Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 61 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ArcticOC
    Jeg har nå personlig gitt opp, gidder ikke mer.. skal vente til bindingstiden min går ut og så si opp d mitt gjeldene abb. hos RiksTV.

Har desverre ikke noe annet alternativ enn digital bakkesending der jeg bor, så skal bestille med en Intek PVR hos Tantec AS, fikk en ok pris med bindingstid.

Har ikke hjerte til å gi bort Grundig PVR'n (problemet) til noen andre, så vurderer sterkt å knuse dekoderen med en slegge og legge klippet ut på YouTube til skrekk og advarsel til alle andre. Skal ikke glemme å legge til mange referanser til både Grundig og RiksTV i tittelfeltet slik at klippet får godt med treff når folk googler "Grundig" eller "RiksTV"

Da sier jeg hei og adjøss til denne tråden og ønsker alle lykke til vidre!
    Viss du skulle bestemme deg for å ødelegge den, så kan heller jeg få den. Eierskifte ikke nødvendig, da jeg bare har planer om å skru den opp og leke litt med komponentene.

EDIT: Selvsagt, kvittering/annet bevis på eierskap er nødvendig.

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at RiksTVTeknisk har en bruker her på forumet....Hvorfor sier de ingen ting? De er klar over denne tråden siden flere har sendt den til de i en mail...
    De kan da i det minste komme med en oppdatering på hva de gjør for å løse problemene...

Btw: kommentar til innlegget over...Tror ikke en slegge klarer å gjøre like mye skade på PVR'en som den siste oppdateringen gjorde.
    Men tester du slegga legg ut link her

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fade
    Ser at RiksTVTeknisk har en bruker her på forumet....Hvorfor sier de ingen ting? De er klar over denne tråden siden flere har sendt den til de i en mail...
    De kan da i det minste komme med en oppdatering på hva de gjør for å løse problemene...
    Sikkert en som syns det var en god ide å lage bruker men nå jobber ikke lenger hos de... Men fra spøk til revolver, info har aldri vært Grundig eller RiksTV sin sterkeste side.

Ingen info eller svært lite på web sider under den lange utviklingstiden, mye kunne ha vært unngått med aktiv info. Bedre med en web side der de kunne hatt faq, utviklingsinfo og annen info om dette. Istedet får vi drypp på mail av de som har fått svar.

Grundig kunne ha fått anbefalinger fra meg om de hadde levert 100% men med denne så var det siste spikern i den kista.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mics
    ...Bedre med en web side der de kunne hatt faq, utviklingsinfo og annen info om dette.
    Det står da mye artig i FAQ-en til RiksTV RiksTV - Spørsmål og svar men desverre lite fornuftig :| Vanligste løsning på de fleste problemer er å trekke ut og sette inn igjen strømkabelen...:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har grundig 8860
    Ser at det skulle være en oppdatering ute, VOD og at man kan ta opp to opptak samtidige. Ville oppdatere jeg men får det ikke til. Den er satt i stand by på natta, og jeg har også prøvd å søke etter oppdatering.

Men så leste jeg her at det er bare problemer, så nå vet jeg ikke om jeg vil oppdatere hehehe.

har nå følgende:
    Hardware versjon 180.176.75
    software versjon 51

Har nettopp flyttet så jeg bare slang opp antennen i hastverk. Så dette er signalene jeg får inn.
    Tuner 1, kvalitet 100% og styrke 7
    Tuner 2, kvalitet 100% og styrke 8

Så jeg bør vel flytte på den litt, har dette noe å gjøre med at jeg ikke får oppdatert til nyeste software?

Og hva er forskjellen på kvalitet og styrke egentlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Joda, tuneren funker faktisk her ennå.

Sitat Opprinnelig postet av Freakshow
    Å fjerne positive inslag ser jeg på som helt feil. Viss du står på ditt at rett skal vere rett så er det viktig å få det med at det faktisk fungerer for noen. Det blir like feil å dysse ned positive tilbakemeldinger (om enn hvor få) som det er å dysse ned negative tilbakemeldinger. Bare for å si det.

EDIT:

VOD har en tendens til å laste ned filmer, for å fjerne de igjen fra listen. Dette er en feil på programvaren.

Her synes tuneren nå å virke ok.
    Jeg har også hatt mye problemer med manglende kanaler, bildebortfall, lydproblem etc. som nevnt i mange meldinger her.
    For det første fikk jeg ordnet med en god uteantenne, istedenfor inneantennen jeg først hadde.
    Da ble bildekvaliteten stabil, og fikk lastet inn tilgang til alle programpakkene.

Fikk så inn versjon 51 tidlig forrige uke. Merket lite til endringer.
    Med ny versjon 388 forrige helg ble alt tregt og ustabilt her også.
    Bl.a. hadde vi problem med at lyden ble borte på tv3.

Slettet så mange opptak på harddisken, slik at jeg hadde ca. 60% ledig plass. Innstallerte vod uten at det hjalp.
    Men i løpet av denne uka har tuneren fungert bedre og bedre. Min kvalifiserte gjetning er at dette synes å ha sammenheng med og være i takt med antall filmer som har kommet inn. I går på ettermiddagen hadde vi nesten ingen problemer.

Tok derfor sjansen, og bestilte underholdningstjenesten vod da de lokket med gratis tilgang første mnd.

Det gikk ca. 5-6 minutter etter samtalen med kundesenteret, så gikk skjermen i svart, med meldingen "Ingen lyd/bilder eller signal er tilgjengelig, eller tuner blir oppgradert".

Jeg hadde da utholdenhet og ventet uten å trykke på noen knapper på fjernkontrollen, eller å slå av tuneren.
    Etter ca. 8-10 min. kom lyden og bildet tilbake.
    Hadde da fått åpnet tilgangen til filmene i vod.
    Med denne oppdateringen og tilgangen, opplever vi at tuneren virker helt ok. både bilde, lyd, opptak etc.

Har nå fått inn totalt 44 filmer, og filmvisningene, spoling etc. funker veldig ok.
    Ingen treghet i kanalskifte eller menyer, slik som før på tuneren heller.

Min konklusjon er at tuneren krever en god uteantenne, for å sikre stabile signal, bl.a. i forbindelse med oppdateringer av sw. I tillegg synes det også å kreve abb. på underholdningsbiten vod. Evt. er det nettopp nedlastingen av filmer som forstyrrer så mye?
    Jeg har ihvertfall fått en tuner som virker, slik som reklamert for to år siden.
    Jo det har også vært lang tid for oss å vente på dette, men har forholdt oss til at vi kun har hatt enkelt opptak, og brukt den deretter.

Bugsene nå kan jeg foreløpig ikke se noe av. Så da får vi bare håpe dette funker videre.
    Jeg kan ikke forstå at jeg er den eneste Rikstv-kunden, som har en pvr-tuner som funker, men her er ihvertfall en beskrivelse av hva jeg har gjort frem til i dag.

Om denne beskrivelsen hjelper dere, er umulig å vite for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri vært innom VOD på boksen. Og få problemer.

Ser av og til at epg ikke kommer på kanalene med en gang. Det kan påvirke opptakslisten som noen ganger på serieopptak ikke viser neste opptak, det kan jo og være at det ikke er noe opptak å gjøre og de neste 7 dager. Så langt jeg kan se har jeg ikke mistet serieopptak.

Jeg har dårlig signal det vet jeg. Forsinkelser på å bytte kanal virker som kommer mest når jeg bytter kanaler i forskjellige muxer. Uansett ikke noe som skjer hver gang

Du er ikke alene ihvertfall om å ha noe som fungerer, ihvertfall godt nok til at det ikke ødelegger helt.

Ikke misforstå, jeg syns det ikke burde være feil på boksene etter så lang tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fikk jeg "kollisjonsvarsel" igjen, 19:25, med beskjed om at kanalen ville bli utilgjengelig de neste 5 minutter grunnet konflikt. "Konflikten" som kom opp var da serieopptak av Millenium 21:45 førskommende mandag, og et opptak som (helt riktig) kommer om 5 minutter (X-faktor). Men en KONFLIKT er det jo ikke snakk om, hverken på tid eller dato!

Helt meningsløst.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, den der bug'n er en gjenganger hos meg ihvertfall.
    Helt meningsløst.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til alle dere som har tenkt og si opp Riks tv og selge boksen snarest!!!(som meg) Dere vet at det er 3 måneders oppsigelses tid..ikke sant!!!?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tt85
    Til alle dere som har tenkt og si opp Riks tv og selge boksen snarest!!!(som meg) Dere vet at det er 3 måneders oppsigelses tid..ikke sant!!!?
    Det burde ikke være et sjokk. Det står svart på hvitt i abb. avtalen din.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tt85
    Dere vet at det er 3 måneders oppsigelses tid..ikke sant!!!?
    Som situasjonen er nå, når RiksTV ikke levererer som lovet.
    Og har pepret PVR'n din med kjente bugs.
    Bør du ha rett til å si opp på dagen.
    De kan umulig påberope seg oppsigelsestid etter dette...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er det ingen av dere som prøver å svare meg på innlegget over her?

Spør om flere ting og noen av dere vet vel svare på noe? og ja jeg er nykommer her på forumet....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sandefjord

Så jeg bør vel flytte på den litt, har dette noe å gjøre med at jeg ikke får oppdatert til nyeste software?

Og hva er forskjellen på kvalitet og styrke egentlig?

Har du endringer på BER ?(det ser inne på signalmeter)..den skal stå på 0.00 konstant vis jeg ikke husker riktig..vis denne ender seg har du noe som heter Pakke Tap..det Det kan være grunnen til at du ikke får den oppdateringen.

Stryke: styrke på signalet
    Kvalitet:Kvalitet på Signalet

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H*****e, RiksTV/Grundig oppdaterte boksen min i natt, og nå er alle opptak borte?
    Ka f**n er det de tillater seg?
    Slette mine opptak utan min tillatelse?
    Heldigvis hadde eg fått de fleste barneseriane over på PC'en før dette skjedde, så husfreden er redda.
    Grundig er nok svartelista her på bruket i allefall...
    Men eg har hatt lite av problema som andre har slete med, kun at etter 2 år begynte den å henge seg litt, og vi fekk da ny på reklamasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oblygre
    Heldigvis hadde eg fått de fleste barneseriane over på PC'en før dette skjedde, så husfreden er redda.
    Hvordan fikk du overført til PC? (Tok en rask titt i manualen men fant ikke noe om det i farta.)

(For the record: jeg har ikke installert VOD, så hos meg er ikke det som skaper problemer)

Tok opp 3 programmer i går kveld. En filmen, og den gikk greit. To andre programmer som gikk i reprisesending (”Thomas & Harald”, og ”Tause vitner”). Dato og tidspunkt for begge disse kom opp riktig i list, opptakene startet som de skulle, og når jeg sjekke noen minutter før programmene var ferdig så alt bra ut. Når jeg sjekka igjen en time etter opptakene var ferdig så det ene ut til å ha fullført som det skulle. Det andre derimot var havnet på toppen av list med betegnelsen ”ukjent”. Når jeg markerte opptaket så begynte den å spille det av i det lille forhåndsvisnings-vinduet, så det så ut som opptaket i seg selv var ok. Fikk ikke starte avspilling da valget for avspille var bort fra menyen. Opptaket var rett og slett før opp som et framtidig ukjent opptak, ikke som et fullført opptak. Pussige greier.

Lot opptakene ligge urørt, og sjekket igjen i dag. Nå lå begge repiseopptaken i lista som fullførte opptak, også det som i går havna som ukjent etter at det var fullført. Men i tillegg så lå begge på toppen av list som ukjent også. Når jeg markete disse ukjente oppføringene som ble de avspilt i forhåndsvisningen. Sletta selvfølgelig de ukjent og de ”originale” opptakene så fortsatt ut til å fungere som de skulle.

Lurer på om det er noen systematikk i problemet. Så langt ser det ut til at enkeltstående programmer (filmer, dokumenterer etc.) går greit, og at det er serier, programmer som går hver uke og/eller i reprise som er problematisk.

Har forsøkt å gå tilbake til fabrikkinnstillinger uten å formatere harddisken. Er det noen som har forsøkt med harddisk formatering?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wiker
    Lurer på om det er noen systematikk i problemet. Så langt ser det ut til at enkeltstående programmer (filmer, dokumenterer etc.) går greit, og at det er serier, programmer som går hver uke og/eller i reprise som er problematisk.
    Dette er min erfaring også. Som deg opplever jeg at en rekke programmer blir tatt opp helt greit, men legger seg på toppen som Ukjent.

For å unngå dette problemet, bruker jeg nå bare Timer når jeg skal ta opp programmer. Da ser det ut til å fungere greit.

Det er et herk å bruke EPG når man skal ta opp programmer fra NRK. Nærmest uten unntak er det reprisen som blir tatt opp. Stiller jeg inn et program f.eks mandag kveld på NRK1, så blir det tatt opp når det sendes på NRK2 tre dager senere. Jeg har faktisk opplevd å få tatt opp samme program tre ganger med en innstilling (nei, jeg har ikke brukt serieopptak).

Har forsøkt å gå tilbake til fabrikkinnstillinger uten å formatere harddisken. Er det noen som har forsøkt med harddisk formatering?
    Da jeg fikk oppdateringa, tilbakestilte jeg til fabrikkinnstillingene samt formaterte harddisken. Har alle de samme feilene ennå, så dette hjalp ikke for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen av de feilene med opptak være knyttet til hvor mye ledig plass det er på harddisken? Jeg har mellom 17% og 13% og merker at noen programer ikke kommer på opptaklisten før jeg har slettet noe allerede lagret...
    Vil det bety at vi må ha masse plass på harddiskne for at boksen jobber som den skal? VOD tar jo halvparten allerede (jeg har IKKE VOD).

En annen bug: jeg begynte å ta opp manuelt et program som skulle vare 30 minutter. Langt før et annet program som var programmert. Det første programmet stoppet aldri (over 2 timer!!) og det andre programmet jeg faktisk så på, ble aldri tatt opp, mens boksen lagret på det "første" programmet. På info kunne man se ikonen for opptak på vente - uforståelig siden programmet spilt jo da! Jeg avlyste bestillingen og prøvde å lagre på nytt men det la seg ikke gjøre.

Etter at jeg hadde slettet det første programmet viste opptaklisten det andre programmet med X på høyre side: manglende signal!! Men jeg så jo programmet og da måtte det være signal eller er det noen jeg ikke har fått med meg?

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært 21 minutter med Grundig support på telefon, de ringte meg for å prøve å finne ut av problemene. Hyggelig kar igrunn og de lovte de skulle finne ut av det. Nå gjenstår det å se da...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fikk du overført til PC? (Tok en rask titt i manualen men fant ikke noe om det i farta.)
    Via scart til dvdopptaker.

Side 29 av 61 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •