Hvilket signal sender Sagem ut på RF out?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilket signal sender Sagem ut på RF out?

Hei

Jeg har fått meg RiksTV og Sagem dekoder. Jeg sliter litt med å koble dette opp mot min DVD/HDD-opptaker. Det er en JVC DR-MH300SE. Den har innebygget tuner, men denne er vel analog og ikke digital? Jeg prøvde å koble "RF out" på Sagem til "antenna IN" på JVC-opptageren. Da fikk jeg bare inn TV2 og TV Norge i dårlig kvalitet så det virker som JVC-opptageren bare når direkte til antenna og ikke får noen ferdig dekodet kanaler fra Sagem? Er eneste utvei å koble Sagem til opptakeren min med scart? Må jeg det må jeg jo stille Sagemen inn på rett kanal og la den stå på for at opptakeren skal ta opp... På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sagemmottakeren her ikke innebygd RF modulator. Antenne ut er bare en gjennomkobling av antennesignalene. Dermed er ditt opptak det samme som om du ikke hadde Sagem boksen imellom antenna og opptakeren. Så din eneste mulighet er å bruke scart.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff... det var det jeg trodde. Da får jeg altså bare tatt opp fra en kanal hvis jeg ikke er hjemme slik at jeg manuelt kan bytte kanal mellom opptakene... Takk for svaret uansett

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DJ ZooL
    Huff... det var det jeg trodde. Da får jeg altså bare tatt opp fra en kanal hvis jeg ikke er hjemme slik at jeg manuelt kan bytte kanal mellom opptakene... Takk for svaret uansett
    Du kan jo kjøpe en SCART til RF-boks fra Clas Ohlson. Da kan du velge kanal ut 21-69.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knoffen
    Du kan jo kjøpe en SCART til RF-boks fra Clas Ohlson. Da kan du velge kanal ut 21-69.
    Du får da ikke noe flere kanaler ut av dekoderen samtidig om du bruker en RF-modulator. Med en RF-modulator får du konvertert signalet fra scart til en UHF signal. Det vil ikke hjelpe deg, du må fremdeles stille inn sagem boksen på rett kanal og la den stå på for at du skal kunne ta opp den ønskede program.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ein
    Du får da ikke noe flere kanaler ut av dekoderen samtidig om du bruker en RF-modulator. Med en RF-modulator får du konvertert signalet fra scart til en UHF signal. Det vil ikke hjelpe deg, du må fremdeles stille inn sagem boksen på rett kanal og la den stå på for at du skal kunne ta opp den ønskede program.
    Stemmer det.
    Jeg vil anbefale at du bruker scart hvis videospilleren har det.
    Når du skal programmere opptak, så får du dobbel jobb. Video må programmeres til å ta opp fra scart, og decoder må programmeres til å velge de kanaler du ønsker på samme tidspunkt.
    Vel egentlig så vil jeg anbefale en dekoder med harddisk så du slipper foringelsen til VHS.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •