Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 61 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det var bedre ja! Grundig ville ha det til at dette lå under Meny / Opptak, og der surret jeg rundt uten å komme noe nærmere...

takker !

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke lenger hakking i bildet ved vanlig live tvtitting.
    Hakkingen ser ut til å ha blitt erstattet med mosaikk i deler av bildet.

Totalopplevelsen er blitt bedre da hakkingen var irriterende, men mosaikk (digital støy) gjør at det fortsatt ikke er helt perfekt.

(Har ikke fått sjekket hvordan det blir på opptak enda).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste software oppdatering til 8860 kommer i august i følge Grundig kundeservice. Da kommer mulighet for å ta opp fra 2 kanaler samtidig, og serieopptak.
    Riks Tv lanserer VOD (video-on-demand) til høsten.

Så da blir boksen som jeg er fornøyd med, enda bedre :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så medregnet utsettelser burde den oppdateringen være klar i Oktober. :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var den nye oppdateringen kommet. Skuffende lite nytt. Ingen serieopptak og fortsatt ikke mulig å ta opp to programmer samtidig.

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått noen ny software her. Fortsatt software versjon nummer 51. Hvilken versjon er du på? Og hva er nytt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heller ikke fått ny software. Prøvde å kjøre en manuell oppdatering, men ingen ny software ble funnet. Men det funker vel ikke uansett? Man må vel la den stå i standby gjennom natten?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg har åpenbart ikke fulgt med i timen. Jeg pleier ikke ha boksen i standby om natta. Hadde v44 og fikk v51. Når kom versjon 51?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Versjon 51 er siste gjeldende versjon. Det finnes ikke noe andre versjoner meg betjent som er stabil og godkjent. Det er ikke sikkert at det vil komme noen nye versjon av denne SW før Riks-TV lanserer video-on-demand på bakkenettet i løpet av høsten.

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Versjon 51 kom vel i april.Står det på min i hvert fall.
    Kan noen fortelle meg hvorfor det ikke kan timeshiftes(pauses) mer enn 59.59 på denne boksen.Har enn eldre Nokia satelitt tuner med harddisk,og den kan pause hele dagen om jeg vil.Forstår ikke hvorfor man ikke kan pause så lenge man vil på denne også.Harddisken står det hvert fall ikke på.500 GB burde holde noen dager.Liker å pause fotball kamper for å starte visningen ut i 2. omgang.Også greitt med TDF på TV2.Kan begynne å se etter ett par timer
    og spole gjennom reklamen etter som den kommer
    Dette er det største ankepunktet jeg har mot tuneren,ellers er den stabil og
    lett betjent.

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nemesis
    Kan noen fortelle meg hvorfor det ikke kan timeshiftes(pauses) mer enn 59.59 på denne boksen.MVH
    Det er nok en avvegning fra boksprodusenten. Siden PVren er en HD boks, kan 1 time pausing (dvs. midlertidig lagring/buffring på HDD) bli fort kapasitetskrevende, avhengig av bitrate som innholdsleverandøren bruker.
    1 Mbit/s innebærer 0,42 Gbyte/time
    TDF i HD lå mellom 6 og 12Mbit/s (statmux). Maks kunne det altså bli 5GB/time. Det burde egentlig ikke være et problem med 500 GB-HDD (egentlig 450 ser det ut som). Men som sagt, noen hos boksprodusent har tatt denne avgjørelsen.
    For å komme rundt problemet holder det å trykke på REC-knappen og så gå inn i opptaksmenyen. Man kan nemlig begynne å se på et opptak mens det tas opp og da er det kun HDD-kapasiteten som setter grenser.
    Er fortsatt nysgjerrig på hva som skjer hvis man setter en større HDD i PVR:en. Har ikke fått prøve. Kanskje et tidsspørsmål

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NRKmann
    For å komme rundt problemet holder det å trykke på REC-knappen og så gå inn i opptaksmenyen. Man kan nemlig begynne å se på et opptak mens det tas opp og da er det kun HDD-kapasiteten som setter grenser.
    Hei
    Takk for svar.Skal teste ut dette i kveld.

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Neste oppdatering av DTR 8860 PVR kommer i september.

Nettopp fått informasjon fra Grundig om at neste oppdatering til DTR 8860 PVR kommer i september (skulle egentlig kommet i august, men er noe forsinket).

Bekreftet nytt/endret i denne versjonen:
    * Serieopptak + gjentatt opptak.
    * VOD (Video on demand)
    * Fikset oversensivitet i kanalskifte (hopper over kanaler ved zapping med +/-).

Sikkert enda flere endringer også, men dette er de jeg har fått bekreftet. Regner ikke med at det blir noen aktivering av USB portene i denne versjonen (de er ikke planlagt brukt til noe pr. i dag). Jeg vil peronlig tro at ethernet porten blir aktivert i denne versjonen (for bruk med MHT, bilder og interaktivitet), men dette er ikke noe som er bekreftet.

I følge Grundig er dette en stor oppdatering, som faktisk er større en ventet, derfor utsettelsen.

Får krysse fingrene, jeg gleder meg allefall til denne oppdateringen.

Espen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecberg
    Sikkert enda flere endringer også, men dette er de jeg har fått bekreftet. Regner ikke med at det blir noen aktivering av USB portene i denne versjonen (de er ikke planlagt brukt til noe pr. i dag). Jeg vil peronlig tro at ethernet porten blir aktivert i denne versjonen (for bruk med MHT, bilder og interaktivitet), men dette er ikke noe som er bekreftet.
    Espen.
    Kan godt skje at ethernetporten blir aktivert (noen som har merket at den har blitt aktivert i DTR8740?). Men er det ikke noe utvikling som er prioritert fra innholdssiden (det store jobben er ikke å åpne porten, men å utvilke tjenestene som vil da ligge bak). Men du kan nok glede deg til Video-on-demand.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan godt skje at ethernetporten blir aktivert (noen som har merket at den har blitt aktivert i DTR8740?). Men er det ikke noe utvikling som er prioritert fra innholdssiden (det store jobben er ikke å åpne porten, men å utvilke tjenestene som vil da ligge bak). Men du kan nok glede deg til Video-on-demand.
    Kjøpte en interessant radio, Pure Evoke Flow, med FM, DAB, internettradio og podcast.

Dersom en brukte Ethernetporten kunne en fått til noe tilsvarende med 8860. En kunne se alle program i nett-tv som ligger f.eks. på NRK eller hente ut/abonnere på videopodkast. I dag er det helst slik at en ønsker å følge med på visse programmer, mer enn visse kanaler. Det burde være slik at en kunne si at en ville ha alt av "Schrödingsers katt" og så la disse seg i katalog på harddisken, uten at en måtte programmere hver enkelt opptak. Dette går jo an på en PC som står på hele tiden med programmer som distribueres via podcast (f.eks. ved å bruke programmet Juice og la dette sjekke nye podcast regelmessig).

Ellers skrev jeg i februar et innlegg der jeg nevnte en del forbedringer i brukergrensesnittet som med fordel kunne gjøres. Jeg ble egentlig skuffet over den første oppgraderingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ethernetport på Grundig DTR 8740

Ethernetporten på DTR 8740 ble aktivert med firmwareoppdateringen som kom i mars. Da ble også USB-porten aktivert for bruk med pausefunksjonen.

Men jeg kan ikke se at nettverksporten kan brukes til noe ennå. Antar at den skal brukes for å vise bilder og video i den digitale tekst-tv'n - det var i alle fall det som ble sagt da DTR 8740 kom på markedet. Det kjøres en slags "test" på den digitale tekst-tv'n på side 590, men det skjer ikke noe i min mottaker. Den bare "låser" seg, dvs at den digitale tekst-tv'n ikke kan slås av, det kan heller ikke navigeres til andre områder - helt til jeg bytter kanal til en ikke-NRK kanal med CH +/-.:evil:

Men mottakeren protesterer (det kommer opp melding ved alle kanalskift om at det er feil ved nettverksforbindelsen) dersom jeg kobler nettverkskabelen fra eller slår nettverket av. Har også lagt merke til at mottakeren får tildelt ip-adresse med en gang nettverket slås på - sjøl om DTR 8740 står standby - så det foregår nok noe mellom mottakeren og verden utenfor.:shock:

Mvh
    Brumlebass 8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knoffen
    Ellers skrev jeg i februar et innlegg der jeg nevnte en del forbedringer i brukergrensesnittet som med fordel kunne gjøres. Jeg ble egentlig skuffet over den første oppgraderingen.
    Dine forbedringsforslag og feilmeldinger som du skrev om i februar er veldig bra. Slik tilbakemelding fra brukere er verdifullt for dem, slik at det kan ta stilling til hvilke feilrettinger og forbedringer som bør gjøres først. Bare fortsett!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sortere i mapper

Håper Grundig kommer med en eller annen form for sortering av opptak i mapper. Ser at det er veldig uoversiktlig, selv med bare 80% av diskplassen i bruk.

Burde ikke være en umulighet med en funksjon som legger f.eks. samme programmer i en mappe ut i fra program-tittel ved opptak, eventuellt mulighet for å lage mapper selv.

Går jo egentlig greit med programmer som vi ser fortløpende og sletter etter bruk, men brorparten av diskplassen som er i bruk er diverse Postman Pat, Rorri, Byggmester Bob osv. til junior... de tørr jeg nesten ikke slette.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når i september oppgraderingen kommer?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorundtm
    Noen som vet når i september oppgraderingen kommer?
    Har forsøkt å sende en e-post til Grundig, men kontaktpersonen i Grundig er borte fra 24. aug. til 7. sept. i følge autoreply på e-posten hans. Riks-TV kundeservice vet selvfølgelig ikke mer enn oss.

Side 3 av 61 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •