Hakket opptak på Grundig 8860 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 61 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 1213
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    RiksTV, dette er gode argumenter. MEN, kan du forklare hvorfor dette tar så lang tid? Hva er det som gjør at en oppdatering som har vært "varslet" i lang tid ikke blir ferdig?

En måned eller to forsinkelse har jeg ikke noe problem med å forstå, men vi snakker jo over ett år her.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarledb
    RiksTV, dette er gode argumenter. MEN, kan du forklare hvorfor dette tar så lang tid? Hva er det som gjør at en oppdatering som har vært "varslet" i lang tid ikke blir ferdig?

En måned eller to forsinkelse har jeg ikke noe problem med å forstå, men vi snakker jo over ett år her.
    Hei.

Jeg er helt enig med dere alle i at dette har tatt alt for lang tid, og grunnen til at det har gjort det er at det er nok mange.

I utgangspunktet skulle det være en enkel jobb å få alle disse funksjonene inn i boksen iom at underlevrandøren til Grundig, de som faktisk lager både hardware og software, har alle disse nye funksjonene på en tilsvarende boks i Polen, hvor det tilsynelatende fungerer. Nå har det seg sånn at det er endel forskjeller på nettet i Polen og det som er her i Norge, så det har vist seg at det ikke er så enkelt som det i utganspunktet så ut til.

Vi hadde selv forhåpninger om å kunne sende ut denne softwaren allerede i første halvår i fjor, noe som ble kommunisert ut, og som senere har blitt endret pga forsinkinger i prosjektet - dette beklager vi sterkt, men vi er, som dere, avhengig av at underlevrandøren til Grundig leverer noe som fungerer. Vi er nå nærmere enn vi noengang har vært, men Grundig sliter akkurat nå med et par problemer, som har med vanlig TV titting å gjøre, som må løses før vi legger den ut. Det sitter som sagt ingeniører fra underlevrandøren til Grundig hos oss nå, og jeg håper at vi får en software snart som løser disse siste problemene, og jeg lover at så snart vi har en software som fungerer bra at alle dere der ute skal få denne. Er lei meg for at jeg ikke kan gi noe estimat på når det tidspuktet er, men håper i hvertfall det at vi oppdaterer dere litt her hjelper noe.

Til alle dere som synes at den tekniske informasjonen på webene våre er dårlig, så er dette noe det jobbes med. Vi på teknisk ønsker at dere skal få mer informasjon om hva det jobbes med til en hver tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RiksTVteknisk
    for din informasjon så åpnes LAN porten i den nye softwaren, uten at det gir deg noe mer funksjonalitet på digital teksttv, fordi,
    Heisann, RiksTVteknisk!
    Først, takk for ei god oppdatering på kva som skjer med denne firmwaren!

Men eg har eit spørsmål, eg siterer her at LAN porten kjem til å bli åpnet, har du detaljer på vilke funksjonaliteter dette vil gi?
    - Uthenting / backup av ting som er blitt tatt opp?
    - Og så eit ønske, WEB UI av 8860 med planlegging av opptak hadde vert genialt!

Mvh, Stian Espe.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stiane
    Heisann, RiksTVteknisk!
    Først, takk for ei god oppdatering på kva som skjer med denne firmwaren!

Men eg har eit spørsmål, eg siterer her at LAN porten kjem til å bli åpnet, har du detaljer på vilke funksjonaliteter dette vil gi?
    - Uthenting / backup av ting som er blitt tatt opp?
    - Og så eit ønske, WEB UI av 8860 med planlegging av opptak hadde vert genialt!

Mvh, Stian Espe.
    Hei Stian.

Enn så lenge så ligger det ingen funksjonalitet knyttet til LAN porten, hvilke funksjoner som de forskjellige boksene støtter er det produsenten selv som velger. Vi ser selvsagt også at en oppkobling mot WEB hvor du kan planlegge opptak via en PC eller mobiltelefon hadde vært svært bra, men når dette eventuelt vil bli mulig kan jeg ikke si noe om, siden det foreløpig ikke ligger inne i noe prosjekt. Disse spørsmålene går det fint ann å sende til Grundig, som forslag til forbedring.

Mvh

RiksTV

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Stian.

Enn så lenge så ligger det ingen funksjonalitet knyttet til LAN porten, hvilke funksjoner som de forskjellige boksene støtter er det produsenten selv som velger. Vi ser selvsagt også at en oppkobling mot WEB hvor du kan planlegge opptak via en PC eller mobiltelefon hadde vært svært bra, men når dette eventuelt vil bli mulig kan jeg ikke si noe om, siden det foreløpig ikke ligger inne i noe prosjekt. Disse spørsmålene går det fint ann å sende til Grundig, som forslag til forbedring.

Mvh

RiksTV
    Ok, takk for svar.
    Men regner med at dere sender en liste til Grundig med forslag avogtil, gidder du nemne dem?

Takk btw.. =)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Stian.

Mvh

RiksTV
    Dette blir vel litt "hvem kom først av Høna eller egget".... uten aktivert Lanport... lager vel ikke NRK/Digital TextTV funksjoner som ikke kan bruke eller ? er vel bare noen av Grundig dekoderne som har MHP muligheter.... Ellers så har jeg en Sony W3000 som det tok lang tid av RiksTv å godkjenne... uten at det kom noen firmware oppdateringer etter godkjennelse ... det får en jo til å lure på hva tiden for å godkjenne den ble brukt til ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olderic
    Dette blir vel litt "hvem kom først av Høna eller egget".... uten aktivert Lanport... lager vel ikke NRK/Digital TextTV funksjoner som ikke kan bruke eller ? er vel bare noen av Grundig dekoderne som har MHP muligheter.... Ellers så har jeg en Sony W3000 som det tok lang tid av RiksTv å godkjenne... uten at det kom noen firmware oppdateringer etter godkjennelse ... det får en jo til å lure på hva tiden for å godkjenne den ble brukt til ?

LAN porten er allerede akrivert på den boksen det er mest av ute i markedet, og som støtter Digital texttv, nemlig DTR8740, uten at det har fått noe fortgang i utviklingen.

Når det gjelder Sony W3000 så lå det lenge en sw ute for å oppdatere disse, og de var også inne hos oss til godkjenning før de ble produsert. Disse TV'ene ville ikke virket særlig godt her i Norge med den første softwaren som de kom med, jeg går ikke inn i detaljer, men det var MYE funksjonalitet som er essensiell som manglet, blandt disse støtte av HE-AAC lydformat. Du hadde kanskje vært fornøyd med å kjøpe en TV som ikke lyden, blandt mye annet, ikke virker på?

Mvh

RiksTV

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stiane
    Ok, takk for svar.
    Men regner med at dere sender en liste til Grundig med forslag avogtil, gidder du nemne dem?

Takk btw.. =)
    Vi skal nok prøve dem til å ferdigstille denne softwaren først, så får vi nesten bare se hva de kan komme opp med på et senere tidspunkt, men jeg skal nevne det for dem.

Mvh

RiksTV

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecberg
    Om du er ansatt i selve RiksTV, nå er jeg skikkelig drittlei av det TM byrået dere bruker. Jeg blir oppringt fra 62120816 flere ganger i måneden, selvfølgelig alltid mens jeg er på jobb og gjerne i ett møte. Ekstra ille har det vært den siste uka, med 3 opprigninger. De tilbyr meg det ene og det andre. Gratis rikspakken i tre måneder, gratis dekoder osv. uten noen forpliktselser... jeg må bare fornye abn. mitt. Nå vet jeg tilfeldigvis at dette er det samme TM byrået som ringte faren min for å spørre hvilken skostørrelse han brukte, senere var han plutselig med i "sokkeklubben" med overprisede designersokker fra italia. Hold dere unna ProDialog, de er også klassifisert som "mulig forsøk på svindel" hos Telefonterror.no.

Jeg blir vel ikke kvitt dem om jeg sier opp Riks-TV heller, en par kjenninger sa opp Riks-TV for en stund siden pga. at de ble plaget av opprigninger fra ProDialog.... men det var det ikke mye vits i... de er fortsatt ikke kvitt de. (For de som lurer, om man går på tilbudet om gratis 3 måneder, så binder man seg for nytt år etter utløpt bindingstid, sikkert det samme med dekoderen også).

Der fikk jeg ut litt frustrasjon gitt, får håpe jeg er ferdig med opprigninger fra Riks-TV fremover også.
    Jeg ble nettopp oppring av samme nummer med tilbut om å få gratis Canal + i en måned. Kvinnen sa at hun ringte fordi jeg var kunde hos RiksTV og spurte meg om jeg var fornøyd med min pakke.

Hvordan de fikk mitt numeret liker jeg ikke, jeg er ikke i telefonkatalogen. RiksTV, dere må skjerpe dere med opplysningene våre som kunder!

(Viser til innlegget http://avforum.no/forum/digitalt-bak...ml#post1391910)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, dersom du er kunde så har du kanskje oppgitt din kontaktinformasjon ved avtaleinngåelse?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Men, dersom du er kunde så har du kanskje oppgitt din kontaktinformasjon ved avtaleinngåelse?
    Selvsagt!
    Men det viser seg at ProDialog (som ringer) kanskje er ikke å stole på - mulig forsøk på svindel, men også de gir seg ikke etter at man sier at man ikke er interessert. Se på lenkene:
    http://avforum.no/forum/digitalt-bak...ml#post1391910
    Telefonterror.no - Nummerne til 5748 telefonselgere og markedsanalytikere

Vil man at kundene skal kjøpe andre produkter, er det lov å finne markedsføringsselskap med litt etiske sense.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hakking, manglende undertekst 8860 scart

Har nettopp hatt rikstv på besøk. De gjorde en utmerket jobb med antenne og signalstyrke. Jeg hadde to sendere på linje og den fjerneste var valgt automatiks. Dette gav 100 % kvalitet, mne 0 i styrke, allikevel var bildet vanligvis klart. Nå er styrken 98 %, ALLIKEVEL hakker min Grundig 8860 som beskrevet av dere over. Selv med siste programversjon.

Et annet problem er at når jeg spiller av fra HD via scartutgang til min Panasonic HDD/DVD-opptaker/brenner, blir ikke norske undertekster med. Når jeg spiller av opptaket fra HDD'en i Panasonic'en vises ikke tekster. Dette skal visstnok ha med forskjellige lag å gjøre, men dette burde da vært innblandet på scart-signalet ? Noen som har noen ideer hva jeg kan gjøre ?

Alle feil og forsinkelser fra Grundig/RiksTV gjør meg litt lei. Er disse mangler grunn til å heve kjøpet ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gjort forsøk på å heve kjøpet, men etter litt frem og tilbake fikk jeg to måneders kompensasjon på mine 2 rikspakker. Greit nok det, men drøyer det ennå lenger, så nøler jeg ikke med å ringe kundeservice nok en gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også heve kjøpet på min Grundig pvr slik at jeg kan få kjøpt Intek sin som skal ha denne funksjonen. Føler Grundig har lurt meg i flere år allerede. De har solgt en pvr som ikke virker slik den skal. De kan utbedre (noe de ikke klarer) eller så har man krav på å heve kjøpet.

Noen som har erfaring med Intek sin pvr for bakkenett?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PVR'en fungerer vel strengt tatt som den skal, men problemet ligger i at de har lovet en oppdatering med forbedringer som folk venter på.

Jeg har vel egentlig ingen problemer med min PVR i dag, men savner mulighet for opptak på to kanaler samtidig samt serieopptaksfunksjon.

Den krasjer aldri, bråker lite og er stort sett veldig stabil. Kan hende noe treg.

Canal digtials PVR derimot..... Fysjameg!!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vossing
    Et annet problem er at når jeg spiller av fra HD via scartutgang til min Panasonic HDD/DVD-opptaker/brenner, blir ikke norske undertekster med. Når jeg spiller av opptaket fra HDD'en i Panasonic'en vises ikke tekster. Dette skal visstnok ha med forskjellige lag å gjøre, men dette burde da vært innblandet på scart-signalet ? Noen som har noen ideer hva jeg kan gjøre ?
    Jeg har hatt tilsvarende problem når jeg prøvd å kopiere over til en HDD opptaker via Scart, mens HDMI-utgangen var tilkoblet TV:en. Symptomen er att teskten forsvant på SCART, slik som du opplever (men også menyene). Det skyldes hvordan grafikk leggs på i boksen (teksting bla. fra NRK på bakkenettet er ikke brennt inn uten leggs på i boksen, siden det skal kunne være valgbart å ha tekst eller ikke). Akkurat med denne boksen ser det ut som at grafikk leggs kun på HDMI, hvis HDMI er tilkoblet, og på SCART hvis HDMI ikke er tilkoblet.
    Det som løste problemet for meg var rett og slett å fjerne HDMI-kabel akkurat når jeg skulle kopiere over til HDD opptaker. Da kom grafikken (altså teksting) tilbake på SCART.

Vil det hjelpe deg?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NRKmann
    Jeg har hatt tilsvarende problem når jeg prøvd å kopiere over til en HDD opptaker via Scart, mens HDMI-utgangen var tilkoblet TV:en. Symptomen er att teskten forsvant på SCART, slik som du opplever (men også menyene). Det skyldes hvordan grafikk leggs på i boksen (teksting bla. fra NRK på bakkenettet er ikke brennt inn uten leggs på i boksen, siden det skal kunne være valgbart å ha tekst eller ikke). Akkurat med denne boksen ser det ut som at grafikk leggs kun på HDMI, hvis HDMI er tilkoblet, og på SCART hvis HDMI ikke er tilkoblet.
    Det som løste problemet for meg var rett og slett å fjerne HDMI-kabel akkurat når jeg skulle kopiere over til HDD opptaker. Da kom grafikken (altså teksting) tilbake på SCART.

Vil det hjelpe deg?
    Teksting og menyer kommer tilbake på SCART hvis du endrer display mode til 576i.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Ingen undertekst

Takk for hjelpen dette vil hjelpe meg og få over de opptak jeg har gjort Supert! Men jeg synes dette burde vært fixet av NRK/RIKSTV/GRUNDIG.Vi er da i år 2010. Jeg har kontaktet dem på epost, men de svarer ikke. Vurderer og kontakte forbrukerrådet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mosaikk

Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    PVR'en fungerer vel strengt tatt som den skal, men problemet ligger i at de har lovet en oppdatering med forbedringer som folk venter på.

Jeg har vel egentlig ingen problemer med min PVR i dag, men savner mulighet for opptak på to kanaler samtidig samt serieopptaksfunksjon.

Den krasjer aldri, bråker lite og er stort sett veldig stabil. Kan hende noe treg.

Canal digtials PVR derimot..... Fysjameg!!

Har du ingen problemer med mosaikk eller frys. ? Det har jeg hvert halvtimes opptak ca, av og til får jeg medling om at det ikke er opptak pga manglende innsignal. Nå jeg ser på TV har jeg ikke slike problemer :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da er vi halveis ut i mars og ennå har det ikke kommet noen oppdatering.
    Noen her som er optimister?

Side 10 av 61 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •