Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 61 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har vært i kontakt med han i Grundig som har med oppdatering osv å gjøre. På spørsmål om dato for oppdateringen, var svaret at 'dette ikke er avklart enda'. Ikke avklart, vi er snart midt i september? Og oppdateringen skulle komme i september. Da bør de vel snart begynne å få avklart ting. Men jeg frykter nye utsettelser, det hadde ikke overrasket meg.
    Skulle bare ønske de kunne finne en dato, og opplyse folk om den, i stedet for å drive med vagt hemmelighetskremmeri.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorn
    Har vært i kontakt med han i Grundig som har med oppdatering osv å gjøre. På spørsmål om dato for oppdateringen, var svaret at 'dette ikke er avklart enda'. Ikke avklart, vi er snart midt i september? Og oppdateringen skulle komme i september. Da bør de vel snart begynne å få avklart ting. Men jeg frykter nye utsettelser, det hadde ikke overrasket meg.
    Skulle bare ønske de kunne finne en dato, og opplyse folk om den, i stedet for å drive med vagt hemmelighetskremmeri.
    Den bør komme i september, ellers blir jeg litt arg. Var først lovet i august, så ble den utsatt til september. Grundig.no sier fortsatt september, så da får vi håpe det stemmer. Hvem er det du har snakket med hos Grundig? Pål Haugen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er Pål Haugen jeg har vært i kontakt med.
    Har også sendt mail til Rikstv, der fikk jeg til svar bl.a. at jeg skal få nærmere beskjed når dette (video on demand) er tilgjengelig i mitt område. Dette kan jo tyde på at de ikke lanserer det samtidig over hele landet. Men garantert i Oslo området først, som det meste annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorn
    Ja det er Pål Haugen jeg har vært i kontakt med.
    Har også sendt mail til Rikstv, der fikk jeg til svar bl.a. at jeg skal få nærmere beskjed når dette (video on demand) er tilgjengelig i mitt område. Dette kan jo tyde på at de ikke lanserer det samtidig over hele landet. Men garantert i Oslo området først, som det meste annet.
    Har vært Oslo først på tidligere oppdateringer, så Østfold som en god nummer to ett par dager etter. Er vel litt for å begrense skadene om noe skal gå galt og ikke minst for å lette presset på kundeservice.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten presisering: software oppdateringer kommer samtidig til hele landet på signalpakke 1. Det finnes ikke noe unntak fra den regelen og ikke noe grunn til å sleppe SW for kun deler av Norge.

Om den kommende ny SW for 8860: det er gledende å se at det ligger forventninger og at enkelte ser frem til å teste den. Det er mange involverte i testing of feilsøking av betaversjoner og alle har et felles mål å unngå å slippe ut en SW som ikke virker bra nok. Hva er best: ta i bruk noe som ikke kan betraktet som stabilt? Eller forsinkelser i forhold til tidligere lovt lanseringsdatoer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NRKmann
    En liten presisering: software oppdateringer kommer samtidig til hele landet på signalpakke 1. Det finnes ikke noe unntak fra den regelen og ikke noe grunn til å sleppe SW for kun deler av Norge.

Om den kommende ny SW for 8860: det er gledende å se at det ligger forventninger og at enkelte ser frem til å teste den. Det er mange involverte i testing of feilsøking av betaversjoner og alle har et felles mål å unngå å slippe ut en SW som ikke virker bra nok. Hva er best: ta i bruk noe som ikke kan betraktet som stabilt? Eller forsinkelser i forhold til tidligere lovt lanseringsdatoer.
    Er du helt sikker på at oppdateringer slippes over hele landet samtidlig? Har tidligere opplevd at det ikke har vært tilgjengelige oppdateringer i Østfold, men kunder i Oslo området har allerede mottatt oppdateringen. Først noen dager senere har jeg kunnet laste ned oppdateringen.

Vi ønsker selvfølgelig en SW som fungerer stabilt, det er nok de fleste enige om. Nå er vel hovedårsaken til at denne oppdateringen drøyer at den er mye større og mer omfattende enn det Grundig hadde tenkt i første omgang. Grunnen til at mange venter på denne oppdateringen er nok det at den kommer med basis-funksjonalitet som alle forventer av en PVR (serieopptak/gjentatte opptak), som egentlig skulle kommet på nyåret.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NRKmann

Jeg stemmer for stabilitet, men leser også ut fra dette at vi kan glemme september

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde nettopp en ny 8860 her som hakket ved avspilling av opptak og responstiden på fjernkontrollen var svært langsom! Har ikke Grundig ordnet opp i dette enda eller var det den ene boxen min det var noe galt med?

Er jo ikke så fristende å kjøpe en ny hvis det blir det samme med den også..

Var også forholdsvis varm også i standby, jeg er usikker på om det skal være sånn?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Hadde nettopp en ny 8860 her som hakket ved avspilling av opptak og responstiden på fjernkontrollen var svært langsom! Har ikke Grundig ordnet opp i dette enda eller var det den ene boxen min det var noe galt med?

Er jo ikke så fristende å kjøpe en ny hvis det blir det samme med den også..

Var også forholdsvis varm også i standby, jeg er usikker på om det skal være sånn?
    Hakket opptak skal være rettet, men problem med responstid/overfølsomhet blir rettet i kommende release i følge Grundig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva som er rettet for å få vekk hakkingen ved avspilling av opptak..feil i boxene da vel? Lastet ned siste oppdatering..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva som er rettet for å få vekk hakkingen ved avspilling av opptak..feil i boxene da vel? Lastet ned siste oppdatering..
    Usikker hvordan det ble rettet, men dette var et software relatert problem siden live/timeshift ikke var berørt av problemet.

I følge Grundig var det bare noen få kunder som hadde dette problemet. Var hovedsaklig der man hadde dårlige mottaksforhold. Jeg har ekstremt gode forhold på de norske muxene, men opplevde av og til dette problemet på enkelte svenske mux.

Det som plager meg mest er egentlig det at menyer og slikt lagger veldig, samt at kanal skift er mye treigere enn på de andre Grundig tunerene (men det er nok relatert til timeshift, burde kunne deaktivere denne funksjonen) og at den er litt overivrig noen ganger om man zapper med +/- slik at den hopper over kanaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecberg
    Usikker hvordan det ble rettet, men dette var et software relatert problem siden live/timeshift ikke var berørt av problemet.

I følge Grundig var det bare noen få kunder som hadde dette problemet. Var hovedsaklig der man hadde dårlige mottaksforhold. Jeg har ekstremt gode forhold på de norske muxene, men opplevde av og til dette problemet på enkelte svenske mux.
    Hmm..

Det som plager meg mest er egentlig det at menyer og slikt lagger veldig, samt at kanal skift er mye treigere enn på de andre Grundig tunerene (men det er nok relatert til timeshift, burde kunne deaktivere denne funksjonen) og at den er litt overivrig noen ganger om man zapper med +/- slik at den hopper over kanaler.
    Menyer og kanal skift lagger veeldig ja. Jeg er HELT enig i at timeshift burde kunne deaktiveres, dvs kunne velge å stoppe harddisken! Så hadde man også hatt mulighet til å se på tv helt uforstyrret av lyden fra harddisken. Man hører den ofte når man har lyden lavt. Dette burde Grundig lagt inn i en oppdatering!

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående deaktivering av timeshift er dette noe de allerede ser på, men det kommer nok ikke i den neste oppdateringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm..

Menyer og kanal skift lagger veeldig ja. Jeg er HELT enig i at timeshift burde kunne deaktiveres, dvs kunne velge å stoppe harddisken! Så hadde man også hatt mulighet til å se på tv helt uforstyrret av lyden fra harddisken. Man hører den ofte når man har lyden lavt. Dette burde Grundig lagt inn i en oppdatering!
    Mulig du har veldig god hørsel, eller at det er feil på PVR boksen din? Jeg har to, og kan ikke høre harddisken på noen av dem om ikke lyden på TV er helt av og jeg står og lytter like ved boksen. Og da er hardisklyden svakere enn viftestøyen, som også er veldig lav og helt uskjenerende. Timeshift er en finesse jeg ikke ville unnvære - mye i praktisk bruk, og genial til å spole forbi reklamepause :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører når harddisken stopper(2 min etter satt i standby), at det blir stille..

Hva med lunken eller kald i standby..er deres 8860 box lunken som min box eller kald som ecberg sin box i standby?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TytnII
    Mulig du har veldig god hørsel, eller at det er feil på PVR boksen din? Jeg har to, og kan ikke høre harddisken på noen av dem om ikke lyden på TV er helt av og jeg står og lytter like ved boksen. Og da er hardisklyden svakere enn viftestøyen, som også er veldig lav og helt uskjenerende. Timeshift er en finesse jeg ikke ville unnvære - mye i praktisk bruk, og genial til å spole forbi reklamepause :-D
    Tror hørselen din er i orden, for denne er så lydløs som den kan få blitt. Man hører den om man legger øret mot boksen, men ellers så er den utrolig stille.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror hørselen din er i orden, for denne er så lydløs som den kan få blitt. Man hører den om man legger øret mot boksen, men ellers så er den utrolig stille.
    Lyden kan gjerne være vanskelig å legge merke til hvis det er andre lyder i rommet. Men hvis det er stille i rommet, lyden fra høyttalerne står lavt på eller av, boxen ikke står mange meter i fra deg og den ikke er lukket inne(noe den ikke bør), så hører du den. Spesielt lett å høre når du slår den på, ihvertfall med min box og min hørsel. Det er ikke snakk om en høy lyd, men en svak plystring. Jeg tror ikke man får harddisker til å gå helt lydløst?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Noen som har hørt noe fra Grundig? Sendte en mail 01.09 og en ny en 15.09, men har ikke fått noe svar. Snakket med Riks-TV, men de har ikke hørt om oppdateringen og henviser meg videre til Grundig. Enten er kundeservice veldig lite oppdatert, eller så har ikke den nye oppdateringen kommet inn for testing en gang.

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kundeservice hos RiksTV er vel ikke kjent for å være godt oppdatert. Vil ikke tro de får særlig med informasjon før oppdateringen er klar og ligger ute. Siden software oppdateringen skal komme med VOD funksjonen er det sikkert litt planlegging med tanke på markedsføring av produktet osv som også spiller inn. Blir ikke sjokkert om oppdateringen ikke kommer i løpet av denne måneden, men håper den dukker opp snart

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk vite i en mail fra Grundig om at oppdateringen kom om ca 1 måned. Det var den 18.9.

Fikk det svaret når jeg spurte om hvorfor 51 oppdateringen ikke kom etter en uke i standby til min dekoder.

Så da får vi se hva som skjer....

Side 4 av 61 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •