Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 61 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker for de som har sendt meg privat Melding, og har lyst og gå videre med saken. Dette er sure penger.. for min del er 2000-3000 kr mye penger for ingen ting. Er det flere som vill være med, så heng på. Driver og prater litt med Forbruker rådet,samt Tv2 .Hadde vert fint om flere hadde blitt med på dette. Så vi får med omfanget av det som føler seg lurtt

Mvh Thomas

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

8860 versus 8820 trenger info...

Har lest det meste av tråden her og sitter igjen med følgende spørsmål:

Kan noen fortelle hvordan den virker når det gjelder opptak og PVR-funksjon pr i dag?

Har i dag en 8820 og ønsker PVR uten hakkete opptak og der PVR-delen gjør jobben sin. Ser at det har vært en del problemer med dette tidlig i tråden, mens i det seinere er det mangel på de nye og lovte funksjonene som dominerer.

Jeg trenger ikke VOD, samtidig opptak mm, men er opptatt av at opptaksfunksjonen går greit og avspillingen av opptak likeså.
    Hvis ikke kan jeg fortsette som nå med opptak via scart til min HDD.

Mao, hvis vi ser bort fra de lovte funksjonene som mangler, er da boksen ok?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av XCurious
    Har lest det meste av tråden her og sitter igjen med følgende spørsmål:

Kan noen fortelle hvordan den virker når det gjelder opptak og PVR-funksjon pr i dag?

Har i dag en 8820 og ønsker PVR uten hakkete opptak og der PVR-delen gjør jobben sin. Ser at det har vært en del problemer med dette tidlig i tråden, mens i det seinere er det mangel på de nye og lovte funksjonene som dominerer.

Jeg trenger ikke VOD, samtidig opptak mm, men er opptatt av at opptaksfunksjonen går greit og avspillingen av opptak likeså.
    Hvis ikke kan jeg fortsette som nå med opptak via scart til min HDD.

Mao, hvis vi ser bort fra de lovte funksjonene som mangler, er da boksen ok?
    Etter at jeg kjøpte en Panasonic VT20 og koblet til hardisk/CA modul (denne kombinasjonen funker overraskende bra)...lot jeg 8860´n hvile en måneds tid.. har nå tatt den i bruk igjen .... og den funker sånn passe (den er med oslo_oppdateringen)... den er treig i reaksonen fra fjernkontrollen særlig hvis en er inne i menyene... serieopptak på TV2 er ustabilt særlig med serier som har reprise samme dag.... har den på serieopptak på en serie på TVN den funker bra.... ellers bruker jeg tidsinnstilling når jeg tar opp (litt tungvinnt) men da tar den opp bra... opptak ser bra ut... og ikke minst timeshift funker bra .... så den kan brukes hvis en er innstillt på at den ikke er perfekt ...hadde PVR fra CD (cable) før så jeg har jo prøvd det og det slett ikke noe bedre ...tvert i mot.... Har aktivert VOD på 8860´n.... en av ulempene med det er at Harddisken surrer og går døgnet rundt.... men det funker oxo... filmer blir lastet ned og de lar seg avspille tilogmed 5.1 lyd funker der

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for "Grundig" svar olderic. Du har svart på mer enn det jeg spurte om, mye info fra deg.

Jeg kommer heller ikke utenon Oslo-oppdateringen.

Dersom andre har skrivekløe og ønsker å komme med flere tilbakemeldinger rundt "enkel" bruk av PVR-boksen, er jeg takknemlig for innspill. Er spesielt opptatt av at programopptak (ikke serieopptak) starter/stopper som de skal, at opptakene ikke hakker, at harddisken lever en stund uten å bråke "for mye"...(hva nå det betyr? ).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke kjøp Grundig, etter siste "oppgradering" er det bare tull, hele mottageren er ubrukelig med tanke på opptak. Jeg har nå sittet og prøvd å legge inn opptak av "Nytt på Nytt". Jeg trykker EPG og velger "Nytt på Nytt" og opptak. Når jeg så går på oversikten over opptak ligger den inne med 10 oktober og ikke i dag. Har prøvd å slette og gjøre dette mange ganger nå, men uansett kommer den opp med 10 oktober??? Med forrige SW ver. var den ivertfall stabil på opptak, selv om man ikke kunne ta opp to prog. samtidig.
    Hva pokker gjør Grundig med dette, ingen ting, de bare svarer med svada og løgn. Sitter med en mottaker som nærmest er ubrukelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri, aldri, aldri kjøp produkter fra GRUNDIG (de er IKKE grundige med design/produksjon/bugfix) de har overhodet ikke peiling på noe som helst!

Dette var mitt råd til 2 vennepar m/familie som spurte meg sist mandag om hvilken Riks-TV boks de burde kjøpe

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Petol
    Ikke kjøp Grundig, etter siste "oppgradering" er det bare tull, hele mottageren er ubrukelig med tanke på opptak. Jeg har nå sittet og prøvd å legge inn opptak av "Nytt på Nytt". Jeg trykker EPG og velger "Nytt på Nytt" og opptak. Når jeg så går på oversikten over opptak ligger den inne med 10 oktober og ikke i dag. Har prøvd å slette og gjøre dette mange ganger nå, men uansett kommer den opp med 10 oktober??? Med forrige SW ver. var den ivertfall stabil på opptak, selv om man ikke kunne ta opp to prog. samtidig.
    Hva pokker gjør Grundig med dette, ingen ting, de bare svarer med svada og løgn. Sitter med en mottaker som nærmest er ubrukelig.
    Har tatt PVR´n i bruk etter en hviletid..... når jeg programerer opptak som tidsopptak funker den greit.... som tidligere eier av CD´sPVR er vel denne på ca samme nivå som den... en må bare finne seg i at den er som den er ... litt dyr for å bruke den som sleggemat

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av XCurious
    Takk for "Grundig" svar olderic. Du har svart på mer enn det jeg spurte om, mye info fra deg.

Jeg kommer heller ikke utenon Oslo-oppdateringen.

Dersom andre har skrivekløe og ønsker å komme med flere tilbakemeldinger rundt "enkel" bruk av PVR-boksen, er jeg takknemlig for innspill. Er spesielt opptatt av at programopptak (ikke serieopptak) starter/stopper som de skal, at opptakene ikke hakker, at harddisken lever en stund uten å bråke "for mye"...(hva nå det betyr? ).
    Jeg installerte RiksTV og kjøpte Grundig boksen da jeg så at nå var serieopptak funksjonen klar neste måned. Det så jeg på Grundig.no. Ikke her.
    Dette var vel i august 2009.

Nå i oktober 2010 har fortsatt ikke denne oppdateringen kommet til meg. De som har fått forsøket til Grundig har fått en dårligere opplevelse. Utrolig amatørmessig.

Men for å ta det positive:
    * Stillegående hos meg (er i et skap med ventilasjon)
    * Tar opp tidsopptak som den skal
    * Relativt responsiv

Negativt:
    * Funksjoner som er lovet som aldri kommer
    * Det har skjedd et par ganger at 10 siste min av et program har vært blankt (opptak registrert, men bare helt blankt). Kjipe er at det har skjedd med Mythbusters.... Konefaktor?
    * Sliter med TVNorge på HD når man har grenselandsignal. Hakker noen ganger og sett ved flere ganger at lyd/bilde har kommet ut av synk. Stoppet og startet på nytt - løst

Jeg har også flere ganger frarådet Grundigprodukter generelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg som irriterer meg, er når jeg stiller inn et program og det ikke blir tatt opp på det tidspunktet, men når programmet sendes i reprise flere dager senere. Tror dette bare gjelder NRK kanalene, noen som kan bekrefte?

En gang stilte jeg inn et program på NRK1. Fikk opptaket av det, samt reprisen på NRK1 og NRK2 dagen etter. Arg!

Jeg har også skrevet et lite blogginnlegg om dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

innen "kort tid"

Fikk følgende mail fra Grundig i dag:

Beklager så mye at det tar så lang tid å få denne oppdateringen på plass. Det har dessverre vært langt mer komplisert enn først antatt. Vi har nå en ny SW som har ble lagt ut i Oslo/Akershus i går. Vi har god tro på at denne ikke skal føre til flere feil og at resten av landet dermed vil motta oppdateringen innen "kort tid".

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grinaldo
    Fikk følgende mail fra Grundig i dag:

Beklager så mye at det tar så lang tid å få denne oppdateringen på plass. Det har dessverre vært langt mer komplisert enn først antatt. Vi har nå en ny SW som har ble lagt ut i Oslo/Akershus i går. Vi har god tro på at denne ikke skal føre til flere feil og at resten av landet dermed vil motta oppdateringen innen "kort tid".
    Før jeg drar med meg antenna og boksen til Oslo, noen som har fått den nye softwaren og kan gi en rapport?

Det er jo snart jul og man kan jo begynne å tro på julenissen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har vi hørt før, har ikke store forventninger nei.

" Det har dessverre vært langt mer komplisert enn først antatt"
    Ja alt er komplisert når man ikke har kompetanse.

" resten av landet dermed vil motta oppdateringen innen "kort tid".
    Vi vet jo hva "kort tid" betyr hos Grundig, ca 2 år??

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware

Er det noe nytt angående denne nyeste FW?
    Noen som har fått testet den ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stiane
    Er det noe nytt angående denne nyeste FW?
    Noen som har fått testet den ut?
    Hadde jeg hatt 8860 fremdeles, kunne jeg ha testet det, men jeg ble så pi**ed på Grundig og Riks-TV at jeg sa opp mitt abo. og nå kun bruker min Pio KRP-500A som mottaker og da bare NRK kanalene.

Har planer om å plukke 8860'n fra hverandre for å finne ut mer om den, men har ikke hatt tid til det enda.

Deck

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deckarep
    Har planer om å plukke 8860'n fra hverandre for å finne ut mer om den, men har ikke hatt tid til det enda.
    Deck
    Angående quote`n min, jeg gjorde dette med min for en stund siden, håpte å klare å ekstraktere videofilene fra HDD, men pfailed.. Litt synd, hadde vert genialt å kunne gjort det.. =)

Men skjønner deg godt om resten ja, skulle gjerne vert på bosshauen med denne..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde nettopp nå å laste ned ny SW fra Oslo senderen, men det lå ikke noen ny ver. ute der nå??

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen oppdatering i Asker

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den er på plass her, lastet den ned på torsdag. bor i indre østfold og tar inn fra tryvasshøgda. oslo. Merker vel egentlig ingen forskjell på daglig bruk, kanskje litt kjappere reaksjon ved bruk av fjernkontrollen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den stabil ellers da? serieopptak og to opptak samtidig?

Bor i oppland og venter på den nye versjon jeg og

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torkild
    den er på plass her, lastet den ned på torsdag. bor i indre østfold og tar inn fra tryvasshøgda. oslo. Merker vel egentlig ingen forskjell på daglig bruk, kanskje litt kjappere reaksjon ved bruk av fjernkontrollen.
    Det var rart, fant ingen på fredag da jeg sjekket mot Oslo.

Side 19 av 61 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •