Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 61 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up

At signalstyrke har noe som helst med problemene å gjøre nekter jeg faktisk å tro på. Det strider mot all logikk. Jeg bor forresten noen km fra norges kraftigste tv-sender (Høyås, halden).

Hva er logikken med at den merker opptak som ukjent, glemmer opptak, tar opp serieopptak etter at de er slettet, duplikate opptak i opptakslisten (viser samme "fil" to ganger, men er linket til samme "fil", for sletter man den ene forsvinner begge), lyd som kommer lenge etter at man har byttet kanal, må velge stop på det ene opptaket ved duplikate opptak for å bytte kanal (man skal kunne se på TV fra de MUXene man gjør opptak av) osv. osv. Siden jeg nå har tilbakestillt til fabrikk-instillinger så utelukker det også at jeg har noen "sære innstillinger".

Dersom noen kommer med en teknisk forklaring på hvordan signalstyrke kan gjøre noe med det, så kjøper jeg gjerne forklaringen.

Grundig sier også at alle dekodere har nøyaktig samme hardware-versjon, så da er det evnt. en utrolig stor dårlig batch... evnt. så er det en bra batch på markedet... resten er dårlig som min.

.. men for all del, det er jo hyggelig at flat-tv interessert ikke har problemer. Skulle ønske det var slik her også, men den gang ei.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Undrer på hvor lang tid det tar før det kommer en fix fra grundig-rikstv jeg. Dem jobber hardt med saken nå

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det fellesnevner? Ikke det jeg kan se på innleggene til nå.
    Da spørs det vel når en fiks kommer? Siden de brukte 2 år på denne utgaven.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både Riks-TV og Grundig har selv nevnt at de ikke kan love at det kommer en fiks med det første, men at det ikke skal ta like lang tid som sist. De kommer heller til å komme med mindre oppdateringer isteden for store som de har gjort til nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mics
    Finnes det fellesnevner? Ikke det jeg kan se på innleggene til nå.
    Fellesnevner: Grundig 8860 med siste oppdatering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogero
    Dem jobber hardt med saken nå
    Akkurat det tviler jeg sterkt på. Vi som bor i Oslo-området fikk disse feilene i mai, resten av landet fikk de nå i desember. I det halvåret som har gått, har det ikke skjedd noe som helst.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technofranki
    Akkurat det tviler jeg sterkt på. Vi som bor i Oslo-området fikk disse feilene i mai, resten av landet fikk de nå i desember. I det halvåret som har gått, har det ikke skjedd noe som helst.
    Men no er problemet større. Enkelt og greitt, mer press på seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hurra for Grundig! Nå skulle jeg sette meg ned for å se litt opptak, så oppdager jeg at jeg har det berømteX'et på ALLE opptak denne uka!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste du kan stole på er timer opptak.
    Det har ihvertfall ikke feilet hos meg. Ennå...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde eit nytt problem her i forgårs & i går:

- Boksen ville ikke vise noke form for live view.. Kunne ikkje sjå vanlig på kanalene, og flere valg i hovedmenyen var "grået ut", dette gjaldt valg 2,3,og 4.
    -> Boksen tok opp de opptak som ALLEREDE var satt, men var ikke mulig å gå på "Guide" å ta opp mer, eneste mulighet for å se noe som helst var å se gamle opptak, eller de opptak som nettop var begynt.
    - Måtte sette fabrikksinstilliger, så fungerte den igjen..

Men, dette er vel 2dre gang eg setter fakrikksinstillinger igjen etter at nye SW er lansert.. Buggish? -NOT!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vår nye TV-hverdag:

Måtte betale 59 kroner til TV2 sumo for at fruen skulle få sett sesong-avslutningen på Cæsar.

Legger forresten merke til en ny bug, dersom man velger opptak via EPG så tar den også med reprisen, selv om det ikke er serieopptak.

Her er forresten litt kontaktinformasjon for de som trenger:

Paal.Haugen@grundig.com - Sjef for Grundig Norge
    Kjetil.Mikkelborg@grundig.com - Salgs og markedskordinator Grundig Norge
    jens.petter@rikstv.no - Informasjonssjef Riks-tv
    christian.birkeland@rikstv.no - adm. dir. Riks-tv

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stiane
    Hadde eit nytt problem her i forgårs & i går:

- Boksen ville ikke vise noke form for live view.. Kunne ikkje sjå vanlig på kanalene, og flere valg i hovedmenyen var "grået ut", dette gjaldt valg 2,3,og 4.
    -> Boksen tok opp de opptak som ALLEREDE var satt, men var ikke mulig å gå på "Guide" å ta opp mer, eneste mulighet for å se noe som helst var å se gamle opptak, eller de opptak som nettop var begynt.
    - Måtte sette fabrikksinstilliger, så fungerte den igjen..

Men, dette er vel 2dre gang eg setter fakrikksinstillinger igjen etter at nye SW er lansert.. Buggish? -NOT!
    At valg blir "grået ut" skjer ofte viss en Grundig mottaker ikke har en aktiv kanalliste. Du kan ofte løse det med manuelt kanalsøk på alle 5 MUX eller automatisk kanalsøk. (Just saying, siden fabrikkinstilling tar litt tid)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mix
    Det eneste du kan stole på er timer opptak.
    Det har ihvertfall ikke feilet hos meg. Ennå...
    Sant. Det samme her. Men ikke så bra som med EPG, siden man ikke får opplysningene (sesong, episode, oppsummering, osv.) noe som kommer handy når man vil se opptakene etter et par uker eller lengre... Også kan man risikere å miste begynnelsen eller slutten av programmet dersom det ikke har fast sendetid, som for de som går sent på natten på TV3..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecberg
    Legger forresten merke til en ny bug, dersom man velger opptak via EPG så tar den også med reprisen, selv om det ikke er serieopptak.
    Det har jeg og sett, men fornøyd så lenge den tar opp alt av serien jeg.... Bug man kan leve med, i motsetning til de andre problemer du har.

De fremtidige opptak som står Ukjent hos meg, der tror jeg ikke boksen finner info i EPG. Ser slik ut hos meg, kan du manuelt finne det samme programmet når du ser igjennom EPG? Kan virke som om opptakslisten ikke blir oppdatert med en gang, men en gang i døgnet? Har av og til delvis EPG og da vises det ikke flere opptak. Når EPG har oppdatert seg så kommer det opptak inn i listen.

Tror ikke man skal sitte å vente på Grundig / Rikstv for fiks, som noen sa, de samme feilene var i Oslo for 6 måneder siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fekk skifta boksen min hos Elkjøp i går, og håper den nye (min tredje) er bedre.

Men hvilke brukbare alternativ til denne boksen er det; eg prøvde
    Samsung BD-C8200 men den hadde kun 1 tuner, kunne ikkje ta opp fra begynnelse av eit program hvis ein bestemte seg litt uti programmet for å ta opp, og kunne ikkje spele mediefiler over nettet.
    Skuffa, tom. grundig boksen er bedre enn den.
    Blu-ray: Samsung BD-C8200 - DinSide Bolig

Andre forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste nytt med min boks er at den låser seg til og med når den står i Stand-by. Det har skjedd 4 ganger nå. Klokka viser bare et eller annet tidligere tidspunkt.

Så nå skal jeg si opp abonnementet mitt. Har ikke fått noe respons fra kundeservice bortsett fra et svar for en uke siden der de skrev at saken var sendt over til 2.-linje support og de skulle ta kontakt...

Jeg bestilte GET via fiber i dag og i morgen er det klart.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BUG: forsiktig når man skal slette et opptak etter visning: slutter man visningen for å komme tilbake til opptaklisten, av og til er ikke som valgt opptaket man nettopp så. Har slettet på denne måten et par opptak som jeg ville beholde eller som jeg ville se senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torlight
    BUG: forsiktig når man skal slette et opptak etter visning: slutter man visningen for å komme tilbake til opptaklisten, av og til er ikke som valgt opptaket man nettopp så. Har slettet på denne måten et par opptak som jeg ville beholde eller som jeg ville se senere.
    Den har jeg og sett. Nære på et par ganger... Virker som når man har sett mye på et program så antar boksen at du skal se det neste.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Kun opptak med Timer som er stabilt til meg også..Serie opptak funker av og til..men spesielt Storbynatt på Nrk vill den ikke ta opp med serie opptak...ellers så sliter jeg med de samme som resten av dere... samt resten av venne gjengen..MØKKA BOKS...----til den som sier at det er signalet!!..så bor jeg ved sender jeg også.. og har bra signal.!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjære RiksTv!

Jeg har RiksTv samt en boks som heter Grundig DTR 8860 VOD.
    Tidligere var det lagt inn en "Software" nr 51.
    Boksen fungerte nogenlunde bra, og tilfredstilte i stor grad mine behov for å ta opp og spille av programmer.

For et tid tilbake ble imidlertid denne boksen "oppgradert" (!!!) med en ny ”software".
    Etter at dette ble gjort er det praktisk talt ingenting ved opptak og avspilling som fungerer som det gjorde.
    Listen over feil er så stor at jeg ikke orker å spesifisere,
    men har mest lyst til å karakterisere Grundig / RiksTv som leverandører av overpriset søppel.

Hva kan jeg gjøre?
    Er det mulig å få tilbake sen gamle "Softwaren" nr 51?

Vennlig hilsen
    Kunde nr 23412790
    Hans Viktil

Sendt 16.12.2010 HV

Side 31 av 61 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •