Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 61 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RiksTVteknisk
    Det som ser ut til at har skjedd hos deg er at boksen har reservert begge episodene på onsdag, først reprisen fra tirsdag kl 14.30 og så episoden fra onsdag kl 16.00. Vet at min samboer tar opp det samme programmet på vår PVR, men der hadde vi ikke dette problemet.

Når det gjelder VOD'n som du sier at du ikke vet når kommer, så har jeg skrevet tidligere her forumet at hvis du ønsker VOD nå, så kan du få det gratis i opptil 3 måneder, mot at du svarer på noen spørsmål. Er du interessert så er det bare å ta kontakt med vårt kundesenter på 09595. Hvis du ikke er interessert og ikke vil at Harddisken din skal jobbe hele tiden, så er det ikke noe problem å avinstallere tjenesten, dette gjøres i fabrikkinstillings menyen.

Mvh
    RiksTV
    Nå er det offisiellt min Grundig DTR 8860 har blitt dårligere etter oppdateringen... den tar opp programmer når det passer for den... kanskje den synes jeg tar opp for mye ?.... satte opp til serieopptak på NRK og sykehuset i Aidenfield.... var inne og sjekket sånn på slutten av programmet...da tok den ikke opp...var inne og så på opptakssiden i menyen...programmet var markert der som opptak...men som sagt intet opptak.... litt pissed off...så satte jeg i gang formatering av harddisken... da forsvant faktisk VOD opplegget...og 100% ledig plass.... men en PVR som ikke tar opp og bruker en 30-50W døgnet rundt hva skal en med det ? Hva sier RiksTV teknisk til det ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaget at man ikke kan endre en reservasjon gjort med EPG. Svært irriterende. Siden det ikke alltid er helt samsvar mellom EPG og faktisk utsendelse av program, så vil jeg gjerne ha mulighet til å legge til et par minutter før programmet startet. Det går ikke å gjøre dette automatisk (men man kan legge til ekstra tid på opptaket automatisk), og ikke manuelt.

Legger man dessuten inn et opptak manuelt, kan dette endres i ettertid. Slik burde det være for et opptak gjort med EPG også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte nok en mail til grundig i dag, begynner å bli noe smålei. Først sier de at den skal rulles ut i resten av landet fortløpende etter oslo... men nå er det snart to uker siden den ble utrullet i oslo-området. :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De sier vel ikke det.

RiksTV-teknisk sier dette:

"Foreløpig så har vi lagt denne ut i Oslo og deler av Akershus. Når vi får lansert den i resten av landet er ikke klart enda.", og på Grundig sine sider står det i løpet av sommeren.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    De sier vel ikke det.

RiksTV-teknisk sier dette:

"Foreløpig så har vi lagt denne ut i Oslo og deler av Akershus. Når vi får lansert den i resten av landet er ikke klart enda.", og på Grundig sine sider står det i løpet av sommeren.
    Masse bugs med den nye oppdateringen... selv om 2 opptak er på forskjellige dager så så popper det en beskjed på skjermen at du ikke kan se på andre kanaler...serieopptak er ikke stabilt...så det er nok ingen krise å vente på at dette blir fixet... jeg har dvi kontakt....får beskjed om å bytte til component kabler hver gang jeg setter på decoderen...men det gir seg etter noen sekunder..... kobler jeg til component kabler rett til tv`n men fortsatt har hdmi kabelen koblet til hjemmekinoforsterkeren...så blir bildet forvrengt (presset sammen i høyden)....drar jeg ut hdmi kabelen blir bildet normalt....via component får jeg kun 576i ...så her har nok Grundig litt av hvert å gjøre fremover *s*

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olderic
    via component får jeg kun 576i
    Er enig i at dette er for dårlig. Skjønner ikke hvorfor man ikke kan få 1080i.

Synes også at responsen i menyer er blitt mye tregere med denne oppdateringen. Noen ganger går det greit, andre ganger bruker den nesten 20 sek på å komme inn i en meny.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke fått beta oppgraderingen, men om dette er tilfelle må noen hos grundig gå i seg selv. 2 år har man lovet denne og virker som kvaliteten er langt ifra det man kan forvente.

Ble spurt forleden dag om pvr til RiksTV.
    Ingen overraskelse at jeg fraråder grundig..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mics
    Nå har jeg ikke fått beta oppgraderingen, men om dette er tilfelle må noen hos grundig gå i seg selv. 2 år har man lovet denne og virker som kvaliteten er langt ifra det man kan forvente.

Ble spurt forleden dag om pvr til RiksTV.
    Ingen overraskelse at jeg fraråder grundig..
    Fikk også spørsmål om kjøpsanbefaling på PVR i dag og min anbefaling ble INTEK HDPV-T12CX

Spurte personen om han ville kjøpe min Grundig 8860 møkkabillig, men det fristet ikke helt Kan ikke si je klandrer han, hehe

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av ArcticOC
    Fikk også spørsmål om kjøpsanbefaling på PVR i dag og min anbefaling ble INTEK HDPV-T12CX

Spurte personen om han ville kjøpe min Grundig 8860 møkkabillig, men det fristet ikke helt Kan ikke si je klandrer han, hehe
    Såpass ops: .... serieopptak fungerer fortsatt ikke på min 8860...VOD ser ut som å funke...ligger i allefall masse filmer der.... det som er positivt er jo at det å ta opp 2 kanaler samtidig funker ok... positivt er det jo oxo at det er EPG på radiokanalene ... men den er treg i menyer... så en får vel bare leve med det... hadde vært interessant å få rapport om INTEK HDPV-T12CX fungerer bra :-)

PS: kjedelig at det bare er Grundig mottakere som har "Digitalt TekstTV".. derfor blir dette nok bare en flopp...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass ops:

hadde vært interessant å få rapport om INTEK HDPV-T12CX fungerer bra :-)

PS: kjedelig at det bare er Grundig mottakere som har "Digitalt TekstTV".. derfor blir dette nok bare en flopp...
    Vi får se, skal spørre han om noen uker hva han synes om den Intek'en.

Hva i alle dager skal man egentlig med "Digitalt TekstTV"??! Internett gjør jobben mye bedre, med mobilt bredbånd og smartelefoner med svære skjermer er TekstTV's dager snart over (både den nye og gamle varianten).. vi trenger ikke denne tjenesten lengre.. De fleste nyere flat-tv'ene har jo også innebygget nettlesere og LAN/WLAN port

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass ops: .... serieopptak fungerer fortsatt ikke på min 8860...VOD ser ut som å funke...ligger i allefall masse filmer der.... det som er positivt er jo at det å ta opp 2 kanaler samtidig funker ok... positivt er det jo oxo at det er EPG på radiokanalene ... men den er treg i menyer... så en får vel bare leve med det... hadde vært interessant å få rapport om INTEK HDPV-T12CX fungerer bra :-)

Hmm, serieopptak fungerer glimrende her nå. Hakking i opptak er det også slutt på

Dog er den litt vel treg i menyene ja.

VOD har jeg ikke testet, uinteressant.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt om denne "fantastiske" oppdateringen som Grundig/Rikstv snart har brukt 2 år på? Jeg har gitt opp, gidder ikke å bli fortalt løgn på løgn fra disse lenger.

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som de har slått seg til ro med å gi den til deler av Akershus og Oslo. Har også gitt opp, sagt opp RiksTV og ingen større planer om å kjøpe ekstremt mange Grundig produkter i fremtiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har vel tatt ferie, som de siste 2 åra.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer forresten på hvor lang Grundig-sommeren er.... vil vi se noe til oppdateringen i august?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecberg
    Lurer forresten på hvor lang Grundig-sommeren er.... vil vi se noe til oppdateringen i august?
    Skal ikke se bort fra det, du sier jo ikke noe om årstall....

Godt det kommer alternativer som går overgår Grundig sitt produkt-.
    Syns denne virket spennende:
    Blu-ray: Samsung BD-C8200 - DinSide Bolig

Om den har serieopptak vites ikke, men det er ihvertfall Samsung. Bedre tiltro til de.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakka med Rikstv i går kveld for å få vite når resten av kongeriket får denne store oppdateringa fra Grundig. Da nevnte de 28.aug....men om det betyr lansering av VOD,eller om det bare er snakk om oppgradering av software vet jeg ikke... vi får bare håpe

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogero
    Snakka med Rikstv i går kveld for å få vite når resten av kongeriket får denne store oppdateringa fra Grundig. Da nevnte de 28.aug....men om det betyr lansering av VOD,eller om det bare er snakk om oppgradering av software vet jeg ikke... vi får bare håpe
    Bare så det er sagt....etter oppdatering av dekoderen er den blitt utrolig treg...det eneste positive er jo at det kan taes opp på 2 kanaler samtidig....har en forholdsvis ny tv en Panasonic vt20.....får en irriterende feilbeskjed hver gang jeg slår på dekoderen at jeg må koble om fra HDMi til component da tv´n ikke er kompitabel...(den forsvinner etter noen sekunder)....har kjøpt harddisk som er koblet til USB kontakten på tv´n... så nå står dekoderen og støver ned ... så slipper jeg å irritere meg over den....ble forresten oppringt av RiksTv i sommer ...hvor de prøvde å prakke på meg en annen Grundig dekoder ettersom de antydet at kundene er misfornøyde med kvaliten på "gamle" Grundig dekodere he he se det ja.... Har prøvd VOD funksjonen...harddisken surrer og går døgnet rundt...og halve disken ble fyllt opp med videoer som ikke fenget meg..:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogero
    Nei, Grundig må fikse feil først. Det vil nok ta tid.

Juletider?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje vi har flaks å få tatt opp the julekalender og skomakergata samtidig da:-D

Mista helt trua på grundig og rikstv nå jeg

Side 17 av 61 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •