Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 61 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så... Serieopptak går så høvelig greit, mens enkeltopptak av serier er litt bobb-bobb. Er det der problemet ligger tror, at den ikke skiller ordentlig mellom serie- og enkeltopptak? Det ser jo ut som når man setter på enkeltopptak så roter den forvirret rundt og lurer på hvilken episode den skal ta opp.
    Har nå satt "Unge Fleksnes" på serieopptak fra i morgen for å teste ut hvordan det fungerer hos meg. For øvrig er det timeropptak det går i hos meg nå (legger til litt ekstra tid på sluttet just in case), og det har gått problemfritt så langt.
    Har forresten registrert at nå jeg setter ”Tause vitner” på opptak på NRK1 fredag, så roter den fælt og det blir ingen ting. Tar jeg imidlertid opp reprisen på NRK3 på lørdag så går det greit. Pussig.

Forøvrig: Tror ikke jeg orker gå over til canal digital eller noe annet. Det er sikkert problemer av ymse slag der også. Har vært veldig fornøyd med RiksTV og 8860-boksen helt fram til denne siste oppdateringen kom. Regner med at Grundig/RiksTV fikser problemet, spørs jo bar hvor lang tid det tar. :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Grundige problemer

Hei.

Jeg har som de fleste(?) andre her opplevd AKKURAT samme problemer på min PVR.

Leser forumet, melding for melding, nikker gjenkjennende, banner, ler, nikker igjen, forbanner Grundig og RiksTv og hele boksen, og leser videre i håp om at noen skulle fått en antydning til at en løsning er rundt hjørnet.... Men neida...

Sier bare Fy **** i svarte ***** så forbanna jeg blir!!!! Fra å ha hatt et produkt som VIRKET i alt det vesentlige, selv om man ønsket seg funksjoner som 2 opptak samtidig og enkelte småting, så har man nå fått et produkt som er et sant ******* å bruke! Og jeg kan bare si meg enig med han med slegga.... Åååååå som det frister! Men så var det jo det med prisen da....:-x

Jeg var i kontakt med Grundig service FØR denne oppgraderingen pga. min "boks" ble glovarm, og HAKKET under avspilling av opptak. Faktisk så ille at jeg trodde disken eller boksen generellt var i ferd med å ta kvelden.

Det jeg opplevde var at jeg kunne ta opp ETT opptak, og det lot seg spille av helt ok senere, men så kanskje senere tok jeg opp noe annet, og i mellomtiden sto boksen på, og da var det forferdelig hakket med dropout av lyd og sync problemer. Det var NÅ jeg for alvor begynte å merke meg hvor VARM PVR'en var...

Etter omplassering av boksen for bedre lufting osv, uten at det gjorde vesentlig forskjell, begynte jeg å fundere på at problemet her nettopp lå i temperatur og at disken eller annen hardware ble for varm. (Synk på disk, altså dataspor, fikk problemer - en disk som blir for varm får før eller senere problemer med å klare å "holde sporet" med data om den blir varm nok, for servosystemene klarer ikke kompensere for de store temperaturendringene. Dete er et kjent problem spes. på eldre typer disker). Jeg tenkte at viften var muligens kaputt da den ikke gikk, (tittet under boksen og så at den stod stille), og sendte da mail til Grundig.

Etter å ha mast et par ganger over noen dager fikk jeg faktisk svar.

Vedkommende var på serviceavdelingen, og han forklarte at han hadde lett litt for å finne utfyllende info om problemet, og viften skulle ikke gå permanent. Denne blir styrt på en eller annen måte. Og forøvrig var han kjent med problemet og var enig i at den ble for varm. Men han mente også at i software oppdateringen var det endret noe her, som skulle bedre problemet. Forøvrig var han enig i at disken nok kunne få problemer pga den ble for varm, og DETTE ville føre til de nevnte problemene med hakket avspilling osv. Hos meg var det faktisk så ille en gang at da jeg "spolet" tilbake i "time-shift" så klarte den ikke å spille av fra dette stedet, men stod og hoppet frem og tilbake på tidsdisplayet med mellom 5 og 15 sekunder frem og tilbake.

Og undere over alle undere, (trodde jeg!), samme kveld kom den etterlengtede, og nå forhatte, oppdateringen!

Etter å ha kjørt løpet ferdig og restartet boksen, gledet jeg meg til å prøve ut de nye funksjonene! Det har jeg da, som mange andre tydeligvis, fått i fullt monn....

Gladnyheten først! Det VIRKET! Boksen er dramatisk mye kjøligere! Jeg har IKKE opplevd slike problemer med hakkete lyd eller bilde noe mer, bortsett i de tilfeller hvor signalet har vært svært dårlig. (Jeg sliter litt med varierende forhold pga mye reflekser i området hvor jeg bor).

Det sørgelige er nå at jeg har fått "oppgradert" problemlisten min drastisk fra dette ene til et uttall andre..... :-(

Om Grundig eller RiksTv viste noen interesse, så var det jo kanskje en ide at de tok en titt på dette forumet... For her er det ingen tvil; Vi er mange!

Jeg tror jeg skriver mail til forbrukerrådet, så får vi se hva de har å si. En trøst i alt er jo at jeg har oppdaget at jeg ikke er alene. Denne gangen var det ikke bare min uflaks....

Vi håper på bedre tider, og i mellomtiden øsnker jeg dere alle en hyggelig jul. Kanskje vi får en "julegave" om ikke lenge?? (Man lever jo alltids i håpet...)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...sånn. Da var alle filmene i VOD-tjenesten borte igjen. Og nedlastinga har startet på nytt. Dette er vel 5. gangen siden oppdateringa.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ak det samme skjedde hos meg i kveld...hvaa f....... er det som skjer?? for 3 timer siden hadde jeg 40-50 filmer og nå er 0.... Helt talentløst både av grundig og riks tv

Hva skjer mon tro?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om vi skal le eller gråte, tok en resett og nå var filmene der igjen...???

Helt ubegripelig

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogero
    Helt ubegripelig
    Et ord som sikkert mange setter på det som har skjedd....

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen fler som hører noe fra Grundig??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Epost fra RiksTV

Sitat Opprinnelig postet av Fade
    Noen fler som hører noe fra Grundig??
    Takk for din henvendelse.

Vi her p RiksRV er klar over at noen av v re kunder har problemer med den nye Programvaren og jobber med saken.
    Det er desverre ikke mulig legge inn igjen den gamle programvaren.

Med vennlig hilsen
    Petter Nordmann
    RiksTV AS
    Kundeservice
    Telefonnummer: 09595
    RiksTV - Startside

Viktil

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende fremsynthet.

Imorgen, 23 desember kl 00:00 så har den sagt at csi Miami ikke kommer til å bli tatt opp pga manglende signal....

Et rødt kryss altså. På forskudd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, mottakeren ser jo inn i fremtiden jo.
    Skulle ta opp den unge fleksnes i går, og det ble 20timer med opptak det gitt!! på et program som tar 15min

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde et opptak der det stod 235 timer gjenstående tid på, var heldigvis obs på det rimelig kjapt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mics
    Imponerende fremsynthet.

Imorgen, 23 desember kl 00:00 så har den sagt at csi Miami ikke kommer til å bli tatt opp pga manglende signal....

Et rødt kryss altså. På forskudd.
    Kan du helt ærlig ikke si at en mottaker som innformerer om signaltap på forhånd er bra?

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper ved neste oppdatering det kommer ett valg hvor man kan skru av time-shift. Bruker sjelden denne funksjonen og syntes det er unødvendig at harddisken alltid må stå å ta opp.

At den begynner å ta opp når jeg trykker på pause under live sending holder lenge. Dette ville også gjort bruken av boksen vesentlig raskere vil jeg tro.

Jaja, 2011 blir sikkert året hvor denne boksen blir bra...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spiderworm
    Håper ved neste oppdatering det kommer ett valg hvor man kan skru av time-shift. Bruker sjelden denne funksjonen og syntes det er unødvendig at harddisken alltid må stå å ta opp.

At den begynner å ta opp når jeg trykker på pause under live sending holder lenge. Dette ville også gjort bruken av boksen vesentlig raskere vil jeg tro.

Jaja, 2011 blir sikkert året hvor denne boksen blir bra...
    Prøvd å skru av "Applikasjon autostart"?
    Og time-shift instillinger meiner jeg du finner under "Dine valg"?

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Applikasjon auto-start er skrudd av ja. Innstillinger for time-shift er 1, 2 eller 3 timer, ikke noe av

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spiderworm
    Applikasjon auto-start er skrudd av ja. Innstillinger for time-shift er 1, 2 eller 3 timer, ikke noe av
    Hm... Skulle vært en mulighet til nedgradering gjennom USB eller noe. Men beklager, eneste tipsene jeg har per dags dato.

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freakshow
    Hm... Skulle vært en mulighet til nedgradering gjennom USB eller noe. Men beklager, eneste tipsene jeg har per dags dato.
    Jeg er sikker på at det går, hørtes slik ut på han fra Grundig, men i det du setter boksa i standby-modus oppgraderer den seg selv igjen...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BUG
    Sitat Opprinnelig postet av Mix
    Det eneste du kan stole på er timer opptak.
    Det har ihvertfall ikke feilet hos meg. Ennå...
    Det feilet hos meg. Fikk 2 opptak der det bare presentert svart skjerm...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk brev PR POSt fra RiksTv i dag,at de var klar over bugs på Motakeren og de anbefalte og bruk Opptak via Timer. Og at Dette er bare en midlertidig løsning, og at det jobbes med en ny programvare. som vill rette problemene ved Opptak.

God jul

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tt85
    Fikk brev PR POSt fra RiksTv i dag,at de var klar over bugs på Motakeren og de anbefalte og bruk Opptak via Timer. Og at Dette er bare en midlertidig løsning, og at det jobbes med en ny programvare. som vill rette problemene ved Opptak.
    Fikk samme brevet i dag, med grundig beskrivelse av hvordan man omgår problemt ved å bruker timer-opptak isteden for EPG-opptak. Vitner om at problemet tas alvorlig - synes nå jeg
    God jul ja!

Side 33 av 61 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •