Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 61 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av salsasa

Har ellers problem med oppstart etter standby. Kan se ut som dette er verst når boksen har stått lenge i standby. Det som skjer er at bildet først kommer etter lang tid (ca. 10 sek). Når bildet kommer vises samtidig info linje i ca. 10-20 nye sek før det i det hele tatt er mulig å benytte fjernkontroll for kanalbytte etc.
    Dette problemet kom med den siste sw oppdateringen fra Grundig.
    Akkurat det har jeg merket og. Legg merke til at formatet er feil under de første 10 sek. NRK logo er for langt ut.
    På slutten av denne oppstartsforsinkelsen ser jeg at min toshiba tv blir blå, når bildet er tilbake - da er den klar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tlf. fra Riks-tv fredagen.
    Dette sikkert mest pga av at jeg sa opp VOD-pakken. For mye dårlige filmer.
    Men som komp. for tullet med software fikk jeg 2 mnd. gratis Riks-pakke.
    Og dama lovet på tro og ære at de jobbet hardt med ny software. (Dette tror jeg ikke før jeg ser det).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har hatt Både CD og Viasat PVR tidligere

Med Viasat sin pvr var det sinnsyke problemer i forhold til Rikstv sin DTR 8860.
    Har funnet ut at problemene som gjør at boksen henger seg opp i flere sekunder, skyldes en Western Digital hardisk som de fleste boksene bruker. WesternDigital hd er totalt ubrukelig i en pvr boks. Jeg byttet hd i min PVR 8860 til en Hitachi hd og gikk fra ørten problemer tidligere, til 0. Den har sluttet å henge + den er nesten dobbelt så rask på det meste. Jeg er sikker på at både Viasat og RiksTv vet om at WesternDigital hd i deres PVR bokser er noe skikkelig SØPPEL og grunn til en stor del av problemene. Jeg hadde en gang en WesternDigital hd i PCen, og den drev og hengte seg opp i Windows på samme måte. Byttet hd og ble kvitt problemene. Jeg har litt belegg og erfaring, ettersom jeg har drevet med reperasjoner og vedlikehold av elektrisk og elektronisk utstyr i 40 År.

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trengte du å gjøre noe etter bytte? Med tanke på software osv. Hva slags størrelse på disk gikk du for og er det IDE tilkobling?

Kjipe tikkelyder fra harddisken i min så regner med den ikke har altfor lenge igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til spiderworm

Vær oppmerksom på at GARANTIEN RYKER hvis du åpner
    boksen i garanti tiden.!

Hardisken har SATA tilkobling smal flat kabel. Jeg satte inn en 512 GB disk, men kan sikkert bruke en TB terabyte disk.
    Det skal ikke være noe filsystem på disken du setter inn, og han skal ikke være partisjonert.
    Etter du har satt den inn må du kjøre full fabrikkinstilling på boksen og markere JA på menyen klargjør harddisk.

Det løser ikke problemer med dårlig firmware fra Grundig,
    men det kan løse problemer med heng og lang ventetid
    i oppstart og menyer pluss kanalskift og programguide.
    Det var de problemene jeg ble kvitt.

Husk å IKKE bruke Western Digital hd i boksen hvis du skifter.
    Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tikking i Hardisk

Når det gjelder Grundig DTR-8860 som tikker kontinuerlig i hardisk,
    er det en tydelig feil,(mangel) som MÅ rettes opp snarest mulig.
    Og dette er en tydelig og opplagt garantisak.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Satt inn ny HDD

Alt dette under gjorde jeg på ca 30 minutter (med innlagt lunsj:-) Strømmen må selvfølgelig være frakoblet ved skifte av HDD.
    Åpnet dekselet ved å skru ut 7 skruer (og der røk garantien). Tok en brukt Samsung 1TB HDD (7200rpm) fra et NAS som jeg satte opp på gammel HDD. Kan være lurt å legge et papirark i mellom for å være sikret mot kortslutninger. Plugget ut kabel fra gammel HDD og satte den inn i den nye. Slo på PVR'en.
    Gikk inn på fabrikkinnstillinger og valgte JA på nullstill mottaker og klargjør harddisk. Etter noen minutter var PVR'en klar til å gå gjennom veiviseren for ny installasjon (søke kanaler osv.).
    Etter dette hadde jeg nå 925GB tilgjengelig, eller 835 timer med SD opptak eller 208 timer med HD opptak. (Hadde 925GB ledig før denne prosedyren, men formaterte for sikkerhets skyld)
    Tok et par minutters prøveopptak ved å trykke på record knappen. Gikk helt fint å spllle av.
    Så til det morsomme... Koblet til igjen den gamle harddisken. Fikk TV bilde etter par minutter og trykket på knappen for opptaksliste. Fikk melding om "Lager opptaksliste" og etter 3-4 minutter (8% ledig på HDD) fikk jeg tilbake mine gamle opptak. Dvs. at PVR'en gjenoppretter opptakslista ved bytte av HDD.
    Dette er glimrende fordi da åpner det seg helt nye muligheter for den som vil mekke litt. Man kan f.eks. montere en chassikontakt slik at man enkelt kan skifte harddisker uten å måtte åpne kassa for hver gang:-D Kun et par minutters ventetid for å gjenoppbygge opptakslista. Den late kan jo selvfølgelig ha lokket åpent hvis man ikke vil mekke...
    Skal prøve meg med en 2TB HDD hvis jeg får tak i en å låne.
    DETTE ER KUN TESTET I 30 MINUTTER, SÅ JEG VET IKKE OM EVENTUELLE LANGTIDSVIRKNINGER.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @frankrt Hva skjer når du aktiverer VOD med 1TB HDD? Blir halve harddisken allokert til VOD eller 'bare' 200-250GB som med HDD som sitter i.

(Litt pirk bare, du mener vel 925GB og ikke 925MB?)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technofranki
    @frankrt Hva skjer når du aktiverer VOD med 1TB HDD? Blir halve harddisken allokert til VOD eller 'bare' 200-250GB som med HDD som sitter i.

(Litt pirk bare, du mener vel 925GB og ikke 925MB?)
    Selvfølgelig 925GB ops:
    Skal prøve å aktivere VOD så snart ungan er ferdig med tv'en, så får vi se.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skifta hardisk jeg også..---Dekoderen ble som NY..tok meg knappe 15 min..så nå får vi se det om dette holder i lengen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken str på HD dere satte inn?
    2,5" Toshiba SATA eller 3.5"?

Vil prøve jeg å

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogero
    Hvilken str på HD dere satte inn?
    2,5" Toshiba SATA eller 3.5"?

Vil prøve jeg å
    Heisan, Jeg brukte en Seagate 3.5 hardisk i min..Har du en S-ata hardisk så fikser du dette..husk at og ta ut de 4 siste skruene under boksen når du har komet til og bytte den

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal teste dette, men fungerer VOD og på en slik HD?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal teste dette, men fungerer VOD og på en slik HD?
    Regner med det..den sto i er jo bare en vanlig ATA disk i..akurat det samme som står i vanlige pc'er--trykka på VOD Knappen og den var villig til og Legg inn VOD regner med at det ikke er noe problem'

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, kan jeg ruke en 1tb S-ata med 32mb buffer da eller? unnskyld at jeg maser men har ikke så god greie på dette

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, kan jeg ruke en 1tb S-ata med 32mb buffer da eller? unnskyld at jeg maser men har ikke så god greie på dette
    Du kan høre med Frankrt som har instalert 1Terrabyte.. i sin hørtes ut som om det gikk smertefritt så langt til han:=)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Bivirkninger" av harddisk bytte?

Hva har jeg oppdaget etter å ha satt inn 1TB harddisk?

1. Installert VOD på 1TB disk. Bruker ca 25% av disken til VOD. Så det høres ut som den bruker en fast størrelse uansett harddisk størrelse.
    2. ETTER å ha satt TILBAKE den gamle harddisken på 512GB begynte det å skje noe merkelig som jeg ikke har opplevd på min 8860 tidligere. Hvis PVR er i ferd med å gjøre opptak og jeg slår den på, så får jeg opp på skjermen at signalet er borte. Starter også en klokke som teller ned fra 2 minutter. Det var også sort skjerm uansett hvilken kanal jeg så på. Nedtellingen startet på nytt hver gang jeg skiftet kanal. Trodde at nå var deler av opptaket borte. Men da jeg sjekket med opptakslista og så gjennom opptaket, så var den komplett!

Vet ikke om dette skyldes bytte av harddisk eller ei. Opplevde dette på 2 av dagens 3 opptak. Det første opptaket stoppet jeg og søkte deretter opp kanalene på nytt. Det andre opptaket; det var da jeg oppdaget at selvom pvr'en sier at signalet er borte, så gikk opptaket som normalt. Pussig
    Det tredje opptaket som går i skrivende stund ser ut til å funke helt perfekt.
    Har ennå ikke prøvd å gjøre regelmessige opptak på 1TB disken. Skal prøve dette i morgen og se om jeg opplever det samme med 1TB disken.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tt85
    Du kan høre med Frankrt som har instalert 1Terrabyte.. i sin hørtes ut som om det gikk smertefritt så langt til han:=)
    Gikk så det suser, men har ikke testet dette skikkelig ved f.eks. å gjøre flere opptak på 1TB disken.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer til å satse på en 1 terrabyte Hd jeg og antakelig.

Har du noen step by step brukertips for dette? bilder el noe

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok eit HD bytte i dag eg og, plugget inn en Seagate HD med 750Gb, lese hastighet opp til 240MB/s, så er en oppgradering i forhold til org.

Har også plugget orginale HD til PCen og kjører nå Recovery program på denne disken, ser at det er mulig å få ut noen filer her. Har allerede funnet noen .JPG filer, så håper programmet finner video filene også.. Tøft.

Side 35 av 61 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •