Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 61 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jerognal
    Da har iallefall JEG sendt en rimelig hissig mail til Riks-TV, så får vi se hva de svarer....
    Jeg sendte mail til grundig med cc til adm. dir. i riks-tv, ble ringt fra kundesenteret ganske raskt. Denne gangen er feilene så kritiske at de må bli rettet raskt. Har hørt om flere tilfeller der dekoderne ikke har bootet etter oppdateringen også.

Vi får se, er til syvende og sist ikke Riks-TV som er synderen, men Grundig. Selv om den testingen Riks-TV har gjort virker veldig dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecberg
    Jeg sendte mail til grundig med cc til adm. dir. i riks-tv, ble ringt fra kundesenteret ganske raskt. Riks-TV er helt enig i at dette er en flopp og at den aldri burde blitt sluppet, de har tatt dette videre med Grundig. Denne gangen er feilene så kritiske at de må bli rettet raskt, var vist flere tilfeller der dekoderne ikke hadde bootet etter oppdateringen også.

Vi får se, er til syvende og sist ikke Riks-TV som er synderen, men Grundig. Selv om den testingen Riks-TV har gjort virker veldig dårlig.
    Flott du fikk sagt ifra. Hva de har brukt flere år på kan man lure på.
    Dårlig (ingen?) testing av RiksTV. For disse feila skal man ikke være rakettforsker for å oppdage...

Syns uansett mye har blitt bedre, alt er ikke bare svart

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte mail til grundig med cc til adm. dir. i riks-tv, ble ringt fra kundesenteret ganske raskt.
    Jeg har sendt mail til rikstv der jeg ber om å få nedgradert til sw versjon 51.
    Men har ikke fått ett eneste svar enda. :twisted:
    Dette er jo bare tull. Boksen min har jo blitt helt bananas !
    Henger i hytt og pine. Opptak valgt forsvinner bare, noen kommer opp som "ukjent", feilmeldinger på dobbeltopptak som ikke eksisterer da feilmeldingen melder om ett dobbelopptak som er flere dager frem i tid.
    Denne sw er jo pill råtten !

Jeg var egentlig ganske fornøyd med sw ver. 51 som kom i april 2009. Den fungerte jo sånn nogenlunde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også sendt mail til riks-tv og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme. Hvis ikke dette ordner seg rimelig kjapt så sier jeg opp hele dritten.
    Jeg synes dekoderen bare blir verre og verre. Har heldigvis mulighet til get kabel-tv via fiber her jeg bor...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte mail til grundig med cc til adm. dir. i riks-tv, ble ringt fra kundesenteret ganske raskt. Riks-TV er helt enig i at dette er en flopp og at den aldri burde blitt sluppet, de har tatt dette videre med Grundig. Denne gangen er feilene så kritiske at de må bli rettet raskt, var vist flere tilfeller der dekoderne ikke hadde bootet etter oppdateringen også.

Det stemmer. Det hørt at det har vært tilfeller av det meste mellom himmel og jord når det kommer til den oppdateringen der. Men noen ganger hjelper en fabrikkinstilling på noen av problemene så vidt jeg forstår.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freakshow
    Men noen ganger hjelper en fabrikkinstilling på noen av problemene så vidt jeg forstår.
    Fabrikkinnstilling har ikke hjulpet med noe som helst som jeg kan se.
    Hva skulle det hjelpe mot ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser mange sliter med det samme som meg.

Det som irriterer meg med denne oppdateringen, er at det ikke er en oppdatering i det hele tatt. Dvs. hele landet har nå fått tilgang til serieopptak og VOD-tjenesten, og en hel rekke bugs.

I juni sendte jeg to mail til Grundig om at jeg får en feilmelding om at min HDTV ikke er HDCP-kompatibel (noe den faktisk er), noen programmer legger seg som 'Ukjent' når jeg bruker EPG i opptakslisten. Får beskjed om at to parralelle opptak finner sted, selv om opptakene det refereres til godt kan være på forskjellige dager. Samt at boksen var blitt litt tregere.

Oppdateringa som kom nettopp, rettet ikke på noen av disse feilene. I steden for har feilene blitt tilgjengelig for alle. Så hva Grundig har holdt på med siden de slapp beta (eller hva man skal kalle det) av denne oppdateringen i mai her i Oslo-området, vet jeg ikke. Men noen forbedring har jeg ikke sett.

Når det gjelder tregheten, så er nok ikke hardwaren i boksen god for mer. Dette er hva jeg fikk til svar om akkurat det spørsmålet:

Det med at mottakeren går tregere har vi også hørt fra andre brukere og skyldes bl.a. tillegg av ny funksjonalitet som serieopptak, dynamisk EPG oppdatering og Alltid Underholdning. ADB har gjort en jobb på programvare arkitekturen dette da det tidlig ble oppdaget at performance på mottakeren kom til å bli for dårlig slik arkitekturen var i utgangspunktet. Jeg tror derfor at det er vanskelig å optimalisere performance noe mer med den hardware som er til rådighet med mindre man finner en feil som er relatert til dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mix
    Fabrikkinnstilling har ikke hjulpet med noe som helst som jeg kan se.
    Hva skulle det hjelpe mot ?
    Uten at jeg vet nøyaktig hvorfor, så hjelper en fabrikkinstilling noen med noen feil. Sier ikke på langt nær at det hjelper deg, men løser det noen problemer så er det i alle fall bedre enn ingenting, eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technofranki
    I juni sendte jeg to mail til Grundig om at jeg får en feilmelding om at min HDTV ikke er HDCP-kompatibel (noe den faktisk er),
    Jepp, jeg har også fått den feilmeldingen etter oppgraderingen, så du er nok ikke alene.
    Nei dette var elendige greier.
    Har også hatt en mistanke om at hardware er tynt langt over grensen på denne boksen.
    Jeg lurer på hva RiksTV har tenkt å gjøre med dette ?
    Dette holder kort og godt ikke !!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi bør kreve og få i gjend pengene våre....betalt alt for mye for et produkt som ikke er verdt 4000kr i alle fall..

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg merker ingen bedring etter oppdateringen som betyr noe for meg. Tvert om går det veeeldig tregt med bytte av kanaler, minst 3 sekunder - og mye saktere enn før.

Andre med samme erfaring? Så noen her hadde skrevet at det gikk kjappere

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Parodi

Denne oppdateringen har blitt en parodi på en parodi.Minst 50% av opptakene viser feil på signal og de opptakene som fungerer starter gjerne 1-3 min for sent.

Er komplett umulig å bruke en boks når man ikke vet om det blir opptak eller ei. Ukjent opptak meldingene drøsser også inn.

Jeg ringte Grundig og løsningen der i gården var å nappe ut strømmen over natten, får så å kjøre en fabrikkinnstilling.

Stilte inn 5 opptak kommende lørdag(repriser), men boksen fant da ut at den skulle ta opp samme program kl:20:00 hver dag

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har forsøkt og reklamere og evt. fått igjen pengene? Dette er jo en fabrikkfeil som forbruker ikke kan få gjort noe med, og etter kjøpsloven kan man få nytt produkt (det er jo ikke interessant) eller heve kjøpet. Grundig/Rikstv har jo hatt år på seg til å rette feilen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intek sin pvr har mange av de samme problemene. Kan noen av feilene ligge i oppdatering av epg? (hos Rikstv eller tv-kanalene - de som oppdaterer epglista)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda en bug, når man fjerner serieopptak av en serie så forsvinner de ikke fra "timeren", selv om de er borte fra opptakslisten. Hadde serieopptak på Cæsar, nå tar den opp Cæsar flere ganger om dagen, selv om serieopptaket er borte.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda en bug, når man fjerner serieopptak av en serie så forsvinner de ikke fra "timeren", selv om de er borte fra opptakslisten. Hadde serieopptak på Cæsar, nå tar den opp Cæsar flere ganger om dagen, selv om serieopptaket er borte.
    Opptaklisten er ikke å stole på. Den har et liv av segselv og velger det som kommer opp og det som ikke gjør det.
    Dessuten er det enkelte programer som vises på epg som fremtidige opptakk. Når programmet pågår og opptaket skulle ha startet vises det på info den logo for fremtidige opptakk, ingenting på opptaklisten. Gjett hva? Vil man starte opptaket sier boksen at opptak pågår, men den gjør ikke det!! Til slutt er det sånn at det ble ingen opptakk pga manglende signal...!! Man må avlyse hele serien og starte manuel opptakket. Ughh

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm, flere bugs. Opptak jeg satte i går på programmer i dag er på mystiskvis helt borte, ikke blandt haugen med "ukjendte"-opptak heller.

Jeg har gitt Grundig/Riks-TV ut uka på å rulletilbake til forrige versjon.

Er det forresten noen som ikke har noen problemer etter oppdateringen? Eller er vi alle i samme bås? Tenkte om det kunne være hardware-variasjoner eller noe slikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hardware versjon 180.176.75.
    Som sagt over i innlegg #503 har jeg bedt om nedgradering til sw ver.51.
    Men har ikke hørt ett kvekk fra RiksTV på min hendvendelse.
    Dette er vel det minste vi kan forlange.
    Så kan de jo heller komme med en ny oppgradering som virker om en 5-10 år. :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig irriterende at serieopptak ikke funker som det skal - men man kan vel bruke den på gamlemåten i værste fall... tror ikke det er noen nye feil der. Det at den er så treg er det værste. Når jeg slår på og den starter på nrk1 tar det hundre år før jeg får skiftet kanal eller justert volumet - arghh#E%&%€. Er det forresten noen som har lagt merke til at etter oppdateringen så har den fått bedre bilde på hdmi utgangen? Det er det eneste jeg er fornøyd med

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er så møkka lei Grundig og Rikstv nå.
    Jeg oppdaterte i høst til beta versjonen som bare bare ble lansert i Oslo området, denne var full av bug og gjorde tuneren VELDIG treg. Så nå frem til lansering av endelig versjon, og håpet kanskje på at Grundig hadde gjort en jobb og fjernet kjente bugs, men nei da, samme dritten som beta versjonen, like treg, programerte opptak forsvinner, flyttes til anne dato osv, som mange har nevnt her. Eneste måten å programere opptak på er å bruke "timer".
    Virker som det kun er VOD funksjonen de har vært opptatt av å få klar, tror vel de nå skal tjene enda mere penger på oss.
    De folka som har sittet å jobba med dette må da være hjernedøde, og det er jo flaut for Grundig dette.
    Lenge siden vi har hørt fra "Rikstv" her nå, han var aktiv en periode og påstod de jobbet hardt med forbedringer??

Side 26 av 61 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •