Grundig DTR8740 - nettverkskontakt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grundig DTR8740 - nettverkskontakt

Er det noen som vet om denne nettverksfunksjonen er aktivert på DTR8740? Eller er den like forsinket som timeshift-funksjonen.

Lurer på om det er noen vits å legge opp utstyr for å koble dekoderen til ruteren min ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Felix!

Nettverksfunksjonen er ikke aktivisert ennå. Om det kommer i den utlovede oppdateringen sammen med time-shift vet jeg ikke.

Jeg fikk lagt opp 2 nettverkskabler til "TV-kroken" i stua for noen uker siden. Den ene bruker jeg til å koble en Vantage HD7100S til nettverket. Baktanken med kontakt nr 2 var nettop 8740. Har koblet den til, men intet skjer, selvfølgelig. Bortsett fra at routeren rapporterer at det er kontakt på nettverksuttaket Grundigen står på. Ingen tildeling av ip-adresse har skjedd, så da er det bare å vente på at Grundig og RiksTV sender ut velsingelsen!

Mvh
    Brumlebass 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som så mange andre har gjort sendte jeg en mail til Grundig og etterlyste oppdateringen. Forventer egentlig ikke noe svar, men det siste jeg leste på nettet en plass var at oppdateringen skulle komme i september en gang.

Så nå sjekker jeg etter oppdatert programvare hver dag :-D

For min del blir det krøkkete å måtte legge opp nettverkskabel helt frem til boksen da ruteren står i 3. etasje.

Finnes det noen duppeditter som gjør at tuneren kan kobles til nettverket trådløst?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!

Ja, det finnes duppeditter...

Du trenger et trådløst aksesspunkt. På denne sida hos Komplett finner du noen (ikke alle er like egna, tror jeg, men denne burde funke).

Jeg fant fram det trådløse aksesspunktet jeg kjøpte for et par år siden til den gamle X-boxen; Linksys WGA54G Wireless Game Adapter, og kobla den til min Vantage HD7100S, og det fungerte like bra som kablet nettverk.

Mvh
    Brumlebass 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte forresten mail til Expert med krav om å få heve kjøpet på min DTR8740 dersom denne oppdateringen ikke kommer snart. Det skulle ikke være noe problem ifølge de. Jeg skulle gjerne få pengene igjen.

Men de hadde kontaktet Grundig og fått til svar at oppdateringen skulle være klar innen 30 dager, dvs. innen utgangen av oktober.

Så gjenstår det å se om de holder lovnadene denne gangen. Hvis ikke leverer jeg inn dekoderen og legger i en tusenlapp for å få PVR'en istedenfor.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grundig har vel aldri lovt at denne kontakten skulle brukes til noe spesielt?
    De vil i hvert fall ikke si om de har noen konkrete planer.

Pause-funksjonen kommer sansynligvis i løpet av oktober. Sett den i bruk på den demonstrasjonsboks, så burde ikke være langt unna.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meningen med denne kontakten er vel at den skal brukes til å hente inn supplerende informasjon i digitalt tekst-tv. Dermed kan det vel diskuteres om boksen faktisk støtter digitalt tekst-tv så lenge denne ikke fungerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NRK har iallefall sagt at MHP skal støtte bilder, videosnutter osv. gjennom internett etter hvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Felix2242
    Som så mange andre har gjort sendte jeg en mail til Grundig og etterlyste oppdateringen. Forventer egentlig ikke noe svar, men det siste jeg leste på nettet en plass var at oppdateringen skulle komme i september en gang.

Så nå sjekker jeg etter oppdatert programvare hver dag :-D

For min del blir det krøkkete å måtte legge opp nettverkskabel helt frem til boksen da ruteren står i 3. etasje.

Finnes det noen duppeditter som gjør at tuneren kan kobles til nettverket trådløst?
    Hei alle sammen.
    Sendte eit brev til Rikstv eg og, svaret følger under:

Takk for din henvendelse

Vi kan desverre ikke komme med en fastsatt dato på oppdateringen. Grundig har gitt oss oppdateringerer som forårsaker feil med mottaker, så vi har sendt de tilbake til Grundig igjen. Det er Grundig som er ansvarlig for å lage oppdateringen og vi i RiksTV prøver ut oppdateringer slik at det ikke blir feil hos våre kunder.

Ha en fin dag.

Med vennlig hilsen
    Marius Andersen
    RiksTV AS
    Kundeservice
    Telefonnummer: 09595
    RiksTV - Digital-tv for alle

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg