyde, og ytterligere en av fem er verken fornøyde eller misfornøyde. Drøyt halvparten er fornøyde.

- Vi er veldig ydmyke overfor denne typen kritikk. En misfornøyd kunde er én misfornøyd kunde for mye. Derfor er vi langt fra fornøyd med resultatene i denne undersøkelsen. 21 prosent av antennebrukerne sier de er litt eller svært misfornøyd, og det er et altfor høyt tall. Det viktigste for RiksTV er å gjøre kundene våre fornøyde, forteller Søreide.

Vel er det mange som er misfornøyde. Men det er jo ikke flere enn de som burde være det, skal vi tro det de sier om den tekniske leveransen.

- Har dere i Medietilsynet noen idéer om sammenhengen?

- Det er nok ulike årsaker til de opplevde problemene. Nye brukere av digital-TV som oppleverer mottaksproblemer tror kanskje at det er de selv som er skyld i problemet ved at de f.eks. ikke har kjøpt en god nok antenne eller de føler seg dumme fordi de synes dekoderen er vanskelig å betjene. Undersøkelsen viser at det er en del TV-seere som har mye innestengt frustrasjon der ute, forteller Tor Erik Engebretsen i Medietilsynet.

- Noen av dem med antenne som bor i områder med svært dårlig dekning, kunne nok ha spart seg selv for mye trøbbel ved at de hadde valgt en annen løsning, for eksempel en parabolantenne. Parabol kan imidlertid oppfattes som noe ukjent, komplisert, omfattende og kanskje dyrt, mens antenne oppfattes som noe man tradisjonelt bruker for å se på TV, sier Engebretsen.

På tross av at bare halvparten av seerne med vanlig antenne er fornøyde, vil tre av fire beholde det tilbudet de har i dag. Bare en av fire vil skifte tilknytning eller abonnement.

- Er det samme effekten her som når folk ikke klager - de uttrykker misnøye, men velger ikke å si eller gjøre noe med det?

- For mange som har antenne, særlig godt voksne, er TV- mottak fortsatt synonymt med vanlig antenne. Parabol oppfattes som noe ukjent, komplisert, omfattende og kanskje dyrt. Digital-TV-overgangen oppfattes komplisert nok som den er, selv med den vanlige antennen. Det kan være blant disse misnøyen ytrer seg så stille, sier Engebretsen.

Problemer likevel
    - Undersøkelsen har fanget opp problemer som ikke har vært i fokus tidligere. Hva vet RiksTV om dette og hva gjør dere?

- Et nytt tiltak vi har iverksatt i høst for å sikre at publikum er fornøyde, er å ringe til alle nye Rikspakke-kunder for å sjekke om alt er i orden. Så langt har vi snakket med 5500 kunder. I underkant av 20 prosent av kundene våre sier de har hatt små eller store problemer som vi jobber videre med å finne løsninger på. De fleste av disse problemene finner vi ut av, avslutter Svein Ove Søreide, kommunikasjonsdirektør i RiksTV.

Inntrykket om at overgangen til digitalt bakkenett har vært problemfri, blir da svakere. For ikke nok med at undersøkelsen bekreftes av RiksTVs egne funn – at en av fem har problemer. Undersøkelsen viser at bare litt over halvparten (56 prosent) av de med vanlig antenne sier seg fornøyde. Resten er enten misfornøyde eller nøytrale.

- At så mange er misfornøyde med tv-signalet er overraskende, sier Ole Asbjørn Lie i Forbrukerrådet, og fortsetter:

- Forbrukerne må si fra, også til oss når de ikke er fornøyde. Det er vanskelig for Forbrukerrådet å rette krav mot tilbydere og produsenter hvis vi ikke vet hva problemet er. Vi hadde jo også sett at RiksTV hadde vært tydeligere utad om de problemene og utfordringene de og kundene har møtt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Passer vell fint til grundig:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den der dekker nok sw oppgraderingen ganske bra ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra RiksTV og for å oppsummere:

Boksen er ikke flink nok til å si ifra om det er (eller den tror det er) konflikter på opptak - da legger den inn reprisen av programmet som opptak. Skeptisk, ikke helt sikker på om det er det jeg opplever av og til.
    Anbefaler timer opptak for å være sikker.

Det er skrevet også her om å sette 720p og skru av Digital teksttv (applikasjon autostart)

Anbefaler 10-15% ledig diskplass

Ingen dato for en bedre programvare.

Det var vel i det store og hele, en måned gratis RiksTV dog.

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gått nå over 3 måneder uten PVR... Den første jeg hadde funka fint til harddisken tok kvelden, men det tok 8 uker før Expert sa de ville gi meg en ny boks siden servicekontoret til Grundig ikke sendte den jeg hadde inne til bytting av harddisk tilbake. Fikk en ny boks, "oppdaterte" den med ny SW og da ble alt et mareritt. Tror det var noe galt med harddisken på den, kan ikke være sw alt som var feil på den. Leverte den inn hos Expert igjen og nå har jeg ventet i 5 uker til... Jeg har nå gått ca. 3 måneder uten TV, jeg må ha PVR for å få sett det jeg ønsker å se siden det går på tider som jeg ikke kan se på TV. JEg fikk også en mnd gratis RiksTV, men det er peanuts i forhold til alle problemene jeg har hatt.:twisted:

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå funker det igjen Fikk ny boks i dag og den har følgende info:
    MHP Versjon: 1.1.2 v2807_9
    Hardware versjon: 180.176:75
    Software versjon: 44
    Applikasjon versjon: 1.4.2.13_28159

Altså en svært gammel versjon, men nå funker det slik det skal ser det ut som...
    Håper ikke strømmen går slik at boksen blir oppdatert, jeg har gitt streng beskjed til alle i huset å ikke å skru av boksa. Får håpe jeg klarer å tviholde på den gamle versjonen før den blir oppdatert!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fade
    Nå funker det igjen Fikk ny boks i dag og den har følgende info:
    MHP Versjon: 1.1.2 v2807_9
    Hardware versjon: 180.176:75
    Software versjon: 44
    Applikasjon versjon: 1.4.2.13_28159
    Var det ikke slik at versjoner før 51 kunne hakke? Eller husker jeg feil?

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funker bra med meg nå, ikke noe hakking og opptakene ser bra ut.
    Jeg gruer meg bare til at jeg må oppdatere, jeg klarer vel ikke å holde på versjon 44 i det uendelige... Før eller senere blir det vel et strømbrudd slik at boksen går i standby modus og oppgraderingen kommer. Synes det er dumt at en overstyres av oppdateringen slik at den kjøres inn om du vil eller ikke. Hos mange andre leverandører av annet utstyr får du spørsmål om du vil oppdatere eller ikke.
    Da har du faktisk valget!

Litt mer info:
    Snakka med sjefen på Grundig i dag og fikk en melding igjen for en liten stund siden. Det er en ny software på vei, den er under uttesting og ser den bra ut vil den bli distribuert i løpet av 3-4 uker tror jeg han sa. Det jeg savner er et apparat som følger opp de som har klaget der de sender ut oppdateringer om hva som skjer. Er ikke den store oppgaven og legge til de som har klaget til en adressebok og så sende ut litt informasjon om hva de foretar seg og når det kommer en fiks...

De burde også legge litt mer press på de som har serviceavtaler med Grundig slik at kundene ikke må vente i uke/månedsvis på å få innlevert utstyr tilbake eller ny dekoder. Snakker av erfaring der... (se 13 uker)

Sjefen på Grundig virket som en grei kar det, for under en time etter at jeg la på telefonen så ringte de fra Expert og sa jeg kunne hente meg en ny boks...
    Litt synd at du må gå helt til topps i Grundig før noen tar aksjon og får løst ting.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange misfornøyde med digital-TV, men ingen klager..
    Viktig og sende en klage til Forbrukerådet også...
    Får de nok saker tar det opp med Grundig og RiksTV.
    hjelper ikke at vi klager her på forumet...Vi må spre det videre til flere kilder.

Side 40 av 61 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •