Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 61 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har jeg testet Boxen med ny Harddisk i et døgn. Ingen problemer så langt, den tar opp doble opptak uten problemer. Den viker raskere og er bra respons tid på den. MEN...Og da sier jeg men..Og bytte harddisk Retter ikke Software problemer med boksen. Jeg har fortsatt en del problemer jeg også som kom med den nye softwaren. Det som er positivt er jo at jeg har MYE mere plass på og til og ta opp saker og ting. Det med at lyden er ute av Sync når jeg avspiller opptak er helt borte så langt. Hele boksen virker friskere etter dette..og jeg angerer ikke så langt. God helg folkens 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel vel, då har jeg fått kjørt recovery, og tatt ut 69Gb av totalt 240Gb fra orginal hardisken..
    For de som er interisert, så er nokk desverre media filene pakket og kryptert i ei .GZI fil.. Så muligheten av å få opptak over på PC er nokk litt langt å se etter.. =)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GZI filer kan åpnes med 7-zip. Har du prøvd å åpne fila?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frankrt
    GZI filer kan åpnes med 7-zip. Har du prøvd å åpne fila?
    Jepp, har prøvd å opnet i 7-zip, og gzip i Ubuntu.. Men begge vil ikkje lese pga kryptering. =)

Newcomer gormnass sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Nå er jeg lei!

Nå er jeg lei!! :twisted:
    Nå fryser boksen hvert 30 minutt. Eneste mulighet er å ta strømmen og reboote boksen. (tar laaaang tid) så kan en se på TV i nye 30 minutter.

DETTE HOLDER IKKE RIKSTV og GRUNDIG!!! - NÅ MÅ DET GJØRES NOE!!!

Frustrert :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tt85
    Nå har jeg testet Boxen med ny Harddisk i et døgn. Ingen problemer så langt, den tar opp doble opptak uten problemer. Den viker raskere og er bra respons tid på den. MEN...Og da sier jeg men..Og bytte harddisk Retter ikke Software problemer med boksen. Jeg har fortsatt en del problemer jeg også som kom med den nye softwaren. Det som er positivt er jo at jeg har MYE mere plass på og til og ta opp saker og ting. Det med at lyden er ute av Sync når jeg avspiller opptak er helt borte så langt. Hele boksen virker friskere etter dette..og jeg angerer ikke så langt. God helg folkens 8)
    He he ble litt inspirert og sprettet opp Grundig_boxen....fjernet harddisken og prøvde å boote opp uten HD... boxen fungerte .. ingen feilmelding om manglende HD... så nå har jeg best en Samsung HD på 2TB så får jeg se om det funker

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stiane
    Vel vel, då har jeg fått kjørt recovery, og tatt ut 69Gb av totalt 240Gb fra orginal hardisken..
    For de som er interisert, så er nokk desverre media filene pakket og kryptert i ei .GZI fil.. Så muligheten av å få opptak over på PC er nokk litt langt å se etter.. =)
    Er det mulig å kopiere disse filene over på den nye harddisken man setter i PVR?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technofranki
    Er det mulig å kopiere disse filene over på den nye harddisken man setter i PVR?
    Det er negatift, i og med at HDen har ikke filsystem så kan man ikkje skrive til den i Winblows.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olderic
    He he ble litt inspirert og sprettet opp Grundig_boxen....fjernet harddisken og prøvde å boote opp uten HD... boxen fungerte .. ingen feilmelding om manglende HD... så nå har jeg best en Samsung HD på 2TB så får jeg se om det funker
    Funker som fjell endaTror 2T da har du nok lagrings plass ei stund framover da

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det var ikke meningen at halve landet måtte skifte HD.

Men slik er det med Grundig. og andre produsenter.
    Bruker billig og dårlig kvalitet i sin produksjon.
    Å bytte HD kan hjelpe på heng i boksen, men det hjelper
    ikke med elendig Firmware fra Grundig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå bestilt en Seagate Barracuda 7200.11 3.5" S-ATA 1T harddisk med 32mb cache

Håper den er bra å vil fungere

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogero
    Har nå bestilt en Seagate Barracuda 7200.11 3.5" S-ATA 1T harddisk med 32mb cache

Håper den er bra å vil fungere
    Du får fortelle hvordan det går.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erfaring med 1TB 7200rpm

Har også satt inn en Seagate Barracuda 7200rpm på 1TB. Disken blir utrolig varm. Er vel derfor de har brukt en lavytelse disk på 5400rpm. Finnes ikke vifte i Grundig kassa. Kan jo settes inn i forbindelse med strømforsyning av disken.
    Nei, dette hjelper ikke på elendig firmware, men det er utrolig kjekt å få mere plass

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir den farlig glohet? kanskje alternativt med en 5400rpm?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også satt inn en Seagate Barracuda 7200rpm på 1TB. Disken blir utrolig varm. Er vel derfor de har brukt en lavytelse disk på 5400rpm. Finnes ikke vifte i Grundig kassa. Kan jo settes inn i forbindelse med strømforsyning av disken.
    Nei, dette hjelper ikke på elendig firmware, men det er utrolig kjekt å få mere plass
    var det ikke vifte i boksen din? var vifte under hardisken i min boks..men en Hardisk kan bli ganske varm ...skal tåle opp til nesten 60grader før du får alvorlige problemer..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker som fjell endaTror 2T da har du nok lagrings plass ei stund framover da
    Prøvde med 2tb både fra WD og Samsund... det funket ikke ser ut som Grundig Boxen ikke støtter det ..... erstattet den med en Samsung på 500MB responsen på dekoderen ble merkbart bedre 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olderic
    Prøvde med 2tb både fra WD og Samsund... det funket ikke ser ut som Grundig Boxen ikke støtter det ..... erstattet den med en Samsung på 500MB responsen på dekoderen ble merkbart bedre 8)
    Oki,,,men 1 terrabyte funker vist_

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var det ikke vifte i boksen din? var vifte under hardisken i min boks..men en Hardisk kan bli ganske varm ...skal tåle opp til nesten 60grader før du får alvorlige problemer..
    Øhhh... har ikke sjekka om det er en vifte under harddisken, den må i såfall være utrolig stillegående...

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått enda et problem, nå kobler skjermbeskytteren inn når jeg ser på TV... hvis jeg ikke justerer lyden elns innimellom så kobler skjermbeskytteren inn..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øhhh... har ikke sjekka om det er en vifte under harddisken, den må i såfall være utrolig stillegående...
    Så du så ikke noe vifte som var montert under hardisken når du bytte? var en vifte montert Under hardisk Braketen på min motaker.. første jeg la merke til når jeg skulle ta ut de siste skruene på den gamle som stod i. Den drar inn luft fra under boksen,og jeg måtte ut med når jeg bytta den gamle

Side 36 av 61 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •