Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 61 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tt85
    Så du så ikke noe vifte som var montert under hardisken når du bytte? var en vifte montert Under hardisk Braketen på min motaker.. første jeg la merke til når jeg skulle ta ut de siste skruene på den gamle som stod i. Den drar inn luft fra under boksen,og jeg måtte ut med når jeg bytta den gamle
    Har ikke montert den nye disken permanent ennå. Den ligger opp på den gamle disken som ennå er skrudd i. Det forklarer jo varmen...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an å HATE en pvr??:twisted:
    dette er min nr 2, den første begynte å henge så det ikke var til å leve med, var til rep i 5 uker, kom igjen uten å ha funnet feil på den, med ei regning på 5-600kr. Startet den opp, like gal var den, tiltross for flere dagers testing på verksted. den nye henger ikke, men er så ufattelig treg, bytter du kanal kan det gå 10-20 sek hvor den ikke reagerer på fjernkontrollen, ikke på noen knapper, den står da med skjermen dekket av info om programmet. Opptak fungerer stort sett bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torkild
    Går det an å HATE en pvr??:twisted:
    dette er min nr 2, den første begynte å henge så det ikke var til å leve med, var til rep i 5 uker, kom igjen uten å ha funnet feil på den, med ei regning på 5-600kr. Startet den opp, like gal var den, tiltross for flere dagers testing på verksted. den nye henger ikke, men er så ufattelig treg, bytter du kanal kan det gå 10-20 sek hvor den ikke reagerer på fjernkontrollen, ikke på noen knapper, den står da med skjermen dekket av info om programmet. Opptak fungerer stort sett bra.
    Å hate eller ikke hate, det er spørsmålet :twisted:

Hvis alle som var misfornøyd med denne boksen, sa opp abo hos Riks-TV, returnerte boksen til Grundig for avfallshåndtering (det er jo søppel :twisted: ?)
    hadde de kanskje reagert, med trykk på kanskje.

Det var mye viktigere for Riks-TV og Grundig at de fikk lansert VOD tjenesten enn at PVR funksjonene skulle virke.

Jeg vet forøvrig om 9 personer som ikke har vært i kontakt med hverken Riks-TV eller Grundig, selv om de har problemer med sin 8860.
    De ga opp etter at jeg prøvde, og fikk til svar at de ikke hadde hørt om noen som hadde problemer med 8860 (dette var ca 1 år siden).

Deck

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt status

Nå har jeg testet PVRen jeg fikk låne av Grundig i litt over en måned, endte med bare to ukjendte opptak og ting fungerte egentlig greit. Nå spørs det om det var bare en tilfeldighet, eller om det faktisk var forskjell på de to.

Nå har jeg swappet de to dekoderene igjen, så da skal jeg se om den gode gamle dekoderen faktisk fungerer like bra eller om det fortsatt er problemer med denne.

Vi får se, oppdateringer følger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hva skal man si. Fikk ukjendt opptak på det første opptaket jeg forsøkte, så dette lover dårlig. Får gi det noen dager, ellers er konklusjonen at en del grundig dekodere rett og slett er kaputt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecberg
    Tja, hva skal man si. Fikk ukjendt opptak på det første opptaket jeg forsøkte, så dette lover dårlig. Får gi det noen dager, ellers er konklusjonen at en del grundig dekodere rett og slett er kaputt.
    Ah ha! Så det kan bli grunn for å bytte. Godt å vite. (Herregud, vil jeg klare å se alle de 80% lagrede opptakk før bytting om det blir aktuelt!?) Takk for oppdateringen!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heldig??

Jeg angrer litt på at jeg ikke leste her inne før jeg kjøpte riks-tv/grundig sin pvr.
    Men kanskje jeg er en av de få heldige, jeg har bare fått feil på opptak (serie opptak fra epg) 1 gang (tru det eller ei) og jeg har hatt denne pvr'en i 2 - 3 mnd, med en 5 - 6 serie opptak på hele tiden (ca 30% igjen på hdd)... jeg har også vod aktivert, men aldri brukt vod. Det eneste jeg kan klage på er at den er utrolig treg innimellom... hvis den står på og ikke blir "brukt" på en stund (jeg spiller eller ser på blu-ray), så tar det noen sekunder før kanalskifte skjer etter jeg har trykt på fjernkontrollen, samt info banneren er borte, men har funnet ut at det bare er å trykke på info knappen helt til infoen vises, så er det bra igjen. litt plagsomt med treg kanalskifte og det der info greiene, men dette er jo ingenting med tanke på hva dere andre opplever...

Hadde jeg vist alt dette FØR jeg kjøpte den, tror jeg det hadde blitt en annen pvr (hvis det finnes en som kan gjøre det som grundig sin LIKSOM skal kunne) :|

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecberg
    4 av 4 ukjendt så langt, men har faktisk blitt opptak av to av dem, selv om de står som ukjendt (deler av opptaket mangler pga. feil på signal, men ser ok ut), men tydelig at dette er hardware relatert. Nå skal jeg bruke denne i noen dager, så skal jeg gå tilbake til den andre med samme opptaksmønster, så skal vi se om vi ser noen sammenheng.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har fått problemer med å sette inn store disker : Har dere sjekket om disken som dere har problemer bruker "Advanced format" (AFT) ? Disse bruker sektorstørrelser som er større enn 512 bytes som var det vanlige før i tiden. Kan det være det som er problemet ? Nye disker på 1TB eller større bruker ofte AFT.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har akkurat fått meg denne boksen, og til min store overaskelse virker den relativt greit med tanke på alt jeg har lest her den siste tiden....

Eneste jeg har lagt merke til er at den blir veldig varm, målte ca 45 grader midt oppå boksen når den står inni stereobenken(Åpen glassbenk).
    Der har den riktig nok god klaring til begge sider, men ikke veldig mye på oversiden, så at den blir litt varm hadde jeg egentlig regnet med,
    meeen Jeg ser jo også at det sitter ei lita vifte på undersiden av denne boksen.
    Og nå har den stått på i 8 timer uten at vifta har gått en eneste gang,

Så derfor lurer jeg på om det er noen her som har kjennskap til hvor varm den pleier å bli?
    Og hva som skal styre vifta, evt når den skal slå inn?
    Eller om dette er en av tingene som ikke pleier og virke...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Laban....
    Hei, har akkurat fått meg denne boksen, og til min store overaskelse virker den relativt greit med tanke på alt jeg har lest her den siste tiden.....
    Virka bra til meg og til og begynne med...siden ble den bare være og være..ikke for knekke 'spiriten' men det er fakta..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tilbakestille / Slette vod

Har nokon ein enkel framgangsmåte for å slette vod. Eg vil ha heile boksen fri til eigne opptak. Må eg tilbakestille til fabrikkinnstilling? vil eg miste alle lagra opptak?

Eg ser at mange har problemer med boksen. Hadde dette sjølv når boksen var ganske nøyaktig to år. Sendt inn via Ekspert - Ny boks etter ca 14 dagar. Ingen problemer bortsett frå dei som er nevnt ved siste store programvareoppdatering.

Stigoo

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ligge ett alternativ under fabrikkinstilling som kun fjerner VOD tjenesten og ikke opptak etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke til å stole på

Da slår jeg følge med klagekoret her jeg og;

Denne boksen kan man ikke lenger stole på

Merket de siste ukene:
    • CSI opptakene mine har blitt færre og færre - grei tidtrøyte - ser også veldig bra ut i HD
    • CSI og CSI Miami stod begge som ukjent - satte de igang igjen - ser ut som det kommer seg
    • Hotell Cæsar - serieopptak gjorde at det ikke ble tatt opp på onsdag - her kommer det som gjør meg skeptisk: - jeg fjernet serieopptak og la inn 2 opptak torsdag manuelt. Så på opptakslista torsdag - kun det ene var vist. i EPG var begge markert som at de skulle bli tatt opp. Fjernet den som ikke var i lista og satte på opptak igjen - da kom den i opptakslista

Så selv om min fungerer relativt bra, ikke til å stole på - selv om man gjør det manuelt. Timer opptak er nevnt i denne tråden som det eneste som er 100% sikker.

Nå er det en måned siden shiten ble lagt ut, har vi hørt mer. Nei, kommer vi til å høre mer, tvilsomt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mics
    Denne boksen kan man ikke lenger stole på
    Etter min mening har RiksTV med fullt overlegg ødelagt PVR funksjonene på mottakerne våre.
    Og motivet er lanseringen av RiksTVs filmtjeneste, Alltid Underholdning, VOD.
    Så enkelt er det.
    Alle de alvorlige bugs som er på den nye softwaren må garantert ha vært kjent før release.

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når har Grundig eller RiksTV tenkt å legge ut noe info om alle problemene vi har? Synes de bare prøver å skjule dette uten å gi noe informasjon om hva de gjør for å fikse feilene. Er det ikke på tide at noen får sparken snart???

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal dette ingen ende ta????:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: Nå får jeg bare tilgang til opptakene, plutselig sier den nå "intet signal" på begge tunerene!!!!!!!!!!!!!!!!:evil: :evil: :evil: :evil: Noe så taperaktig har jeg aldri vært ute for før!

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er siste info jeg har fått fra Grundig:

Ny SW oppdatering på DTR 8860 PVR,
    viser det seg at noen opplever at mottageren har endret seg.
    Det kan da være lurt å ta en ”fabrikkinnstilling” på meny /Installasjon velg fabrikkinnstilling og kode 1234,
    velg kun det øverste valget. Det er ikke nødvendig å si ” ja ” på klargjøre harddisk, da slettes alle opptak.
    Ved fabrikkinnstilling mister du kun dine favorittinnstillinger, hvis du har laget noen, og får standard PIN kode
    tilbake dersom du har endret denne.
    NB. ved ny Sw og fabrikkinnstilling kommer automatisk 5 volt for ”aktiv antenne på” har du ikke forsterker
    skal denne stå i posisjon ”aktiv antenne av”
    Hvis det er andre problemer kan dette være noen tips som vil kunne hjelpe:
    Zapping tar lengre tid:
    Den nye sw-versjonen er innstillt på å automatisk justere oppløsning av bildet, avhengig av hvilken oppløsning
    hver enkelt tv-kanal benytter. Dette gjør at kanalbytte/zapping tar lengre tid. Dersom man setter mottakeren til
    alltid å velge 720p-oppløsning (som er den oppløsningen som benyttes på de fleste HD-kanaler på RiksTV) vil
    zapping gå raskere, uten at bildekvaliteten blir dårligere. Dette gjøres ved å trykke på ”DISP”-knappen nederst
    til høyre på fjernkontrollen inntil mottakeren står på 720p.
    Hvis du ikke bruker Digital tekstv så ofte, kan du i menyen ”Dine Valg” og ”Vis valg” sette ”Applikasjon
    AutoSTART til ”nei” da vil mottakeren virke raskere ved zapping. Når du bruker Digital tekst-tv (blå knapp)
    må du først starte ”applikasjoner” på ”APP” knappen på fjernkontrollen før denne funksjonen virker.
    Opptak:
    Den nye sw-versjonen inneholder mer avansert opptaksfunksjonalitet enn den gamle, bl.a. for å muliggjøre
    serieopptak og opptak av flere programmer samtidig. På den gamle versjonen ble opptak gjort til et fast
    tidspunkt. På den nye versjonen benyttes dynamisk metadata (EPG) for å bestemme tidspunkt for opptak. Dette
    har følgende fordeler: mottakeren er i stand til å ta opp en reprise dersom originalprogrammet går samtidig med
    andre planlagte opptak, og det muliggjør at man kan programmere inn opptak av serier, uavhengig av
    sendetidspunkt , det muliggjør opptak av riktig program selv om programtidspunktet endrer seg etter at man
    har programmert opptaket.
    Imidlertid vil denne dynamikken også kunne medføre at programmerte opptak kommer i konflikt med
    hverandre uten at man vet dette på forhånd (flere enn to programmer går på samme tidspunkt), og enkelte
    opptak vil da kunne bli avlyst uten at brukeren får beskjed om dette. Typisk vil det da stå i opptakslisten at
    opptak ikke var mulig grunnet feil på signal. En vei rundt dette er å velge ”Opptak med timer” i
    opptaksmenyen i EPG’en, du kan gå til det programmet du ønsker å gjøre opptak av, for så å trykke opptak via
    timer, da ligger alle data der for opptaket. (Piltast ned etter at man trykker ok for opptak). Mottakeren vil da
    gjennomføre opptaket til det tidspunktet som programmet er satt opp på, på tilsvarende vis som den gamle SW
    versjonen gjorde det. Den nye versjonen vil da fungere slik den gamle versjonen gjorde, eneste forskjell i
    forhold til gammel versjon er at det planlagte opptaket ikke vil være synlig i EPG’en.
    Selv om denne PVR’en er blant de kraftigste på markedet er det en øvre begrensing på opptaksplass (500 GB).
    Når man legger inn serieopptak vil disken fylles opp ganske fort og opptak blir deretter ikke mulig å
    gjennomføre. Et tips er derfor å jevnlig gå inn i opptakslisten og slette opptak man ikke lenger trenger. Husk
    også å slette eventuelle serieopptak som man ikke trenger. Hvor mye ledig plass det er på disken ser man øverst
    i opptakslisten. Man bør sørge for at det alltid er minst 10% -15% tilgjengelig plass da vil mottakeren jobbe
    lettere.
    I noen tilfeller blir kanalbanner stående på skjermen, grunnen til dette er at mottakeren jobber, vent til den er
    ferdig før du trykker på en ny knapp ellers tar det lenger tid.
    Grundig jobber aktivt med å rette øvrige opptaksproblemer og å optimalisere ytelsen i en ny sw-versjon. Det er
    ikke mulig å legge tilbake til gammel versjon.
    Med vennlig hilsen
    Grundig Nordic No AS

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info Fade, skal prøve ut tipsene. Hvordan får man slik info direkte fra Grundig?

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte en mail til RiksTV med kopi til sjefene i RiksTV samt sjefene hos Grundig Nordic... Jeg sendte en ny mail til Expert i går (der jeg kjøpte boksen) og bad om å få bytte den ut med en ny. Må være noe mer galt enn bare software, alle opptak jeg gjør nå blir bare en grøt som det ikke går an å se... Slik det er pr. i dag så har jeg ikke en PVR. Dvs jeg betaler for rikstv, men får ikke sett det jeg ønsker å se Jeg kjøpte PVR av den simple grunn at jeg må ta opp det jeg ønsker å se siden det svært sjelden klaffer at jeg har tid å se programmene når de går. SIden oppdateringen har jeg nesten ikke fått sett noe av det jeg ønsker. Fikk en bekreftelse fra Rikstv at de skulle få 1 mnd. gratis pga. alle problemene jeg hadde hatt.

Side 37 av 61 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •