Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 61 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til dere som har fått oppdateringen:

På totalt 4stk, DTR 8860 har jeg funnet diverse feil og svakheter. Dette
    både på min egen og andre jeg har satt opp for kunder.

- Trege menyer og kanalskifte
    - Ved bytte av kanaler hopper ofte mottakeren over kanalen du skulle til.
    Står man f.eks på ch.4 og skal trykke deg opp til ch.5 ender man ofte på
    ch.6
    - Lydnivåreguelering virker ikke på optisk digital-audioutgang (SPDIF),
    dette fungerer smertefritt på bl.a. DTR 8720

Noen av dere som kan svare på om noe av dette er utbedret?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Så flott for dere som har fått oppdateringen!! Jeg selv venter spent på når det endelig skjer for resten av landet!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter oppdatering.... nå fungerer faktisk canal_skifte... ingen hopping over canaler...av en eller annen grunn viser forsterkeren (Yamaha_DSP_Z7) via HDMI at lyden er i format DTS_5.1.... men kun lyd i Front_Høytalerene... ved canalbytte er det litt knitring i høytalerne (viser PCM de første sekundene)...meny´ne funker greit nok...oppsett av LAN gikk smertefritt (hva nå enn den kan brukes til)... VOD knappen er aktivert og VOD menyene kom opp... får se om det blir latet ned noen demoer i løpet av natten....serieopptak ser ut som å funke....og ikke minst muligheten for å kunne ta opp 2 kanaler samtidig.... så hittil ser det brukbart ut... kanskje ventingen ikke har vært helt forgjeves ? he he og ikke minst setter en oppløsningen til 720P... ser det ut som om den holder seg der :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torlight
    Så flott for dere som har fått oppdateringen!! Jeg selv venter spent på når det endelig skjer for resten av landet!
    Ja man får smøre seg med tålmodighet, han fyren som reiser rundt med de 3 floppydiskene med softwareoppdateringer skal tross alt innom alle de 283 lokale basestasjonene her i landet fra Oslo til Nordkapp, tar ganske lang tid å kjøre innom alle og han må i tillegg vente på og sjekke at alle motakerne er slått av og står i standby før han kan oppdatere softwaren i byen eller tettstedet han besøker

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mail fra Grundig i dag, usikkert når resten av landet får oppdateringen.
    Hei Espen,

Beklager sen tilbakemelding.

Jeg kjenner ikke til hvor du bor, men i natt vil oppdateringen for DTR8860 bli tilgjengelig for store deler av Oslo og Akershus. Dersom du bor i ett av disse fylkene og får inn TV Follo i kanallisten ligger du innenfor dekningsområdet for mux 6 i Oslo og Akershus og vil få oppdateringen i løpet av natten til den 27/5. NB: Mottakeren må stå i stand-by for å kunne motta oppdateringen.

Håper du er innefor det området som dekker dette. Det er foreløpig ikke tatt stilling til når en landsdekkende oppdatering blir gjennomført, da dette bl.a. er avhengig av resultatet fra denne første utrullingen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ArcticOC
    Ja man får smøre seg med tålmodighet, han fyren som reiser rundt med de 3 floppydiskene med softwareoppdateringer skal tross alt innom alle de 283 lokale basestasjonene her i landet fra Oslo til Nordkapp, tar ganske lang tid å kjøre innom alle og han må i tillegg vente på og sjekke at alle motakerne er slått av og står i standby før han kan oppdatere softwaren i byen eller tettstedet han besøker
    Etter oppdateringen i går aktiverte jeg "VOD" funksjonen... i løpet av natten lå det 10 filmer nedlastet på harddisken.... ikke det at jeg har tenkt å abbonere.. men det ser ut som det funker

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lastet ned oppdatering og foreløpig ser både serieopptak, kanalskift uten å hoppe for langt osv til å virke.
    EPG ser lik ut.
    Boksen virker kanskje marginalt kjappere.
    Bildet virker kanskje noe klarere/bedre - dog kanskje bare synsbedrag etter ekstase over oppdateringen som endelig kom :-)

Menyene/Fargene er de samme - ikke noe endringer bortsett fra noen flere valg.

VOD er aktivisert og ser forsåvidt ok ut. Nettverksport er aktivisert - men hva den skal/kan brukes til er ukjent.

Noen som har vært i kontakt med Rikstv og hørt hva priser osv er for VOD funksjonen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakket med kundeservice hos RiksTv for ei tid tilbake og spurte om VOD tjenesten var snart i havn, og da sa hun jeg snakket med 150kr mnd for VOD, men jeg vet ikke hva som inngår . Om det er fri videoleie eller om det er begrenset.

Blir int. å se om prisen stemmer samt tilbud og innhold på VOD tjenesten der

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppdaget også at når man er i EPG-guide og bytter kanal i oversikten, blir bilde oppe i høyre hjørne stående på den kanalen man så på. Tidligere skiftet bilde med kanalen man så på i EPG-guiden.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å slå av VOD funksjonen igjen og frigjøre diskplassen til vanlige opptak?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technofranki
    Jeg oppdaget også at når man er i EPG-guide og bytter kanal i oversikten, blir bilde oppe i høyre hjørne stående på den kanalen man så på. Tidligere skiftet bilde med kanalen man så på i EPG-guiden.
    Endelig, en funksjon jeg syns har vært merkelig. Nå er den endret til slik den bør være.

Grundig, håper dere syns testingen går bra i Oslo og får lagt ut denne oppdateringen ASAP.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mics
    Endelig, en funksjon jeg syns har vært merkelig. Nå er den endret til slik den bør være.

Grundig, håper dere syns testingen går bra i Oslo og får lagt ut denne oppdateringen ASAP.
    Hvis du trenger oppdateringen fort kan du jo bare sende mottakeren din på "ferie" til noen av de her på forumet som har TV-Follo dekning :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er forøvrig grunnen til at Grundig plutselig valgte å publisere den nye softwareoppdateringen, konkuranse i markedet er alltid en god ting for oss forbrukere :-)

Test - INTEK HDPV-T12CX Bunnsolid PVR for RiksTV med kule funksjoner

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ArcticOC
    Her er forøvrig grunnen til at Grundig plutselig valgte å publisere den nye softwareoppdateringen, konkuranse i markedet er alltid en god ting for oss forbrukere :-)

Test - INTEK HDPV-T12CX Bunnsolid PVR for RiksTV med kule funksjoner
    Ser ut som grådighet er den motiverende faktør hos Grundig...
    Jeg liker veldig gidt den USB Jukebox'en på denne mottakeren.
    Takk for asiatiske konkuranter som hjelper for at de skjerper seg, men også for å holde prisene nede!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye av harddisken tar VOD-tjenesten? Jeg sletter og sletter, men det er tydeligvis ikke nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technofranki
    Hvor mye av harddisken tar VOD-tjenesten? Jeg sletter og sletter, men det er tydeligvis ikke nok.
    50%

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorundtm
    50%
    Så er det bare å finne ut hvordan man får sett på det RiksTV fyller disken med....det står jo ikke en dritt om VOD på hjemmesiden deres ... et merkelig firma

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

VOD og ny software.

Hei alle AV-forumbrukere.

Software lanseringen som pågår i Oslo regionen for tiden er et pilotprosjekt for å se hvordan denne softwaren fungerer ute i felt.

Som en del av denne piloten så rekruterer vi endel brukere som får opptil 3 måneder gratis abonnement på VOD tjenesten vår, mot at de er med på en spørreundersøkelse. Hvis du har fått ny software og har lyst til å være med på denne undersøkelsen så kan du ta kontakt med vår kundeservice på 09595.

Mvh

RiksTV

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RiksTVteknisk
    Hei alle AV-forumbrukere.

Software lanseringen som pågår i Oslo regionen for tiden er et pilotprosjekt for å se hvordan denne softwaren fungerer ute i felt.

Som en del av denne piloten så rekruterer vi endel brukere som får opptil 3 måneder gratis abonnement på VOD tjenesten vår, mot at de er med på en spørreundersøkelse. Hvis du har fått ny software og har lyst til å være med på denne undersøkelsen så kan du ta kontakt med vår kundeservice på 09595.

Mvh

RiksTV
    Hvor lenge varer dette pilotprosjektet? Mener du at resten av landet risikerer å ikke få oppdateringen før september?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig så har vi lagt denne ut i Oslo og deler av Akershus. Når vi får lansert den i resten av landet er ikke klart enda.

Side 15 av 61 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •