Dekoder fra Canal Digital, kan de kjøpes brukt eller parret?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dekoder fra Canal Digital, kan de kjøpes brukt eller parret?

Jeg vurderer å kjøpe en av canal digital sine pvr mottakere brukt, men vil dette virke?

Hørt snakk om at dekoder er paret mot kortene, mens kortene er "fri".

Noen som kan bekrefte\avbekrefte dette?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Jeg vurderer å kjøpe en av canal digital sine pvr mottakere brukt, men vil dette virke?

Hørt snakk om at dekoder er paret mot kortene, mens kortene er "fri".

Noen som kan bekrefte\avbekrefte dette?
    Vi har nettopp fått oppgradert til digital-TV med ny dekoder i sameiet, og jeg fikk høre av Canal Digital at jeg fint kunne selge min gamle dekoder.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En hos canal digital sa i dag at de ikke sendte ut kort alene uten at det var sammen med dekoder jeg kjøpte. Mye forskjellig informasjon ute å går tydeligvis, og når de som jobber i canal digital ikke klarer å være enige blir det jo ikke noe bedre.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    En hos canal digital sa i dag at de ikke sendte ut kort alene uten at det var sammen med dekoder jeg kjøpte. Mye forskjellig informasjon ute å går tydeligvis, og når de som jobber i canal digital ikke klarer å være enige blir det jo ikke noe bedre.
    My bad, jeg antok at du hadde kort og en vanlig dekoder fra før av. Dersom man ikke har kort fra før skulle det ikke forundre meg om CD ikke vil sende deg kort...

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    My bad, jeg antok at du hadde kort og en vanlig dekoder fra før av. Dersom man ikke har kort fra før skulle det ikke forundre meg om CD ikke vil sende deg kort...
    Det kan sikkert lønne seg å kontakte CD kundeservice på nytt for sikkerhets skyld.

Det blir egentlig gjetninger siden jeg vet ikke hvordan dette fungerer men det er trolig helt avgjørende at selger enten har avsluttet abbonementet eller har kjøpt ny mottager som kortet er flyttet til. Kanskje smartkortet skal følge boksen for alt jeg vet.

Det er kanskje lurt å få tak i serienummeret på den aktuelle boksen før man ringer til CD for å sjekke.

Newcomer sif sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    .. Kanskje smartkortet skal følge boksen for alt jeg vet.
    ...
    Det er helt korrekt. Smartkortet skal alltid følge med dekodern når den selges videre. Så hvis du skal kjøpe en brukt dekoder, sørg for å få med kortet så slipper du masse "om og men" med CDs kundeservice.

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd å putte kortet fra vanlig CD digitaldekoder inn i vanlig PVR dekoder fra CD. Det fungerte ikke.

Lars

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superman
    Jeg har prøvd å putte kortet fra vanlig CD digitaldekoder inn i vanlig PVR dekoder fra CD. Det fungerte ikke.
    Det var merkelig. Og dette er altså kabel-bokser begge to (ikke parabol), og kortet fungerer ok i den boksen kortet ble levert med opprinnelig? CD skal ikke ha noe teknisk parring på kort+boks for kabelkunder så vidt jeg vet. Jeg har flere bokser og flytter kort mellom dem uten problemer. "Bindingen" er kun i kundedata-systemet tror jeg.

Jeg kjøpte også for noen år siden en brukt Force-dekoder uten kort, og fikk etter litt om-og-men tilbud om at de kunne reg. et kort med nytt abo på den. Hvis det er slik at CD ønsker at alle bokser blir verdiløse og skal kastes etter oppsigelse av opprinnelig abo, så må de informere om dette ved salg. Tror ikke de er SÅ firkantet, men man vet jo aldri helt med CD...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde den gamle stygge C1401 dekoderen eller hva den heter fra CD. Ringte CD og spurte om det var greit om jeg kjøpte meg en brukt dekoder av en kompis. Det var greit sa de.

Bestilte meg en PVR på finn (ikke HD) til 500 spenn. Fikk denne hjem stappa inn kortet jeg hadde i min gamle dekoder. Alt bortsett fra en av kanalene jeg abonnerer på fungerte. Ringte CD og de ba meg bare sette dekoder på kanal 50 (tv100/tv3 avhengig av hvor man bor i landet) og la den oppdatere seg.
    Ikke noe pes der om at jeg måtte kjøpe dekoder via dem så lenge jeg hadde en annen CD dekoder og kort fra før.

Alt fungerte greit etter denne oppgraderingen. De som har den billige jalla dekoderen har mye å hente på å oppgradere til en standard med PVR. PVR har jeg aldri hatt før nå og storkoser meg med å ta opp alksens obskure serier og dokumentarer som jeg aldri før fikk sett.

Konsklusjon. Det går fint å bytte dekoder og beholde det kortet man har

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har snakket med Canal Digital om det samme i dag. Jeg har en HD-dekoder, som jeg ønsker å selge brukt for å kjøpe meg en HD PVR. Første gang jeg ringte CD fikk jeg beskjed om at det ikke var mulig å selge/kjøpe brukt pga. parrede kort/dekodere (visstnok for å unngå piratkopiering av kort). Etter å ha googlet litt, og lest litt på denne tråden fant jeg det best å ringe og sjekke en gang til. Da snakket jeg med en annen herre som kunne opplyse at det ikke var noe problem. MEN (!) Kort og dekoder må selges sammen. Deretter må det fylles ut eierskifteskjema på kortet, for å matche det mot riktig abonnement.

Revidert konklusjon: Det går ikke an å bytte dekoder og beholde kortet man har på HD-dekoderne, men det er ingen hindring for å handle med bruke dekodere, så lenge de er Canal Digital-dekodere og ikke tredjeparts.

Newcomer Whacko sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ikke får dekoder til å virke med annet kort, prøv å restarte den, det skal fungere. HD-PVRen "halvparrer" seg med kortet under oppstart.

Dette er jo idiotisk, det burde være et helt åpent marked for brukte dekodere, og man bør kunne beholde kortet sitt med medfølgende abb. Vil man lure systemet klarer man det uten at CD vet om det uansett. Etter at CD sluttet og leie ut dekodere har de gitt slipp på kontrollen over disse og de bør være fritt omsettelige som ethvert annet elektronikkprodukt. Betaler du 3000,- for en HD-PVR og blir blakk må du kunne selge den å bruke din gamle 1201.
    Dette kan nok være mat for forbrukerombudet..., abb/sperringer m.m må følge kortet og ikke Boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Har prøvd meg med CD sin kundeservice idag. Det vart til oppsigelse og banning. Makan til ubrukelig kundesrvice skal en leite lenge etter.:evil: Eg har ein HD-PVR som eg hadde heime som rom 2 dekoder. No har eg flytta, men fikk beskjed om at eg ikkje kunne flytte den over på meg ettersom eg ikkje var kunde fra før av?? Meget misfornøyd med CD såkalte kundeservice.
    STYR UNNA!! Samme med HD-PVRen virker som den fremdeles er ein BETA versjon.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Ble usikker her nå. Jeg er i ferd med å bytte fra Canal Digital til Viasat og tenkte å selge en Sagem HD dekoder fra CD. Kan jeg gjøre dette uten videre eller må korte følge med?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Hmmm. Ble usikker her nå. Jeg er i ferd med å bytte fra Canal Digital til Viasat og tenkte å selge en Sagem HD dekoder fra CD. Kan jeg gjøre dette uten videre eller må korte følge med?
    Ta en telefon til CD.

Det er mulig at smartkortet skal følge med. Uansett så har du ikke bruk for kortet lengre hvis du bytter fra CD kabeltv til Viasat parabol.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Har selv kjøpt brukt dekoder, kortet skulle (den gangen i alle fall) følge med, og eierskifteskjema fylles ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av passat06
    Har selv kjøpt brukt dekoder, kortet skulle (den gangen i alle fall) følge med, og eierskifteskjema fylles ut.
    Inte helt sikker på parabol, men hos kabel-tv kan du sälja/köpa dekoder utan smartkort, men ny eier må betala 299:- för ett nytt smartkort. Eierskifte må og fylles i.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •