Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 61 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prata med rikstv i går for å finne ut av når tid ny versjon kom med utbedring av alle feil i versjonen som ble tvinget på alle 8860-brukere. Svaret var selvsagt at det var det ingen som kunne si noe om. Men Grundig jobbet jo på "spreng" med saken....og alle vet jo hva det betyr. Desember 2013 kanskje???? :-)!

Det som er tragisk er at mannen på kundeservice på RiksTv innrømmte at versjonen ble pusha ut med feil for å lansere VOD, med fullt overlegg. Det er jo tidenes skandale og hån mot alle som har venta i over 2 år på serieopptak og dobbel-opptak. IKKE VOD!!!! Også får vi en ødelagt boks. Og grundigs svar om å bruke timer-opptak er jo patetisk...kan jo like godt gå tilbake til VHS-opptak da. NESTEN HELE POENGET MED PVR er jo serieopptak samt programmering fra EPG. Og timeshift selvfølgelig....

Hva skjedde egentlig med dere som kontaktet TV2 Hjelper deg/FBI NRK??? Det er jo helt utrolig at dette ikke har vært ute i media så langt jeg har registrert......

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lloydern
    Det som er tragisk er at mannen på kundeservice på RiksTv innrømmte at versjonen ble pusha ut med feil for å lansere VOD, med fullt overlegg.
    Selvfølgelig har de det.
    Helt horribelt å ødelegge folks PVR på denne måten.
    Helt ufattelig at de tør. Men penga rår. Her skulle en tjene
    penger på VOD, alt annet er underordnet.
    Hva skjedde egentlig med dere som kontaktet TV2 Hjelper deg/FBI NRK??? Det er jo helt utrolig at dette ikke har vært ute i media så langt jeg har registrert......
    Hahaha.
    Det kommer aldri til å skje.
    TV2 eier 1/3 av RiksTV.
    NRK 1/3.
    Telenor 1/3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg prøvde og samle folk for ei stund siden, for og gå til Tv2 Hjelper det..men ikke den store responsen som jeg trudde jeg skulle får..var vell 4 som sendte meg en melding og ville være med..mista litt motet da gitt..

Men jeg anbefaler alle som har problemer som alle oss forumet ...til og sende en mail til hjelperdeg@tv2.no og ta en titt på siden demms..
    Trenger du vår hjelp?*|* TV 2 Underholdning

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytte av HD

Sitat Opprinnelig postet av rogero
    Ok, kan jeg ruke en 1tb S-ata med 32mb buffer da eller? unnskyld at jeg maser men har ikke så god greie på dette
    Byttet HD i dag etter frankrt's oppskrift. Det gikk greit selv for en halvsenil 75-åring.
    Gammel HD: Western Digital WD 5000AVVS
    Ny HD: Seagate Barracuda 7200,12 1 Tb. SATA 3.0 Gb/s, 32 MB, 7200 RPM
    Registrert i systemet som 925 Gb
    Kontakter etc. passet, men jeg hadde problemer med å få ut den gamle disken.
    Dette løste seg når jeg fant ut at vifte og HD er montert som en "unit" i boksen. Løsne de 4 små skruene ved luftehullene under boksen, og vifte/HD kan tas ut sammen.

Etter ca. to timers erfaring: Kanalskifte etc. skjer utrolig mye raskere.
    Det lar seg gjøre å ta opp og spille av programmer, dvs HD-byttet synes å være vellykket.

Hans

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da sitter jeg med en jallabingo boks fra Sagem, leverte inn igjen 8860'n på Expert igjen for reparasjon. Regner med de bytter harddisken siden alle opptak blir helt grøtete...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Øking av respons på Grundig pvr

Snakka med Rikstv for en stund siden om treg pvr. De sa at følgende kan gjøres for å minske responstiden på pvr'en:
    * Sette applikasjon autostart til NEI (digital txt-tv)
    * Skjermoppløsning til 720dpi (bruk displayknappen nederst til høyre) Kun TVN som bruker 1080.

Disse tingene ga en markant minkning av responstida, i allefall hos meg.

Har også notert meg på en post-it lapp at jeg skal endre en innstilling til EKSAKT TID. Dette er under Dine valg-Opptaksmuligheter(?)-Opptaksslutt. Ikke helt sikker på hva dette er til. Muligens noe med epg og opptak...

Har jo i tillegg satt inn en 1TB disk. Alt dette hjelper selvfølgelig ikke på de øvrige problemer med firmware. Som mange har fortalt så sier de at Grundig jobber hardt med ny firmware.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frankrt
    Snakka med Rikstv for en stund siden om treg pvr. De sa at følgende kan gjøres for å minske responstiden på pvr'en:
    * Sette applikasjon autostart til NEI (digital txt-tv)
    * Skjermoppløsning til 720dpi (bruk displayknappen nederst til høyre) Kun TVN som bruker 1080.

Disse tingene ga en markant minkning av responstida, i allefall hos meg.
    Gjort det samme som deg Frankrt..mye raskere respons tid til meg også..men fortsatt noe Lagging..men ikke så mye..Ps har sendt mail til tv2 hjelper deg, og det syns alle dere andre skal gjøre også..så får nok denne saken bein og gå på..

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe nytt i denne saken? Jeg sitter og venter på å få boksen min igjen fra Expert...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrev et langt brev til Tv2 Hjelper deg. De ville at flest mulig sendte dem info om problemet. Holder ikke at bare jeg sender 1 mail og sier at det 100stykker til som har problemer..så COME On Folkens..Sitter alle på forumet her på gjerde og venter at alle andre skal ta initiativet?..(sorry den krase tonen.) Bare Møkk lei boksen og RiksTV og Grundig..Send Mail og klag til tv2 Hjelper deg

hjelperdeg@tv2.no eller sende et brev til:

TV 2 hjelper deg, Postboks 2 Grünerløkka, 0505 Oslo.

Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har RiksTV lagt ut en ny software-oppdatering for denne boksen nå?

Min har i hvertfall tatt helt kvelden siden i går. Den bråker og har seg, men kommer ikke lenger enn til tESt, før den går helt i svart

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rapp
    Har RiksTV lagt ut en ny software-oppdatering for denne boksen nå?

Min har i hvertfall tatt helt kvelden siden i går. Den bråker og har seg, men kommer ikke lenger enn til tESt, før den går helt i svart
    Nei, kommer ikke før mars/april (dog uten garanti).

Har forrøvrig konkludert med at låne-dekoderen fra grundig var identisk med den jeg hadde. Sendte mail til grundig med at de kan få den tilbake nå. De ville i utgangspunktet at jeg skulle swappe diskene fra de to dekoderne for å se om det utgjorde noen endring. Iom at de fungerer ganske så likt nå, så brydde jeg meg ikke om å bruke tid på det.

Jeg lurte på om det hadde noen sammenheng med denne tråden ifb. med at mange hadde byttet disker med stort hell. Han anbefalte ikke å bytte til uorginale disker, diskene i denne dekoderen har spesiell firmware for at den skal klare konstant lesing/skriving av mye data og høy varme. Disse diskene har i følge grundig en forventet levetid på 5-7 år. Vanlige desktop-disker vil dø ganske kjapt.

Ellers er det egentlig lite å melde. Sier meg ferdig med testingen allefall.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har veldig mange av de symptomene nevnt tidligere i denne tråden. Har prøvd og sette oppløsningen til 720p og skrudd av autoload av apps som nevnt.
    Bytte hardisk er egentlig utelukket, da dette er noe som ikke skal forventes av en bruker.

Var på fest med en elkjøp ansatt da jeg nevnte at dekoderen min var ekkel etter software oppdateringen. han videresendte meg en mail han fikk med Grundig for å "fikse det". Har ikke prøvd prosedyren enda, men har mine tvil:

Hei Michael,

Oversender som avtalt en resettingsprosedyre som du kan ha glede av når det kommer kunder som opplever feil på DTR8860. Det kan være greit å bruke denne som en standard resetting for alle typer feil før du eventuelt sender den inn til verksted.

DTR 8860 PVR
    - Trekk ut antennekoplingen og strømpluggen i ca 10 min.
    - Sett deretter inn strømpluggen, ikke antennekoplingen.
    - La mottakeren stå på med strøm i 3-4 timer.
    - Gjennomfør deretter ”Fabrikkinnstilling” på menyen ”Installasjon”, uten at antennen er tilkoplet.
    - Merk at under ”Klargjør harddisk” skal det stå ”Nei” dersom du ikke vil slette innholdet på hard disken (Pin kode er 1234, hvis den ikke er endret)
    - Sett inn antennekontakten og innstaller kanalene på nytt. Husk at hvis man ikke har ”Aktiv antenne” så skal det stå ”Nei”.

Mottakeren fungerer igjen som normalt.

- NB husk å sette mottakeren i ”Stand By” når den ikke er i bruk, for å sikre mest mulig stabil drift og alltid oppdatert software.

Håper dette var grei informasjon og at dere får nytte av den dersom det dukker opp kunder med feil på mottakeren sin.
    Med vennlig hilsen
    Kjetil Mikkelborg
    Sales- and Marketing coordinator
    GRUNDIG Nordic No A/S

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visst du kan stå på hue å drite i vinkelen så hjelper nok det meget bedre...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at Elkjøp selger modellen som heter Grundig DTR8860MHP, er det samme PVR’en som CD skal lanserer senere i år?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perkris
    Jeg ser at Elkjøp selger modellen som heter Grundig DTR8860MHP, er det samme PVR’en som CD skal lanserer senere i år?
    Hei. DTR8860 er kun for RiksTV. Det er samme produsent som skal lage den nye boksen for CD, og den ser ganske lik ut, men innholdet er forskjellig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er alle filmene borte på vod igjen å. Ringer rikstv i morgen å sier opp vod abn mitt. Har nå fått VDSL2 fra Telenor og de lanserer TV over superbrebåndet sitt senere i år, når vet jeg ikke. Men skal teste ut den løsningen så fort det lar seg gjøre.

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogero
    Nå er alle filmene borte på vod igjen å. Ringer rikstv i morgen å sier opp vod abn mitt. Har nå fått VDSL2 fra Telenor og de lanserer TV over superbrebåndet sitt senere i år, når vet jeg ikke. Men skal teste ut den løsningen så fort det lar seg gjøre.
    Er software til Grundig som fucker opp hele pvr boksen.
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grundig DTR 8860: Irriterende mangel på intelligens

Jeg har hatt denne boksen noen år nå, og må si at jeg begynner å bli nokså lei av hvor tungvint den er i daglig bruk. Jeg nevner som eksempel:

1. Det er 3-4 klikk på fjernkontrollen for å slette ett opptak, og det finnes ingen måte for å merke og slette flere opptak samtidig. Det sier seg selv at man blir sittende en stund og klikke.
    2. Det er ingen funksjoner for å søke etter opptak. Så man sitter der og blar og blar og blar...
    3. Det er ingen intelligente funksjoner for håndtering av opptak, som:
    * slette eldre opptak automatisk når harddisken er full. Her kunne man ha mulighet for å beskytte enkeltopptak man ikke vil ha slettet automatisk
    * innstillinger for å beholde bare et x antall siste episoder av et serieopptak
    * ordne opptak i lister, for lettere å finne dem igjen

I tillegg har den flere betydelige software-feil (som beskrevet på dette forumet): F.eks kanjeg nevne at den etterhvert slutter å ta opp serieopptak. Om jeg trykker manuelt på opptaksknappen mens aktuell serie går sier den bare at opptak pågår, mens den i realiteten ikke utfører noe opptak. For å komme unna dette må man slette reservasjonen for serieopptak og legg den inn på nytt.

For meg framstår denne boksen som en toppmodell med funksjonaliteten til en billigmodell, bortsett fra at den har grunnleggende opptaksmuligheter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av optimizer
    , bortsett fra at den har grunnleggende opptaksmuligheter.
    Den har grunnleggende opptaktsmuligheter ja, men disse fungerer ikke de heller. :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei dette begynner å bli irriterende.

Jeg setter opptak av Hotell Cæsar på tv 2 på opptak, kl 1930. Imorgen f.eks.
    Det blir opptakssymbol på programmet men også det kl 18...
    Går jeg inn i lista så vises ikke det kl 1930.

Nå skal det sies at dette har vært på serieopptak, jeg har vel også vært innom repeterende opptak på den tiden. Det skal være fjernet men det virker ikke slik.

Så mange opptak mista denne uka og sure blikk fra fruen...

Har til og med prøvd fabrikkrestart - som ventet - lite forbedringer.

Nei, synd CD ikke har Tivo dekoderen klar før slutten av 2011.

Skal og sende tv2 hjelper deg en mail

Side 38 av 61 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •