Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 61 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tragisk!

Pilotprosjekt = Beta = Trøbbel

Her gjøres vanlige brukere til betatestere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært i kontakt med Rikstv og fått 3 måneders gratis prøveabbonement på VOD tjenesten.
    Etter 5 min var denne aktivisert.
    Ser på filmen 9 nå i HD - Foreløpig ser både bilde/lyd bra ut på min X3500 TV.

Forøvrig ville tjenesten koste kr 150 pr mnd når den ble lansert fikk jeg opplyst.

Tester videre

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ser ut som om jeg må ta med mottageren, en 17" skjerm og en inverter i bilen neste gang jeg skal forbi Oslo. Jeg antar det lar seg gjøre å oppgradere via menyen også, man må vel ikke vente over natta ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RiksTVteknisk
    Foreløpig så har vi lagt denne ut i Oslo og deler av Akershus. Når vi får lansert den i resten av landet er ikke klart enda.
    Nei ikke spør om det da, er jo rett rundt hjørne som den har vært snart i 2 ÅR!! Makan til useriøse og amatørmessige firmaer, Rikstv og Grundig.

På hjemmesiden til Rikstv finnes det ikke noe informasjon om dette overhode, men vi har jo blitt fortalt at hjemmesiden skal oppdateres og bli bedre, det var vel for 6mnd siden, så det kommer sikkert neste måned da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jkirkebo
    Hmm, ser ut som om jeg må ta med mottageren, en 17" skjerm og en inverter i bilen neste gang jeg skal forbi Oslo. Jeg antar det lar seg gjøre å oppgradere via menyen også, man må vel ikke vente over natta ?
    Jeg oppdaterte via menyen, gikk helt fint det.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Televes DAT-75 antenne på 6m mast rocker!

Jeg gikk ut og vrei antenna nesten 180 grader rundt, etter litt finjustering gikk Oslo- og Akershussendingene rett inn her på østsiden av Fredrikstad. Så nå er oppgraderingen i gang

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer det fint i Oslo? Uansett hvor? og at den lastes ned når du skrur boksen på?

I såfall blir min reserveantenne og boksen med meg på jobb....

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, pilotprosjekt faktisk... Uten at kundene er informert om at de er med på det, ikke det lureste man kan finne på. Dette sier jo bare altfor mye om tilliten RiksTV eller Grundig har til sin egen oppdatering når de ikke tør å slippe den løs i hele landet, vil jo eventuelt bare lamme Oslo og store deler av Akershus hvis noe går feil.

Enten er oppdateringen klar eller ikke, hva skjer hvis man finner en bitte liten feil nå? Tilbake til Grundig i 3-12 mnd? Hva med kundene som har den, kan de gå tilbake til den forrige hvis det er noe alvorlig galt?

Se til å få denne oppdateringen ut til resten av landet!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det kommet litt info på grundig.no

DTR 8860 informasjon

Ny softwareoppdatering for DTR 8860 maj 2010

Det er nå tilgjengelig ny software for DTR 8860 PVR i Oslo/Akershus området. For å sjekke om du er innenfor disse senderne, kan du se i din programoversikt om du har Tv Follo. Har du det, vil mottakeren bli oppdatert om natten, hvis mottakeren står i ”Stand by” (dvs. at mottakeren er slått av med fjernkontrollen).

Ny software for resten av landet vil komme i løpet av sommeren.

Ny komplett bruksanvisning med oppdateringer kan lastes ned i menyen til venstre. Her finnes også informasjon kun om nyhetene. Disse er på engelsk i dag, men vil bli erstattet med norsk i løpet av kort tid. Under ”Hjelp” i menyen på TVen kan man se alt på norsk.

Grundig Norway - DTR 8860 - DTR 8860 informasjon

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spiderworm
    Hehe, pilotprosjekt faktisk... Uten at kundene er informert om at de er med på det, ikke det lureste man kan finne på. Dette sier jo bare altfor mye om tilliten RiksTV eller Grundig har til sin egen oppdatering når de ikke tør å slippe den løs i hele landet, vil jo eventuelt bare lamme Oslo og store deler av Akershus hvis noe går feil.

Enten er oppdateringen klar eller ikke, hva skjer hvis man finner en bitte liten feil nå? Tilbake til Grundig i 3-12 mnd? Hva med kundene som har den, kan de gå tilbake til den forrige hvis det er noe alvorlig galt?

Se til å få denne oppdateringen ut til resten av landet!
    Seriopptaksfunksonen virket ikke i dag...må vel en ny oppdatering for å få den til å funke i juni

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olderic
    Seriopptaksfunksonen virket ikke i dag...må vel en ny oppdatering for å få den til å funke i juni

Hva var det som ikke virket. Kan du gi meg et eksakt svar på hva som skjedde? Du kan sjekke om boksen har reservert reprisen på programmet. Hvilket program er det snakk om. Var det andre planlagte opptak i det samme tidspunktet? Jo mer detaljer du kan gi, jo mer kan vi kanskje gi svar på hvorfor opptaket ikke ble gjennomført.

Mvh
    RiksTV

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye er blitt bra etter oppdateringen, men her er de dårlige erfaringer så langt:

- Ofte blir skjermen svart i opptil 5 sekunder når et opptak starter på en annen kanal.
    - Noen ganger kommer lyden på opptil 5-10 sekunder etter kanalskifte
    - Lyden i den optiske sendes uansett i DTS, selv om kanalen sender i stereo. Dette gjør at forsterkeren min ikke dekoder signalet til ProLogic surround.
    - Menyer og undertekster kommer ikke frem når en bruker Scart utgangene, selv ikke i 576i, så lenge HDCP kopibeskyttelse er slått på. Og for å få brukt VOD må denne være slått på.
    - Listen over opptak viser ikke alltid det neste opptaket for et serieopptak. Programmet blir tatt opp, det bare vises ikke i listen før etter det er tatt opp.
    - Navigering i opptaklisten er til tider veldig tregt.

RiksTv: Litt usikker på om dette er riktig plass for bug-rapportering? kanskje du tar det videre?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorundtm
    Mye er blitt bra etter oppdateringen, men her er de dårlige erfaringer så langt:

- Ofte blir skjermen svart i opptil 5 sekunder når et opptak starter på en annen kanal.
    - Noen ganger kommer lyden på opptil 5-10 sekunder etter kanalskifte
    - Lyden i den optiske sendes uansett i DTS, selv om kanalen sender i stereo. Dette gjør at forsterkeren min ikke dekoder signalet til ProLogic surround.
    - Menyer og undertekster kommer ikke frem når en bruker Scart utgangene, selv ikke i 576i, så lenge HDCP kopibeskyttelse er slått på. Og for å få brukt VOD må denne være slått på.
    - Listen over opptak viser ikke alltid det neste opptaket for et serieopptak. Programmet blir tatt opp, det bare vises ikke i listen før etter det er tatt opp.
    - Navigering i opptaklisten er til tider veldig tregt.

RiksTv: Litt usikker på om dette er riktig plass for bug-rapportering? kanskje du tar det videre?

Takk for tilbakemeldinger. Jeg skal notere dem og ta dem videre. Går også fint an å sende meg en privatmelding hvis det er bedre.
    Et par spørsmål bare: Har du testet begge SCART utgangene? Jeg får nemlig opp menyer o.l helt fint på min boks. Hvilken kanal er det du ikke får undertekster på?

Mvh
    RiksTV

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldinger. Jeg skal notere dem og ta dem videre. Går også fint an å sende meg en privatmelding hvis det er bedre.
    Et par spørsmål bare: Har du testet begge SCART utgangene? Jeg får nemlig opp menyer o.l helt fint på min boks. Hvilken kanal er det du ikke får undertekster på?

Mvh
    RiksTV
    Jeg har prøvd begge SCART utgangene. Jeg glemte å nevne at jeg får menyer via SCART (576i) hvis TV som er koblet til via HDMI er på(!) (jeg har to tv'er koblet til boksen, en HDMI og en SCART) Skrur jeg denne(HDMI) av hopper SCART bildet tilbake til 4:3 uten menyer.

Underteksten er borte fra de kanalene der en kan skru av tekstingen(NRK)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var det som ikke virket. Kan du gi meg et eksakt svar på hva som skjedde? Du kan sjekke om boksen har reservert reprisen på programmet. Hvilket program er det snakk om. Var det andre planlagte opptak i det samme tidspunktet? Jo mer detaljer du kan gi, jo mer kan vi kanskje gi svar på hvorfor opptaket ikke ble gjennomført.

Mvh
    RiksTV
    Hva skjedde? Satte serieopptak på "Home and away" på TV2...det fungerte bra i forrige uke... + siste mandag i mai.....på tirsdag 1Juni... ble ikke noe tatt opp...så på opptakslisten...da var onsdag reservert...ingen andre opptak på samme tid var satt opp.... fjernet serieopptak på tirsdag kveld på samme program...og satte opp EPG opptak på ons_tors_fredag... da hadde dekoderen problemer å vise at det var reservert på fredag....men det var opptak i dag .. så det funker da sånn passe på gamlemåten.... vært en del feilmeldinger om at at det var 2 opptak på samme tid... selv om det ikke var rervert .... så sånn er det ... vi får nok bare sette ned forventningene et par tre hakk *ss* en annen ting til dere "heldige" som ikke har fått oppdateringen enda... ikke aktiviser VOD´n da uten at du er sikker på at du kommer til å bruke den (djevelen må vite når det blir tilgjenglig ,-) ) etter aktiviseringen... surrer og går harddisken omentrent døgnet rundt og laster ned innhold som du ikke får sett..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olderic
    Hva skjedde? Satte serieopptak på "Home and away" på TV2...det fungerte bra i forrige uke... + siste mandag i mai.....på tirsdag 1Juni... ble ikke noe tatt opp...så på opptakslisten...da var onsdag reservert...ingen andre opptak på samme tid var satt opp.... fjernet serieopptak på tirsdag kveld på samme program...og satte opp EPG opptak på ons_tors_fredag... da hadde dekoderen problemer å vise at det var reservert på fredag....men det var opptak i dag .. så det funker da sånn passe på gamlemåten.... vært en del feilmeldinger om at at det var 2 opptak på samme tid... selv om det ikke var rervert .... så sånn er det ... vi får nok bare sette ned forventningene et par tre hakk *ss* en annen ting til dere "heldige" som ikke har fått oppdateringen enda... ikke aktiviser VOD´n da uten at du er sikker på at du kommer til å bruke den (djevelen må vite når det blir tilgjenglig ,-) ) etter aktiviseringen... surrer og går harddisken omentrent døgnet rundt og laster ned innhold som du ikke får sett..
    Det som ser ut til at har skjedd hos deg er at boksen har reservert begge episodene på onsdag, først reprisen fra tirsdag kl 14.30 og så episoden fra onsdag kl 16.00. Vet at min samboer tar opp det samme programmet på vår PVR, men der hadde vi ikke dette problemet.

Når det gjelder VOD'n som du sier at du ikke vet når kommer, så har jeg skrevet tidligere her forumet at hvis du ønsker VOD nå, så kan du få det gratis i opptil 3 måneder, mot at du svarer på noen spørsmål. Er du interessert så er det bare å ta kontakt med vårt kundesenter på 09595. Hvis du ikke er interessert og ikke vil at Harddisken din skal jobbe hele tiden, så er det ikke noe problem å avinstallere tjenesten, dette gjøres i fabrikkinstillings menyen.

Mvh
    RiksTV

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor mye båndbredde (nedlastingshastighet) VOD-tjenesten har? Øker denne på natten?

Jeg får bare Grundig 8860 til å vise 576i via komponent, er det det som er max oppløsning, eller er det mulig å få HD via komponent?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som ser ut til at har skjedd hos deg er at boksen har reservert begge episodene på onsdag, først reprisen fra tirsdag kl 14.30 og så episoden fra onsdag kl 16.00. Vet at min samboer tar opp det samme programmet på vår PVR, men der hadde vi ikke dette problemet.

Når det gjelder VOD'n som du sier at du ikke vet når kommer, så har jeg skrevet tidligere her forumet at hvis du ønsker VOD nå, så kan du få det gratis i opptil 3 måneder, mot at du svarer på noen spørsmål. Er du interessert så er det bare å ta kontakt med vårt kundesenter på 09595. Hvis du ikke er interessert og ikke vil at Harddisken din skal jobbe hele tiden, så er det ikke noe problem å avinstallere tjenesten, dette gjøres i fabrikkinstillings menyen.

Mvh
    RiksTV
    Tja uanset så ble det ikke noe opptak.... selv om serieopptak varsatt på.... ellers så har menyene blitt til dels supertrteige..fks hvis en ønsker å reinstallere kanalene på nytt.... opplever at viasat 4 har varierende kvalitet men det kan jo være Viasat sin feil

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RiksTVteknisk: Vet du når denne oppdateringen blir rullet ut i resten av landet, er det snakk om dager, uker eller måneder?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technofranki
    Noen som vet hvor mye båndbredde (nedlastingshastighet) VOD-tjenesten har? Øker denne på natten?

Jeg får bare Grundig 8860 til å vise 576i via komponent, er det det som er max oppløsning, eller er det mulig å få HD via komponent?
    he he måtte prøve komponent oxo .... 576P gikk men ikke høyere ... so no HD via Component

Side 16 av 61 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •