Rikstv pvr med mangler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rikstv pvr med mangler

I den farten det går i hos Grundig og Rikstv lurer jeg på hvordan det går med oppdateringene. Jeg vil ha en pvr hvor jeg kan ta opp forskjellige serier automatisk når jeg ikke er hjemme. Så vidt jeg har hørt har ikke Grundig pvr'en denne funksjonen enda, men det sies at den kommer med en programoppgradering. Det blir vel akkurat som med minnepinneoppdateringen som enda ikke er på plass. Nei, tror jeg venter til det kommer flere pvr'er på markedet. Gidder ikke kjøpe mere fra Grundig som ikke virker... Mon tro om jeg får hevet kjøpet på denne dritten. Om feilen ligger hos Rikstv eller Grundig er meg egentlig likegyldig... Jeg kjøper ikke mere som ikke er ment å virke slik det skal. Men flott at timeren i det minste er på plass i den nye pvr'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye og fremtidige funksjoner

Jeg har kjøpt Grundig pvr-en i dag for Rikstv.
    Som vedlegg til "brukerveiledning" er det med et eget ark med overskriften "Ny funksjon".
    Som undertekst står det at DTR 8860 har en ny programvare - opptak på tid - som gjør det mulig å programmere opptak frem i tid uavhengig av Opptak listen.

Videre står det under overskriften "Fremtidige fortrinn":
    Følgende funksjoner blir mulig ved software oppgradering i fremtiden:
    - Gjentatte opptak på tid.
    Etter å ha brukt "opptak på tid" vil det være mulig å gjenta dette opptaket automatisk i ukedager og helger.

- "Serieopptak" fra Elektronisk programguide/EPG
    DTR 8860 vil tilby serieopptaksmulighet. Dette vil bli mulig fra Elektronisk programguide, uavhengig av om denne funksjonen er tilgjengelig i nettverket.

-----
    Så det synes å stemme det du gir uttrykk for, men jeg velger å ikke være såpass pessimistisk med tanke på hvor langt "i fremtiden" betyr å vente.:-P

Har ikke fått koblet pvr-en i kveld. Får ordne dette i morgen og teste ut jmf. reklame, tester etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var særlig "serieopptak fra epg" jeg tenkte på. Slik at man får alle episoder av feks. CSI når man er bortreist. En slik "mangel" er for meg vesentlig. Det å kunne gjenta opptaket automatisk funker jo kun dersom programmet sendes til samme tid hver dag osv.

Når det gjelder min pessimisme så skyldes det i hovedsak to ting. Nemlig at oppdateringen for å bruke usb-minne på 8740 har uteblitt i lang tid og begynner faktisk å lure på om den i det hele tatt kommer. Videre har lanseringen av pvr'en blitt utsatt og utsatt og utsatt, og gudene vet om "serieopptak fra epg" noen gang blir en realitet.

Men takk for fyldig info og det blir spennende å høre om du blir fornøyd.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gjentagelse av opptak

Hmm, alt jeg ser på går til samme tid og på samme dg hver uke. F.eks til jeg ta opp fra NRK1 hver fredag fra 19.55 til 20.55. Kan ikke Grundigen dette ennå ? Det er isåfall en enorm ulempe, håper de fikser det fort! Det er kun slik jeg programmerer Topfield'en jeg bruker nå. Opptak fra EPG og slikt er helt uinteressant for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Opptak fra EPG

Sitat Opprinnelig postet av jkirkebo
    Hmm, alt jeg ser på går til samme tid og på samme dg hver uke. F.eks til jeg ta opp fra NRK1 hver fredag fra 19.55 til 20.55. Kan ikke Grundigen dette ennå ? Det er isåfall en enorm ulempe, håper de fikser det fort! Det er kun slik jeg programmerer Topfield'en jeg bruker nå. Opptak fra EPG og slikt er helt uinteressant for min del.

Opptak fra EPG gjør det mye enklere, dessuten taes da høyde for plutselige programendringer som feks en forstyrrende fotballkamp. Dette utgjør halve pvr'en for min del.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enklere ?

Hvor enkelt det er å programmere opptak bryr jeg meg lite om da jeg neppe er inne og endrer på dette noe særlig oftere enn en gang i måneden maks. Har vel heller aldri opplevd at programmer har blitt flyttet, de er isåfall innstilt den uka. Noen ganger er de litt forsinket men man programmerer da inn noen minutter ekstra på slutten...

Men foreløpig har jeg ikke fått testet den noe særlig da ingen av programkortene mine virker i den! Får bare inn NRK

Noen andre som har det problemet ? Skal ringe Riks-TV i morgen...

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det multicom som har den billigste?

Ser dem selger den for 2600 om du binder deg 12 måneder til rikspakken!

Ingen som har sett den billigere??

mvh
    Marius Sveen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Multicom er billigast ja, iallfall av det eg har sett. Eg var kunde frå før hos Rikstv, men eg fekk 650,- kr i rabatt på denne pvr mottakeren viss eg bandt meg i 12 månedar på "grunnpakka 189,-" - på eit abbonement nr. 2 altså.Så det gjorde eg, betalte ca. 3500,- kr. Ventar i spenning på den no, den vart sendt frå multicom på Måndag, då fekk dei pvr'ane på lager

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har også abb fra før

men jeg skal ha ett abb til i kjellerstua. Jeg fikk denne da for 2600 på nr2 abb mitt ettersom jeg bandt meg for 12mnder.

jeg klarte seff ikke bestemme meg før lageret var tomt, så må vente noen dager til hehe

Marius

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marjusen
    jeg har også abb fra før

men jeg skal ha ett abb til i kjellerstua. Jeg fikk denne da for 2600 på nr2 abb mitt ettersom jeg bandt meg for 12mnder.

jeg klarte seff ikke bestemme meg før lageret var tomt, så må vente noen dager til hehe

Marius

Hvor får en tuneren så billig som 2600kr når en binder seg til 12mnd "nr2"-abb?

Ser at på multicom får en den for 2600kr om en binder seg til 12mnd "hovedabb", mens den koster 3499kr om en binder seg til 12mnd "nr2"-abb..

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var fra multicom jeg fikk den for 2600 også.

jeg bestilte bare vanlig med 12mnd binding også fikk jeg høre av rikstv at dem bare la det som nr2 abb på meg automatisk når dem fikk bestillignen av multicom

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig i drift

Fikk åpnet min i dag morges etter en telefon til RiksTV. De måtte visst registrere serienr. på meg, da ville alle mine kort fungere. Og det gjorde de, etter kort tid.

Betalte forøvrig 4375,- uten noen form for binding da jeg har alle kort jeg trenger fra før. Setter "gamleboksen" opp i kinorommet og flytter kortet mellom dem ved behov.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var forresten innom elkjøp gjøvik i dag også.

der selger dem den for 3999,- uten abb...også får du 1000 kroner avslag om du binder deg i 12måneder til rikspakken.

Dem sa også at det ikke hadde noe å si om det var abb nr 2 jeg bandt i 12 måneder. Der fikk jeg den for 2999 med binding i 12 måneder på abb nr 2

Marius

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg brukt boksen noen dager. Her er mine inntrykk:

Den er enkel i bruk. Dog tregere enn den gamle til å bytte kanaler, gå inn i menyer og slikt. Noen ganger er den såpass treg at man trykker en gang til på knappen og så blir det bare tull. Håper de kan få den litt kjappere etterhvert.

Opptak fra EPG fungerer kjempefint. Navngies etter programmet automatisk.

Opptak fra timer er helt elendig, omtrent ubrukelig funksjon. Man kan altså ikke sette repeterende opptak, og opptakene kan ikke navngis så om man har endel opptak blir det klin umulig å holde styr på hva som er hva.

Avspilling funkerer kjempefint, spoling opptil 64x er mye bedre enn min Topfield parabol-PVR.

Alt i alt blir Topfielden værende som hovedopptaker foreløpig, og parabolen får stå på husveggen litt til. Fravær av repeterende timeropptak (med navngiving!) er en alt for stor ulempe for meg. Skal jeg bruke Grundigen må jeg programmere nye opptak minst en gang i uka og slikt blir glemt dessverre. Med Topfielden holder det med å gjøre endringer i starten og slutten av sesongene for de forskjellige programmene.

Håper neste oppgradering kommer snart...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •