Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 61 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bugs

Etter oppdateringen er ikke lyden lenger i synk med bildet. Tidligere var det helt perfekt. Andre som opplever dette?
    Jeg har prøvd å sette forsinkelse på lyden men det er veldig vanskelig å få det helt nøyaktig.

Har også opplevd at boksen har "fryst" 4 ganger på 3 dager. Eneste som funker da er å ta strømmen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hva skal man si etter noen dagers testing

Feil:
    • Merkelige forsinkelser av og til. Virker som den ikke reagerer på fjernkontrollen - for så plutselig reagere igjen
    • Varsling av doble opptak, her kan man trykke OK eller Back - men back så kom man bare tilbake til samme spørsmål. Noen andre som har sett det samme eller tips for å komme seg videre uten å stoppe opptak?

Andre synspunkter:
    • Rask respons på menyer, men når man får forsinkelser så ødelegger det mye av forbedringen
    • Serieopptak, kjekt å kunne begrense tidspunktene - men ser ut som det fungerer
    • Mye bra med denne oppdateringen, kanskje Grundig kommer med fikser tidlig på nyåret?

2år på dette, tja burde vel ha vært bedre?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mics
    Ja hva skal man si etter noen dagers testing

Feil:
    • Varsling av doble opptak, her kan man trykke OK eller Back - men back så kom man bare tilbake til samme spørsmål. Noen andre som har sett det samme eller tips for å komme seg videre uten å stoppe opptak?

Opplever samme, ja. "Dobbeltopptaket" som det krangles på, var et serieopptak jeg hadde lagt til hvor neste innspilling skulle skje om en uke på et helt annet tidspunkt av døgnet, og et opptak jeg hadde programert til å skje på det tidspunkt feilmeldingen kom. Så hva "konflikten" skulle bestå i, vet jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok meg en liten titt innom min dekoder i dag og fant ut at det står en WD5000AVVS harddisk inni boksen, hadde vært gøy å skiftet denne ut med noe raskere, denne spinner på 5400rpm og har "hele" 8MB cache.

Studerte også andre komponenter og kan ikke akkurat si jeg ble imponert, dette er tydeligvis ikke et produkt som er ment til å vare evig, står elektrolyttkondensatorer av dårligste merke på rekke og rad her (kan nevne merker som OST), men hvem hadde vel forventet seg topp kvalitet for 4000kr.? ;-)

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ArcticOC
    Tok meg en liten titt innom min dekoder i dag og fant ut at det står en WD5000AVVS harddisk inni boksen, hadde vært gøy å skiftet denne ut med noe raskere, denne spinner på 5400rpm og har "hele" 8MB cache.

Studerte også andre komponenter og kan ikke akkurat si jeg ble imponert, dette er tydeligvis ikke et produkt som er ment til å vare evig, står elektrolyttkondensatorer av dårligste merke på rekke og rad her (kan nevne merker som OST), men hvem hadde vel forventet seg topp kvalitet for 4000kr.? ;-)

Har også tenkt tanken om å få inn en raskere og større disk, men er litt usikker på hvordan man får satt opp den nye disken og om hvor stor disk som det er støtte for. Egentlig tror jeg at 5400rpm er godt nok, og fordelen for slike "grønne" disker er vel også lav varmeutvikling og støynivå. Det med å holde temperaturen nede må jo være en fordel hvis det finnes mange dårlige kondensatorer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdaterer seg ikke. Av "forum-kunde" som bruker Torvikveten

Sitat Opprinnelig postet av tt85
    Ring og spør hvorfor ikke...kan være en feil på sender som de ikke vet om..
    Det var min egen feil, ettersom tuneren ikke ble slått av i standby før kl. 04.30.
    Her i området oppdateres sw mellom 00.00 og 04.00 fikk jeg vite av support.
    Slo av om kvelden igjen, og oppdatering startet da like før midnatt. Så da var det iorden.

Ellers får jeg ikke brukt "forum-kunde" identen lengre på forumet.
    Da jeg ba om nytt passord via epost, kom en annen bruker opp, som jeg har registrert tidligere.
    Er dobbelt registrert inne her, men får ikke slettet en av brukerne mine.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere som har registrert at VOD-tjenesten har tatt en reset og startet nedlasting på nytt? Tror det er andre gangen det er skjedd siden oppdateringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg får ikke tilgang til vod

Da jeg prøvde å innstallere VOD, vises underholdningssiden i ca. ett sekund, og så får jeg opp meldingen:
    Feil tilgangskontrollkort versjon.
    Kortet støtter ikke denne tjenesten. Vennligst kontakt kundeservice.

Jeg ble Rikstv-kunde samme dagen som pvr-tuneren til Grundig var tilgjengelig i 2008 og har hatt samme programkort siden da.
    Hovedabb.kortet står derfor i PVR, men har flere tilleggskort til hytta og ungenes rom.

Betyr det at jeg i såfall må ha nytt programkort fra Rikstv, eller hva? Noen som vet før jeg ringer support?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flat-tv interessert
    Da jeg prøvde å innstallere VOD, vises underholdningssiden i ca. ett sekund, og så får jeg opp meldingen:

Jeg ble Rikstv-kunde samme dagen som pvr-tuneren til Grundig var tilgjengelig i 2008 og har hatt samme programkort siden da.
    Hovedabb.kortet står derfor i PVR, men har flere tilleggskort til hytta og ungenes rom.

Betyr det at jeg i såfall må ha nytt programkort fra Rikstv, eller hva? Noen som vet før jeg ringer support?
    Ja, du må ha nytt kort, bare ring supprt. Jeg har hatt Grundig-boksen siden den kom ut, og fikk tilsendt nytt kort i fjor høst (for da skulle visst denne tjenesten snart kommer, tok bare et år da).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt programkort for vod

Etter 1. abb. i 2008, har vi ordnet med flere nye abb. pga. hytte og flere tv-er på soverom til ungdommene i huset.
    Siste kortet vi fikk tak i for vel ett år siden har et klistremerke med SC-2.

Det flyttet jeg over til pvr-tuneren, og da funker det som det skal i fht. vod-tjenesten.
    De andre tunerne vi har, har ikke pvr, så da er det ingen problem med eldre kort.
    God hjelp fra support til å løse denne!

Ellers rakk jeg ikke å gi positiv respons til kundebehandleren på support om kort responstid, når jeg ringer. Den har blitt veldig bra.
    Har kundekonsulent på telefonen maks etter 15-20 sekund, etter de nødvendige 1-2-3- valgene på tastaturet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Total fiasko grundig!

Ok, denne oppdateringen var faktisk en fiasko oppdager jeg etter litt kjapp testing i noen dager.

* Setter man på opptak så kommer det innimellom opp som ukjent i listen. Det oppdager jeg etter at jeg har plottet meg gjennom hele TV uka. Det jeg har funnet ut er at dersom man står på kanalen man tar opp fra så går det som regel bra. Dersom man står på andre kanaler så blir det første opptaket ok, de andre havner som ukjent.

* Enkelte opptak kommer to ganger i listen. Er linket til samme filen, for sletter man det ene så forsvinner begge.

* Enkelte opptak blir det aldri noe av, får bare X pga. manglende signal, selv om det ikke er signalproblemer.

* Dekoderen henger innimellom i 10-20 sekunder.

* Lyden mangler innimellom når man bytter kanal, kommer først etter 10-20 sekunder.

* Dekoderen bruker nå utrolig lang til for å starte.

* EPG lagger, får ofte opp det som går på kanalen man var på sist når man zapper.

Listen blir nok lenger, jeg lengter allerede tilbake til tiden før ubrukelig serieopptak og "raske menyer". 1,5 år utsatte de denne, de burde nok ventet 1,5 år til.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm, lista er enda lengre allerede merker jeg.

Har sendt mail til Grundig med CC til adm. dir. i riks-tv, så får vi se om riks-tv kan legge litt ekstra press på Grundig også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var min egen feil, ettersom tuneren ikke ble slått av i standby før kl. 04.30.
    Her i området oppdateres sw mellom 00.00 og 04.00 fikk jeg vite av support.
    Slo av om kvelden igjen, og oppdatering startet da like før midnatt. Så da var det iorden.

Ellers får jeg ikke brukt "forum-kunde" identen lengre på forumet.
    Da jeg ba om nytt passord via epost, kom en annen bruker opp, som jeg har registrert tidligere.
    Er dobbelt registrert inne her, men får ikke slettet en av brukerne mine.
    De fleste plasser er det mellom 00:00 og 04:00 som jeg har skrevet over. Eneste er at du også kan gjøre det manuelt, noe jeg ikke visste.

Har du SC-1 så vil support sende ut SC-2 kostnadsfritt. Har du kortnr så kan også support se om det er SC-1 eller SC-2.

Ellers ville jeg anbefale folk som har feil å ringe inn til kundestøtte så de får loggført feilene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecberg
    Listen blir nok lenger, jeg lengter allerede tilbake til tiden før ubrukelig serieopptak og "raske menyer". 1,5 år utsatte de denne, de burde nok ventet 1,5 år til.
    Ser du lister opp en rekke bugs. Disse har jeg hatt i et halvt år nå, siden Oslo fikk en oppdatering i mai. Har samme erfaring som deg med den nye oppdateringen. Det ser dermed ikke ut til at Grundig har klart å rette opp feilene som vi i Oslo-området har hatt lenge, men heller gitt dem til hele landet.

Way to go Grundig!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecberg
    Ok, denne oppdateringen var faktisk en fiasko oppdager jeg etter litt kjapp testing i noen dager.

* Setter man på opptak så kommer det innimellom opp som ukjent i listen. Det oppdager jeg etter at jeg har plottet meg gjennom hele TV uka. Det jeg har funnet ut er at dersom man står på kanalen man tar opp fra så går det som regel bra. Dersom man står på andre kanaler så blir det første opptaket ok, de andre havner som ukjent.

* Enkelte opptak kommer to ganger i listen. Er linket til samme filen, for sletter man det ene så forsvinner begge.

* Enkelte opptak blir det aldri noe av, får bare X pga. manglende signal, selv om det ikke er signalproblemer.

* Dekoderen henger innimellom i 10-20 sekunder.

* Lyden mangler innimellom når man bytter kanal, kommer først etter 10-20 sekunder.

* Dekoderen bruker nå utrolig lang til for å starte.

* EPG lagger, får ofte opp det som går på kanalen man var på sist når man zapper.

Ser at Grundig fortsatt ikke har klart dette, er glad jeg kvittet meg med hele skiten!

Lærdom : Kjøp aldri produkter fra Grundig

Deck

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ArcticOC

Har du peiling på om PC klarer å lese formatet/filene til Grundig? Viss pcen klarer å finne "filene", så skulle det være en mulighet til å finne noe verktøy som kan lese filene, eventuelt dekode de?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freakshow
    Har du peiling på om PC klarer å lese formatet/filene til Grundig? Viss pcen klarer å finne "filene", så skulle det være en mulighet til å finne noe verktøy som kan lese filene, eventuelt dekode de?
    Eg har prøvd å koble denne opp til PC, og det er inget "filsystem" på HDen..
    Eg har however ikkje testa å kjørt noke recovery program der å då, skal teste dette en dag tenkte eg..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stiane
    Eg har prøvd å koble denne opp til PC, og det er inget "filsystem" på HDen..
    Eg har however ikkje testa å kjørt noke recovery program der å då, skal teste dette en dag tenkte eg..
    Det er fult mulig den kjører et filsystem pcen din (Windows?) ikke klarte å lese. Skal se om jeg finner mer ut av dette.

EDIT: Viss du kjører Windows, kan du jo prøve å se om Linux finnet ut hva filsystem det er. Google gav meg ingenting.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nokk mest sansylig Linux i og med at det er en åpen kilde Kode..... mange som bruker det..Blant annet Min Philips 46 LED Tv med Net TV bruker det...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har iallefall JEG sendt en rimelig hissig mail til Riks-TV, så får vi se hva de svarer....

Side 25 av 61 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •