Ikke synkron lyd på bakkenettet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ikke synkron lyd på bakkenettet

Får ikke justert slik at bilde og lyd er i samsvar. Stemmer tale og bilde på nrk og tv2 er lyden ikke synkron på de utenlandske kanalene som animal planet osv. Blir sprø av dette, er det noen som har noen tips? Er dette fortsatt en barnesykdom som blir bedre etterhvert?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeast
    Får ikke justert slik at bilde og lyd er i samsvar. Stemmer tale og bilde på nrk og tv2 er lyden ikke synkron på de utenlandske kanalene som animal planet osv. Blir sprø av dette, er det noen som har noen tips? Er dette fortsatt en barnesykdom som blir bedre etterhvert?
    Hvilken dekoder benytter du ?

Har ikke hørt slike problemer på min Grundig 8720. Dersom du har flat-tv og har koblet lyden direkte til avreceiver så bør du være klar over at det ikke finnes noen mekanismer som automatisk kan korrigere dårlig lipsync påført av videoforsinkelsen i flat-tv'n.

Jeg har justert delay i min avreceiver siden min Pioneer TV forsinker videoen. Dette kunne jeg forsåvidt også gjort i Grundig8720. Såvidt jeg vet så kan man justere audiodelay (10-250ms) både i Grundig boksen og Sagem boksen for bakkenett.

Dersom lyden kun er ute av sync på enkelte kanaler så er det noe annet muffens.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 8740 og har hørt tidligere at dette er et problem. Ja, man kan justere audiodelay men når lyd og bilde er i takt på nrk og tv2 så er det utakt på discovery. Kanalene kan ikke justeres hver for seg. Etter hva jeg har hørt er Rikstv klar over problemet. Men lar det seg løse?

Er jo forferdelig tungvint å justere dette hver gang man bytter kanal.

Regner med problemet ligger hos Rikstv. Kanskje feil på senderen jeg tar inn fra???

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •