Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 61 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Scandi
    Et lite innspill til RiksTv Teknisk, i en framtidig oppdatering av 8860 skulle jeg gjerne likt å få muligheten til å utvide opptak til noen minutter før oppsatt tid, likt vi har nå med 5 eller 10 minutter etter programmet. EPG og faktisk sending er ikke alltid helt synkronisert, det er jo litt irriterende når et opptak starter litt inn i en film.

Er ikke alltid EPG stemmer med hva som blir sendt heller, spesielt på Eurosport, og på frikanalen vet man aldri hva som går.
    Tok faktisk dette opp i brev til Grundig i desember 2008. Hadde da en lang liste med forslag til forbedringer. Jeg skrev et innlegg i denne tråden 21.2.09 med svar fra Grundig og oppsummering av mine punkter.

Siden dette har jeg kommet over flere feil/merkverdigheter:

- Dersom en legger inn opptak før skifte av sommertid på program etter skiftet blir det tull. EPG dagen etter skifte var også rar med dubletter.

- Dersom en legger inn opptak kl. 0:00 og vil forandre starttiden til 23:58 for å være sikker på å få med begynnelsen, så blir dato stående og opptaket skjer neste kveld i stedet for kvelden før

- Jeg mangler fremdeles ofte EPG fra NRK2 (kun et eller to program vises), men det er mulig dette er NRKs feil.

Hele denne saken er jo bare en farse. Jeg har heldigvis to satellittmotakere (en med hard-disk) og ekstra hard-disk opptaker med DVD-brenner (Pioneer, som jeg er VELDIG fornøyd med). Så for meg betyr ikke dette all verden, men noen burde laget en oppsummering og send Forbrukerrådet. Det går ikke an å behandle kunder slik. Rikst-TV burde nekte Grundig å selge flere opptakere før forbedringene var gjort. Hadde Grundig lagt ut programvaren som Public Domain, så ville det sikkert skjedd noe mye fortere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlige nyheter, fikk mail fra Grundig i dag.

"Det siste som har skjedd her er at vi trodde alt var klart på onsdag, men det dukket uheldigvis opp nok en liten feil som gjør at vi må sende nye mottakere til testing. Slik vi har forstått det, så er det kun små utbedringer som må ordnes før vi får godkjenningen. Vi håper derfor at vi har den på plass neste uke.

Som avtalt vil du få en mail så fort vi vet hvilken dag det blir."

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hohooo

Fremgang eller????

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nalegutt
    Fremgang eller????
    Det går rykter om at oppdateringene kommer 1april 2020 så det er håp *ss*

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lagring av opptak på PC fra DTR 8860

Noen som har prøvd å lagre opptak fra denne til ein PC?
    Ein må vel skru ut HD, og bruke ein IDE/USB overgang, men opptaka ligg vel lagra som ein standard stream. Iom. at den ikkje har USB opptak direkte er det ikkje sikkert opptaka er kryptert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har ny info om oppdateringen??

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RiksTVteknisk er nødt til å sitte på nærmere informasjon, har jo til og med flere ganger lovet å holde oss oppdatert. På tide med ny oppdatering nå!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt ingen endring på grundig.no

Kode:
    Softwareoppdatering til DTR 8860 utsatt til April 2010!
    Litt over en uke igjen til april er over, så grundig.no blir vel oppdatert i juni med at oppdateringen er utsatt til august tenker jeg. Skulle få mail fra grundig med det samme det var en antydning til at de viste sånn ca lanseringsdato, noe som tyder på at det ikke skjer med det første. :\

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skylder vel på askekaoset de også.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he ... nå er det max 4 dager til den store oppdateringen til PVR´n :-D
    For vi kan vel stole på Grundig/Rikstv ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olderic
    He he ... nå er det max 4 dager til den store oppdateringen til PVR´n :-D
    For vi kan vel stole på Grundig/Rikstv ?
    det er helt klart vi kan! jeg tror på julenissen og.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner vel på tide å få RiksTV og Grundig med på TV2 hjelper deg syns jeg. Hadde fortjent en plass der nå

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare ett par dager til før vi har oppdateringen nå! Hadde jo vært ekstremt hyggelig om de faktisk hadde rukket det, men siden de ennå ikke har gitt lyd fra seg er den nok fortsatt ett stykke unna.

Noen er visst ganske fornøyd med svarene de får hos kundeservice hos RiksTV... Har ikke vært innom Viasat sin kundeservice men Canal Digital knuser i mine øyne RiksTV som ikke sitter på noe som helst av kunnskaper om annet enn priser.

RiksTV får pris for service:
    RiksTV får pris for service - Markedsføring - Kampanje.com

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tro ikke på reklame!

Dette er mitt første innlegg. Som mange andre valgte jeg min Grundig 8860 og RiksTv etter først å ha sondert markedet etter de beste løsningene. Det flommet over av treff på nettet som viste til serie opptak hved nær forestående oppdatering. Get pakken kan vi ikke få der jeg kommer fra, ikke fiber i veggen på lenge ennå. Valget var enkelt. Desverre gjemmer Grundig seg bak argumenter om VOD tjenesten som den samme oppdateringen skal muliggjøre, (ikke bare her i landet) må softwaren feilrettes og testes ut før lansering. Jeg er sikker på at alle som føler seg lurt av reklamen ikke sitter hjemme å venter på VOD. Vi ser på serieopptak og opptak fra 2 tunere som viktigere. 4200 kr er mye penger for å sikre seg en ordinær opptaker, mens vi venter på gull og grønne skoger synker prisen til 2300 kr, kanskje vi kan få igjen mellomlegget? Hele tiden har jeg ventet på serieopptak.... Klart jeg er skuffet! Jeg blåser i VOD mens jeg venter.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor blir det av informasjonen fra RiksTV her inne???

Utifra diskusjonene her på denne tråden og andre steder, og i prat med kompiser og bekjente så virker det klart for meg at det er veldig mange som føler seg ordentlig lurt i denne saken. Alle har blitt lovet snarlig oppdatering da vi kjøpte pvr'en slik av vi får to samtidige opptak og serieopptak med mer.

Jeg selv ble lovet oppdatering 1. kvartal 2009 da jeg handlet i november 2008. RiksTV's selger på elkjøp hadde sågar gått kurs/demonstrasjon hos RiksTV så han kunne skryte av dette. Og lure oss til å kjøpe pga disse lovnadene. Som vi nå vet bare var sprøyt og falskt.

Dette kan ikke være lov, så er det noen her på tråden som har gjort en samlet oversikt over hvor mange ganger RiksTV/Grundig har gitt oss offisielle lovnader på når oppdateringen skal komme? Og følgelig hvor mange ganger de har brutt løftet. I tillegg til det viktigste løftet ved kjøpstidspunktet selvsagt.

Denne saken må til forbrukerrådet, tv2 hjelper deg osv. At vi får økonomisk kompensasjon for dette lureriet ser jeg på som helt selvsagt.

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krev å få kjøpet hevet.

Du har kjøpt en vare som er mangelfull, ut ifra det selger fortalte ved kjøp. Gi butikken noen uker til å rette opp mangelen, og krev heving hvis de ikke greier dette.

Du har inngått en avtale med butikken. At de skylder på Riks-TV, Grundig, været, sin svigermor spiller ingen rolle for deg.

Sett hardt mot hard, og få penger tilbake slik du har anledning til i følge forbrukerkjøpsloven.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalenderen viser at det er 1.Mai 2010... så da er vel oppdateringen på plass ? (jeg savner å kunne ta opp 2 kanaler samtidig + serieopptak seff )
    men neida ... intet shar skjedd ...sjekker hjemmesiden til Grundig.no ...ifølge den "Softwareoppdatering til DTR 8860 utsatt til April 2010! ".....sjekker innom rikstv.no...som vanlig bare svada der .... tror fortsatt det er RiksTv som er bremseklossen *ss*

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Usaklig

Når RiksTV og Grundig tillater seg og være usaklig, gjør jeg det også.
    RiksTV og Grundig er Bæshj... Og jeg komme aldri i hele mitt liv til og kjøpe Grundig og/eller RiksTV igjen... Flytter inn i Oslo til høsten, so long suckers... Blir vel GET tenker jeg.... Dette er for dårlig. Vi har hatt boksen i over 2 år og venter fortsatt på samme oppdatering som ble lovt da vi kjøpte den for MYE penger... Jeg sier som noen andre her har sagt. DRIT i VOD, vi vil ha serieopptak!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer med denne oppdateringen RiksTVteknisk?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av guffiguff
    Når RiksTV og Grundig tillater seg og være usaklig, gjør jeg det også.
    RiksTV og Grundig er Bæshj... Og jeg komme aldri i hele mitt liv til og kjøpe Grundig og/eller RiksTV igjen... Flytter inn i Oslo til høsten, so long suckers... Blir vel GET tenker jeg....
    Har du lest gjennom "HDTV fra GET" tråden ?

Tror ikke du skal begynne å glede deg til en problemfri TV opplevelse fra den kanten riktig enda.

Side 12 av 61 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •