Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 61 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 1213
  1. #521
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Petol
    Er så møkka lei Grundig og Rikstv nå.
    Jeg oppdaterte i høst til beta versjonen som bare bare ble lansert i Oslo området, denne var full av bug og gjorde tuneren VELDIG treg. Så nå frem til lansering av endelig versjon, og håpet kanskje på at Grundig hadde gjort en jobb og fjernet kjente bugs, men nei da, samme dritten som beta versjonen, like treg, programerte opptak forsvinner, flyttes til anne dato osv, som mange har nevnt her. Eneste måten å programere opptak på er å bruke "timer".
    Virker som det kun er VOD funksjonen de har vært opptatt av å få klar, tror vel de nå skal tjene enda mere penger på oss.
    De folka som har sittet å jobba med dette må da være hjernedøde, og det er jo flaut for Grundig dette.
    Lenge siden vi har hørt fra "Rikstv" her nå, han var aktiv en periode og påstod de jobbet hardt med forbedringer??
    PS: prøv VOD før du uttaler deg.

  2. #522
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Freakshow
    PS: prøv VOD før du uttaler deg.
    Hvorfor i all verden skal jeg prøve det før jeg utaler meg, blir tuneren raskere da og forsvinner alle feilen???
    Jeg har da ikke påstått at VOD ikke fungerer.

  3. #523
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Petol
    Hvorfor i all verden skal jeg prøve det før jeg utaler meg, blir tuneren raskere da og forsvinner alle feilen???
    Jeg har da ikke påstått at VOD ikke fungerer.
    Nei, du har påstått at VOD vil fungere.

  4. #524
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Freakshow
    Nei, du har påstått at VOD vil fungere.

    He he, så den virker ikke den heller

  5. #525
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Petol
    He he, så den virker ikke den heller
    Den virker nok, men det finnes feil i den ja.

  6. #526
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ingen filmer hos meg på VOD. For et par dager siden var det en god del, men ingen i dag. Har vært en grundig jobb på oppdateringa..hehe

  7. #527
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som jeg skrev i en epost til RiksTV:

    Det er en hel haug med feil i den siste oppdateringen fra Grundig, har fått
    klager fra flere som har lagt inn siste oppdatering.

    Med tanke på hvor lang tid Grundig brukte på å ferdigjøre oppdateringen og
    med antall feil i siste oppdatering begynner jeg seriøst å stille
    spørsmålstegn med kompetansenivået til teknikerne som utvikler programvaren? Er det innkompetanse som er skylden i alt rotet? Ser også media har fattet interesse i saken, bl.a. Din Side og AVForum

    Hvorfor har RiksTV valgt Grundig som samarbeidspartner? Grundig setter jo RiksTV i et svært dårlig lys.
    Jeg syns det er svært dristig av RiksTV og ha dette produktet under "Godkjent" lista på sidene deres, som nevnt tidligere setter dette dere i et svært dårlig lys

  8. #528
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg fått svar fra RiksTV:
    Tydeligvis gir de beng i at boksen ikke fungerer på opptak lenger. Salg av VOD filmer har nok høyere prioritet.:twisted:
    Skulle ta opp "House" på NRK1 igår. Opptaket skjedd ikke selvfølgelig, men i opptak listen står opptaket nå plutselig reservert på opptak på reprisen på NRK3.
    Boksen er blitt ubrukelig som PVR med denne sw.

    Takk for din henvendelse.

    Vi kommer nok ikke til å trekke tilbake den nyeste programvaren, med mindre vi finner alvorlige feil med den, og så langt har den fungert veldig bra for mange, men for noen, så er det selvfølgelig alltid ting som ikke fungerer.

    Hvis du har mye problemer med mottakeren din og funksjonaliteten på den, etter den nyeste oppdateringen. Ta en telefon inn til vår tekniske avdeling, så hjelper vi deg med en mulig løsning. Klarer vi ikke å løse problemet ditt der og da, så ser vi videre på det, og følger deg opp til du får løst problemene dine.

  9. #529
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har peiling på hvordan Sagem pvr'en virker i forhold til Grundig sin?

  10. #530
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mix

    Takk for din henvendelse.

    Vi kommer nok ikke til å trekke tilbake den nyeste programvaren, med mindre vi finner alvorlige feil med den, og så langt har den fungert veldig bra for mange, men for noen, så er det selvfølgelig alltid ting som ikke fungerer.

    Hvis du har mye problemer med mottakeren din og funksjonaliteten på den, etter den nyeste oppdateringen. Ta en telefon inn til vår tekniske avdeling, så hjelper vi deg med en mulig løsning. Klarer vi ikke å løse problemet ditt der og da, så ser vi videre på det, og følger deg opp til du får løst problemene dine.

    Fy flate for et svar..Neste mann som sender inn brev til RiksTV ta og sende med Linken til dette forumet..så ser det i virkeligheten hvor mange som har meldt seg på forumet..og klager over Grundig 8860 PVr..(From hell)

  11. #531
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, jeg håper flest mulig nå står på og kontakter RiksTV.
    Jo fler jo bedre.

  12. #532
    Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her er mailen jeg sendte til RiksTV med kopi til Grundig... Håper at flere sier ifra... Kanskje de da finner ut at kundene ikke er helt happy med oppdateringen.

    Hei,

    Den nye oppdateringen som ble sluppet er full av bugs, mottakeren har
    gått fra å være noe jeg var svært fornøyd med til et
    irritasjonsmoment.
    Ting som har blitt verre etter oppdateringen:

    1. Meldingen "min HDTV ikke er HDCP-kompatibel" (noe den faktisk er)
    irriterende at denne dukker opp i noen sekunder før den forsvinner.

    2. Mye tregere bytte av kanaler.

    3. Får ofte opp feil ved opptak grunnet feil på signal.

    4. Signalstyrken på mottakeren datt fra 100% til 30%.

    5. De opptakene jeg får tatt opp hakker, "feilgrafikk" rett som det
    er, korte pauser under opptak. Lyden faller bort.

    6. Merkelige forsinkelser av og til. Virker som den ikke reagerer på
    fjernkontrollen - for så plutselig reagere igjen

    7. Lyden mangler innimellom når man bytter kanal, kommer først etter
    10-20 sekunder. Eller så må jeg gå en kanal frem eller tilbake så
    tilbake til kanalen der lyden manglet for å få lyd igjen...

    Slik jeg ser det så har denne oppdateringen ødelagt opptakeren jeg
    betalte flere tusen kroner for, jeg er SVÆRT misfornøyd med denne
    såkalte "oppdateringen".

    Kan dere sende meg en fil som jeg kan laste inn på en minnepinne for
    så å legge inn den gamle firmwaren via USBporten?

    Disse feilene bør løses umiddelbart!

    Hilsen en nå misfornøyd kunde!
    Har ikke fått noe svar enda.

  13. #533
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ringte faktisk Grundig meg og beklaget! Harr'u sett på maken.

    Men kort oppsumert, de påstår at det bare er ett fåtall som har problemer og at det høres rart ut at jeg har så mye problemer. Med identisk hardware så er jo det veldig merkelig, men jeg gikk med på å forsøke fabrikkinnstillinger, skru av MHP, samt fjerne den +5 min på opptak.

    Da får vi se om det løser noe.

  14. #534
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg sendte link til denne tråden sammen med klagen min.
    Her er foreløpig svar:
    "Jeg har nå sendt et skjema til avdelingen som tar seg av problemer med PVR etter softwareoppdateringen.
    Du vil bli kontaktet for å finne en løsning på problemet.

    Ha en fin dag."

  15. #535
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Oppdateringen hos meg har ikke gjort så veldig mye negativt

    Ikke sett ukjente opptak, flere serieopptak jeg har på ser ut som de funker
    Ikke hdcp feil
    Ikke signaldropp (jeg har bare såvidt ok signal fra før...)


    Men har ikke spes innstillinger utenom standard

    Feilene som jeg har sett er
    Treighet innimellom
    Treig oppstart
    Skifte av kanaler er normalt raskt
    Duplikate opptakboks som er forvirrende


    Det er blitt indikert at VOD har vært en faktor for å sende ut oppdateringen nå, fikk reklame for dette i posten idag. Måtte vel ut før den ble for gammel...

  16. #536
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mix
    Ja, jeg håper flest mulig nå står på og kontakter RiksTV.
    Jo fler jo bedre.
    Jeg har nettopp sendt dem en epost. Den inneholder de samme feilene som den jeg sendte RiksTV og Grundig i juni.

  17. #537
    Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er drittlei av 3-4 sekunder lag ved kanalskifte. Var ikke sånn før "oppgraderingen"! Skal klage jeg og. Jeg kjøpte min fra Best Buy, bør vel henvende meg dit da.

  18. #538
    Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg forventer meg egentlig ikke noe svar fra Grundig for kundeservicen der stinker. Jeg sendte dem en mail 28. September da harddisken på min DTR-8860 tok kvelden, plutselig var alle opptakene borte :evil: Jeg har enda ikke fått noen tilbakemelding fra Grundig (elendig kundeoppfølging). Jeg tok kontakt med Expert der jeg kjøpte boksen og fikk beskjed at jeg skulle ta med meg boksen så skulle de sende den inn og bytte harddisk på den. Droppa av boksa og fikk en låneboks med meg. Fikk beskjed at det ville normalt ta 2-3 uker før jeg fikk den i retur og var jeg maks uheldig kunne det ta opp til 5 uker. Etter 8(!!) uker hadde jeg fortsatt ikke fått PVR'en i retur! Jeg ringte Expert en gang i uken for å sjekke, men de fikk lite informasjon selv hva som var status. Til slutt ringte Expert og sa de ville gi meg en ny boks siden Grundig ikke svarte på når jeg ville få boksen tilbake. Bra av Expert, men veeeeeeeldig dårlig av Grundig.

    Jeg har trodd at Grundig skulle være et solid selskap, men med den behandlingen jeg har fått derfra kommer jeg aldri til å kjøpe et produkt merket med Grundig mer...og jeg kommer ikke til å anbefale noen andre det heller...

  19. #539
    Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kanskje en artikkel på fremsiden av noen nettaviser ville få Grundig til å sette fokus på dette? Kjenner flere som er skribenter for en del større IT-nettsteder.
    grundig sier selv at det er "et fåtall" som har problemer, men jeg tror det er store mørketall som skjuler de som ikke sier fra. Har de vært i kontakt med kundeservicen til Grundig har de vel gitt opp håpet på å få noe svar uansett.

    Nytt slagord for Grundig?
    Kjøp hos oss så blir du Grundig lurt!


    ...Sitter og ser på opptak nå og det går maks 8 sekunder mellom hver "feilgrafikkbølge" kommer, BLIR SÅ IRRITERT!

  20. #540
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av rogero
    Ingen filmer hos meg på VOD. For et par dager siden var det en god del, men ingen i dag. Har vært en grundig jobb på oppdateringa..hehe
    Jeg tror min boks har startet nedlastinga av filmene tre ganger allerede etter oppdateringa. Alle filmene har forsvunnet mellom hver nye nedlasting.

Side 27 av 61 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •