Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 61 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Min første post her, kun pga. problemet med siste software til denne boksen.
    Detter er til å bannes over (og det har jeg allerede gjort). Liker ikke å bli påtvunget oppdateringer uten mulighet å styre dette selv. (Til og med Microsoft gjør ikke det - stort sett). Det burde være mulig å laste ned software (gammel versjon) og installere selv, samt å reservere seg mot automatisk oppdateringer.

Opplever de fleste problemene som er beskrevet her tidligere. Noen ting går raskere enn før, andre ting tregere. Virker som boksen henger seg opp av og til, og responderer ikke på fjernkontrollen på ~30 sek. Melding om at min HDCP-kompatible TV ikke er HDCP-kompatibil. Dette ser ut til å komme hvis TV og 8860 slås på i rask rekkefølge. Slår jeg først på TV og lar den få så pass tid på seg til at den begynner å lete etter signal, og så slår på 8860, da kommer ikke meldingen.

Alle disse småtingene er litt irriterende, men for så vidt til å leve med. Problemene med opptaklista derimot gjør boksen så å si ubrukelig slik det er nå. Programmerte opptak som flytter rundt på seg annen hver gang går inn i lista for å sjekke. Enkelt-opptak som likevel ser ut til å bli lagt inn som serie-opptak. Opptak som ikke blir tatt opp selv om alt ser bra ut. Osv. Noen få opptak går imidlertid smertefritt. Om det er enkelte kanaler som er mer problematisk enn andre har jeg ikke orka å sjekke. Det virket først som om det var sånn 50/50 om et opptak gikk som det skulle, men virker nå mer som 25/75 eller mindre.

Sendte en mail til RiksTV tidligere i dag, og håper alle andre gjør det samme. Tror ikke nødvendigvis de har opplevd noen flom av klager. Av de som har RiksTV så er det kanskje ikke så mange som har denne boksen. Dent er (var i hvertfall) den dyreste boksen. Av de som har 8860 så er det heller ikke alle som bruker opptak aktivt. Foreldrene mine har den, men tar sjeldent opp noe, og vil derfor ikke oppleve opptaks-problemene på lenge. Jeg derimot bruker opptakeren svært aktivt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wiker
    Liker ikke å bli påtvunget oppdateringer uten mulighet å styre dette selv.
    Helt enig, å bli påtvunget denne bug-haugen av en software bare pga. en VOD lansering som heller ikke virker er uhørt !

Sitat Opprinnelig postet av Wiker
    Problemene med opptaklista derimot gjør boksen så å si ubrukelig slik det er nå.
    Jepp den er blitt ubrukelig som PVR, opptakene er overhode ikke til å stole på lenger.
    PVR står ikke det for Personal Video Recorder ?
    Dette har jo blitt en dårlig vits. :twisted:

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mix
    PVR står ikke det for Personal Video Recorder ?
    Dette har jo blitt en dårlig vits. :twisted:
    Hehe, har blitt mer som er RVR = Random Video Recorder

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fade
    Hehe, har blitt mer som er RVR = Random Video Recorder
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første gang jeg prøvde denne oppdateringen virket den som en forbedring men etter en stund er jeg av den oppfattning av at den er et tilbakeskritt.

Den er treg ved oppstart, det tar lang tid før den reagerer. Enkelte ganger er den treg ved kanalskift. Den kan bruke over ti sekunder på reagere.

Det verste er alikevel at jeg flere ganger har kommet ut for at opptak ikke er fullført. Jeg har tidligere brukt å starte et opptak for så å se på opptaket litt forsinket. Dette har fungert tidligere men har i to tilfeller stoppet opptaket når jeg har startet å se selve starten. Litt vanskelig å forklare men jeg har ihvertfall gått glipp av innhold.

Jeg har også fått ukjente opptak og serieopptak tar også opp repriser noe som fører til utrolig med opptak.

Det er sjelden jeg har vært borti at oppdateringer skal føre til så mye frustrasjon. Alle har samme hardware og signalene er det leverandøren som har full kontroll på så det skulle da vel ikke være så vanskelig.

Er det noen som kjenner til om parabol PVR'ene har de samme problemene?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen min er å gå over til Canal Digital og TiVo når den boksen kommer. Den har fått mye skryt fra statene ihvertfall

Da vil RiksTV og Grundig ha en kunde mindre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jadaniel
    Den er treg ved oppstart, det tar lang tid før den reagerer. Enkelte ganger er den treg ved kanalskift. Den kan bruke over ti sekunder på reagere.
    Min blir værre og værre for hver dag som går. I går brukte den 4 min på å skifte kanal. 3 ganger skifta den ikke i det hele tatt så jeg måtte restarte. Det endte opp med at jeg slo av hele dritten.
    Og jeg har ikke installert VOD, har kutta ut serieopptak og tør heller ikke ta opp 2 program samtidig. Helt utrolig..

De får en uke på seg før jeg går over til GET via fiber. Det koster mer, men man får jo nerveproblemer av dette tullet.

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi diskuterte denne "nedgraderingen" under lunsjen i dag på jobb, en som takka meg siden han hadde tenkt å gå vekk fra Canal Digital til RiksTV og DTR-8860.
    Nå ville han se seg om etter andre leverandører... Fikser de ikke feilen vil de miste flere kunder og som kjent så sprer rykter seg fort så de vil få ferre nye kunder også etterhvert. Synes dette er for dårlig siden de nå har hatt så mye tid på seg til å få dette klart. Litt for amatørmessig å ikke teste denne firmwaren bedre før de sender den ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste nytt fra min boks:
    Den er nå plutselig like rask igjen på kanalskift....
    Kan disse heng i reaksjon på tuner ha noe med all nedlastingen av filmer å gjøre? Fikk åpnet VOD i går og alle filmene er nå tilgjengelig for meg.
    Ser ut som en mulig årsk for meg....

(En annen ting er jo at filmene ikke akkurat er spekket av stjerneskuespillere... Mye ukjente filmer - B-filmer om en vil....)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje brukeren RiksTVteknisk kan komme med noen inspill i denne tråden?

Min boks er merkbart tregere på kanalskifte, henger i menyene og tuller såpass mye med opptak at det ikke er til å stole på.

Dessuten så er det noe som er fryktelig galt med lyden. Jeg kjører optisk ut, og på de kanalene som ikke sender i DTS så er volumet noen av kanalene fryktelig lavt. På de kanalene som sender i DTS er lyden normal, men lavere en før oppdateringen.

-R

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikser de ikke feilen vil de miste flere kunder og som kjent så sprer rykter seg fort så de vil få ferre nye kunder også etterhvert.
    Oppfordrer alle som har feil med Grundig-boksen å sende både Grundig (norge@grundig.com) og RiksTV (post@rikstv.no) en epost med liste over feilene.

Har du blogg, skriv gjerne et innlegg om problemene dine med boksen (da dukker det opp når folk søker på Google om infomarsjon). Det har jeg gjort. Jeg postet link til dette innlegget på RiksTV sin facebook-side. Denne liken er nå fjernet.

Litt for amatørmessig å ikke teste denne firmwaren bedre før de sender den ut.
    De har jo testet den i et halvt år her i Oslo-området, da. Men har ikke hørt på alle oss som har hatt problemer. For alle feilene er der ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technofranki
    Oppfordrer alle som har feil med Grundig-boksen å sende både Grundig (norge@grundig.com) og RiksTV (post@rikstv.no) en epost med liste over feilene.
    Det er herved gjort, selv om jeg ikke er rammet av de alvorligste feil. Pinlig å levere slik kvalitet etter 2 år i utvikling. Som sagt, hadde jeg ikke hørt mye rart om canal digital boksene så hadde jeg byttet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tuneren funker ok her.

Jeg skal ikke ødelegge klagene deres.
    Har derfor slettet mine uttrykk om positive opplevelser og tips skrevet i denne meldingen før i dag, hvorfor jeg tror at tuneren er ok her!!
    Jeg tror ikke at Rikstv og Grundig er obs på mine erfaringer, hvorfor ting ikke virker for alle.

Dette var da bare et innspill i å forklare at her fungerer tuneren bra for oss.
    Vi kan da ikke være de eneste som er fornøyd?

Og jeg er ingen "figur" - har tross alt 4 abb. jeg betaler for her, så vær du trygg på at jeg er kritisk som forbruker.

Har tidligere hatt fulle abb. pakker hos Viasat og Canal Digital via parabol, uten å være fornøyd der.
    Mye kluss med dårlig signal og veldig overpriset.

Se "Mix" sine kommentarer lenger ned, da dette innlegget er endret flere ganger.

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=technofranki
    Jeg postet link til dette innlegget på RiksTV sin facebook-side. Denne liken er nå fjernet.
    [/QUOTE]

Det sier jo litt om RiksTV da, de skal skjule alt de kan slik at folk ikke skal få vite om problemene de har. Hadde de lagt det ut på forsiden slik Western Digital gjorde da en firmware oppdatering ikke gikk slik den skulle på WDTV HD Live og hadde fortløpende oppdateringer kunne jeg respektere det. Men slik RiksTV håndterer saken er skammelig og flaut, de skal dysse det ned og skjule alle spor. Når det er gjort en feil, hvorfor ikke opplyse om det og evt. gi retningslinjer hva en bør/kan gjøre samt oppdateringer. Jeg synes dette er svært smålig av RiksTV, de burde skamme seg! Det viser seg at de er en ny aktør på markedet med et lite utviklet supportsystem. Skulle på en juleavslutning med jentungen i dag og skulle skynde meg å sette på opptak noe jeg ville se... Jeg måtte bare gi opp hele greia. Først kom den meldingen om at tven ikke var HDCP-kompatibel...Når den endelig forsvant tok det en evighet å få opp EPG, klarte å bla meg frem til rett kanal, men det kom ikke opp noen oversikt over dagens program på noen kanaler. Jeg brukte så lang tid at jeg måtte springe fra hele greia!:evil: :evil: :evil:

Er det noen som har vært i kontakt med TV2 Hjelper deg eller Forbrukerombudet enda? Hvis noen kjenner en advokat hadde det vært artig å vite hvilke rettigheter vi forbrukere har når de sender ut en oppdatering som ødelegger et produkt du har betalt flere tusen kroner for. Det bør komme en fiks og det raskt. Som et plaster på såret bør de også ettergi en måned eller 2 på fakturaen for alle problemene de har skapt.

Fikk et brev i posten i dag med informasjon om den fantastiske oppdateringen de har lansert!:evil: Denne rev jeg i fillebiter og kasta rett i søpla!

Nå har jeg vært i kontakt med fagbladet Elektronikkbransjen som tidligere kåret DTR-8860 som årets digitalboks og bedt de ta en ny vurdering etter at den nye firmwaren kom ut. Ser mange utsalgssteder refererer til denne testen når de reklamerer for boksen.
    Ved en så brutal forverring av boksen synes jeg at de bør ta en ny vurdering...er dere ikke enige?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå fått ny mail fra RiksTV.
    De er tydeligvis helt klar over problemene.
    Det setter denne flat-tv interessert figuren i ett merkelig lys da, men men
    Så får vi se da, hvor lang tid dette tar...

Vi skjønner frustrasjonen og jobber med en løsning som vil komme så fort vi har en.

For å kunne ta opp ordentlig har det vist seg at det fungerer med å ta opp via timer så råder deg til å prøve dette.
    Har nå sendt din henvendelse til vår tekniske avdeling som vil ta kontakt når vi har en løsning.

Ha en fin dag

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fjernet VOD..da ble den noe bedre. Men jeg har samme problemer som alle andre her som har fått oppdateringen.Denne oppdateringen er ikke noe som bare gjelder noen få brukere. Denne gjelder alle, jeg har flere venner som sliter etter denne oppdateringen. kjansen for at 10 av 10 bokser har samme problemet?..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får bare håpe de får rettet alle disse bugsa, for rikstv er eneste mulighet der jeg bor..
    Men på VOD her hos meg har jeg bare 4 filmer.. noen som har fler pr i dag?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flat-tv interessert
    Jeg skal ikke ødelegge klagene deres.
    Har derfor slettet mine uttrykk om positive opplevelser og tips skrevet i denne meldingen før i dag, hvorfor jeg tror at tuneren er ok her!!
    Jeg tror ikke at Rikstv og Grundig er obs på mine erfaringer, hvorfor ting ikke virker for alle.

Dette var da bare et innspill i å forklare at her fungerer tuneren bra for oss.
    Vi kan da ikke være de eneste som er fornøyd?

Og jeg er ingen "figur" - har tross alt 4 abb. jeg betaler for her, så vær du trygg på at jeg er kritisk som forbruker.

Har tidligere hatt fulle abb. pakker hos Viasat og Canal Digital via parabol, uten å være fornøyd der.
    Mye kluss med dårlig signal og veldig overpriset.

Se "Mix" sine kommentarer lenger ned, da dette innlegget er endret flere ganger.
    Å fjerne positive inslag ser jeg på som helt feil. Viss du står på ditt at rett skal vere rett så er det viktig å få det med at det faktisk fungerer for noen. Det blir like feil å dysse ned positive tilbakemeldinger (om enn hvor få) som det er å dysse ned negative tilbakemeldinger. Bare for å si det.

EDIT:
    Sitat Opprinnelig postet av rodero
    Får bare håpe de får rettet alle disse bugsa, for rikstv er eneste mulighet der jeg bor..
    Men på VOD her hos meg har jeg bare 4 filmer.. noen som har fler pr i dag?
    VOD har en tendens til å laste ned filmer, for å fjerne de igjen fra listen. Dette er en feil på programvaren.

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med innlegget over, å fjerne kommentarer trekker oss ned på et like lavt nivå som RiksTV....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå personlig gitt opp, gidder ikke mer.. skal vente til bindingstiden min går ut og så si opp d mitt gjeldene abb. hos RiksTV.

Har desverre ikke noe annet alternativ enn digital bakkesending der jeg bor, så skal bestille med en Intek PVR hos Tantec AS, fikk en ok pris med bindingstid.

Har ikke hjerte til å gi bort Grundig PVR'n (problemet) til noen andre, så vurderer sterkt å knuse dekoderen med en slegge og legge klippet ut på YouTube til skrekk og advarsel til alle andre. Skal ikke glemme å legge til mange referanser til både Grundig og RiksTV i tittelfeltet slik at klippet får godt med treff når folk googler "Grundig" eller "RiksTV"

Da sier jeg hei og adjøss til denne tråden og ønsker alle lykke til vidre!

Side 28 av 61 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •