Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 61 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som vet hvordan man går fra for å slette alt innholdet på harddisken under ett (istedet for ett og ett program)?

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter og veldig mye med min dekoder...har null problemer med opptak, men den er så forbanna treg, kan ta opptill 10sec mellom kanalbytter. lyden henger 15sek etter av og til i kanalbytte, den info stripa nederst blir der av og til.... dette begynner og gjøre meg VELDIG irritert...og en kanal får jeg en melding om at jeg ikke kan vise med hdmi plutselig...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecberg
    ok, litt ros til Grundig.

I dag troppet sjefen for Grundig Norge opp i egen person på jobben min, med seg hadde han en lånedekoder slik at jeg kunne se om jeg også hadde problemet med den.
    Ja, så da...???
    Hvordan går det ?
    Har du samme problemer med den nye boksen ?
    Fortell !

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boksen min maser også fra tid til annen om at TV'en ikke støtter HDCP, noe den gjør. Tregheten du snakker om har jeg også, pluss er forholdsvis høy tikking fra harddisken. Hadde man bare kunnet skru av time.shift hadde mye vært løst tror jeg, at den skal ta opp absolutt alt jeg ser på til enhver tid er bare tullete.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polkadott
    Noen som har peiling på hvordan Sagem pvr'en virker i forhold til Grundig sin?
    Sagem fungerer helt perfekt. Min sønn har kjøpt en og er kjempefornøyd. Har selv idag bestilt en fra NetOnNet til Kr. 1990,- Nå er jeg dritt lei Grundig. Har selv snakket med Grundig v/ Pål Haugen. Hoven blei og arogant og han ville ikke forstå problemet. "Det er jo ikke så mange som har feil" sa han. "Se på AV-forum" sa jeg.:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TytnII
    Noen som vet hvordan man går fra for å slette alt innholdet på harddisken under ett (istedet for ett og ett program)?
    Da må du ta "fabrikkoppsett". :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tt85
    Fikk brev PR POSt fra RiksTv i dag,at de var klar over bugs på Motakeren og de anbefalte og bruk Opptak via Timer. Og at Dette er bare en midlertidig løsning, og at det jobbes med en ny programvare. som vill rette problemene ved Opptak.
    Ikke fått brev jeg. Da er det nok ikke noe de sender ut til alle som har boksen.

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan sjekke hva dere har under størrelse på harddisk? På den gamle boksa stod det 500GB, på den nye står det nå 462GB... Blir sprø av alle feilene jeg har nå... Listen blir bare lengre og lengre over feil jeg finner. Ser ut som at Rikstv skulle lansere VOD koste hva det koste vil, og så har Grundig sluppet en Betaversjon av firmwaren Svært skuffet!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fade
    Noen som kan sjekke hva dere har under størrelse på harddisk? På den gamle boksa stod det 500GB, på den nye står det nå 462GB...
    Hos meg tror jeg det alltid har stått 462GB.

Husk at 500GB er når harddisken er uformatert. Når en HDD formateres og får et filsystem, blir en del automatisk beslaglagt til det. Det samme gjelder for HDD i PC, Mac osv. Men plassen som beslaglegges avhengiger av filsystemet som brukes. Så dette er i alle fall ikke RiksTV sin skyld.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fade
    Noen som kan sjekke hva dere har under størrelse på harddisk? På den gamle boksa stod det 500GB, på den nye står det nå 462GB... Blir sprø av alle feilene jeg har nå... Listen blir bare lengre og lengre over feil jeg finner. Ser ut som at Rikstv skulle lansere VOD koste hva det koste vil, og så har Grundig sluppet en Betaversjon av firmwaren Svært skuffet!!!!
    Det kan stemme med 462GB. Har snakket med Grundig. Programvaren tar en god del plass. Man må IKKE sette inn noen ny HD da mister man programvaren på HD og PVR kan da ikke brukes lenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har en slik grundig boks og har vel det samme trøbblet som de fleste andre her. Men det er noe jeg lurer på som er utenom tråden , men jeg spør alikevell! Jeg har en ny Philips led tv og har kjøpt en Philips soundbar. Det går hdmi kabel fra pvr til tv og hdmi arc fra tv til soundbar. Problemet er lyden , det er "ekko" rar "romling" og greier. særlig i den trådløse store høytaleren. I bruksanvisningen til pvr står det at du kan bruke en optisk kabel direkte til hjemme kinoen, men det er ikke optisk kontakt på den, finnes den med forskjellige ender? Jeg har også en panasonic blue ray og det er ikke rar lyd da. Er det noen her som har peil på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mix
    Ja, så da...???
    Hvordan går det ?
    Har du samme problemer med den nye boksen ?
    Fortell !
    Tja, både ja og nei. Er problemer med den nye boksen også, men jeg har til nå ikke opplevd at opptak ikke blir gjennomført pga. manglende signal. Mange færre opptak som havner under "Ukjendt" også. Vi får se, tenkte jeg skulle bytte tilbake til den gamle i en periode for å se om det er noen forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for oppdatering !
    Hold oss orientert.
    Ellers, Godt Nytt År til dere alle !

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torkild
    Hei, jeg har en slik grundig boks og har vel det samme trøbblet som de fleste andre her. Men det er noe jeg lurer på som er utenom tråden , men jeg spør alikevell! Jeg har en ny Philips led tv og har kjøpt en Philips soundbar. Det går hdmi kabel fra pvr til tv og hdmi arc fra tv til soundbar. Problemet er lyden , det er "ekko" rar "romling" og greier. særlig i den trådløse store høytaleren. I bruksanvisningen til pvr står det at du kan bruke en optisk kabel direkte til hjemme kinoen, men det er ikke optisk kontakt på den, finnes den med forskjellige ender? Jeg har også en panasonic blue ray og det er ikke rar lyd da. Er det noen her som har peil på dette?
    Har du HDMI ut fra soundbar, så bruk HDMI fra Grundig til soundbar og så HDMI fra soundbar til TV. Mulig dette gir bedre lyd, bilde bør uansett bli det samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg prøvd mere, det er "dårlig" lyd i den trådløse basshøytaler, det er det samme enten det er radio eller tv. Tar jeg ut kontakten til den er det bra lyd fra planken. Det låter som "pulser"-"ekko", stiger ikke i styrke når jeg hever lyden, men blir borte når jeg skrur lyden helt ned. det er såpass at det forstyrrer hele greia. Jeg har returett på dette , men liker det så godt at jeg vil ha det. Men er det feil på det er det jo lettere å levere det tilbake enn å levere det til rep. Er det noen som har erfaring med trådløse høytalere når det gjelder slik støy?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forferdelig glad for at jeg begynte å lese litt i denne tråden.

Ble kontaktet av RiksTV i rom-jula om et godt tilbud fra de - spes. mht at jeg har hytte, der jeg i dag bruker RiksTV (dog kun NRK 1, 2 og 3) - og da ville spare en del ved å også bruke RiksTV hjemme. Det som holdt meg litt igjen var:
    Pkt 1: Litt "strul" nå på vinteren med å koble opp ute-antenne.
    Pkt 2: Sjekke ut litt på nett (bl.a. her) med stabilitet osv. på signal.

Har i flere år hatt GET PVR (ikke HD), og omtrent aldri hatt trøbbel med opptak (hverken serie, eller enkle), eller andre ting som berører dekoderen. Det som har vært plagsomt med GET, har vært perioder der det har vært mer, eller mindre langvarige bortfall av signal, hakkete signaler (både bilde og/eller lyd). Det har da vært periodiske feil i en eller annen "boks" uten angs veien, som GET har hatt problemer med å måle seg frem til - og det har tatt tid å få rettet de opp. Her vil jeg ikke akkurat gi GET heller noen ros for sin kundebehandling - den har ikke vært imponerende.

I og med kjøp av ny HD LED-TV i rom-jula, så er tanken å bytte til HD PVR dekoder - og da var det slett ikke dumt å lese denne trådens siste 20 - 25 sider.

På tross av noe "missnøye" med GET, så ser det ikke ut til at "gresset er ..." og da tror jeg at jeg faktisk bytter til GET HD PVR dekoder - og "blåser" i evt. ekstra hyttekostnad.

Egentlig synd. Håpet faktisk på en "problemfri" RiksTV fremtid, men dengang ei.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    På tross av noe "missnøye" med GET, så ser det ikke ut til at "gresset er ..." og da tror jeg at jeg faktisk bytter til GET HD PVR dekoder - og "blåser" i evt. ekstra hyttekostnad.

Egentlig synd. Håpet faktisk på en "problemfri" RiksTV fremtid, men dengang ei.
    Nei du er inne på noe, tross alt det du skriver er at GET heller ikke er bare bra. Jeg har også lest om Canal Digital som sliter også.

Så det er vanskelig å få alle til å få et produkt som man er fornøyd med tydeligvis. Det kan jo hende at man velger litt sære standarder og produkter her på berget?

Jeg hadde også gått over til Canal Digital i høst hadde det ikke vært for at jeg har lest mye rart om den boksen. Skal gjøre en ny vurdering når de kommer med ny boks (den bør hete TiVo) til høsten.

Uansett, alt i alt, fornøyd med RiksTV og har muligheten for full pakke på hytta under mitt abo. Det får jeg ikke med andre leverandører så man kan kanskje akseptere litt feil på Grundigen. Selv om jeg har heldigvis færre problemer enn mange andre her. De feil jeg har er irriterende, men ikke showstopper.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"TEST" modus på DTR 8860

Har også problemer. Min 8860 går ikke ut av “Test” modus. Har vært i kontakt med Grundig sin serviceavdeling. Fikk beskjed om å prøve å holde inne Meny, Disp og piltast venstre når jeg satte i stømmen, men får den fortsatt ikke ut av Test modus. Synes det er litt urimelig hvis jeg må betale for å sende inn dekoderen til reparasjon pga en software oppgradering som Grundig har sendt ut. Noen som har andre triks for “resetting”?
    Hadde også store problemer med responstid på slutten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bretsern
    Har også problemer. Min 8860 går ikke ut av “Test” modus. Har vært i kontakt med Grundig sin serviceavdeling. Fikk beskjed om å prøve å holde inne Meny, Disp og piltast venstre når jeg satte i stømmen, men får den fortsatt ikke ut av Test modus. Synes det er litt urimelig hvis jeg må betale for å sende inn dekoderen til reparasjon pga en software oppgradering som Grundig har sendt ut. Noen som har andre triks for “resetting”?
    Jeg var nå så drittlei min Grundig PVR.Kjøpte meg en Sagem PVR (250GB) istedet. Kan ikke få fullrost denne nok. Ikke noen problemer mer. Universal fjernkontroll fulgte med og har nå Tv og Sagem sammen. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bretsern
    Har antagelig akkurat samme problem som deg. Har skjedd hver gang jeg har oppdatert SW. Fant et tips om å starte 8860 uten antenne tilkoblet. Dette virket som en kule første gang. Da var jeg på nippet til å returnere boksen etter å ha prøvd en rekke kaldstarter uten suksess. Tok ut antenne og vipds, der var vi! Andre gang var jeg litt mer usikker på hva som hjalp. Mye herjing med strøm av/på og antenne ut/inn. Til slutt gikk det.

Legger meg på minnet Meny, Disp og piltast venstre til neste gang. Takk!

Har ellers problem med oppstart etter standby. Kan se ut som dette er verst når boksen har stått lenge i standby. Det som skjer er at bildet først kommer etter lang tid (ca. 10 sek). Når bildet kommer vises samtidig info linje i ca. 10-20 nye sek før det i det hele tatt er mulig å benytte fjernkontroll for kanalbytte etc.
    Dette problemet kom med den siste sw oppdateringen fra Grundig.

Side 34 av 61 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •