Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 61 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei. Mista håpet på det her nå. Stusselige greier...!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogero
    Nei. Mista håpet på det her nå. Stusselige greier...!!!!!
    Samme her, den får komme når den kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RiksTVteknisk
    Hei.

Jeg er helt enig med dere alle i at dette har tatt alt for lang tid, og grunnen til at det har gjort det er at det er nok mange.

I utgangspunktet skulle det være en enkel jobb å få alle disse funksjonene inn i boksen iom at underlevrandøren til Grundig, de som faktisk lager både hardware og software, har alle disse nye funksjonene på en tilsvarende boks i Polen, hvor det tilsynelatende fungerer. Nå har det seg sånn at det er endel forskjeller på nettet i Polen og det som er her i Norge, så det har vist seg at det ikke er så enkelt som det i utganspunktet så ut til.

Vi hadde selv forhåpninger om å kunne sende ut denne softwaren allerede i første halvår i fjor, noe som ble kommunisert ut, og som senere har blitt endret pga forsinkinger i prosjektet - dette beklager vi sterkt, men vi er, som dere, avhengig av at underlevrandøren til Grundig leverer noe som fungerer. Vi er nå nærmere enn vi noengang har vært, men Grundig sliter akkurat nå med et par problemer, som har med vanlig TV titting å gjøre, som må løses før vi legger den ut. Det sitter som sagt ingeniører fra underlevrandøren til Grundig hos oss nå, og jeg håper at vi får en software snart som løser disse siste problemene, og jeg lover at så snart vi har en software som fungerer bra at alle dere der ute skal få denne. Er lei meg for at jeg ikke kan gi noe estimat på når det tidspuktet er, men håper i hvertfall det at vi oppdaterer dere litt her hjelper noe.

Til alle dere som synes at den tekniske informasjonen på webene våre er dårlig, så er dette noe det jobbes med. Vi på teknisk ønsker at dere skal få mer informasjon om hva det jobbes med til en hver tid.

Har du noen oppdatering å komme med RiksTVteknisk? Grundig.no lover fortsatt mars.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tijan
    Har du noen oppdatering å komme med RiksTVteknisk? Grundig.no lover fortsatt mars.
    Så hva tror dere? Noen som har sjekket på bettson.no hva oddsen er for at dette faktisk stemmer? Satt akkurat 100dollar på at den blir utsatt til april

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oddsen for at oppdateringen blir utsatt til april er vel tilnærmet lik 1....

Oddsen for at oppdateringen kommer FØR sommeren (juni) er vel ikke så mye høyere.

Jeg sier snart takk for meg som kunde hos RiksTV, dette er helt latterlig.

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjip måte å lære på, men tar nok en stund før jeg gidder å bruke penger på ett produkt fra Grundig. Om det er Grundig eller RiksTV som gjør at det går treigt vet jeg ikke, men det er Grundig som har satt navnet sitt på produktet og bør ta ansvar for å fikse dette.

At de legger særlig med ressurser i dette nekter jeg å tro, hvis det er som RiksTV sier at de stadig har folk fra Grundig eller underleverandør der må de for Guds skyld snart låse døra, for en gjeng med mer udugelige software utviklere skal de lete lenge etter.

Vet ikke om denne modellen selges i noen andre land eller hvor mange som er solgt av den i Norge men virker som om det ikke er mange nok til at noen av de involverte selskapene bryr seg særlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utsatt til april nå står det grundigs nettsider. Disse software utviklerne som de sier kan ikke være våkne. Har blitt en parodi alt sammen!!

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig/tragisk at de fortsatt setter dato, hadde jeg hatt ansvaret for denne biten hos Grundig ville jeg virkelig droppet å si noe om når den kom ut. Ville fjernet alt som hadde med oppdatering å gjøre til den var klar. Eneste det har ført til så langt er sinte kunder da de har bommet på utgivelsen på denne så sinnsykt mange ganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en dialog med Grundig, får håpe de kan komme på banen med en kompensasjon sammen med RiksTV.

Jeg er møkka lei at ting blir utsatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Noe som kan sette fart på dette kan nok være å snakke med media, kanskje? En av dere som har klare alle faktene og er god i å skrive gode klagende innlegg kunne ta kontakt med en eller flere avis?

Jeg har tidligere notert hvor rask ting (som "skulle ta sin tid") plutselig kommer på plass...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RiksTVteknisk, dette krever en forklaring, du har jo lovet å holde oss oppdatert.

Og nå er faktisk grensen nådd for hvordan dere i RiksTV, sammen med Grundig, kan behandle oss kunder.

Dere kan snakke dere både rød og blå om at vi kunder nok ønsker oss at oppdateringen skal være bra og fungerende før den blir lagt ut, og at en oppdatering med mangler bare vil skape frustrasjon hos oss kunder. "Ja selvfølgelig" må vi si til det, MEN dette er ikke akkurat å bygge romskip som skal til Mars eller Jupiter. Det finnes til og med flere pvr i markedet med de fleste av de funksjonalitetene vi forventer oss i denne oppdateringen til 8860, så teknologien er ikke akkurat helt ny heller. Det går bare ikke an å bortforklare noe rundt dette når dere har holdt på i minst et helt år.

Når jeg kjøpte min 8860 i november 2008 var jeg veldig opptatt av funksjonalitetene ettersom jeg vurderte både RiksTV, GET og Canal Digital. Selger beskrev funksjonaliteter i 8860 som jeg er svært opptatt av, blant annet

* opptak av to program samtidig, mens du kan se på en tredje kanal
    * serieopptak, så man skulle slippe å glemme å spille inn en episode av favorittserien
    * opptak på samme tid, enten hver dag, hver ukedag eller samme dag neste uke
    * tidsbestemt opptak ved trykk på rec-knappen (man får valg om man vil ta opp fra starten av programmet eller fra det punkt programmet har kommet til når man trykker rec)
    * film-leie pluss enda flere små-snacksy saker kunne selger briefe med

Dette var positive saker så jeg valgte 8860. Først når jeg hadde betalt nevnte RiksTV-selgeren at alle funksjoner imidlertid ikke var i pvr'en ennå. Men når han sa at software-oppdatering kommer i første kvartal 2009 så lot jeg frustrasjonen som dukket opp i kassa ligge.

Nå har vi sett en tragikomedie, farse, elendighet og seriøst dårlig kundebehandling fra dere gjennom 2009 og så langt i 2010 at det ikke ligner noe. Om det er RiksTV, Grundig eller regjeringa si skyld bryr ikke vi kunder oss noe om. Jeg har handlet av RiksTV så det er RiksTV som må svare opp til meg.

Så la oss få høre hvilke forklaringer dere har nå? Og nå er det på tide å vise korta for hvilke kompensasjoner dere planlegger å gi oss kunder for disse falske salgspremissene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torlight
    Noe som kan sette fart på dette kan nok være å snakke med media, kanskje? En av dere som har klare alle faktene og er god i å skrive gode klagende innlegg kunne ta kontakt med en eller flere avis?

Jeg har tidligere notert hvor rask ting (som "skulle ta sin tid") plutselig kommer på plass...
    Hva med tv 2 hjelper deg??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at signalene fra Rikstv gradvis forsvant herfra jeg bor, har jeg nå sagt opp hele Rikstv, bindingen min går ut i mai. Jeg har hatt uteantenne og 8860 siden i fjor sommer, for et par-tre uker siden begynte enkelte kanaler å hakke voldsomt hos meg. Jeg ringte kundeservice, der jeg har inntrykk av at det sitter for det meste glamourmodell bimboer, som ikke har peiling på hva de snakker om. Hun mente selvfølgelig at det måtte være mitt utstyr som feilet. Utstyr som har stått helt i ro og uskadet siden i fjor sommer, alt har fungert siden da. Prøvde til og med å gå utenom dekoderen, da jeg har et tv med cam. Men nei, hakkingen fortsatte. Ettersom dagene gikk endte det med at signalene rett og slett forsvant. Jeg fikk opp no signal uansett hva jeg gjorde.
    Jeg satt dermed uten tv signaler i over en uke. Det jeg da gjorde, var å ringe Vesterålskraft som leverer fiber her i området. Jeg måtte vente et par dager på installatør osv, men fiber var lagt til borettslaget her jeg bor allerede i fjor høst, så det var en smal sak å koble meg til. Skal si det ble forskjell i kvalitet og funksjoner ja! Det er Altibox som ligger inne på denne fibern, nå har jeg portal med filmleie i både SD og HD, 15mbit opp/ned breibånd, dekoder med harddisk og logisk tv-guide osv. nesten 60 kanaler, mange i HD (Viasat Underholdningspakke) Er kjempefornøyd. Og når jeg nå ser at Grundig bare utsetter videre, blir jeg mere sikker i min sak, Rikstv er dårlige greier, elendig kundeservice og ustabilt system over hele linja.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe løfte fra Grundig om kompensasjon, så her må vi nok begynne å gå til FBI/Tv2 hjelper deg skal vi komme noen vei.

Burde være unødvendig da både RiksTV og Grundig vet at i denne saken har man lovet gull og grønne skoger, uten å kunne levere dette i snart flere år.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Fikk dette svaret fra Grundig i dag, får håpe dette stemmer :-D

Hei,

Beklager igjen at dette har tatt lang tid.
    Men det vi har fått av informasjon så vil det bli rett over påske.
    Vi får ikke noen bekreftelse på dette før til tirsdag over påske.
    Jeg håper som du gjør at det da er klart.

Vi ber om litt mer tålmodighet, så kommer det.

God Påske
    Hilsen Pål

Best regards
    Pål Haugen
    Managing Director
    Grundig Nordic No A

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He He litt tålmodighet... ja ja den var drøy.... det må da være kjempeflaut for Grundig og ikke minst Rikstv at ikke en gang har klart å få igang muligheter for 2 opptak på samme tid... dette viser jo bare at en ikke skal kjøpe produkter med "ved fremtidig oppdatering" muligheter. så da så... God Påske til dere som leser dette...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petol
    Beklager igjen at dette har tatt lang tid.
    Men det vi har fått av informasjon så vil det bli rett over påske.

God Påske
    Hilsen Pål

Best regards
    Pål Haugen
    Managing Director
    Grundig Nordic No A
    Etter påske... Men hvilket år???

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi spente på opplysninger om oppdatering Grundig og RiksTV......!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite innspill til RiksTv Teknisk, i en framtidig oppdatering av 8860 skulle jeg gjerne likt å få muligheten til å utvide opptak til noen minutter før oppsatt tid, likt vi har nå med 5 eller 10 minutter etter programmet. EPG og faktisk sending er ikke alltid helt synkronisert, det er jo litt irriterende når et opptak starter litt inn i en film.

Er ikke alltid EPG stemmer med hva som blir sendt heller, spesielt på Eurosport, og på frikanalen vet man aldri hva som går.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nevnt det til Grundig angående mulighet for utvide opptak noen minutter før oppstart, svaret jeg fikk var "Det er vel ikke så ofte ett program starter for tidlig?"

Dette burde være en basisfunksjon, alt av PVR jeg har vært borti har hatt dette men dessverre bommer Grundig på en del av disse helt elementære funksjonene. Mer eller mindre gitt opp, husker jeg sendte mye av de samme forslagene om forbedringer på en eldre satelitt PVR de hadde for Canal Digital (6450) Når de fremdeles bommer finnes det vel ikke stort håp for hverken fremtidige oppdateringer eller produkter.

Brukt HD-PVR fra DIRECTV i USA en stund nå, den går ikke for å være blant de beste men milevis foran alt jeg har prøvd her i landet. God guide med bra søkemuligheter, to samtidige opptak, over 14-dagers EPG, osv osv...

Satse på det kommer noe godt ut av Conax sitt samarbeid med TiVo og at f.eks Canal Digital kommer med en TiVo lignende boks.

Side 11 av 61 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •