Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 61 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisann,

Heimen vår sliter med de samme problemene som dere har nevnt her.

Opptak som feiler, "opptakskonflikt" på tidspunkter som ikke stemmer, kanalskifte er merkbart tregere enn tidligere.

Ser for meg at klager/press på å få fortgang i oppdateringene har mer effekt om de ligger på nett også, enn om de bare ligger i en mailboks hos kundesenteret til Grundig.
    Kunde det vært en ide å oppretta en egen tråd hvor alle som hadde problemer kunne liste seg opp? Så kunne man fått ett bilde av omfanget. (vet ikke hvor mange sliker bokser det er solgt i norge)

Noen som har peiling på hvordan det "juridiske" forholder seg når en tv-leverandør som rikstv "ødelegger" våre kjøpte produkter med en ubrukelig oppdatering. Det burde jo være mulig å kreve en nedgradering igjen free of charge og uten noe kostnader.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en artikkel i dinside.no-klikk.no eller noe lignende? der redaksjon har fått snakket med Grundig-RiksTV om fremgang i saken? Kanskje vi får vite et tidsperspektiv og om dem i hele tatt klarer å løse alle feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra Viktil !
    Det er rett og slett forferdelig at RiksTV skal påtvinge oss denne MØKKA softwaren !
    Håper flere gir dem inn !:twisted:

Dette burde etter min mening kommet ut i media, TV2 hjelper deg eller no.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gollum
    Heisann,

Opptak som feiler, "opptakskonflikt" på tidspunkter som ikke stemmer, kanalskifte er merkbart tregere enn tidligere.

Ser for meg at klager/press på å få fortgang i oppdateringene har mer effekt om de ligger på nett også, enn om de bare ligger i en mailboks hos kundesenteret til Grundig.
    Kunde det vært en ide å oppretta en egen tråd hvor alle som hadde problemer kunne liste seg opp? Så kunne man fått ett bilde av omfanget. (vet ikke hvor mange sliker bokser det er solgt i norge)

Noen som har peiling på hvordan det "juridiske" forholder seg når en tv-leverandør som rikstv "ødelegger" våre kjøpte produkter med en ubrukelig oppdatering. Det burde jo være mulig å kreve en nedgradering igjen free of charge og uten noe kostnader.
    I følge abb. avtalen er ikke RiksTV ansvarlig for oppateringer som blir lagt ut av produsenten. (Grundig)
    Bare for å påpeke det.

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gollum
    Heisann,

Jeg fikk snakka med kundeservice en god stund, de ringte meg opp en kveld for å kartlegge problemene jeg hadde samt det var en del ting de ville jeg skulle sjekke. Spurte da om jeg kunne få tilbakestilt boksa til forrige firmware... Det var ikke mulig med mindre jeg hadde boksen "på" konstant, satt jeg den i standby ville den oppgraderes automatisk. Ved f.eks et strømbrudd ville den da oppgraderes. Jeg lurer også på det "juridiske" oppi alle disse problemene, de har faktisk ødelagt et produkt som vi har betalt flere tusen kroner for. Kan vi kreve kjøpet opphevet samt kreve at RiksTV ikke kan holde på oss i bindingstiden??

Har noen tipset f.eks Vg.no, ITavisen, Dagbladet eller en annen avis om alle disse problemene? Eneste måten å få legge mer press på de er at de ser at saken kommer opp i media. Jeg synes det er useriøst å ikke informere noe i det hele tatt på RiksTV eller Grundig sine sider om problemene samt en oppdatering hva som skjer. Western Digital gjorde en lignende blemme med WDHD TV Live for en stund siden der en firmware klussa til. De var med en gang ute med informasjon om hva som kan skje ved oppdateringen og hva en skulle gjøre hvis en fikk problemer. Det er tydelig at verken Grundig eller RiksTV tørr innrømme at flere sliter etter denne såkalte oppdateringen. Jeg trodde at Grundig var såpass stor at de hadde et apparat som kunne håndtere noe slikt, men der skuffer de igjen. De prøver å dysse det ned og skjule det i stedet for å informere brukerene, SVÆRT dårlig!!!!!

Dere kan logge dere inn på Grundig DTR 8860 MHP - Prisguide - Hardware.no og gi denne boksen en omtale. Prisguide.no blir brukt av mange tusen hver eneste uke, så her kan vi advare andre mot å bli Grundig lurt...

Btw: Lurt å få frem epostadressene til sjefene i RiksTV og Grundig, hvis de får noen hundre eposter så kanskje de også legger press på sine ansatte å få fikset disse problemene.

Btw2: Jeg har vært i kontakt med noen blader og nettsteder som testet DTR-8860 tidligere som ga den gode karakterer og bedt dem kjøre en ny test nå etter at ny firmware har blitt sluppet. Tror den hadde gått fra årets digitalboks til årets digitalflopp!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg kjøpte boksen hos Elkjøp, og har nå min tredje etter reklamasjoner. Ein PVR som ikkje tar opp er reklamasjonsgrunn.
    Får de nok bokser i retur som ikkje virker, kan det være at de som selger boksene tar det opp med Grundig.
    Min tredje ser iallefall foreløpig ut til å virke (4 dager gammal), sjølv med siste oppdatering.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking litt ros skal de også få

ok, litt ros til Grundig.

I dag troppet sjefen for Grundig Norge opp i egen person på jobben min, med seg hadde han en lånedekoder slik at jeg kunne se om jeg også hadde problemet med den. Når man tar turen fra Oslo til Halden med en dekoder så er det meget bra, når man sender sjefen selv er det enda bedre. Ok, han skulle til Fredrikstad i møte, men likevel så er det noen mil t/r fredrikstad-halden.

De påstår forresten fortsatt at det er veldig få som har problemer med dekoderen etter oppdateringen, så nå er jeg spent på om denne virker som den skal.

Litt skryt må de få opp i all denne elendigheten.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecberg
    I dag troppet sjefen for Grundig Norge opp i egen person på jobben min, med seg hadde han en lånedekoder slik at jeg kunne se om jeg også hadde problemet med den.
    Virker denne bra, er det nok et hardware problem og det betyr at vi alle må skaffe oss en ny dekoder - gratis altså.

Spent på resultaten!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torlight
    Virker denne bra, er det nok et hardware problem og det betyr at vi alle må skaffe oss en ny dekoder - gratis altså.

Spent på resultaten!!!
    Det første som slo meg med denne var at den var utttroooooooolllliiiig treig i forhold til min. Mulig det er for at VOD er aktivert. Har satt på opptak av alt fra nyheter til andre random ting, så får vi se om det blir det samme med denne. Vi snakker sikkert 15 sekunder fra jeg markerte et program i EPGen til jeg fikk menyen, så 30 sekunder etter man hadde valgt opptak.

Mulig den laster ned filmer via PVOD, vet ikke helt hvordan de greiene funger. Får teste uten VOD installert dersom alle opptakene her blir bra.

Holder dere oppdatert.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Treg mottaker. Prøv å deaktiver "Aplikasjon autostart".
    Menu -> Dine valg -> Vis valg (tror jeg).

EDIT: Og så restart mottaker.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som de som følger tråden sikkert vet så har jeg fått låne en ny dekoder fra Grundig. Litt status så langt.

Siste døgnet så har jeg ingen brekte opptak, den klarte ikke opptak av nytt på nytt på fredag, så der har den satt opp reprisen. Ble først vist som Ukjent, for så siden bli til reprisen. Nå har jeg satt på opptak av alt som kan krype og gå for å teste. Litt kjipt at jeg fikk den rett før jul, det vil si at ting vi vanligvis har opptak av ikke går på TV.

Mulig Grundig har rett, at det faktisk er en del brekte dekodere der ute. Bare rart at det skjedde etter oppdateringen.

Trekker ingen konklusjon, men fortsetter testingen en stund fremover. Det jeg ikke liker med denne er at den faktisk er treigere enn den jeg hadde, men mulig det er VOD som har skylden (Jeg hadde ikke VOD aktivert på min).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecberg
    ok, litt ros til Grundig.

I dag troppet sjefen for Grundig Norge opp i egen person på jobben min, med seg hadde han en lånedekoder slik at jeg kunne se om jeg også hadde problemet med den. Når man tar turen fra Oslo til Halden med en dekoder så er det meget bra, når man sender sjefen selv er det enda bedre. Ok, han skulle til Fredrikstad i møte, men likevel så er det noen mil t/r fredrikstad-halden.

De påstår forresten fortsatt at det er veldig få som har problemer med dekoderen etter oppdateringen, så nå er jeg spent på om denne virker som den skal.

Litt skryt må de få opp i all denne elendigheten.
    Grundig påstår det er veldig få som har problemer etter oppgradering?? Hvordan har de kommet frem til den påstanden. Ser de på antall solgte enheter og antall mottatte klager, og alle de som ikke har klager, de har ikke problemer. Husk at de er de færreste som klager, og mange brukere tar sjelden opp programmer, så da vil de jo ikke oppleve problemene som andre aktive brukere. Jeg er overbevist om dette ikke er noe HW problem, det ligger på SW.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petol
    Grundig påstår det er veldig få som har problemer etter oppgradering?? Hvordan har de kommet frem til den påstanden. Ser de på antall solgte enheter og antall mottatte klager, og alle de som ikke har klager, de har ikke problemer. Husk at de er de færreste som klager, og mange brukere tar sjelden opp programmer, så da vil de jo ikke oppleve problemene som andre aktive brukere. Jeg er overbevist om dette ikke er noe HW problem, det ligger på SW.
    Vanlig praksis vil tilsi at man ikke hører når ting er ok/greit/merker ikke noe.
    De som kjøper pvr må vel bruke opptak? Og mye? Gjør man ikke det har man kjøpt feil produkt (kan diskuteres på flere nivå...)

Jeg har blitt anbefalt resett uten å slette opptak for å fikse heng og forsinkelse. Ikke overbevist at det gjør noe. Jeg kan leve med de problemer som er der. De bør fikses men mitt produkt gjør (nesten) jobben.

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Legger ut et klipp for å vise hvordan opptakene mine blir... Det er ikke opptaket med telefonen som gjør det ser slik ut...
    ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mics
    Vanlig praksis vil tilsi at man ikke hører når ting er ok/greit/merker ikke noe.
    De som kjøper pvr må vel bruke opptak? Og mye? Gjør man ikke det har man kjøpt feil produkt (kan diskuteres på flere nivå...)
    Nå ja... Dette er jo en av de ytterst få boksene som gir mulighet for å se på en kanal samtidig som man tar opp fra en annen. Det betyr ikke at man gjør det ofte. Foreldrene mine har denne boksen, men tar ikke opp så ofte, men de syntes det var verdt å betale litt ekstra for å ha mulighet til det av og til. Også har det jo tydeligvis noe med hva man tar opp. Tar man som oftest opp film, dokumenter eller lignende så går jo opptakene greit ser det ut til. Det er regelmissige programmer som går hver uke, og gjerne i reprise også, som er problematisk. (Det er det foreldrene mine gjør. De ser ikke noe særlig serier. De bryr seg heller ikke om å få med fredagsunderholdningen både på NRK og TV2.) Av de som opplever problemer, hvor mange er det som klager? Jeg tror ikke andelen er så stor.
    Hvor mange i Norge har RiksTV, hvor mange av disse har 8860, hvor mange av disse igjen har en opptakspraksis hvor de oppdager problemet, og hvis de oppdager det hvor stor andel er det da som klager?

Anyway
    Mics, fra et tidligere innlegg ser det ut til at du bruker mye serie-opptak. Hvordan er det hvis du programmerer enkelt-opptak av en serie-episode? Fungerer det også problemfritt hos deg?
    Har ikke prøvd serie-opptak selv, så vet ikke om det fungerer problemfritt hos meg eller ikke, men det er på enkelt-opptak av ”serier” som ser ut til å skjære seg.

Jeg har forresten forsøkt resetting uten at det hjalp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fade
    Legger ut et klipp for å vise hvordan opptakene mine blir... Det er ikke opptaket med telefonen som gjør det ser slik ut...
    ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
    Kan virke som du har signalproblemer. I alle fall det første som slo meg.

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technofranki
    Kan virke som du har signalproblemer. I alle fall det første som slo meg.
    Det er ikke det... Vi kan se programmene og ta de opp samtidig. Når vi ser de direkte er det aldri feil, men setter du på opptaket så kommer hakkingen. I går så vi julekonserten på NRK1, alt var helt greit til i dag når vi skrudde på opptaket. Det hakker hele tiden, verre enn det klippet jeg la inn over...Jeg har nå i utgangspunktet ikke PVR lenger, Grundig har ødelagt mottakeren min!
    Det som gjør dette så EKSTREMT irriterende er at jeg var så enormt kjempefornøyd med mottakeren før denne "oppdateringen". Jeg sa til flere at digitalboksa var det kjøpet jeg mest sansynligvis var det jeg var mest fornøyd med av alle boksene(DVD-spiller, Forsterker etc.) jeg hadde. Jeg får hakket opptak nå på alle kanaler tror jeg, er så plagsomt at det ikke er vits å sette noe på opptak lenger. En sitter bare hele tiden og irriterer seg og klarer ikke å få med seg noe på opptakene. TAKK DA GRUNDIG FOR EN KJEMPEFIN JULEGAVE!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
    Det var flere julefilmer vi hadde tenkt å ta opp siden vi ikke får sett de direkte, nå kan vi bare glemme det

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wiker
    Av de som opplever problemer, hvor mange er det som klager? Jeg tror ikke andelen er så stor.
    Hvor mange i Norge har RiksTV, hvor mange av disse har 8860, hvor mange av disse igjen har en opptakspraksis hvor de oppdager problemet, og hvis de oppdager det hvor stor andel er det da som klager?
    og hvor mange er på avforum?

Anyway
    Mics, fra et tidligere innlegg ser det ut til at du bruker mye serie-opptak. Hvordan er det hvis du programmerer enkelt-opptak av en serie-episode? Fungerer det også problemfritt hos deg?
    stort sett kun brukt serieopptak men det virker som enkeltopptak har gått greit.

Fått et serieopptak med rød X ser jeg fra fredag, reprise. Ikke krise altså.
    Er vel ikke til å stole helt på, men har hørt og mye rart om canal digital og. Er det vanskelig å få til tro?

Holder tråden oppdatert om jeg ser at ting sklir ut her

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første tapte opptak, står på epg at den skal ta opp villdyrlegene på tv2 ikveld.
    Jada, det ga den rimelig blanke i og tok ikke opp.
    Det stod ikke opptak i opptakslisten når jeg sjekket den ikveld, trodde da det ikke var det programmet ikveld. Når jeg sjekker 5 på 9 før programmet er slutt - da viser den fint klokkesymbol på opptak. Jæklar Grundig.

Ikke konflikter heller. Så et opptak i hele perioden, samt et annet opptak var planlagt og gjennomført.

Villdyrlegene 26 desember står i opptakslisten.....

Så ikke til å stole på, men står det i opptakslisten er det større sjanse.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fungerer ok med timer opptak

Har brukt timer opptak i en uke nå og alle opptak har da gått som planlagt. Er jo ikke ideelt, men så lenge opptakene kommer inn på boksen må man være fornøyd.
    Selvsagt litt mer komplisert å stille inn.., men uansett ok fornøyd. Eneste problemet med dette er om det er forsinkelser i sendingen, da mister man begynnelsen av programmet.

Side 32 av 61 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •